Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie Anulowanie biletu LOT (transatlantyckiego) w taryfie flex i semi-flex


    Polecamy

    Witam Wszystkich!

    Przeglądam to forum od jakiegoś czasu. Dziś, pierwszy raz, chciałabym coś napisać a zarazem zasięgnąć opinii.
    Otóż musiałam anulować bilet transatlantycki (prawie tydzień przed lotem) zakupiony w LOT. W taryfie, w której go zakupiłam, mam do tego prawo za potrąceniem 130$ (za jeden bilet, tak przynajmniej zostałam poinformowana), reszta pieniędzy ma wrócić do mnie na konto. Nigdy wcześniej nie zwracałam biletu i chciałam zapytać czy ktoś ma może takie doświadczenie i czy rzeczywiście w terminie pieniądze zostały zwrócone (podobno do miesiąca LOT ma na to czas). Być może nie miałabym tych niepokojów ale jednak coś mnie do tego skłania.... Bilet anulowałam dwa dni temu, pani w call center powiedziała, że anulowany. Dziś jednak coś mnie tknęło i ponownie zadzwoniłam do LOT, żeby upewnić się na 100% czy bilet anulowany. O mało nie dostałam zawału jak pani powiedziała, że NIE! Ja mówię, że miał być wczoraj anulowany. Pani powiedziała, że ktoś widocznie musiał czegoś nie dopatrzyć. I co by było gdybym tego nie dopilnowała, chodzi przecież o niemałe pieniądze (rezerwacja była na dwie osoby). Niepokoi mnie bardzo to, że LOT nie przesyła żadnego potwierdzenia email, że rezerwacja anulowana. Ja tak naprawdę nie mam żadnego dowodu, że bilety są anulowane... Prosiłam o jakąś informację ale call center odpowiada, że rozmowy sa nagrywane i to jest dowód. Nie wiem dla kogo... Mam nadzieję, że sprawa zakończy się dobrze i dostanę zwrot pieniędzy. Jutro znów zamierzam tam zadzwonić bo może znów ktoś czegoś nie dopatrzył...
    Czy ktoś miał może podobne doświadczenie i może mnie w pewien sposób uspokoić.

  2. #2

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nauczony doświadczeniem z innymi liniami, o ile pamiętam, tylko raz anulowałem wykupiony bilet LOTu i było to w jednej z najniższych taryf. Ale nie skończyłem rozmowy z call center, dopóki Pani na drugim końcu linii nie potwierdziła, że bilet jest anulowany i kiedy dostanę zwrot i dokładnie w jakiej wysokości.
    Nie pamiętam, żebym dostawał maila o anulacji, natomiast pieniądze (same opłaty, bez paliwowej) wróciły na konto w przeciągu ca. kilku dni.

  3. #3
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Na amadeusie widać, czy bilet jest anulowany (a z nim cała rezerwacja).

  4. #4

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Tak, Pani potwierdziła ustnie, że bilet jest anulowany oraz ile pieniędzy zostanie potrącone. Problem w tym, że na drugi dzień rezerwacja nadal istniała i nie została anulowana. Gdybym ponownie nie zadzwoniła byłabym przekonana, że wszystko jest ok.

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Niekompetencji, złej woli, niechlujstwu lub długości trwania procedur nie da się w 100% zapobiec.
    Opcje jakie widzę w przypadku wątpliwości: ponowny kontakt z call center, prośba o przesłanie potwierdzenia anulacji mailem lub wycieczka do biura LOTu.

  6. #6

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Wycieczka do LOT-u nie wchodzi w grę, bo nie mieszkam w Polsce. Prosiłam kilkukrotnie o nadesłanie jakiegoś dowodu anulowania biletów emailem ale uparcie odpowiadają w call center, że czegoś takiego nie przysyłają...

  7. #7
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Dobry zwyczaj przy każdym kontakcie z call-center (nie tylko LO) to notować imię i nazwisko osoby z którą się rozmawiało i czas rozmowy.

    A rezerwację czy jest anulowana można sprawdzić na CheckMyTrip.

  8. #8

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Na amadeusie nie znalazłam żadnej informacji... Wykonałam kilka telefonów do LOT-u i zostałam zapewniona, że bilety anulowano. Teraz pozostaje mi cierpliwie czekać na zwrot pieniędzy.
    Mam jednak nauczkę, żeby notować nazwisko osoby, z którą rozmawiam.

  9. #9
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gość z daleka Zobacz posta
    Na amadeusie nie znalazłam żadnej informacji
    Po anulowaniu rezerwacja z Amadeusa znika po jakimś czasie, wcześniej jest komunikat o anulowaniu. Chyba, bo prawdę mówiąc, anulowanie musiałem zrobić ze dwa razy, poprzednio ponad dwa lata temu, więc mogę jakieś bzdury poopowiadać.

  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gość z daleka Zobacz posta
    Na amadeusie nie znalazłam żadnej informacji...
    Skoro zapewniono Cie, że bilet jest anulowany TO MUSI TO BYC WIDOCZNE W AMADEUSIE. O ile rezerwacja moze wisiec jakis czas, to widac tam, czy sa wystawione bilety, czy nie (tak miałem w LH).
    Nie rozumiem tego co piszesz. SKoro nie znalazłaś jak piszesz ŻADNEJ informacji, oznacza to, ze nie ma ani biletow, ani rezerwacji.

  11. #11

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Ja też tego nie rozumiem. Na amadeusie miałam informację, że osoba pod moim nazwiskiem nie figuruje pod podanym nr rezerwacji. Akurat o to nie spytałam w LOT.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gość z daleka Zobacz posta
    Ja też tego nie rozumiem. Na amadeusie miałam informację, że osoba pod moim nazwiskiem nie figuruje pod podanym nr rezerwacji. Akurat o to nie spytałam w LOT.
    Była widoczna rezerwacja to był problem, nie widac juz rezerwacji to tez jest problem. To o co jeszcze chodzi?

  13. #13
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gość z daleka Zobacz posta
    Ja też tego nie rozumiem. Na amadeusie miałam informację, że osoba pod moim nazwiskiem nie figuruje pod podanym nr rezerwacji. Akurat o to nie spytałam w LOT.
    Skoro nie ma takiej rezerwacji, a była - to może znaczyć, że została anulowana.

  14. #14

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Na amadeusie rezerwacja biletu nie była widoczna od początku, od momentu zakupu biletu. Sprawdzałam zanim dowiedziałam się, że muszę anulować bilet. Wtedy się jednak tym nie przejmowałam, bo miałam potwierdzenie rezerwacji emailem i oczywiście kasa zeszła z konta.

  15. #15
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Lot chyba zawsze robi rezerwacje w amadeusie, rezerwacja powinna być widoczna. Jesteś pewna, że dobrze wpisywałaś numer rezerwacji i nazwisko (bez polskich liter)?

  16. #16

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Mi tylko chodzi o to, że kobieta z LOT-u, która zapewnia mnie, że bilet jest anulowany, nie uczyniła tego lub coś po drodze zostało źle zrobione... Nie wiem... Gdybym nie zadzwoniła kolejnego dnia upewnić się czy bilet jest anulowany, żyłabym w nieświadomości, że wszystko ok. Prosiłam o jakiś email potwierdzający anulowanie, lecz czegoś takiego nie przysyłają a dowodem na to, że anuluję są nagrywane rozmowy...

    Tak, wpisywałam nr rezerwacji i nazwisko parę razy i to samo wyskakiwało... Może jakiś problem ze stroną był...
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 03-06-2011 o 21:21

  17. #17
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zupełnie bym się tym wszystkim nie martwił. Nawet jeśli ktoś o czymś zapomniał. Lepiej dopilnować by wiedzieć gdzie i jak monitorować wszystko samemu w sieci.
    Mi się kiedyś zdażyło, że kupiłem 2 bilety na stronie LH na trasę wymagającą biletu papierowego (w 2007) - a w LH zapomnieli mi ten bilet wystawić, gdy im przypomniałem wystawili tylko 1, a druga osoba w ogole z rezerwacji zniknela Wszystko dalo sie bez problemu odkrecic, to nie wymga stresu, a w razie problemow zawsze mozna co nieco wywalczyc

  18. #18
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Poza tym nawet gdyby ktoś zapomniał zwrócić bilet (anulować można tylko w dniu wystawienia) to bilet sam się nie skasuje - jest zwykle ważny dłużej niż data wylotu na nim, maksymalnie rok. Sama skasować się może tylko rezerwacja. Także nie ma się co denerwować

  19. #19
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Tylko że niektóre bilety można zmienić/zwrócić tylko przed wylotem, więc jednak trochę stresu by było

  20. #20
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    CANCELLATIONS

    BEFORE DEPARTURE
    CHARGE EUR 100.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND - wszystkie taryfy LO z wyjątkiem promo (ale to tylko dwie na nic niepozwalające).

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 17-10-2011, 15:43

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •