Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
Like Tree1Likes

Wątek: Elite Fleet

  1. #1

    Dołączył
    May 2010

    Lightbulb Elite Fleet


    Polecamy

    PLL LOT rozpoczęły realizację projektu „Elite Fleet”, którego celem jest podniesienie jakości obsługi Pasażerów na pokładach samolotów narodowego przewoźnika. Prace nad projektem trwały od kilku miesięcy. Ich efektem jest start projektu, dzięki któremu sukcesywnie wdrażane będą nowe standardy serwisu pokładowego, a także odbędzie się cykl szkoleń dla stewardes oraz stewardów.

    W ramach projektu „Elite Fleet” nastąpi wybór członków personelu pokładowego dedykowanego do obsługi Pasażerów w klasie biznes na rejsach długodystansowych.

    W programie mogą wziąć udział wszyscy członkowie personelu pokładowego PLL LOT, którzy zgłoszą się do rekrutacji, a następnie zostaną zakwalifikowani do udziału
    w szkoleniach.

    Po pozytywnym ukończeniu wszystkich przewidzianych w projekcie szkoleń osoby
    te będą obsługiwać Pasażerów podróżujących w klasie biznes na rejsach długodystansowych, początkowo w samolotach Boeing 767, a następnie Boeing 787 Dreamliner.

    Realizacja projektu Elite Fleet pozwoli na podniesienie poziomu kompetencji personelu pokładowego dzięki warsztatom z zakresu nowoczesnej obsługi klienta, szkoleniom językowym oraz treningom rozwijającym tzw. kompetencje miękkie.

    Międzynarodowe linie lotnicze świadczące usługi na najwyższym światowym poziomie
    od wielu lat dobierają personel pokładowy do obsługi pasażerów podróżujących
    w poszczególnych klasach serwisowych takich jak First Class, Business Class
    czy Premium Economy.

    „Pragniemy, by nasz personel pokładowy spełniał jak najwyższe standardy obsługi Pasażerów LOT-u. Chcemy jako pracodawca wspierać osoby pracujące na pokładach naszych samolotów w podnoszeniu ich kompetencji, a także rozwijać ich umiejętności" - powiedział Marcin Piróg, prezes PLL LOT. "Zdajemy sobie sprawę, że praca personelu pokładowego wpływa na pozytywny wizerunek LOT-u w sposób szczególny” – dodaje Marcin Piróg.

    z: PRTL.pl - Polski Rynek Transportu Lotniczego - portal lotniczy - wiadomości z polskiego rynku lotniczegpo - lotnicze newsy - ciekawostki lotnicze - raporty lotnicze - publikacje - branża lotnicza - lotnictwo w Polsce - statystyki lotnicze

  2. #2
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Ja LOT nawet lubię i czepialski nie jestem, ale uważam, że takiej informacji LOT nie powinien publikować. Latając trochę różnymi liniami zauważyłem, że średnia wieku personelu pokładowego LOTu jest chyba najwyższa w Europie. Mogę się założyć, że większość stewek ma ponad 10 lat stażu, a jedna czwarta ma 20 lat stażu. Zatem IMHO jeśli firma uważa, że personel wymaga szkolenia "z zakresu nowoczesnej obsługi klienta", to to jest obciach po prostu.

  3. #3
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Obciach to Twój wpis tutaj. Szkolenia są potrzebne w każdej firmie i to co jakiś czas, by po pierwsze wdrażać coraz nowocześniejsze techniki, w ewoluującym świecie wokół nas. Po drugie, pozwalają wymienić się doświadczeniami w grupie, a także w relacjach szkolący-szkoleni, po trzecie, co chyba najważniejsze, spajają więzi pracownicze, pozwalają lepiej się poznać, pozwalają stworzyć team, co akurat jest ważne w przypadku pracy personelu pokładowego. Niestety, świat się zmienia, zmieniają się prawa rządzące rynkiem lotniczym, zmienia się mentalność podróżnych i niestety odpowiednie przystosowanie personelu pokładowego do tychże zmieniających się warunków, wymaga szkoleń.

    Podam taki przykład. Linie lotnicze wysyłają swoich pilotów, z długoletnim stażem, na szkolenia z pilotażu nowego typu maszyny, nie po to by nauczyli się latać samolotem, tylko by poznali obsługę pilotażu tej właśnie nowej maszyny

  4. #4
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Doskonały przykład. Już wszystko pojąłem. Rozumiem, że w 787 będą widelce nowego typu, które należy umiejętnie podać i będą podróżowali pasażerowie nowego typu, do których należy się uśmiechać

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Poleć SASem albo BA to zobaczysz średnią wieku...A jeżeli średnia wieku jest wyznacznikiem jakości usług to proponuję wszystkich pracowników( oczywiście tych z ponad 10 letnim starzem ) frontline w bankach, hotelach, na statkach czy na lotniskach itp. wysłać do gazu....Czy o to chodzi???
    Time flies, so do I.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problemem personelu pokładowego w LOT jest - moim zdaniem - nieznajomość języków obcych, co ma w pewien sposób związek ze średnią wieku a jest przyczyną tego, że część LOTowskich CC może być odbierana jako osoby, delikatnie mówiąc, niewylewne, choć wcale takie nie są.

    Zauważyłem, że nasze CC są dużo cieplejsze/si, sympatyczniejsze/si i otwarte/ci gdy pasażer posługuje się językiem polskim, niż gdy polskiego nie zna. Niemożliwość sprostania komunikacyjnym wymaganiom pasażera peszy już na wstępie, krępuje, ogranicza interakcję do podstawowych komunikatów, nakierowanych na to, aby interakcję jak najszybciej zakończyć. I doskonale widać to na rankingu SKYTRAX, bo ten sam personel zależnie od kategorii ma 4 albo 2 gwiazdki.

    Wszystkie stewardessy "starej gwardii", z którymi leciałem w LOT, obsługując w języku polskim miały serce na dłoni, a o wszystkich dbały dużo lepiej niż większość CC u konkurencji.

    Nawiązywanie szerszego kontaktu z klientem to - co wiem z doświadczenia - jest wspaniałą, ciekawą i rozrywającą rzeczą dla kogoś, kto musi w ramach obsługi klienta wykonać szereg rutynowych i monotonnych działań. Chyba że klient nyśt fersztejen.

    I w konkluzji, mam ogromny wyrzut w stosunku do LOTu, że przez 20 lat od transformacji ustrojowej, mimo, że większości społeczeństwa pracującego udało się opanować angielski w mniejszym lub większym stopniu (w statystykach kontynentu oczywiście ustępujemy Skandynawom, Holendrom i Estończykom), to jednak LOT zawalił sprawę, zatrzymał się w epoce umów dwustronnych, tak jak w pozostałym zakresie aż do nadejścia Prezesa Mikosza.


    LOT w spadku po komunie otrzymał doświadczone stewardesy, które znały język angielski chyba najlepiej w swej grupie wiekowej z całego społeczeństwa za wyjątkiem anglistów. I co? Całkowicie zmarnowany potencjał.

    Kompletnie olano kwestię doskonalenia umiejętności, o czym pisze Cani. Jeśli firma prowadzi politykę siedzenia na lingwistycznych laurach, to na bank pracownik nie będzie miał motywacji do szkolenia się, zwłaszcza, gdy lata lecą, rodzą się kolejne dzieci i kariera przestaje być priorytetem w życiu.

    Nagła rewolucja jest gros nie fair wobec takich osób, bo jej podstawą jest polityka wieloletnich zaniechań przewoźnika rewolucjonisty.

    Problem ten istnieje u wielu przewoźników w regionie - fakt, i najlepszym chyba jednak rozwiązaniem jest całkowita rewolucja na pokładzie, co zrobił Swiss i ostatnio zaczął robić MALEV - rządzą młodzi, o czym pisano już szerzej w innych wątkach.

    I nikogo nie dziwi sytuacja, gdy purser-córka z kilkumiesięcznym nalotem wydaje polecenia mamie, która całe życie pracowała w Swissair.

    Elite Fleet to być może wstęp, ciąg dalszy gdy nadejdzie Inwestor, ten przez duże "I" DD

  7. #7
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Zacznę od początku, gdyż widzę, że zostałem opacznie zrozumiany. Nieważne, czy wina leży po stronie piszącego, czy też po stronie czytających. Przyjmijmy, że w godzinach nocnych ludzie mogą mieć problemy zarówno z pisaniem jak i z czytaniem ze zrozumieniem Wypowiadając się w tym wątku, chciałem wyrazić opinię, że jeśli firma ma zamiar szkolić pracowników, to powinna ich szkolić, a nie ogłaszać, że będzie ich szkolić. Podawanie takiej informacji negatywnie wpływa na wizerunek firmy, gdyż u wielu odbiorców wywołuje takie właśnie reakcje, jak u mnie. LOT dumnie obwieszcza: będziemy szkolić personel pokładowy z zakresu nowoczesnej obsługi klienta, a klient myśli sobie: o co chodzi? Czy mówią o tym, ponieważ szkolenie w tej firmie jest czymś absolutnie wyjątkowym? No qrrrcze o co chodzi? Bank, w którym mam konto, nie ogłasza, że szkoli tych małolatów, którzy pracują w obsłudze klienta, a małolaty są wyszkolone z zakresu nowoczesnej obsługi klienta w stopniu doskonałym. Dlaczego zatem LOT nagle ogłasza całemu światu, że postanowił szkolić panie z dwudziestoletnim stażem? W każdej firmie szkolenia są rzeczą naturalną, tak więc ogłaszanie, że firma ma zamiar szkolić, jest rzeczą nienaturalną. A ogłaszanie, że dla pracowników z dwudziestoletnim stażem mają się odbyć szkolenia z zakresu ich podstawowych obowiązków, wzbudza śmiech. A używanie sformułowania "nowoczesna obsługa klienta" wzbudza rechot.
    Cytat Zamieszczone przez Stevan Zobacz posta
    wysłać do gazu....Czy o to chodzi?
    Nie, nie o to chodzi. Wyżej opisałem, o co mi chodzi i mam nadzieję, że opisałem w sposób zrozumiały.
    szymonk2 likes this.

  8. #8
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Łoj, ja sobie w tym tygodniu poleciałem Icelandair, i średnia wieku zdecydowanie by LO zawstydziła i mimo skandynawskiego pochodzenia, obsługującą mnie panią w biznes musiałem za każdym razem prosić o powtórzenie, żeby się upewnić, że w ogóle mówi po angielsku - samo zrozumienie komunikatu zostawiłem raczej podświadomej intuicji. Jak najbardziej popieram doszkolenie - to jeszcze nikomu nie zaszkodziło, a przecież może przynieść mnóstwo plusów. A jak ma powstać faktycznie produkt Elite, to jeszcze bardziej jestem za.

    Argumenty vfrridera trącą trochę związkiem zawodowym, prawdę mówiąc.

    edit: pisałem zanim przeczytałem kolejny post VFRa. Odnosząc się do niego: zwróć uwagę, że te mityczne 2 gwiazdki na Skytrax skądś się wzięły. Jest całkiem pokaźna grupa klientów, którzy od LO odwrócili się z tych właśnie względów, i komunikat o szkoleniu jest skierowany raczej do nich. Ci, którzy LO latają, co najwyżej się ucieszą, że będzie jeszcze lepiej.

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    małolaty są wyszkolone z zakresu nowoczesnej obsługi klienta w stopniu doskonałym
    Niemożliwe, który to bank? Moje doświadczenie z obsługą pierwszej linii frontu w kilku bankach jest raczej ngatywne.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Całe to szkolenie to tzw. pic na wodę, fotomontaż.
    Kolejne wyciąganie kasy do firmy zewnętrznej.

    Wczoraj leciałem wieczornym LOTem (175) GVA - WAW.
    100% obłożenia, w C wszystkie fotele zajęte, BRAK GWARANTOWANEGO WOLNEGO MIEJSCA OBOK.
    To samo często zdarza się na innych trasach.

    Pax w ostatniej chwili płaci 1500 franków (czyli około 4500 złotych) za C a tu niespodzianka, brak wolnego miejsca obok i brak miejsca w schowkach na 2 szt. bagażu podręcznego.

    Zamiast wydawać kolejne pieniądze, to lepiej usprawnić i poprawić to co jest i podziękować tym CC które uważają że pracują za karę.

    To tak w wielkim skrócie.

  10. #10
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Niestety, gwarancja wolnego miejsca obok jest dopiero od niedawna i tylko w B73x. Fakt, w Embraerach to jest najbardziej irytująca część latania C. A z takimi pracującymi za karę to w LO się nie spotkałem. W LH owszem, o FR nie wspominając

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ale w E jetach ciezko zapewnic wolne miejsce obok - w B73x i A3xx zapewnia się wolne miejsce w srodku aby nie miec dwoch pasazerow obok siebie, w E-jetach tego problemu nie ma, ale ze względu na konstrukcję zawsze jednego pasazera bedzie się obok siebie miec. Taki urok tych samolotów - zresztą o ile pamietam to LH tez tak ma w takich samolotach (przynajmniej w lotach krajowych)

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Abstrahując trochę od głównego tematu wątku, ale podpowiadając przedpiścom - LH jakoś sobie z tym radzi.

    Above all, however, in Business Class Lufthansa gives you plenty of room to read or relax, as well as greater privacy and elbow room - because on short and medium-haul flights the seat next to you is always kept free.
    E95: http://www.lufthansa.com/mediapool/p...dia_871597.pdf
    Q400: http://www.lufthansa.com/mediapool/p...dia_871674.pdf

    Wszystkie inne szczegółowo opisane:
    Lufthansa - Seat maps

    Pozdrawiam,

  13. #13
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    Dlaczego zatem LOT nagle ogłasza całemu światu, że postanowił szkolić panie z dwudziestoletnim stażem? W każdej firmie szkolenia są rzeczą naturalną, tak więc ogłaszanie, że firma ma zamiar szkolić, jest rzeczą nienaturalną. A ogłaszanie, że dla pracowników z dwudziestoletnim stażem mają się odbyć szkolenia z zakresu ich podstawowych obowiązków, wzbudza śmiech. A używanie sformułowania "nowoczesna obsługa klienta" wzbudza rechot.
    No troche to przypomina dumne oswiadczenia PKP, ze dworzec centralny w Warszawie bedzie gruntownie myty... co powinno byc przeciez cichym standartem.

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Zgadzam się z vfrrider, komunikat w stylu zachwytu nad 787 już w 2012 roku. Dział marketingu czy tam inny chce się wykazać, tylko nie bardzo jest czym, więc wymyślają jakieś hapeningi (typu przemalowanie ostatnio jeszcze).

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Ale w E jetach ciezko zapewnic wolne miejsce obok - w B73x i A3xx zapewnia się wolne miejsce w srodku aby nie miec dwoch pasazerow obok siebie, w E-jetach tego problemu nie ma, ale ze względu na konstrukcję zawsze jednego pasazera bedzie się obok siebie miec. Taki urok tych samolotów - zresztą o ile pamietam to LH tez tak ma w takich samolotach (przynajmniej w lotach krajowych)
    Jest to bardzo łatwe. Fotel obok pozostaje wolny i tyle.
    LH ma fotel obok wolny, bez wymówek. Również w układzie 2x2, czyli CRJ'ach.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mang00d Zobacz posta
    Abstrahując trochę od głównego tematu wątku, ale podpowiadając przedpiścom - LH jakoś sobie z tym radzi
    Dopiero od zeszłego roku OIDP
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Uważam obsługę CC w LOT w Y za jedną z lepszych w znanych mi liniach, a już zwłaszcza gdy odniesiemy się do linii zachodnioeuropejskich, albo US. SAS tyż kiepściutko.

    Natomiast obsługa w C - jest taka troszkę wg mnie "swojska", albo też "przaśna". Swojskość wynika wg mnie z dwóch elementów
    - słabej znajomości języków obcych (wsłuchajcie się w komunikaty personelu w samolocie),zwłaszcza wśród tych cc z dłuższym stażem. W LH anonsują języki w jakich mówi załoga i to nie tylko angielski!
    - przaśności naszych 767 - co rzutuje na percepcję działań CC.

    Podmiana 767 na 787 zmieni już bardzo dużo. Do tego dojdzie - mam nadzieję - nowy produkt w C (?), jeśli do tego poprawimy elementy "przaśne" w cc - będzie naprawdę git.

    Inicjatywa bardzo dobra.

    Swoją drogą nie wiem skąd część Interlokutorów wzięła ten dwudziestoletni staż ?

    Tylko jedna sugestia dla czytających z LOT M&M - pierdułka łechcąca próżność SEN czy innych HON. Mimo wszystko miłe jest jak w LH pasażer statusowy jest witany po imieniu Pasażer w C klient dobry, statusowy też dobry, statusowy w C - na rękach nosić go trzeba
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  17. #17
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Z tym witaniem w LH to nie tyle pierdółka, co podpierdółka - na Europie mi się nigdy nie zdarzyło, a na LongHaulach co trzeci albo co czwarty lot. Tak naprawdę regularne to było na początku 2009 (bywały wtedy loty, kiedy po kolei przychodziło kilka stewardess się przywitać ), a później coraz rzadziej. Ostatnio - nie pamiętam, kiedy.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Uważam obsługę CC w LOT w Y za jedną z lepszych w znanych mi liniach, a już zwłaszcza gdy odniesiemy się do linii zachodnioeuropejskich, albo US. SAS tyż kiepściutko.

    Natomiast obsługa w C - jest taka troszkę wg mnie "swojska", albo też "przaśna". Swojskość wynika wg mnie z dwóch elementów
    - słabej znajomości języków obcych (wsłuchajcie się w komunikaty personelu w samolocie),zwłaszcza wśród tych cc z dłuższym stażem. W LH anonsują języki w jakich mówi załoga i to nie tylko angielski!
    - przaśności naszych 767 - co rzutuje na percepcję działań CC.

    Podmiana 767 na 787 zmieni już bardzo dużo. Do tego dojdzie - mam nadzieję - nowy produkt w C (?), jeśli do tego poprawimy elementy "przaśne" w cc - będzie naprawdę git.

    Inicjatywa bardzo dobra.

    Swoją drogą nie wiem skąd część Interlokutorów wzięła ten dwudziestoletni staż ?

    Tylko jedna sugestia dla czytających z LOT M&M - pierdułka łechcąca próżność SEN czy innych HON. Mimo wszystko miłe jest jak w LH pasażer statusowy jest witany po imieniu Pasażer w C klient dobry, statusowy też dobry, statusowy w C - na rękach nosić go trzeba
    A ja mam inne zdanie na temat obsługi CC w Y w LOT.
    Oczywiście nie twierdzę że gdzie indziej jest idealnie.
    Dla przykładu:
    LOT w Y, grzecznie się zapytałem czy byłaby możliwość powieszenia okrycia w szafce w przodu samolotu, kategorycznie i opryskliwie NIE!
    To samo w LH, bez problemu.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I'm here to save your ass, not to kiss it - taki cytat z jednej stewardessy LH
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    I'm here to save your ass, not to kiss it - taki cytat z jednej stewardessy LH
    I ma rację

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •