Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree4Likes
  • 1 Post By Stampa
  • 2 Post By olekorlo
  • 1 Post By adamuto

Wątek: Nieplanowany przestój floty - gwóźdź do trumny?

  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Nieplanowany przestój floty - gwóźdź do trumny?


    Polecamy

    Tak się zastanawiam, czy aby uziemienie prawie całej floty PLL Lot (centralizować, a jakże, centralizować) nie będzie gwoździem do trumny dla sytuacji Lotu.
    60 odwołanych rejsów, lotnisko nadal zablokowane a pieniądze oddać trzeba. Wykaraskają się z tego czy nie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Po wulkanie dali radę, to teraz pewnie też jakoś się podniosą... mam przynajmniej taką głęboką nadzieję.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    mam przynajmniej taką głęboką nadzieję.
    Dobrze, że ta firma ma stabilne podstawy.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    A ile w sumie samolotów LOTu jest poza Warszawą i mogło by operować? Czy nieopłacalnym jest żeby latały i robiły chociaż część rejsów tak jak np. Wizz z Katowic?

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale Lot nie ma prawie żadnych połączeń z innych portów niż Warszawa.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Ale Lot nie ma prawie żadnych połączeń z innych portów niż Warszawa.
    Z KRK ma tylko Paryż i Frankfurt, Ateny i Rzym w zimie zawiesili

  7. #7
    Awatar major_25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPWA//EGSS

    Domyślnie

    Prezes LOTu powiedział właśnie, że na pewno część kosztów jest pokrywana przez ubezpieczycieli LOTu

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Ale Lot nie ma prawie żadnych połączeń z innych portów niż Warszawa.
    Wiem... miałem na myśli transport kołowy do/z Warszawy

  9. #9
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie

    Powiedzcie mi, czy jest w ogóle szansa że LOT wypożyczy kolejnego B767? Czy 4 maszyny wystarczą aby utrzymać wszystkie obecne połączenia z Ameryką i Wietnamem bez konieczności gwałtownych cięć w częstotliwości lotów?
    1. Idź na Google Mapy. 2. Daj "Pokaż trasę". 3. Napisz Japan jako miejsce początkowe. 4. Napisz China jako cel. 5. Idź na 43 punkt twojej drogi, a jak sie zaśmiejesz....

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W sezonie zimowym na styk wystarczą. Na wiosnę musi dojść kolejny 767 (a dokładnie dwa, jeżeli wziąć pod uwagę że będzie otwierany PEK)
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    Awatar major_25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPWA//EGSS

    Domyślnie

    Na styk to może i wystarczą...gorzej jak któryś będize miał usterkę i nie będzie niczego na podmianę.

  12. #12
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Niestety nawet na styk nie wystarczy - są przecież jeszcze przeglądy. Jeden nawet teraz. Brakuje jednego egzemplarza, dobrze że o tej porze roku ceny są niższe niż na wiosnę i dostępność większa. Nie powinno być problemu z wynajmem. Bez brakującego samolotu jest duży problem, ale na pewno nie jest to żaden gwóźdź do żadnej trumny...
    St.
    egon.olsen likes this.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Wczoraj na konferencji padło zapewnienie że kolejny 767 dołączy w przyszłym tygodniu. Jeżeli będzie to wet-lease to zastanawiam się od kogo i na jakich warunkach. Rozumiem potrzebę zachowania reputacji i ciągłości operacji, ale wet-lease będzie chyba generował straty przy zimowych bookingach. Chyba że jak już wspominałem wcześniej doleci ten samolot, który miał latać od wiosny. Wtedy też pytanie od kogo i w jakiej konfiguracji.

    Aczkolwiek uważam że na dziś absolutnym priorytetem powinno być utrzymanie wszystkich operacji i pokazanie że nic się nie stało w aspekcie ciągłości zaplanowanych rejsów.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    A jak z ubezpieczeniami? LPC jest własnością LOTu czy nie? Jeśli nie, kasa pójdzie gdzie indziej.
    Czy LOT może dostać zwrot za dzień przestoju z tytułu zamknięcia Lotniska Chopina?

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Haha moje zdanie będzie zupełnie odmienne niz to w tytule - LOT w krótkim terminie owszem poniósł straty finansowe, ale wizerunkowo zyskal bardzo duzo. Od dosc dawna wiele osób w Polsce uwazalo za cos w dobrym tonie podkreslac ze LOTem nie lataja, ze latają tylko Lufthansa, BA itp, tak samo jak podkreslane były w mediach wszelkie incydenty samolotów LO, wiek samolotow, do tego problemy finansowe - LOT miał generalnie nienajlepsza prase. Teraz nagle wszystkie media podkreslaja 'profesjonalizm załogi', do tego jak wszyscy potrzebujemy 'bohaterów'. Zarząd tez dosc rozsądnie tym kieruje: wczoraj konferencja z kapitanem, dzis odznaczenia dla personelu - dlatego temat 'zyje' w mediach juz trzeci dzien.
    LOT ma wiec cos czym moze sie wyroznic - moze pojawi sie troche wieksza grupa pasazerow takich jak ja, ktorzy są skłonni zapłacic za lot europejski 150-200 zł więcej niz inną linia, aby lecieć LO - z roznych względów
    Stoarn and egon.olsen like this.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Jest jednocześnie spora grupa pasażerów, którzy do lotowskich B767 jednak nie wsiądą, bo będą się po prostu bać. Bo co z tego, że są świetni piloci? Tym razem się udało, ale następnym razem awaria sprzętu będzie poważniejsza i może nie być happy endu. Dla jasności - to nie jest moje podejście. Latałem Lotem i nadal będę latać, bo po prostu lubię tę linię. Jednak wielu pasażerów słabo lub w ogóle nie zna się na lotnictwie i dla nich lotowskie duże benki po prostu będą latającymi trumnami, a podróż lotem - rosyjską ruletką. Teraz najważniejszym zadaniem stojącym przed Lotem jest pokazanie, że ich flota jest jednak bezpieczna.
    symbian likes this.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Na szczęście pasażerowie nie podzielają Twojego pesymizmu - póki co jest bardzo mało osób pytających w Call Centre o możliwość zwrotu biletu w siatce dalekodystansowej. I niech tak zostanie
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Mam nadzieję, że wtorkowe wydarzenia nie będą miały negatywnego wpływu na postrzeganie LOT i że będzie nadal co najmniej tylu chętnych na latanie Lotem, co dotychczas. Mam jednak pewne obawy co do tego, ale czas pokaże.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •