Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 50
Like Tree7Likes

Wątek: Nowe połącznie WAW - PEK od 2012 r. - dyskusja

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Nowe połącznie WAW - PEK od 2012 r. - dyskusja


    Polecamy

    Może nie do końca nowe połeczenie, ale nie znalazłem lepszego wątku. Połaczenie do Pekinu wygląda na dosc zaawansowny stopien planowania:
    Aktualna oferta pracy
    Poszukują kierownika obsługi lotniskowej portu Pekin.

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Może nie do końca nowe połeczenie, ale nie znalazłem lepszego wątku. Połaczenie do Pekinu wygląda na dosc zaawansowny stopien planowania:
    Aktualna oferta pracy
    Poszukują kierownika obsługi lotniskowej portu Pekin.
    niech się nawet nie ośmieszają, żeby z 767 startować do Pekinu i wezmą jeszcze trochę na wstrzymanie.
    aisle seat likes this.

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    niech się nawet nie ośmieszają, żeby z 767 startować do Pekinu i wezmą jeszcze trochę na wstrzymanie.
    A możesz wytłumaczyć co jest takiego śmiesznego w lataniu 767 do PEK? Czy tak sobie chlapnąłeś co Ci ślina na język przyniesie.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raffij Zobacz posta
    A możesz wytłumaczyć co jest takiego śmiesznego w lataniu 767 do PEK? Czy tak sobie chlapnąłeś co Ci ślina na język przyniesie.
    A Ty poważnie myślisz, że 20 letnim gratem z wyposażeniem ala retro z lat 90 tych otwiera się takie trasy? Odpowiedz sobie sam na to pytanie.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań / Berlin

    Domyślnie

    @maciej30 - Co do wnętrza, to się zgadzam. Ale dlaczego nazywasz te samoloty gratami? B747 Lufy to rozumiem też graty i nie latają na prestiżowych połączeniach?

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konrad Nowacki Zobacz posta
    @maciej30 - Co do wnętrza, to się zgadzam. Ale dlaczego nazywasz te samoloty gratami? B747 Lufy to rozumiem też graty i nie latają na prestiżowych połączeniach?
    i własnie o to chodzi, do PEK LOT będzie miał sporą konkurencję linii lotniczych które mają tam już wyrobioną pewną pozycję jak chociażby LH, dlatego też wchodząc na tą trasę starym 763 z tak nędznym wyposażeniem, gdzie nawet nie ma PTV, nie ma najmniejszych szans na konkurowanie z żadną inną linią lotniczą moim zdaniem. Co innego spróbować wejść na 787, czyli nowa trasa i nowy produkt. LOT w ogóle powinien sobie odpuścić Azję na 767 może poza Hanoi, bo tu rzeczywiście konkurencja jest dużo mniejsza, LOT wstrzelił się w lukę niszową na tym połączeniu a Wietnamczycy są przyzwyczajeni do niższego standardu usług.
    aisle seat likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Aerosvit jakoś sobie radzi na 763 na PEK.

    Skoro LOT ma takie parcie aby to połączenie otworzyć to znaczy, że dobre powody ku temu ma - wiemy dobrze, że LOTowski dział siatki jest dość konserwatywny i zachowawczy, mówiąc dyplomatycznie, i woli tracić kasę na nielataniu niż na za częstym lataniu...
    opary likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    No dobrze, ale jeśli wchodzi się na nową trasę, to trzeba coś zaproponować pasażerom ponad to co pozostali przewoźnicy (a konkurencja jest na prawdę spora), aby zapełnić swoje samoloty. Jeśli LO do PEK będzie latać na B763, to walczyć będzie mógł pewnie tylko ceną, a chyba nie o to chodzi, aby przewozić głównie niskoyieldowych paxów. Fakt, serwis w LO nie jest zły, ale też nie można powiedzieć, żeby się jakoś szczególnie wybijał ponad inne linie.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    A Ty poważnie myślisz, że 20 letnim gratem z wyposażeniem ala retro z lat 90 tych otwiera się takie trasy? Odpowiedz sobie sam na to pytanie.
    Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Powiedz mi ile Twoim zdaniem % zwykłych pasażerów (czyli nie pasjonatów lotnictwa tak jak my na tym forum) kupując bilet WAW - PEK zwróci uwagę na samolot i widząc 767 zamiast lecieć bezpośrednio wybierze np. LX lub LH przez ZRH/FRA itp. nadkładając przy tym x godz. w jedną stronę (pomijam oczywiście kwestię potencjalnych różnic cenowych). VV lata na tej trasie, tym samym sprzętem i jakoś sobie radzi. LO też sobie pewnie poradzi, pod warunkiem że nie popełni błędów z poprzedniego podejścia i uda im się dogadać dobre sloty w PEK oraz załatwić przeloty nad Rosją.
    Też bym chciał wozić d... Dreamlinerem do Pekinu i nie tylko tam ale póki co to 767 jest misiem na miarę naszych możliwości i pewnie jeszcze przez dłuższą chwilę tak będzie. O hard product bardziej można by się było martwić przy otwieraniu połączeń typu SIN czy HKG, ale na to się w bliskiej przyszłości chyba nie zapowiada.
    Pozdrawiam,
    slaweq

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie


    Air China - ekonomik dalekodystansowy

    Air China - business dalekodystansowy

    ...i tyle w temacie twardego produktu do PEK w LO. Przypomnę, że Air China ma też pierwszą klasę, a my - rok 2012 za pasem, a nie 1992.

    Chiński biznesmen byle, za przeproszeniem, gównem nie poleci - mając do wyboru jeszcze kilka innych opcji.
    aisle seat likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    , LOT wstrzelił się w lukę niszową na tym połączeniu a Wietnamczycy są przyzwyczajeni do niższego standardu usług.
    Jak nizszego? polecam sprawdzic jaki standard oferuje Vietnam.
    Co do samego kierunku mam mieszane uczucia. Z jednej strony zgadzam się, ze jesli są chętni to wiele osób wybierze LO, aby nie latac z przesiadką (kilka godzin krócej to sporo), serwis jest OK. Z drugiej - czy jest jakis argument (ktorego moze nie znamy - np cos dotyczące umowy z Rosją i tego kiedy LO musi zacząć latac lub innej linii która chciałaby latac z Chin do Polski), aby nie zacząć kilka miesięcy później z duzo lepszym produktem. Oczywiscie są linie, które lataja podobnym sprzętem (omawiane juz B747 Lufthansy, samoloty Iberii...) i zgadzam się, ze wielu klientów zwraca mała uwagę na to czym lecą, ale te linie juz latają - a LO startuje od zera i moim zdaniem, z marketingowego punktu widzenia, dobrze byłoby zacząć latac B787. A klienci swiadomi, często latający czyli niezwykle istotni z punktu widzenia linii, wybiorą produkt lepszy.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @ ojcie_c

    Ja wcale nie twierdzę że LO może z kimkolwiek innym niż VV konkurować pod względem twardego produktu. Ale: jeżeli LO stwierdził że jest popyt na to połączenie (a wydaje mi się bardzo prawdopodobne że jest), to kilka samolotów tygodniowo uda się zapełnić (nie wiem czy to będą 3 rotacje czy np. 8). Podobnie słabo wygląda twardy produkt LO na trasach do USA czy Kanady w porównaniu do konkurencji (zwłaszcza tej europejskiej), ale wcale nie znaczy to że LO wozi za ocean powietrze. Chętni na to połączenie do PEK prawopodobnie się znajdą i nie myślę tu o ruchu high-yield.
    Pozdrawiam,
    slaweq

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Skoro nie high-yield to low-yield. Jak LO chce sprzedawać bilety do PEK po 1500 zł to oczywiście, że można i że chętni będą. Samolot wypełnić nie sztuka. Chodzi o to żeby zarabiać pieniądze na lataniu, a to już takie proste nie jest. VV oczywiście lata na 767 w tym kierunku, ale warto popatrzeć na ceny, jakie oni oferują. A przede wszystkim trzeba podkreślić, że oni już latają.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slaweq Zobacz posta
    Powiedz mi ile Twoim zdaniem % zwykłych pasażerów (czyli nie pasjonatów lotnictwa tak jak my na tym forum) kupując bilet WAW - PEK zwróci uwagę na samolot i widząc 767 zamiast lecieć bezpośrednio wybierze np. LX lub LH przez ZRH/FRA itp. nadkładając przy tym x godz. w jedną stronę
    Tylko że nasz rynek sam nie wykarmi tego kierunku. Ty tutaj piszesz o ucieczce naszych pasażerów do ZRH/FRA a fakt jest taki że LO musi też ściągnąć pasażerów na ten lot z innych portów.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Myślę że nasz rynek jest jednak dość duży by kilka samolotów w tygodniu zapełnić samodzielnie (choć to moje przypuszczenia), do tego można by doliczyć pasażerów z takich rynków jak BG, CZ, LT czy HU. Wiadomo, skandynawów nie uda się na to połączenie skusić, podobnie jak Austriaków czy Niemców, raz że produkt słaby, dwa że oni mogą lecieć bezpośrednio od siebie, ale potencjalna liczba pax jest dość duża. Potencjał oczywiście bardzo by się zwiększył gdyby LO udało się dogadać z Air China w sprawie cs na ich lotach krajowych w Chinach (swoją drogą czy coś w tym temacie słychać? Jest w ogóle na to szansa?).

    @adamuto
    Pewnie że chodzi o to żeby zarabiać, ale nie oszukujmy się, gros pasażerów na lotach WAW-PEK to i tak będą Polacy, którzy w najbliższej, t.j. kilkuletniej przyszłości niestety nie będą stanowić dużej grupy high-yield bez względu na to czy latać będzie 787 czy 767. Oczywiście, dreamliner i związany z nim skok jakościowy przyciągnie trochę pax z innych rynków, ale sam w sobie nie sprawi że popyt się nagle podwoi i paxy z całej Europy będą walić drzwiami i oknami by lecieć do PEK Lotem z przesiadką w WAW. A co do cen to nie myślę tu o cenie 1500 PLN, ale też nie o 4000 PLN czy więcej za basic economy; to już rolą LO jest takie ustalenie taryf by do interesu nie dopłacać. Jak już pojawi się dreamliner, to pojawi się szansa na więszke zyski (nawet przy zachowaniu cen) choćby ze względu na niższe koszty eksploatacji.

    I żeby była jasność sprawy, zgadzam się z tym że jak już pojawi się 787 to w pierwszej kolejności powinien latać do Pekinu i generalnie do Azji, ale póki go nie ma, to i tak lepiej latać na tym czym się ma niż trzymać 763 bezczynnie na płycie.
    Ostatnio edytowane przez slaweq ; 10-11-2011 o 18:55 Powód: literówka
    Pozdrawiam,
    slaweq

  16. #16
    Awatar OLEK.BOMBKA

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Jeśli się nie mylę, to otwarcie połączenia WAW-PEK jest związane z leasingiem kolejnego samolotu 767.
    Możliwe, że na pokładzie będą PTV a co za tym idzie standard podróży do PEK będzie lepszy niż na obecnych benkach.
    Dla większości pasażerów liczą się bardziej godziny odlotów, przylotów i ewentualnych połączeń niż to czy polecą 777 czy 767.
    Oczywiscie nowy samolot przyciąga pasażerów, ale z otwarciem nowych kierunków nie można chyba czekać aż LOT dostanie wymarzone samoloty.
    W Berlinie powstaje nowe lotnisko i LH już zapowiedziała daleko idącą obecność na tym rynku.
    Jeśli chodzi o zapełnienie samolotu to podpisananie umowy codeshare byłoby wręcz pożądane.
    Nie znam rynku chińskiego ani tym bardziej siatki połączeń Air China, ale to jest chyba jedyny partner na rynku chińskim ze Star Alliance.
    Do tego Air China ma hub w Pekinie.
    Ostatnio edytowane przez OLEK.BOMBKA ; 10-11-2011 o 19:58 Powód: literówka

  17. #17
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Jest jedyny ze Stara od kiedy Shanghai Airlines zmieniły właściciela. Ale w praktyce Code Share nie jest wymagane, wystarczy możliwość stosowania taryf LO na rejsach operowanych przez CA. Minus jest taki, że przez lot.com się nie kupi wtedy, tylko przez agentów.

  18. #18
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    OLEK.BOMBKA jest jeszcze Shenzhen Airlines ze Star Alliance

    EDIT: Będą w Star Alliance
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  19. #19
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slaweq Zobacz posta
    Myślę że nasz rynek jest jednak dość duży by kilka samolotów w tygodniu zapełnić samodzielnie (choć to moje przypuszczenia), do tego można by doliczyć pasażerów z takich rynków jak BG, CZ, LT czy HU.
    Pierwsza kwestia: jeśli nie byłoby codziennych lotów, już to bardzo okalecza możliwości osiągania dochodu z pasażerów biznesowych. Mam wśród znajomych takiego "latacza korporacyjnego". Nie waha się naciskać na firmę, by rezerwowała mu wygodne loty, a nie najtańsze. Jeśli lotów nie ma codziennie, to już strata, bo odpadają ludzie, dla których kwestiach 6h jest istotna, a co dopiero 24h. Z turystów kupujących loty po 2000zł linia nie wyżyje. O break even danego lotu czasem decyduje czwórka biznesmenów kupujących w ostatniej chwili bilety po 5000zł sztuka.

    Poza tym skąd wziąłeś akurat BG, CZ, LT i HU?
    Obecnie najniższa cena WAW-PEK to 1560zł. Z Budapesztu 1600zł. Z Sofii 1920zł. Z Pragi 1910zł. Wilno ma wysoką cenę, ale to dlatego, że lotnisko jest kalibru Łodzi lub Rzeszowa.
    Co więcej - Lufthansa często ma na trasy do Pekina promocje w granicach 1800zł, nawet na A380. Kto by chciał latać LOTem w takim wypadku? Ja nie.

    Anyway, abstrahując od tego czy PEK w ogóle ma sens - myślę, że klienci, o których warto walczyć to nie BG, CZ, LT czy HU. Raczej tam, gdzie ceny lotów do Azji są zawyżone, a nie dyktowane wojną między Aeroflotem i Aerosvitem.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Poza tym skąd wziąłeś akurat BG, CZ, LT i HU?
    Obecnie najniższa cena WAW-PEK to 1560zł. Z Budapesztu 1600zł. Z Sofii 1920zł. Z Pragi 1910zł. Wilno ma wysoką cenę, ale to dlatego, że lotnisko jest kalibru Łodzi lub Rzeszowa.
    Co więcej - Lufthansa często ma na trasy do Pekina promocje w granicach 1800zł, nawet na A380. Kto by chciał latać LOTem w takim wypadku? Ja nie.
    Ja też niekoniecznie, ale jak już wejdzie do rozkładu 787 (obawiam się że w 2013) to napewno przy zbliżonej cenie nie będę się fatygował do FRA by stamtąd lecieć a380 i sześć godzin po rozpoczęciu podróży przelecieć się nad swoim domem. Podejrzewam zresztą że Ty też nie.
    Te rynki przyszły mi na myśl na poczekaniu, jedynie dlatego że nie można z nich bezpośrednio polecieć do Azji i dla nich oferta lotu przez WAW będzie (oczywiście przy odpowiednim ułożeniu rozkładu) dużo bardziej atrakcyjna czasowo niż przez ZRH/VIE/CPH czy porty w DE, nie wspominając o hubach jeszcze dalej na zachód. Pamiętajmy, że niedogodność komfortu podróży 763 będzie jedynie przejściowa.
    Pozdrawiam,
    slaweq

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •