Strona 5 z 19 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 15 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 374
Like Tree93Likes

Wątek: LOT dla firm

  1. #81
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Hmm, ja do Niemiec nigdy dzwonić nie musiałem - jak coś potrzebowałem załatwić, to "lotowskie" M&M mi zawsze wystarczało. A jak w jednej sytuacji nie wystarczyli oni, to i kontakt z Niemcami nie pomógł - Brussels po prostu "zgubiło" moją podróż w C u nich, a jako że spieprzyli w systemie, to boardingu też nie miałem (dali tylko jakiś papierek, który zabrali przy gejcie) i 2500 mil poszło się paść definitywnie

  2. #82
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Czasami było "nie da się", "nie ma takiej możliwości". Za to teraz będzie non stop podobna śpiewka jak z bałaganem przy odprawie..."to nie my, to nasz dostawca usług...".
    Moim zdaniem błąd. Outsourcing często jest dobrym kierunkiem - warunek konieczny: u siebie masz odpowiednio poukładane procesy i odpowiednich ludzi do zarządzania dostawcami.
    sinus likes this.

  3. #83
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Od zdobycia statusu w zasadzie kontaktu z nimi nie miałem, bo witał mnie tekst, że zajmują się tylko biletami milowymi, więc z normalną rezerwacją nic nie poradzą.
    Chcąc skorzystać z ich jedynej usługi, ostatni kontakt z nimi miałem pod koniec 2010, próbując faktycznie zamówić bilety za mile. Pomiajając już niepokrywanie się dostępności na stronie z tym co proponowali przez telefon, to biletu nawet nie mogli wystawić na czas.

    Pomiajając jedną przygodę z 26A w A346 LH to M&M DE było w stanie załatwić wszystko praktycznie. Również z dowiezieniem mnie w ciągu 24h do celu na bilecie LO z WAW 1.11.2011 - co zdecydowanie przerastało możliwości infolinii LO.

  4. #84

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Ciąg dalszy.
    (PO) co przetarg? Wystarczą negocjacje
    Czwartek, 6 września 2012

    Dział Kasjerów Lotniczych PLL LOT SA został „odsprzedany” w ekspresowym tempie. Sprzedażą biletów narodowego przewoźnika zajmie się spółka którą kieruje prominentny działacz Platformy Obywatelskiej.

    - W dniu 28 sierpnia br. zostaliśmy poinformowani przez naszego obecnego pracodawcę o przejęciu naszego działu przez zewnętrzną firmę outsourcingową. Nowa firma przejmuje nasz dział w całości od 1 października 2012 roku – mówią w rozmowie z NaszymDziennikiem.pl pracownicy działu sprzedaży. W ich ocenie sprawa jest tym bardziej niepokojąca gdyż zadziwiająco szybki i „cichy” przetarg wygrała firma Personnel Service, spółka-córka Work Serwis, w zarządzie której zasiada Tomasz Hanczarek, współzałożyciel wrocławskiej Platformy Obywatelskiej, zaś w radzie nadzorczej Work Serwis Tomasz Misiak – senator z rekomendacji Platformy Obywatelskiej, gdzie pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Gospodarki Narodowej. Natomiast Personnel Service to firma której prezesem zarządu jest pan Robert Apiecionek – polityk Platformy Obywatelskiej, radny miasta Wrocław właśnie z ramienia PO w latach 2006-2010.

    Proces odsprzedaży działu rozpoczął się 16 maja br. a zakończył się 10 lipca „oficjalnym przekazaniem decyzji wybranemu Dostawcy po negocjacjach” poinformowali jednogłośnie Magdalena Kobos, rzecznik Minerstwa Skarbu Państwa jak i biuro prasowe PLL LOT.

    - Termin przetargu od 16 maja do 10 lipca wydaje się jednak zbyt krótki – zauważył w rozmowie z NaszymDziennikiem.pl Paweł Szałamacha, były wiceminister skarbu państwa, obecnie poseł PiS.

    Jak wyjaśnia problem polega na takich detalach jak termin odpowiedzi, w którym firmy muszą przygotować się do złożenia oferty.

    - W przypadku tej firmy, związanej z partią rządzącą, która wygrała przetarg powstaje pytanie: Czy rzeczywiście była ona zaskoczona warunkami przetargu, czy wcześniej mogli się z nimi zapoznać? – pyta Szałamacha.

    - Najbardziej niepokojące wydaje się jednak to, że firmy Work Serwis oraz Personal Serwis, które będą zapewniały oustsourcing tej usługi są związane z partią rządzącą. To wygląda na mało przejrzysty proces przetargowy – dodaje.

    Wybrali 25 firm

    „Proces zakupowy rozpoczął się przesłaniem zapytania ofertowego do 25 firm działających na rynku polskim, wyspecjalizowanych w tym zakresie. Na zapytanie odpowiedziało 15 firm, podczas kolejnych etapów postępowania wybrano spółkę Work Service S.A. oraz występującą z jej ramienia spółkę Personnel Service Sp. z o.o., gdyż jak poinformował nas PLL LOT, podmioty te zaproponowały najkorzystniejsze warunki finansowe oraz przedstawiły najszersze portfolio doświadczeń w podobnych procesach ze wszystkich firm biorących udział w przetargu” – informuje Ministerstwo w przesłanym NaszemuDziennikowi.pl oświadczeniu.

    - Podstawową sprawą jest to, że w przypadku LOT wiele działów zostało albo sprzedane, albo wyprowadzone „na zewnątrz”. Ta spółka powoli staje się „wydmuszką”. Proszę pamiętać, że najpierw sprzedano firmę cateringową, firmę dokonująca przeglądu i napraw samolotów, a teraz dział kasjerów. Zarząd LOT dochodzi do kresu racjonalnego wyprowadzania na zewnątrz usług firmy. Pęka funkcjonalność firmy jako całości – zauważa w rozmowie z NaszymDziennikiem.pl Paweł Szałamacha.

    Głęboka wyprzedaż w ramach restrukturyzacji

    Jakie są przyczyny kolejnych odsprzedaży działów PLL LOT? Zarówno minerstwo jak i LOT wyjaśnia, że „PLL LOT realizuje głęboki proces restrukturyzacji. W proces ten wpisuje się umowa o świadczenie usług zawarta z Work Service S.A. oraz Personnel Service Sp. z o.o., na mocy której z dniem 1 października br. nastąpić ma przejęcie ww. pracowników”.

    Kasjerzy PLL LOT czują się oszukani. W rozmowie z nami zauważają, że gdyby ktokolwiek z nich wiedział, iż jest planowana sprzedaż ich działu sami założyliby spółkę i wystąpili w przetargu.
    Pracownicy narodowego przewoźnika boją się teraz nie tylko o świadczenia socjalne, które zapewniała im spółka, ale w ogóle o pracę.

    - Firma Personnel Service przejmując nas w całości, bezprawnie odbiera nam przywileje, z jakich dotychczas korzystaliśmy będąc pracownikami LOT-u, m.in. świadczenia socjalne jak częściowa refundacja urlopu wypoczynkowego, czy korzystanie z tzw. biletów pracowniczych – zauważają.

    - To jest oczywiście duży aspekt tej sprawy. Pracownicy powinni być stroną w takich uzgodnieniach, ponieważ Work Serwis jest agencją pracy tymczasowej i teraz rzeczywiście ich praca, świadczenia socjalne są zagrożone. Jeśli zostaną oni „wypchnięci” poza LOT, to z pewnością utracą te uprawnienia, które należą się ich z racji pracy w spółce w części należącej do Skarbu Państwa – mówi w rozmowie z NaszymDziennikiem.pl Jerzy Bielewicz, prezes stowarzyszenia „Przejrzysty Rynek”. Dodaje również, że dystrybucja biletów, to przecież sedno przedsięwzięcia, jeśli zaś jakaś firma pozbywa się tego działu, to uzależnia się od strony trzeciej.

    W ocenie Pawła Szałamachy sytuacja Działu Kasjerów PLL LOT jest dość trudna, ponieważ po okresie trwania obecnej umowy ich pozycja negocjacyjna jest zdecydowanie słabsza.

    - Nawet jeżeli zostaną przejęte te zobowiązania z dniem 1 października później zawsze jest ryzyko, że firma Personal Serwis będzie te świadczenia ograniczać. Ten dział pozostając poza całą strukturą spółki LOT, zostanie w następnych miesiącach ich pozbawiany „krok po kroku” i słusznie pracownicy się tego obawiają – konstatuje były wiceminister skarbu państwa.

    (PO) co przetarg? Wystarczą negocjacje - Nasz Dziennik

  5. #85
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Pozwolę sobie, jako najcenniejszy, często podróżujący, wysokopłatny pasażer, odpowiedzieć, że po doświadczeniu kilka razy "szczególnej uwagi i wysokich kompetencji oraz profesjonalizmu obsługi" mi to kompletnie wisi, bo żeby coś załatwić i tak muszę dzwonić do Niemiec.
    Mnie to ciekawi bo sa opinie z obu stron argumentu. Niektorzy zarabiaja na outsourcing (NK lub UA) a niektorym sie nie oplacalo i klienci byli wsciekli ze sie zrobil insourcing spowrotem (DL). Fakt ze tutaj najwiekszy problem to jezyk (a wlasciwie to brak jezyku). Tutaj chodzi o o Kasia vs. Malgosia a nie o John in SLC vs. Rajit in DEL.

    Ja sobie porownuje FFP c/s do tego co mam w kartach kredytowych. Mam preferencje do poszczegolnych kart bo call center jest gdzie jest i jak mam problem to mi szybko zalatwiaja ale prawde mowiac do mam gleboko gdzies czy ich paycheck pisze "AmericanExpress" czy "Outsourcing International".

    Personalnie to mnie wnerwia 10x wiecej ze trza bulic za dzwonienie na infolinie...to dopiero masakra.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #86

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    ale prawde mowiac do mam gleboko gdzies czy ich paycheck pisze "AmericanExpress" czy "Outsourcing International".
    Nie każdy lubi, jak mu telefon odbiera Hindus.

    Odebranych przywilejów kasjerów lotniczych mi nie żal. Bardziej zastanawia mnie wywalanie kasy i informacji w błoto. Leciałem w zeszłym tygodniu zarówno Swissem, jak i LOT. Swiss należy do Lufy, ale bookingu w Swiss nie zobaczyłem ani na swoim koncie M&M, ani w kiosku Lufy, musiałem odprawiać się standardowo. Za to bilet kupiony bezpośrednio w LO owszem, znalazłem w kiosku Lufthansy. Czyli Lufa posiada komplet info na temat mojej rezerwacji w LO, chociaż żaden z lotów, którymi leciałem, nie ma codeshare z LH, a nawet gdyby miał, to leciałem na kodzie LO.

    Więc co za rozdzeranie szat, że kasy przejmuje zewnętrzna firma, skoro jądro systemu dawno już zostało oddane na zewnątrz?
    szczurwa likes this.

  7. #87
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Mnie to ciekawi bo sa opinie z obu stron argumentu. Niektorzy zarabiaja na outsourcing (NK lub UA) a niektorym sie nie oplacalo i klienci byli wsciekli ze sie zrobil insourcing spowrotem (DL). Fakt ze tutaj najwiekszy problem to jezyk (a wlasciwie to brak jezyku). Tutaj chodzi o o Kasia vs. Malgosia a nie o John in SLC vs. Rajit in DEL.
    Rajit i tak się jako John przedstawia przecież :-).
    Mnie chodziło o to, że w liście jest typowe pitolenie, bez pokrycia w rzeczywistości - stąd strach przed przejęciem. Dla klientów to może być tylko plus, bo być może nowy właściciel wymusi pewne procedury, które teraz nie miały miejsca - choćby po to, żeby nie tracić czasu na odmowy i tłumaczenia.

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Ja sobie porownuje FFP c/s do tego co mam w kartach kredytowych. Mam preferencje do poszczegolnych kart bo call center jest gdzie jest i jak mam problem to mi szybko zalatwiaja ale prawde mowiac do mam gleboko gdzies czy ich paycheck pisze "AmericanExpress" czy "Outsourcing International".

    Personalnie to mnie wnerwia 10x wiecej ze trza bulic za dzwonienie na infolinie...to dopiero masakra.
    Ja sto razy wolę zapłacić za infolinię LH gdzie mogę coś załatwić (jest też darmowa w US, do prostszych spraw) niż za darmo siedzieć przy herbacie na linii z LO. Ale FFP po tym bym nie wybierał, bo np śp BMI DC miał obsługę w Indiach, ale samą wartość bardzo wysoką. DL jak piszesz ma centra w Stanach, ale poziom obsługi jest legendarnie wręcz niski.

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Bardziej zastanawia mnie wywalanie kasy i informacji w błoto. Leciałem w zeszłym tygodniu zarówno Swissem, jak i LOT. Swiss należy do Lufy, ale bookingu w Swiss nie zobaczyłem ani na swoim koncie M&M, ani w kiosku Lufy, musiałem odprawiać się standardowo. Za to bilet kupiony bezpośrednio w LO owszem, znalazłem w kiosku Lufthansy. Czyli Lufa posiada komplet info na temat mojej rezerwacji w LO, chociaż żaden z lotów, którymi leciałem, nie ma codeshare z LH, a nawet gdyby miał, to leciałem na kodzie LO.
    Bierze z systemu M&M proste.
    Swissa też można dodać "do konta" tylko trzeba dzwonić i wyciągać współpracujący numerek.

  8. #88
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Zdaniem naszych informatorów przeniesienie zespołu LOT-u do zewnętrznej firmy to niebywały precedens w odniesieniu do praktyki linii lotniczych w Europie. Trzeba więc zadać pytanie, kto na tym zyska - państwowy przewoźnik czy prywatna spółka?
    No to ci informatorzy muszą się lepiej doinformować, bo np. taka Lufthansa też nie ma własnego działu obsługi klienta, tylko kontraktuje firmę zewnętrzną.

  9. #89
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    No to ci informatorzy muszą się lepiej doinformować, bo np. taka Lufthansa też nie ma własnego działu obsługi klienta, tylko kontraktuje firmę zewnętrzną.
    Przedewszystkim, to większość programów lojalnościowych jest oddzielnymi bytami.

  10. #90
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Hmm, czy to na pewno jest poprawna odmiana?

    Za: https://lotdlafirm.com/web/ldf/register-lp
    szczurwa likes this.

  11. #91

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Hmm, czy to na pewno jest poprawna odmiana?
    Jak na mój gust to prawidłowo jest odbądź.


  12. #92
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    O gustach wprawdzie się nie dyskutuje, ale mój gust jest zadziwiająco zbieżny z Twoim. Co więcej, do podobnych preferencji przyznaje się słownik ortograficzny: Wielki słownik ortograficzny

    Egon, podpowiesz komuś tam na górze, żeby to poprawili?

  13. #93
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Egon, podpowiesz komuś tam na górze, żeby to poprawili?
    I żeby np warunki ofery wypisali...

  14. #94

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta

    Egon, podpowiesz komuś tam na górze, żeby to poprawili?
    a ja myślę że lepiej nie poprawiać... jakaś może złota czcionka i takie inne nagrody będą to w sumie darmowa promocja...

  15. #95
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...już poszło do Teleexpressu, hy, hy, hy....

    Ciekawe, czy wyłapią i puszczą na antenie.

  16. #96
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    WOW - przypelz wlasnie na email pierwszy newsletter ze stanem konta LdF - cos a'la PPB.

    Podsumowujac: lajkuje ... pod warunkiem, ze beda naliczac punkty jak dotychczas bez zbednych opoznien.

  17. #97

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Czy ktoś z Was ostatnio robił rezerwacje z LdF w opcji z dopłatą za podatki?
    Bo niezależnie od przeglądarki na ostatnim etapie (gdy dochodzi do płatności) system się zawiesza i nie ma możliwości dokończebnia rezerwacji. Czy to cos przejściowego czy raczej trwała przypadlość tego wynalazku?

  18. #98
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Czy ktoś z Was ostatnio robił rezerwacje z LdF w opcji z dopłatą za podatki?
    U mnie szukajka przy każdym możliwym szukaniu wywala błąd.

    Wystąpiły następujące błędy


    • Znalezienie rekomendacji odpowiadających wprowadzonemu zapytaniu nie jest możliwe. Zmień kryteria wyszukiwania i wyślij zapytanie ponownie. (66002 [-1])

  19. #99

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    U mnie szukajka przy każdym możliwym szukaniu wywala błąd.

    Wystąpiły następujące błędy



    • Znalezienie rekomendacji odpowiadających wprowadzonemu zapytaniu nie jest możliwe. Zmień kryteria wyszukiwania i wyślij zapytanie ponownie. (66002 [-1])
    Bo jak się dowiedziałem już u źródła, szukajka ma charakter generalnie "atrapowy" a zamawiać bilety trzeba i tak ręcznie przez formularz ukryty pod kategorią katalog nagród, który to z resztą formularz nie pozwala na szczegółowe wskazanie rejsów tylko ogólnie gdzie, daty i kiedy (pora dnia).

  20. #100
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Bo jak się dowiedziałem już u źródła, szukajka ma charakter generalnie "atrapowy" a zamawiać bilety trzeba i tak ręcznie przez formularz ukryty pod kategorią katalog nagród, który to z resztą formularz nie pozwala na szczegółowe wskazanie rejsów tylko ogólnie gdzie, daty i kiedy (pora dnia).
    Ale wiocha... no tak, przecież to LOT :]

Strona 5 z 19 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 15 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •