Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Odwołania rejsów do NYC w związku z huraganem Irene (27/28.08.11)


    Polecamy

    W związku z zamknięciem w Stanach Zjednoczonych lotnisk John F. Kennedy International Airport oraz Newark Liberty International Airport z powodu nadciągającego huraganu "Irene" nad stanami New Jersey oraz Nowy York, PLL LOT S.A. informują o koniecznych anulacjach rejsów w rozkładzie lotów polskiego przewoźnika do Nowego Jorku i Newarku w dniu 27 i 28 sierpnia br.

    Rejsy, które zostały odwołane:

    1. Warszawa – Nowy Jork (JFK) , rejs LO 26, dnia 27.08 br. (Sobota)
    2. Warszawa - Newark (EWR), rejs LO 11 , dnia 28.08 br. (Niedziela)
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar mArT

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Egon,

    copy/paste ze strony internetowej LOT-u i GAFA LOT-owska powielona:

    A było tak:

    27AUG:

    LO011/LO012 Reg. SP-LPE XLD
    LO026/LO027 ReG. SP-LPG XLD

    28AUG

    LO006/LO007 Reg. SP-LPE XLD

    pozdrawiam.

    m.

    PS Wiało jak nigdy - zawsze jekies kolejne doświadczenie
    money for nothing ...


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    W sobotę tylko Toronto poleciało.

  4. #4
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Pasażerowie odwołanych rejsów zostali przeniesieni na najbliższe loty, czy na najwcześniejsze loty z wolnymi miejscami? Koleżanka będzie niedługo wracała z USA.
    Nie wiem jak postępuje się w takich sytuacjach. Czy priorytet mają ci z odwołanych ze wzgl. na huragan rejsów, a pasażerowie tych rejsów, które odbywają się normalnie po otwarciu lotniska, nie zostaną zabrani ze względu na overbooking? Czy pasażerowie z odwołanych ze wzgl. na huragan rejsów czekają na następny wolny lot, a pasażerowie, którzy mieli lecieć np. dzisiejszymi lotami polecą normalnie?

  5. #5
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Raczej czekają na pierwsze wolne miejsca. Gdyby robić przeniesienia lawinowe, to sobie wyobraź, jakie odszkodowania by wchodziły w grę. O ile pierwsze odwołanie - sam huragan - spokojnie się podciągnie pod sytuacje nadzwyczajne i 600 EUR nie będzie, o tyle wyrzuceni z lotów kolejnych już spokojnie mogliby takiej kasy dochodzić.

  6. #6
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    No właśnie nie wiedziałem co jest dla nich bardziej opłacalne - czy płacić za kilkudniowy/tygodniowy pobyt w hotelu, posiłki, telefony etc., czy wypłacać odszkodowania.
    A może przewoźnicy będą wysyłać dodatkowe samoloty? Zależy to chyba tylko od liczby wolnych samolotów i ewentualnych spraw organizacyjnych (slotów, planów lotu itp.), bo (jeżeli nie mam racji - poprawcie) koszty wysłania ich będą takie same, jakby rejsy odbyły się 27 i 28.08.

  7. #7

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Tylko trzeba te samoloty mieć, a LOT to z tym ma problem

  8. #8
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Gdyby większość przewoźników wpadła na wysłanie dodatkowej maszyny, to JFK by się kapitalnie zapchało

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wiem, że Air France wysyłali w poniedziałek jedną i we wtorek drugą na JFK. I jedną do IAD chyba, ale nie wiem, kiedy


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Przed TS UE wisi sprawa, w której zadano pytanie m. in. czy odmowa przyjęcia na pokład spowodowana odwołaniem wcześniejszych lotów i wpuszczenia pasażerów najpierw z wcześniej planowanych lotów może być uznana za uzasadnioną i w związku z tym nie powodującą konieczności wypłaty odszkodowania z art. 4 (sprawa C-22/11 Lassooy v. Finnair, o której pisałem w wątku o odszkodowaniach), ale chyba jednak uznają, że to wciąż overbooking i trzeba płacić.

    Jeśli chce się puścić pasażerów z wcześniejszych lotów, można kolejny lot odwołać i w jego miejsce wstawić nowy, o innej godzinie odlotu, innym numerze, i cześć spadów tamże wpuścić, a resztę przebukować na inne dostępne połączenie Taki trik. I tak zrobił Finnair w powołanej wyżej sprawie, ale na szczęście zadano Trybunałowi ciekawe pytania w szerszym zakresie.

    Przy odmowie odszkodowanie trzeba płacić zawsze, przy odwołaniu, jak wiecie - nie

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    a jak wcześnie powinny powiadomić linie lotnicze o odwołaniu lotu aby nie płacić ???

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Zależnie od tego co zaoferują, albo min. 14 dni przed lotem, albo 7, albo bez uprzedzenia, ale pamiętaj że przy odwołaniu można zawsze powoływać okoliczności nadzwyczajne, przy odmowie przyjęcia moim zdaniem nigdy i tak też się dotąd przyjęło (choć wisi sprawa Lassooy).

    Jeśli więc na skutek okoliczności nadzwyczajnych przewoźnik pierwszy miałby lot odwołać, drugi lot odwołać, a trzeci odbyć rozkładowo z odmowami, bardziej się opłaca pierwszy odwołać, drugi opóźnić o kilkanaście godzin, a trzeci odwołać na skutek braku maszyny, a powodem wciąż są okoliczności nadzwyczajne.

    Mniej do płacenia za hotele zresztą...

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •