Strona 1 z 19 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 374
Like Tree93Likes

Wątek: LOT dla firm

  1. #1
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie LOT dla firm


    Polecamy

    LOT, podobnie jak inni przewoźnicy, oprócz programu lojalnościowego dla osób indywidualnych, prowadzi równoległy program dla firm. Niestety, wygląda to trochę, jakby prowadzenie takiego programu było złem koniecznym. Witryna pełna jest błędów technicznych, a dane są aktualizowane... Nie, nazwijmy rzeczy po imieniu. Dane nie są aktualizowane. Niżej zrzut ekranu tabeli "zbieraj punkty". Kto pamięta, kiedy LOT latał do Pekinu? Ile nowych kierunków otworzyło się w międzyczasie?



    Gwoli sprawiedliwości dodam, że LH analogiczny program prowadzi w analogiczny sposób. Nie wiem, czy to celowe olewanie przewoźników, ale w LO przynajmniej nagrodę można zarezerwować online, w LH trzeba przez call center czynne przez kilka godzin w dni robocze.

  2. #2
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    /.../ ale w LO przynajmniej nagrodę można zarezerwować online, w LH trzeba przez call center czynne przez kilka godzin w dni robocze.
    Gwoli scislosci:
    - telefon w Call Center LdF dziala rowniez w ok. godzinach, jezeli chcesz sie dodzwonic to nastaw sie, ze bedziesz potrzebowal 30min. Po wybraniu numeru nastepuje przekierowanie do normalnego centrum rezerwacji i sprzedazy PLL LOT, dopiero czynnik bialkowy (czyt. czlowiek) po naswietleniu tematu, ze ... w sprawie LdF ... przelacza Cie do konsultanta dedykowanego do obslugi LdF,
    - w przypadku LdF mozesz sobie conajwyzej zabookowac online dni w jakich chcialbys poleciec. Czynnik biualkowy oddzwania w nastepny dzien roboczy i ustalasz godziny/rejsy, ktorymi chcesz poleciec. O ile miejsca lapaly sie na dawny Promo, teraz na FM to rezerwacja odbywa sie z automatu przez tego samego czlowieka. W przypadku kazdej innej taryfy konsultatnt LdF dopisuje Cie do listy oczekujacych, a wg nieznanego mi klucza WAW TOWN OFFICE przesyla kopie etixu po kilku dniach lub nie ... mimo iz, bywa ze 3/4 samolotu jest jeszcze puste ...
    - LdF oceniam mimo wszystko lepiej anizeli PPB Lufy&reszty teamu: w przypadku partner benefit nie po EU jeden bilet w taryfie np. W raz lapie sie na punkty, innym razem juz nie ... LdF jak dla mnie jest bardziej transparentny.
    Ostatnio edytowane przez sven ; 28-04-2011 o 23:02

  3. #3
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Raz rezerwowałem bilet w LdF, wszystko poszło online (łącznie z wyborem konkretnych rejsów), po kilku minutach miałem etix na mailu. W PPB robiłem jeden upgrade - była droga przez mękę.

    Jeśli zejdziemy na mały offtop i pogadamy o różnicach między tymi programami, to PPB w regulaminie mówi wprost, że bilety wystawione za punkty muszą być wykorzystane w celach służbowych. Wiem, że tego nie mają jak zweryfikować, ale absurdalne jest takie wymaganie, jeśli miejsca pochodzą z tej samej puli, co M&M (klasy X/I), bo M&M (jako program teoretycznie "cywilny") rezerwuje się z wyprzedzeniem, a PPB - jako podróże biznesowe, zgodnie z regulaminem - ze znacznie mniejszym wyprzedzeniem, więc z PPB jest mniejsza szansa, żeby dostać bilet. Tyle offtop, tak naprawdę to chodziło mi o te śmiesznie nieaktualne dane na stronie LdF.

  4. #4
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Raz rezerwowałem bilet w LdF, wszystko poszło online (łącznie z wyborem konkretnych rejsów), po kilku minutach miałem etix na mailu.
    Typuje, ze w ramach wybranych rejsow dostepne byly jeszcze bilety z puli promo lub FM - stad poszlo tak gladko ...

    Generalnie jak porownam te 2 programy to duzy plus nalezy sie dla LdF.

    Jak dla mnie jedyna ciekawa opcja w PPB jest mozliwosc wyplaty "bonusu pienieznego" - reszta to dno, 6m mulu i jeszcze gruba warstwa wodorostow Czyli wyplacic to co nalezy sie jak psu buda, pozbierac zabawki i bye bye.

  5. #5
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Typuje, ze w ramach wybranych rejsow dostepne byly jeszcze bilety z puli promo lub FM - stad poszlo tak gladko ...
    A nie, normalnie w X mi się bilet wystawił, ze dwa dni przed lotem to było. Później przez pół roku krążyły opowieści o tym, jak to samolotem przyleciałem na wieczór kawalerski

    Mi się w PPB udało zarezerwować upgrade do C, ale po sporych bólach. Program mi się podoba z jednego powodu - jakiś rok temu nagle zostały znacznie obniżone punkty za loty i jednocześnie punkty w tabeli nagród (biletów i upgrade), w efekcie za uzbieraną całkiem pokaźną liczbę punktów mogę "kupić" ok. dwa razy więcej "korzyści".

    A porównując dalej - wydaje mi się, że w PPB jednak zbieranie punktów idzie odrobinę szybciej. Ale to może być subiektywne, bo nie robiłem żadnej analizy. W każdym razie LH latałem odrobinę więcej niż LO, i punktów mam całkiem sporo, a w LO wystarczyło z ledwością RT na WRO-WAW. Ale to mogło wynikać też z tego, że LO latam po Europie, a LH na longach.

  6. #6
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    A nie, normalnie w X mi się bilet wystawił, ze dwa dni przed lotem to było. Później przez pół roku krążyły opowieści o tym, jak to samolotem przyleciałem na wieczór kawalerski
    Kiedy to bylo? Ja cwiczylem rezerwacje w ramach LdF koncem marca 2011 ...
    Natomiast, etix za pkt. MiM wystawil sie z automatu bez jakichkolwiek zgrzytow.


    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    A porównując dalej - wydaje mi się, że w PPB jednak zbieranie punktów idzie odrobinę szybciej. Ale to może być subiektywne, bo nie robiłem żadnej analizy. W każdym razie LH latałem odrobinę więcej niż LO, i punktów mam całkiem sporo, a w LO wystarczyło z ledwością RT na WRO-WAW. Ale to mogło wynikać też z tego, że LO latam po Europie, a LH na longach.
    Jak dla mnie PPB ma sporo zawilosci i nie pojete jest dla mnie dlaczego bilet np. na trasie RZE-FRA-FCO taryfa U nie lapie sie na pkt. z PPB ale juz RZE-FRA-CDG takze w taryfie U juz tak! Jestem nieskomplikowanym gosciem i owa germanska kreatywnosc mnie przerasta

  7. #7
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Kiedy to bylo?
    Sierpień 2010.
    A te dziwostki punktowe w jednym i w drugim programie pewnie wynikają z tego dość macoszego traktowania przez organizatorów - po prostu nie chce im się ręcznie zaktualizować danych. Sam sposób naliczania punktów (po paru miesiącach) sugeruje, że po prostu ani jedna firma ani druga nie mają do tego porządnego softu i robią to wszystko po kawie - jak się komuś przypomni. Porównanie któregokolwiek z nich do M&M jest o tyle bez sensu, że to inna bajka, inna skala i inny target.

  8. #8
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Wczoraj takiego oto maila dostałem w zw. z programem LOT dla Firm:

    Szanowni Państwo!


    Z radością pragniemy poinformować Państwa o promocji na nagrody z kategorii bilet-nagroda i upgrade, która będzie trwać do końca lipca. Zapraszamy do zapoznania się z nową tabelą punktową dotyczącą powyższych nagród.

    Jednocześnie informujemy, że możliwość zamawiania biletów-nagród oraz upgradu u przewoźników Lufthansa i Austrian Airlines
    od dnia 28 kwietnia 2011 roku jest niedostępna.

    Życzymy udanych podróży biznesowych z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Sierpień 2010.
    A te dziwostki punktowe w jednym i w drugim programie pewnie wynikają z tego dość macoszego traktowania przez organizatorów - po prostu nie chce im się ręcznie zaktualizować danych. Sam sposób naliczania punktów (po paru miesiącach) sugeruje, że po prostu ani jedna firma ani druga nie mają do tego porządnego softu i robią to wszystko po kawie - jak się komuś przypomni. Porównanie któregokolwiek z nich do M&M jest o tyle bez sensu, że to inna bajka, inna skala i inny target.
    Standardowo wszystkie realizacje są naliczane po 45 dniach po zakończeniu miesiąca w którym była realizowana podróż, więc może to opóźnienie wynika własnie z tych terminów;

  10. #10
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    No tak, wiem o tym. W LH ten okres wynosi 3 miesiące (raz w miesiącu robią naliczenia) - i o tym właśnie mówię, porównując do M&M, gdzie punkty są naliczane automatycznie - kilka klas różnicy w oprogramowaniu. Z drugiej strony, w LH przynajmniej można zgłosić bilet 080 (i dowolne inne), byle przynajmniej jeden rejs był robiony maszyną LH. W LDF - bilet musi być 080.

  11. #11
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    W LDF - bilet musi być 080.
    I wystawiony w PL...

    Minusem też jest to że klasy O, U (czyli First Minute) się nie łapią.

  12. #12
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Taaaa... Najśmieszniejsze, że w Star Alliance Company Plus (de facto rozszerzeniu PPB) punktuje też LOT - ale tylko w niektórych krajach. I lista punktujących linii zależy od kraju firmy biorącej udział.

  13. #13
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Strona LdF zaliczyla powazny lifting, zmienily sie takze zasady naliczania oraz wykorzystania punktow.

    Z zasadniczych nowosci (na pierwszy rzut oka):
    - taryfa O punktuje w LdF,
    - bilety nagrody: rozdzielono "cene" punktowa za przelot oraz podatki. Te drugie mozna oplacic punktami lub CC.

    Po pierwszych zabawach widze ze znacznie latwiej zamowic bilet on-line. Dotychczas zamowienie przewaznie przechodzilo bez konkretnych dat/godzin, a na nastepny dzien przemila Pani Kinga P. oddzwaniala celem ugadania szczegolow/wpisania na liste oczekujacych.

    Brakuje mi tylko jednego - tak jak w MiM mozliwosci zamowienia biletu OW poprzez kontakt z infolinia.

  14. #14
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Ta nowa strona to jakiś koszmar jest, podgląd transakcji... brrr.....

    I "nowa" tabela z punktami też jakaś taka dziwna - biznes do BRU albo FRA (ale też do Berlina!) daje 2900 punktów, a do ORD tylko 2800 :/ pomijam już tutaj literówkę w eco flex do FRA (napisane jest dosłownie "71 00")

  15. #15
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    DaKo - z innej beczki: czy Centrum Rezerwacji PartnerPlusBenefit dolicza cos tytulem oplat lotniskowych za rezerwacje w ramach programu?

  16. #16
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Mówisz o dodatkowych opłatach do biletów? W poprzednim "cenniku" punktowym bilet był pokryty w całości, teraz cennik pozwala to rozbić. Za rejs krajowy w 2010 "płaciłem" 18000 punktów, a teraz jest tak:
    Wartość punktowa w klasie ekonomicznej 10800
    Równowartość punktowa opłat lotniskowych 7200
    czyli w sumie na jedno wychodzi.

  17. #17
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Wraz ze zmianami latem 2011, tabela punktów za rejsy krajowe nie uwzględnia biznesu (klasy C/D/Z), prawdopodobnie według słusznego założenia, że na krajówki biznesu się nie kupi. Są za to 200 punktów za niskie/średnie eco i 350 za M/B/Y. Sprawdziłem teraz tabelę zebranych punktów, i elegancko za wszystkie krajowe doloty do lotów międzynarodowych w C/D/Z (oczywiście również w tych klasach na odcinku krajowym) mam okrągłe 0 punktów. Mogliby przynajmniej policzyć to jako eco flex - a tak, to ktoś nie pomyślał, źle skonfigurował system i burdel.

    Aaa, oczywiście ciągle nie mam zaliczonych punktów za kilka rejsów z pierwszego półrocza 2010 - dwa lata minęły, rozmawiam o tym z panią Kingą co kilka miesięcy, ciągle obiecuje się tym zająć - i ciągle nic. Czy pani Kinga ma jakiegoś przełożonego, z którym można by porozmawiać?

  18. #18
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Aaa, oczywiście ciągle nie mam zaliczonych punktów za kilka rejsów z pierwszego półrocza 2010 - dwa lata minęły, rozmawiam o tym z panią Kingą co kilka miesięcy, ciągle obiecuje się tym zająć - i ciągle nic. Czy pani Kinga ma jakiegoś przełożonego, z którym można by porozmawiać?
    Ja czekam ponad pół roku na dodanie 96 odcinków. Ktoś się tym zajmuje, czy już całkiem olali ten program?

  19. #19

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Ja czekam ponad pół roku na dodanie 96 odcinków. Ktoś się tym zajmuje, czy już całkiem olali ten program?
    Przez wiele tygodni czekałem na przeprocesowanie zgłoszonych biletów, po czym po odczekaniu 20 minut w call center dowiedziałem się, że nie dostanę nic ponieważ większość biletów była za stara, a jeden był wystawiony za granicą, a w tym przypadku regulamin (dobrze schowany- nadal nie wiem gdzie jest), mówi "nie, bo nie". Jak dla mnie mogą ten program zamknąć, ponieważ ma zerowy, jeśli nie negatywny wpływ na moją lojalność.

  20. #20
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Ja czekam ponad pół roku na dodanie 96 odcinków. Ktoś się tym zajmuje, czy już całkiem olali ten program?
    U mnie raz na 2-3 miesiące wprowadzone w międzyczasie bilety są "procesowane". Mam wrażenie że jest od tego 1 osoba który po prostu raz na dzień wchodzi na jakieś konto i "klepie" te punkty

Strona 1 z 19 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •