Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree2Likes
  • 1 Post By szerszen
  • 1 Post By marecki2010

Wątek: Rezygnacja z biletu a zwrot podatków i opłat w LOT

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Rezygnacja z biletu a zwrot podatków i opłat w LOT


    Polecamy

    Witam,

    Prawdopodobnie będę musiał zrezygnować z lotu do Hanoi. Bilety kupiłem w w taryfie First Minute kilka miesięcy temu. Ostatnio dzwoniłem na infolinię LOTu i powiedziano mi, że przysługuję mi tylko zwrot podatku w wysokości ok. 100 zł od biletu. Bilet kosztował 900 zł + podatki i opłaty w sumie ponad 1600zł. Czy jest możliwość odzyskania tych podatków w całości ? Czy lepiej wystąpić o zwrot przed czy po terminie lotu ?
    RESTRYKCJE : LO ONLY/NONREF/NOCHNG

  2. #2
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tylko podatki i opłaty z tej taryfy mogą Ci zwrócić... z tego co wiem to po zwrot musisz się przed wylotem zgłosić (ale pewien nie jestem na 100%)
    grzyw likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Tylko podatki i opłaty z tej taryfy mogą Ci zwrócić... z tego co wiem to po zwrot musisz się przed wylotem zgłosić (ale pewien nie jestem na 100%)
    Generalnie o zwrot można wystąpić przed / po wylocie i nie ma to wplywu na kwotę do "odzyskania". Chyba że ta konkretna taryfa do Hanoi ma jakieś inne obostrzenia.
    grzyw likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Zawsze byłem pod wrażeniem, że jeśli nie stawiło się na lot to po terminie wylotu jest się NO SHOW i wszelkie zwroty i inne roszczenia odpadają całkowicie. Wyjaśnijcie proszę.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Nie jest to prawdą. Kilkukrotnie bez problemu zwracałem podatki i opłaty po dacie podróży. Potrącają z tego jednak połowę opłaty za wystawienie biletu, o ile taką uiściłeś.

    Pozdr,

  6. #6
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Wszystko zalezy od taryfy. Niektore oplaty maja obowiazek zwrocic, ale czasami warunki taryfy zezwalaja na zwrot tylko przed wylotem - wtedy nawet, jesli czesc taryfy przed wylotem jest zwracana, to przy no show ta czesc przepada. Krotko mowiac - nie lecisz, zglos wczesniej. W zasadzie rozsadna zasada, dopoki sie w korku nie utknie w drodze na lotnisko ;-)


    ---
    Pisane na telefonie, przepraszam za brak polskich liter.
    Zażółć gęślą jaźń - da sie, ale zajmuje duzo czasu.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Generalnie na bilecie mam poniższe informacje :

    KALKULACJA TARYFY :
    WAW LO HAN133.67LO
    WAW186.09NUC319.76END
    ROE2.861410XT60.00XW37.77JC

    TARYFA : PLN 915.00
    PODATEK : PLN 593.46YQ PLN 0.72ND PLN 60.00XW PLN 37.77JC
    RAZEM : PLN 1606.95

    FEE : PLN 30.00 OB T01 PL
    RAZEM : PLN 30.00

    Dlatego dziwi mnie dlaczego chcą oddać tylko ok 100zł ?? Jeżeli ma nastapić zwrot podatków i opłat to wg mnie powinno to byc ponad 600zł. Już sam nie wiem o co chodzi ?

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Dako: Zasadniczo tak, ale nie. ;-) Zwracałem First Minute, czyli najbardziej restrykcyjną z możliwych. Zwrot niewykorzystanych podatków wynika z prawodawstwa, zapisy taryfy dotyczą taryfy (stąd ta dla kolegi nie będzie zwrócona).

    Wracając do zwrotu, powinni zostawić sobie tylko taryfę i opłatę za wystawienie biletu. Reszta, wliczając YQ (choć niechętnie), powinna wrócić do ludzia, jako że linia w związku z no show tej opłaty nie poniosła. Tak świadczy Stoarn w wątku reklamacyjnym i to pokazuje praktyka w moim przypadku.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mang00d Zobacz posta
    powinni zostawić sobie tylko taryfę i opłatę za wystawienie biletu. Reszta, wliczając YQ (choć niechętnie), powinna wrócić do ludzia, jako że linia w związku z no show tej opłaty nie poniosła. Tak świadczy Stoarn w wątku reklamacyjnym i to pokazuje praktyka w moim przypadku.
    Czy zwrot YQ wynika z jakichś przepisów, jak mogę go wyegzekwować i kiedy o to wystąpić przed datą lotu czy po w takim razie ?

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    HEL

    Domyślnie

    W systemie rezerwacyjnym odnosnie taryfy First Minute jest taki zapis:
    TICKET IS NON-REFUNDABLE. CHANGES NOT PERMITTED.
    NOTE -
    FOR NON REFUNDABLE TICKETS THE YQ SURCHARGE WILL
    NOT BE REFUNDED

    Czyli z tym zwrotem YQ moze byc problem.



  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A co to jest YQ surcharge?

    W trakcie rezerwacji nazywa się to opłata paliwowa.

    Ten temat był już wałkowany przy okazji Lufthansy, trzeba pisać do regulatorów ULC, UOKiK i ECK.

    Z LOTem się czasem udawało mimo tego.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z LOTem się czasem udawało mimo tego.
    Tylko w jaki sposób, to od nich wyegzekwować ? Tłumaczą się, że taryfa pozwala tylko na zwrot opłat lotniskowych i nic więcej

  13. #13
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Bo to YQ to jest taka quasi-opłata. Sztuczka, żeby sama taryfa wyglądała na tańszą; a przy okazji do biletów "darmowych" za mile czy inne punkty można więcej opłat doliczyć więc przy sprzedaży udaje toto opłatę dodatkową, ale przy refundacji staje się to nagle taryfą. Taka mała schizofrenia


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •