Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
Like Tree17Likes

Wątek: LOT zapowiada chęć wyzbycia się udziałów w K2 oraz Petrolot

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie LOT zapowiada chęć wyzbycia się udziałów w K2 oraz Petrolot


    Polecamy

    LOT zapowiada wyzbycie się pozostałych udziałów w K2 oraz Petrolot

    PLL LOT chce się pozbyć udziałów w Eurolot
    30.07.2012

    PLL LOT chce sprzedać ok. 38 proc. udziałów w linii lotniczej Eurolot - poinformował prezes LOT-u Marcin Piróg. Wynik finansowy spółki, obsługującej loty regionalne, okazał się znacząco gorszy od oczekiwań

    PLL LOT chce sprzedać ok. 38 proc. udziałów w linii lotniczej Eurolot - poinformował prezes LOT-u Marcin Piróg. Dodał, że wynik finansowy LOT-u za I półrocze br. nie był taki, jak zakładała spółka, choć przewieziono więcej osób niż w takim samym okresie ub.r.

    Eurolot jest spółką wyodrębnioną z grupy kapitałowej PLL LOT. Akcjonariuszami Eurolotu są: Skarb Państwa, który posiada 62 proc. udziałów oraz PLL LOT - 38 proc. Eurolot m.in. pełni funkcje dowozowe do połączeń zagranicznych dla Polskich Linii Lotniczych LOT, wykonuje również rejsy między portami regionalnymi w Polsce.

    Prezes PLL LOT poinformował, że oprócz Eurolotu, spółka chce sprzedać swoje udziały także w Petrolocie, który dostarcza paliwo samolotom na lotniskach.

    "Sprzedajemy nasze udziały w spółkach, które nie są dla nas strategiczne. Chcemy być linią, która chce się zajmować rozwojem połączeń oraz zwiększać liczbę pasażerów z nami podróżujących" - powiedział w poniedziałek Piróg.

    Szef LOT-u poinformował, że wynik finansowy spółki za pierwsze półrocze br. "miał być znacząco lepszy" od tego, który spółka zanotowała w tym samym okresie 2011 r. "Jest on zbliżony do tego, co mieliśmy w 2011 r. Na drugie półrocze patrzymy z większym optymizmem. Przede wszystkim dlatego, że ceny ropy mogą być niższe niż w pierwszym półroczu, zakładamy umocnienie złotego do dolara" - powiedział.

    Za pierwsze sześć miesięcy 2011 r. wynik spółki był o 32 mln zł lepszy niż w 2010 r., ale była to strata, która wynosiła ok. 120 mln zł. LOT za cały 2011 r. odnotował 145,5 mln zł straty.

    Piróg wyjaśnił, że wpływ na wynik finansowy firmy za pierwsze 6 miesięcy 2011 r. miały m.in. ceny ropy na światowych rynkach, a także kursy walut. "Pierwsze półrocze było trudne dla linii europejskich" - dodał. W tym roku spółka planuje zysk w wysokości 52,5 mln złotych. "Do końca sierpnia chcemy przedstawić radzie nadzorczej nasz budżet, pracujemy nad nim" - dodał.

    Wcześniej podczas tej samej konferencji toczyły się rozmowy na temat rentowności na krajowym rynku przewozów lotniczych i upadku konkurencyjnej firmy OLT Express.

    "Rynek krajowy w zeszłym roku zbliżył się do granicy rentowności, ale cały czas był i jest deficytowy" - powiedział podczas tej samej konfernecji Piróg. W jego ocenie, konkurent LOT-u, czyli OLT Express, wszedł na ten rynek z cenami, które nie odzwierciedlały kosztów, jakie ponosi linia lotnicza.
    OLT Express w ub. czwartek zawiesił wszystkie swoje rejsy regularne. Od kwietnia, kiedy rozpoczął swoją działalność, przewoźnik sprzedawał bilety m.in. za 99 zł.

    "Sprzedaż biletu za ok. 100 zł nie ma szans na pokrycie kosztów przewoźnika związanych m.in. z wynagrodzeniem pilotów, personelu pokładowego, czy zapłaty za paliwo. Dla przykładu na odcinku z Warszawy do Gdańska koszty zmienne - czyli opłaty lotniskowe, wynagrodzenie załogi, paliwo - wynoszą ok. 16 tys. zł. Do tego dochodzą koszty stałe" - powiedział Piróg.

    Źródło: forbes.pl

  2. #2
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Kolejny odcinek serialu pt. "Jak tu jeszcze wpompować państwowej kasy w LOT", żeby tylko się Bruksela nie przyczepiła.
    Chętni na te 38% walą drzwiami i oknami
    Teraz trzeba tylko znaleźć odpowiednią agencję w strukturze MSP i wymyslić kwotę, za którą to pójdzie.
    Stoarn, szczurwa, Lukasz and 1 others like this.

  3. #3
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Komunikat już jest gotowy, wystarczy zmienić datę, procent na 38 i LOT AMS na Eurolot.

    "O dzisiejszym (20.3)
    podpisaniu umowy kupna 100% akcji LOT AMS Agencja Rozwoju Przemysłu poinformowała na swojej stronie internetowej. W komunikacie ARP podkreśla, że zakup jest "w celach inwestycyjnych. Planowane jest podjęcie działań mających na celu podniesienie wartości spółki i jej ewentualne zbycie w przyszłości".

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Oj w skarbcu wiatr hula widocznie.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    "Sprzedajemy nasze udziały w spółkach, które nie są dla nas strategiczne. Chcemy być linią, która chce się zajmować rozwojem połączeń oraz zwiększać liczbę pasażerów z nami podróżujących"
    Ale jaja. Ciekawe jakby skomentował sprzedaż fotela na którym siedzi w robocie.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Jak pisaliście Eurolot kupi ARP a dam sobie rękę obciąć że Petrolot Orlen(też de facto kontrolowany przez państwo mający sporo siania). Wiadomo ile mniej więcej mogli by dostać? pomija sytuację jak ARP płaci za K2 chore pieniądze np. 200 mln zł, ale to bliżej 20-50 czy np. 100 mln(chociaż będzie na działalność w tym roku a co dalej-zobaczymy).

    Kasy nie ma bo konkurencja OLT mocno dała im się we znaki i w ostatnich 4 miechach nie mogli tak zdzierać na krajówkach, teraz jednak widać, że chcą sie mocno odkuć(opłata za rezerwację chociażby).

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Na koniec roku 52 miliony zysku jak nic.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Prezes ARP jest bratem Prezesa ELO
    Wdrożenie programu Rodzina na Swoim
    Jak się chłopaki u mamy na urodzinach dogadają to może Piróg zrobi roczny wynik już w sierpniu.
    Ostatnio edytowane przez aisle seat ; 31-07-2012 o 00:32 Powód: Dodanie odnośnika do Newsweeka

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Kolejny odcinek serialu pt. "Jak tu jeszcze wpompować państwowej kasy w LOT", żeby tylko się Bruksela nie przyczepiła.
    Chętni na te 38% walą drzwiami i oknami
    Teraz trzeba tylko znaleźć odpowiednią agencję w strukturze MSP i wymyslić kwotę, za którą to pójdzie.
    Nieee...
    To jest raczej akcja pt. "zysk musi być, nieważne jakim kosztem". Znane od paru dobrych lat; operacje pewnie wyszły (znowu) na minusie i reperują budżet.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    To jest raczej akcja pt. "zysk musi być, nieważne jakim kosztem
    Prezes Eurolotu parę dni temu palnął tekst, że "firma musi zarabiać" w kontekście dlaczego nie będzie promocji. Lemingi powtarzają to jak mantrę.

    Zarówno ELO, jak i LO są firmami państwowymi i ostatnie, czego od nich się wymaga, to zbieranie kasy z rynku dla budżetu. Firmy państwowe mają operować dziedzinami stategicznymi i załatwiać cele wyższe, takie jak np. latanie po kraju. Jak dla mnie ELO mógłby dostawać 200 mln zł rocznie (mniej niż partie) i za tę kasę latać po kraju, choćby z Zielonej Góry do Rzeszowa i ze Szczecina do Gdańska. To się nazywa tzw. wyższy cel społeczny.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Jak dla mnie ELO mógłby dostawać 200 mln zł rocznie (mniej niż partie) i za tę kasę latać po kraju, choćby z Zielonej Góry do Rzeszowa i ze Szczecina do Gdańska. To się nazywa tzw. wyższy cel społeczny.
    Niestety/stety państwowe spółki nie mogą być dotowane z budżetu państwa ponieważ UE by to potraktowała jako niedozwoloną pomoc publiczną, która narusza wolną konkurencję.
    Dla przypomnienia Malev upadł właśnie dlatego, że EU nakazało zwrot takiej pomocy.

    Odnośnie wyższego celu społecznego to Państwo dotuje połączenia między miastami, ale te najtańsze, z których najwięcej osób korzysta tj. kolej.

  12. #12
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Zamknąć kolej!, sprzedać składy, dotować połączenia ELO i zakupić samoloty!!!

  13. #13
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Wystarczyłoby zbudować drogi i nie nakładać horrendalnych opłat na nie. Już teraz PKP KRK-WRO to 5,5h TLK i 52 PLN za 2 klasę, a autobus autostradą 39 PLN i 3h 10m według rozkładu. Prywatne działa lepiej . Jedna CMK dobrze funkcjonuje i dojazd z południa kraju do Warszawy jest sensowny. Poza tym chyba nic. Misja to według mnie jest ewentualnie między wioskami, a ich najbliższym miastem (wtedy, gdy nie ma inicjatywy prywatnej, bądź jest ona w jakiś sposób zła - bezpieczeństwo).

    Tylko zaczynamy być zupełnie poza tematem.



  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Zarówno ELO, jak i LO są firmami państwowymi i ostatnie, czego od nich się wymaga, to zbieranie kasy z rynku dla budżetu. Firmy państwowe mają operować dziedzinami stategicznymi i załatwiać cele wyższe, takie jak np. latanie po kraju. Jak dla mnie ELO mógłby dostawać 200 mln zł rocznie (mniej niż partie) i za tę kasę latać po kraju, choćby z Zielonej Góry do Rzeszowa i ze Szczecina do Gdańska. To się nazywa tzw. wyższy cel społeczny.
    Przepraszam, ale uśmiałem się do rozpuku.
    Polecam przestudiowanie terminu "utopia".

    Wyższym celem społecznym jest zapewnienie emerytur oraz służby zdrowia, o organach porządkowych nie wspomniawszy.

    A fanatykom wszystkich linii "państwowych" po raz kolejny polecam dogłębną analizę wyników operacyjnych firmy, której pełna nazwa kryje się pod wiele mówiącym skrótem SABENA.
    DaKo and Radzio like this.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Wystarczyłoby zbudować drogi i nie nakładać horrendalnych opłat na nie. Już teraz PKP KRK-WRO to 5,5h TLK i 52 PLN za 2 klasę, a autobus autostradą 39 PLN i 3h 10m według rozkładu. Prywatne działa lepiej .
    Czy rzeczony autobus też płaci za drogę X zł za km (poza energią trakcyjną - znaczy ropą), jak kolej?

    Jak zacznie, w dodatku proporcjonalnie do rozjeżdżenia drogi i kosztów jej budowy/naprawy, to porozmawiamy o "prywatny działa lepiej" Bo działa, jeno kolejowych prywatnych wciąż za mało.

    Tyle na marginesie, bo masz rację że OT Jakby co zapraszam na priv.

    Pozdrawiam, Adam
    Ztof and klemenko like this.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    EuroLOT- spółka córka, która służy do osadzania stanowiska osobami związanymi z władzą. Szkoda, że nikt za to się jeszcze nie wziął- w dobrym znaczeniu tego słowa.
    Pozdrawiam
    Hothead.

  17. #17

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    To powszechne oburzenie powyżej jest dosyć zabawne, ponieważ posiadanie udziałów mniejszościowych w spółce (czyli brak kontroli) bez odnoszenia żadnych korzyści z bycia udziałowcem, ponieważ spółka przynosi straty, w sytuacji kiedy samemu jest się na minusie, nie ma najmniejszego sensu. Są lepsze sposoby na dekorowanie bilansu, niż przez trzymanie tam nieproduktywnych assetów. Proponuję na przykład szlaczki.

    Poza tym, po pozbyciu się udziałów w K2 Lot ograniczy schizofreniczność swojej pozycji negocjacyjnej wobec K2 i będzie mu mentalnie łatwiej wynajmować na przykład więcej od Sprint Air.
    skorzewski likes this.

  18. #18
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Upłynnianie bilansu ma sens ino LOT musi uważać za ile i komu sprzeda, by nie powtórzyć ścieżki Malevu. Te spowinowacenia pogarszają sytuację.

    Piotr

  19. #19

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Czy rzeczony autobus też płaci za drogę X zł za km (poza energią trakcyjną - znaczy ropą), jak kolej?

    Jak zacznie, w dodatku proporcjonalnie do rozjeżdżenia drogi i kosztów jej budowy/naprawy, to porozmawiamy o "prywatny działa lepiej" Bo działa, jeno kolejowych prywatnych wciąż za mało.
    Jeśli tak jak napisano jedzie autostradą to płaci. Najpierw za odcinek KRK-KTW Stalexportowi a potem aż do WRO budżetowi.
    Inna sprawa, że podany w poście czas 3 h 10 m KRK - WRO wydaje mi się mocno nierealny. Ode mnie z Opola do KRK da się dojechać samochodem w ok. 2 h ale mocno naginając przepisy a autobus ma zdaje się tachometr.

  20. #20
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Autostrady jest 250 km, dozwolona prędkość to 100 km/h. Do zrobienia.

    Naklepane ze sprytnofonu

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •