Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 80
Like Tree37Likes

Wątek: Ostanie ostrzeżenie - wyw. z Henrykiem Krasowskim, em. pilotem 767, b. prac. ULC

  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Ostanie ostrzeżenie - wyw. z Henrykiem Krasowskim, em. pilotem 767, b. prac. ULC


    Polecamy

    Ciekawy wywaid pana Henryka Krasowskiego

    Ostatnie ostrzeżenie - Wiadomości - WP.PL

    wynika z niego, ze PC mial awarie hydraulika kilka dni przed ladowaniem, na stronie 4

  2. #2
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    mocne

  3. #3
    Awatar ivanek

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A ja coś czuję, że będzie awantura. Zwłaszcza, że padają twarde oskarżenia w kierunku ULC, w szczególności prezesa.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    nie będzie żadnej awantury. będzie cisza szaaaa....

  5. #5
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez madness Zobacz posta
    " (...) dosyć ponuro to wszystko brzmi...
    Z artykułu:
    Zrozumcie, że jestem w specyficznej sytuacji. W LOT wylatałem 17 tys. godzin. Przez wiele lat ulegałem fascynacji LOT, naszym narodowym przewoźnikiem, moją firmą matką.

    To znaczy?

    Byłem w stanie wybaczyć LOT dużo więcej niż innej firmie. Byłem w stanie usprawiedliwić rzeczy, których nie powinno się usprawiedliwiać. Sentyment.
    Symptomy choroby, która trawi tą firmę są bardzo dobrze widoczne na forum.
    ormo and stefann like this.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Obserwując całą sytuację z boku to można odnieść wrażenie ostatnio nie dzieje się za ciekawie w polskim lotnictwie. Nie wiedzieć czemu ktoś zlikwidował "AIP Poland" ( w większości krajów UE AIP jest dostępny poglądowo online) co krytykowało niestety bez skutku praktycznie całe środowisko lotnicze.
    Do tego te incydenty i wypadki. W moim odczuciu bezpieczeństwo lotnicze powinno być priorytetem. Oby nie było jak w Rostowie nad Donem gdzie kiedyś jakiś amator latał tam gdzie to było surowo zabronione i prawie doprowadził do katastrofy ( no bo i skąd ma wiedzieć że to zabronione?). Dlatego w przypadku tego wywiadu odnoszącego się w prawdzie do innej sytuacji uważam że lepiej gdy padną "mocne słowa" niż gdyby miał paść... samolot. Myślę, że to nie jest osoba która nie wie co mówi.
    Największą mądrością jest umieć słuchać. Trzeba być gotowym na krytykę, zalecenia i sugestie środowiska lotniczego i trzeba wyciągać wnioski na przyszłość.

  7. #7
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Przyglądam się od paru lat poczynaniom prezesów przedsiębiorstw z udziałem Skarbu Państwa i z trwogą obserwuje ich działania. Wszelkie sprowadzają się do redukcji kosztów operacyjnych (koszty maitenance i koszty ludzkie to zawsze największe pozycje). Jak słyszę OPEX reduction to przysłowiowy scyzoryk w kieszeni się otwiera. W mojej firmie wprowadzono kilka inicjatyw oszczędnościowych, na które w życiu bym się nie zdecydował będąc właścicielem. Redukcja stanu części rezerwowych póki jest dostawa na czas nie jest groźna, conajwyżej samolot nie poleci jak nie będzie spełniał min. wymogów na przelot. Ale pogorszenie maitenance daje tylko chwilowe oszczędności - tylko że obecny prezes tego nie zobaczy - będzie następny i tak w kółko ...
    Pitterek

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Skąd pan Henryk Krasowski ma informacje o wcześniejszej awarii systemów hydraulicznych. Niestety wydaje mi się, że jest to dalszy ciąg kontrolowanych i inspirowanych przecieków.
    Taki artykuł nie przynosi nikomu korzyści, a zwłaszcza LOTowi. IMHO nie jest to konstruktywna krytyka a dalszy ciąg wojny między związkami a zarządem.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Toronto

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miliwolt Zobacz posta
    IMHO nie jest to konstruktywna krytyka a dalszy ciąg wojny między związkami a zarządem.
    Akurat Pan Krasowski wydaje sie byc jednakowo krytyczny wobec zarzadu jak i zwiazkow, przynajmniej w przytoczonym wywiadzie. Jezeli chociaz czesc z jego zarzutow sie potwierdzi to moze nas czekac mala rewolucja w branzy (chociaz jest tez opcja nr 2 - wszystko sie rozejdzie po kosciach...).

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Mnie zaciekawił fragment o trzecim polocie na długim dystansie - jak to jest u konkurencji? Chyba najłatwiejszy zarzut do zweryfikowania a rzuca wtedy światło na pozostałe.

    W dzisiejszym Wprost z kolei można przeczytać parę wypowiedzi byłych (w-ce) prezesów o ogólnym cyrku związkowo-ministralnym oraz kompletnej "pasywności operacyjnej" przynajmniej części załogi biurowej - oczywiście fakty pomieszane kompletnie czasem, ale wpisuje się w obraz idealnie - na przykładzie zmniejszenia liczy lotów i podwyższenia cen w odpowiedzi na wejście konkurencji na daną trasę.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nivel Zobacz posta
    Jezeli chociaz czesc z jego zarzutow sie potwierdzi to moze nas czekac mala rewolucja w branzy
    W LOT-cie czy w ULC? Beton to taka strasznie mocna struktura jest Raczej ta druga opcja. Nikt nie zginął, więc zmienią się tylko dupy na stołkach. Pewnie nowy prezes już buty pastuje...

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    SAS, SWISS - zawsze 2 pilotów, chyba, że rejs jest wyjątkowo długi (ZRH-BKK, ZRH-PVG, ZRH-NRT), wtedy 3.

    O ile wiem, do Chicago i Hanoi lata po trzech...

  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    SAS, SWISS - zawsze 2 pilotów, chyba, że rejs jest wyjątkowo długi (ZRH-BKK, ZRH-PVG, ZRH-NRT), wtedy 3.

    O ile wiem, do Chicago i Hanoi lata po trzech...
    Wiesz - mają akurat o min. 45-60 minut bliżej do US, a to już ma znaczenie...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #14
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nivel Zobacz posta
    Akurat Pan Krasowski wydaje sie byc jednakowo krytyczny wobec zarzadu jak i zwiazkow, przynajmniej w przytoczonym wywiadzie. Jezeli chociaz czesc z jego zarzutow sie potwierdzi to moze nas czekac mala rewolucja w branzy
    Ponieważ zarzuty stawia wszystkim, to wszyscy razem wezmą go za świra i wyjdzie....

    Cytat Zamieszczone przez Nivel Zobacz posta
    (chociaz jest tez opcja nr 2 - wszystko sie rozejdzie po kosciach...)



  15. #15
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Ponieważ zarzuty stawia wszystkim
    Nie , jedna grupa jest jak zwykle ,,świeta,,...

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Toronto

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mathew Zobacz posta
    W LOT-cie czy w ULC? Beton to taka strasznie mocna struktura jest Raczej ta druga opcja. Nikt nie zginął, więc zmienią się tylko dupy na stołkach. Pewnie nowy prezes już buty pastuje...
    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Ponieważ zarzuty stawia wszystkim, to wszyscy razem wezmą go za świra i wyjdzie....
    Mysle, ze sporo bedzie zalezalo od raportu KBWL. Jezeli faktycznie wskaze wspomniane nieprawidlowosci to tak zupelnie bez echa to chyba nie przejdzie.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Wiesz - mają akurat o min. 45-60 minut bliżej do US, a to już ma znaczenie...
    A jak jest u Katarczyków? Ile godzin trwać musi rejs aby można było tylko 2 pilotów mieć w kokpicie?

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Nie , jedna grupa jest jak zwykle ,,świeta,,...
    Mechanicy

  19. #19
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Piloci no chyba ze mechanik lata lub latał wtedy jest rzeczywiście świetszy od zwykłego pilota .

  20. #20
    Awatar BABr

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Nivel Zobacz posta
    Mysle, ze sporo bedzie zalezalo od raportu KBWL. Jezeli faktycznie wskaze wspomniane nieprawidlowosci to tak zupelnie bez echa to chyba nie przejdzie.
    A jak już zaczną wywlekać, to być może pociągną temat.


    Wysłane Tapatalkiem z iPada
    Serdecznie pozdrawiam, Bartek

    Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •