Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree1Likes
  • 1 Post By egon.olsen

Wątek: Podsumowanie wyników YTD Q3 2011

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Podsumowanie wyników YTD Q3 2011


    Polecamy

    Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A., przedstawił wyniki po trzech kwartałach działalności LOT-u w tym roku. Z wyników widać, że racjonalne zarządzenia finansami LOT-u, jak i ogromne zaangażowanieZarządu oraz Pracowników, przynoszą konkretne efekty – powiedział Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Wierzę, że ta tendencja poprawy wyników finansowych utrzyma się dalej i nasza Spółka stanie się w pełni rentowną oraz konkurencyjną linią, liderem w naszej części Europy – dodał Marcin Piróg.

    W ciągu trzech kwartałów br. dynamika przewozów na połączeniach rozkładowych wyniosła 111 % w porównaniu do 2010 roku. Przewozy krajowe wzrosły o 21 %. Zwiększyła się również dynamika na rejsach średniego zasięgu o 11%. Na rejsach długodystansowych dynamika przewozu kształtuje się na poziomie 95% w porównaniu do zeszłego roku, co jest związane ze zmniejszoną liczbą operacji na trasie z/do Ameryki Północnej i Azji. LOT nie inwestuje w zwiększanie ilości swojej floty długodystansowej samolotów Boeing 767 w oczekiwaniu na dostawy samolotów Boeing 787, stąd m.in. brak wzrostu przewozów atlantyckich. W okresie od stycznia do września br. w przewozach Pasażerów klasy biznes nastąpiła znacząca poprawa dynamiki przewozów o 21 % w zestawieniu z wynikami 2010 roku. W samym tylko wrześniu dynamika przewozów w klasie biznes wyniosła 130%.

    Średni współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich w samolotach od początku roku do września wyniósł około 75%, a w szczycie sezonu letniego czyli w trzecim kwartale 2011 roku wyniósł 81 %.

    Przychody z działalności podstawowej za okres 9 miesięcy bieżącego roku wzrosły o 6%, zaś koszty o 4% mimo, że same koszty paliwa wzrosły w tym okresie aż o 27%. Tylko z tytułu wyższej ceny paliwa lotniczego LOT wydał o 221 milionów złotych więcej niż w roku 2010.

    Wyniki finansowe za trzy kwartały br. obrazują zmniejszenie straty w skali roku z minus 96 mln złotych w 2010 roku do minus 52 mln złotych w tym roku. Oznacza to poprawę wyników o 44 mln złotych. Wyłączając efekt wahań cen paliwa i kursów walut poprawa wyniosła 225 mln złotych. W trzecim kwartale odnotowano zysk z działalności podstawowej na poziomie plus 67,6 mln złotych w porównaniu do plus 56,4 mln złotych z tego samego okresu w zeszłym roku. Wynik netto za okres od początku roku do września wyniósł plus 5,4 mln złotych i podlegał ostatnio obserwowanym wahaniom notowań kursów walut.

    Należy wspomnieć też o parametrach punktualności rejsów wykonywanych przez LOT, która w trzecim kwartale br. wzrosła z 76% do 81%, a ciągu 9 miesięcy z 79,6% do 83,4% w porównaniu do poprzedniego roku. Poprawie uległa również regularność lotów – od początku roku wzrosła o 1,2% w odniesieniu do 2010 roku i wyniosła 97,8%.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 17-10-2011 o 15:52
    Stoarn likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Brawo!
    Na rejsach długodystansowych dynamika przewozu kształtuje się na poziomie 95% w porównaniu do zeszłego roku, co jest związane ze zmniejszoną liczbą operacji na trasie z/do Ameryki Północnej i Azji.
    Choć tu przewozy mniejsze, warto zwrócić uwagę, że mamy jeden samolot mniej, czyli tylko 83% siedzeń oferowanych w porównaniu z zeszłym rokiem. Jest poprawa w wykorzystaniu Benków

  3. #3
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Czyli beczka miodu. Czekamy na łyżkę dziegciu...

  4. #4
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Brawo!


    Choć tu przewozy mniejsze, warto zwrócić uwagę, że mamy jeden samolot mniej, czyli tylko 83% siedzeń oferowanych w porównaniu z zeszłym rokiem. Jest poprawa w wykorzystaniu Benków
    No to niech oddadzą kolejnego 767, wtedy jeszcze bardziej procenty się poprawią. A jakby tak oddać od razu ze cztery - to będzie rozwój, panie, że ho, ho!
    Jest to typowa "nowomowa" prezesa firmy, która się zwija zamiast rozwijać. "Wzrosło, mimo że faktycznie spadło", ale ludzie to i tak kupią. A prasa nawet zacznie zaraz chwalić za "skuteczne zarządzanie". Miś i Bareja. Łubudubu-łubudubu! Niech nam żyje...

  5. #5
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    No to niech oddadzą kolejnego 767, wtedy jeszcze bardziej procenty się poprawią. A jakby tak oddać od razu ze cztery - to będzie rozwój, panie, że ho, ho!
    Jest to typowa "nowomowa" prezesa firmy, która się zwija zamiast rozwijać. "Wzrosło, mimo że faktycznie spadło", ale ludzie to i tak kupią. A prasa nawet zacznie zaraz chwalić za "skuteczne zarządzanie". Miś i Bareja. Łubudubu-łubudubu! Niech nam żyje...
    Jaka nowomowa? Przecież to Stoarn rozwinął, a nie marketingoidy z LOTu. Dla Ciebie lepszym wyznacznikiem rozwoju byłoby pewnie rozwożenie Polskiego powietrza po świecie w 777, ale z liczbami nie masz co dyskutować raczej.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Ja cierpliwie czekam na wyniki z całego 2011 roku.

  7. #7
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Ale jak to jest, że w szczycie lata nie można palca wetknąć do samolotu chcąc zakupić bilet a po czasie się okazuje, że 20% średnio na rejsie puste?

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    KGD, BEG, KTW, BZG... to wszystko wchodzi do statystyk...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Czy rejs niezrealizowany uważa się za pusty? Jak się liczy obłożenie w przypadku wysłania paxów busem lub taxi? :-)

    Ciekawią mnie podstawy tych kalkulacji.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Na logikę wydaje się że obłożenie liczy się wg. fizycznie zrealizowanych rejsów. XLD się moim zdaniem nie wlicza (jest to tylko i wyłącznie moje gdybanie)
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Zatem - siłą rzeczy - im więcej lotów niezrealizowanych i paxów przebookowanych, tym lepiej. ;-) Całe szczęście mamy też inne staty dot. wykonywania połączeń i te również się poprawiają.

  12. #12
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    KGD, BEG, KTW, BZG... to wszystko wchodzi do statystyk...
    Faktycznie jest napisane, że "średnie obłożenie". Miałem w głowie Atlantyki i do nich to odniosłem. Dzięki i przepraszam za analfabetyzm

LinkBacks (?)

  1. 19-11-2011, 23:33

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •