Strona 217 z 365 PierwszyPierwszy ... 117 167 207 215 216 217 218 219 227 267 317 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,321 do 4,340 z 7293
Like Tree7918Likes

Wątek: PLL LOT - opinie , uwagi

  1. #4321

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    @mastah: nie widzę w tej historii nic szczególnie niewiarygodnego, przynajmniej w jej zasadniczym przebiegu. Nie twierdzę, że tak było, bo przy tym nie byłem, ale twierdzę, że jak najbardziej tak mogło być.

    Co do downa - zdarza się, linia musi kogoś wybrać, ale wskazanie akurat paxa na obcym awardzie i odesłanie go jeszcze na ścieżkę reklamacji jest mówiąc wprost chamskie. IMO w takiej sytuacji przewoźnik powinien wskazać kogoś lecącego na bilecie 80, to po pierwsze, a po drugie jeśli się już to zdarzyło, to od razu zaproponować konstruktywne (i zgodne z prawem przy okazji) rozwiązanie tego problemu.
    maciass likes this.

  2. #4322

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    Lufa skapitulowała i lot do MUC odwołany. Miałem kilka rozwiązań, a że LOT w tym dniu tez operował, więc zagadałęm zarówno z agentem Lufy jak i LOT. W LOT powiedziano, że miejsca mają i dodatkowe posiłki. Agenci między sobą załatwili sprawę i po kilkudziesięciu minutach mam już kartę pokładową i czekam przy bramce.

    @Egon - super ekipa przy check-inach w LAX.
    Absolutnie nie kwestionuję "super ekipy w LAX", ale tak obiektywnie patrząc, to chyba większość pochwały w tych okolicznościach należy się "ekipie" LH. To oni wykazali się odpowiednią reakcją i elastycznością. To, że LOT mając miejsce i posiłki przyjął pasażera, za którego sobie nieźle "skasuje", to chyba normalne .

    Adam

  3. #4323

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Co do downgrade biletu kupionego za mile - jest szansa na bardzo ciekawy precedens gdyby sprawa trafiła do ULC.
    marecki2010 likes this.

  4. #4324

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    @Stoarn: z logicznego punkty widzenia, nie powinno się takich biletów różnicować. Linie w ramach jakiegoś porozumienia umawiają się na stworzenie dodatkowego, wirtualnego "pieniądza", nazwać można toto dowolnie. Klienci kupując usługi otrzymują w ramach rabatu czy nagrody odpowiednią ilość punktów. Nie raz kombinują na przekór ekonomii, by zdobyć więcej mil, bo potrzebują do statusu czy innego pożytecznego bajeru. Nie widzę zatem podstaw do różnicowania praw do reklamacji w zależności od sposobu zapłaty. Można przecież dostać od linii voucher w ramach odszkodowania, zamiast gotówki. Idąc po analogii - taki voucher też powinien albo mógłby dawać klientowi mniejsze prawa przy zakupie.
    I na koniec: jak kupię sobie patelnię albo inny fant za punkty Payback to ten zakup podlega takiej samej ochronie konsumenckiej jak zakup za gotówkę.

  5. #4325
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Co do downgrade biletu kupionego za mile - jest szansa na bardzo ciekawy precedens gdyby sprawa trafiła do ULC.
    Większość spraw nie jest eskalowana co w efekcie eskaluje zjawisko. To może gdzieś w przyszłości sporo kosztować.

    Piotr

  6. #4326

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    @Stoarn: z logicznego punkty widzenia, nie powinno się takich biletów różnicować. Linie w ramach jakiegoś porozumienia umawiają się na stworzenie dodatkowego, wirtualnego "pieniądza", nazwać można toto dowolnie. Klienci kupując usługi otrzymują w ramach rabatu czy nagrody odpowiednią ilość punktów. Nie raz kombinują na przekór ekonomii, by zdobyć więcej mil, bo potrzebują do statusu czy innego pożytecznego bajeru. Nie widzę zatem podstaw do różnicowania praw do reklamacji w zależności od sposobu zapłaty. Można przecież dostać od linii voucher w ramach odszkodowania, zamiast gotówki. Idąc po analogii - taki voucher też powinien albo mógłby dawać klientowi mniejsze prawa przy zakupie.
    I na koniec: jak kupię sobie patelnię albo inny fant za punkty Payback to ten zakup podlega takiej samej ochronie konsumenckiej jak zakup za gotówkę.
    Jak najbardziej, dlatego ciekaw jestem co by orzekł ULC albo TS UE

    W sprawie C-255/15 Mennens stwierdzono tylko że podstawą kalkulacji jest taryfa za segment dotknięty downgradingiem (bez opłat i podatków).

    I tyle interpretacji. Nie wiem jak ja bym to rozstrzygnął, długo bym musiał myśleć. Przepisy Rozporządzenia stosuje się do award tickets, ale jak LOT miałby komuś zwrócić mile w cudzym programie lojalnościowym... Nie mam pojęcia.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  7. #4327

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Ale przecież to nie linia "trzyma mile", tylko operator systemu, który dokonuje bieżących rozliczeń. Linia kupuje punty u operatora i daje je klientowi, który potem płaci tymi punktami np. innej linii. No przynajmniej ja tak to rozumiem.

  8. #4328
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ugh, cios poniżej pasa z tym downgrade.

    Ja kiedyś miałem odwrotną sytuację. Leciałem LH/UA do ORD i miałem upgrade do C z GPU z programu United. Niestety WAW-MUC został odwołany z powodu pogody i przepadł mój lot z upgrade. LH przebookowała mnie na LX w pełnej klasie C - powiedziałem, że miałem upgrade voucherem. Potem napisałem do United, że mój GPU przepadł i mi go oddali . Poleciałem więc w C i nie zużyłem vouchera.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  9. #4329

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    W niedziele o godz. 6:40 zaszłam do Transfer Center w WAW po styczniowy Kaleidoscope (te samoloty tak szybko latają,że nie zdążam przeczytać wszystkich artykułów). Nie było gazety. Pani zadzwoniła gdzieś,poszła i przyniosła całą paczkę

  10. #4330
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    W kwesti podobnej - bilet za mile inne programu w C, poczatek z opoznionym UA i perspektywa nie zdazenia na przesiadke.
    Agent w UA ma w *upie IRROPsy mowiac, ze mam bilet milowy i nie zasluguje na przebookowanie (bo przez 20 lat pracy o interline czy ATI nie slyszal). Rekompensata od US - $200.

    Jesli chodzi o rozliczenia - linie jak najbardziej maja mozliwosci dawania mil w innych programach w ramach zadoscuczynienia, choc zwykle sa to male kwoty. Ale skoro za lot placa mili do innego programu to i mozliwosc rozliczenia maja.

    Osobiscie, oczekiwalbym minimum ustawowego (jak za IDB) plus mozliwosc przesuniecia na inny lot w tej samej klasie. Sytuacja wystepuje poniewaz liniia zarabia powyzej sredniej wiec uwazam to za jedyne przyzwoite wyjscie.
    marecki2010 likes this.


  11. #4331

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Ameryka Południowa z Polski? to w sumie rownie dobrze antarktyda, tez mala konkurencja. Ja rozumiem kreatywne pomysly, ale serio nie chcemy chyba upadku LOTu w pol roku? geograficznie połozenie LO dla tych lotów jest beznadziejne, zwiazki gospodarcze z Ameryką Południową są słabe, turystyczne takze - znajdziemy kilkadziesiat innych dlugich kierunków bardziej sensownych niz Ameryka Południowa wiec nie zyczmy LO zle I zostawmy te pomysly na papierze
    hmmm. może nie mam wystarczających informacji, ale tutaj muszę mocno polemizować...
    na kierunkach do Azji, LO ma koszmarną konkurencję (nie tylko europa, ale też dotowane przez ropę linie z bliskiego wschodu).
    do ameryki płd lata koszmarnie droga Lufa, trochę tańsza miejscami Iberia i Alitalia (ale to inny sojusz!).
    powody za lotem tamże:
    1. znam co najmniej parę korporacji z ważnymi dla nich centrami w Rio i Buenos.
    każdy ich pracownik wybierałby Lot.
    2. do tego WIELKI potencjał turystyczny dla ludzi znudzonych Azją... Karaiby (bardziej dla klienta z kasą), oraz Am. Śr, Am. Płd (generalizując - bardziej budżetowo) - trzeba się tylko dogadać z Aviancą lub Copą.
    3. przesiadki do Miami, Fort Lauderdale itd - znacznie lepsze niż przez JFK - obsłużyłby United.
    4. generalnie przesiadki do lokalnych lotnisk w Stanach przez Bogotę/Panamę mogłyby być popularne... wszyscy znani mi amerykanie lecący do domu, robią wszystko, by tylko NIE przesiadać się w stanach i zrobić wszystkie przesiadki POZA stanami, dolatując w USA na lotnisko docelowe (ze wzg. na upierdliwy rodzaj lotnisk w USA, konieczność odebrania i nadania bagażu, możliwe zw. z tym opóźnienia, itd). a zakładam, że Panama i Bogota jest mocno podłączona do United.

    reasumując: lot LO do Panamy lub Bogoty byłby mega dobry.

  12. #4332
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Dobry pod jakim względem? Ekonomicznym, politycznym, wizerunkowym, charytatywnym czy jakim?
    STYRO, tartal and olekorlo like this.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  13. #4333

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Dobry pod jakim względem? Ekonomicznym, politycznym, wizerunkowym, charytatywnym czy jakim?
    Może pod każdym z wyjątkiem pierwszego

    (choć kto wie? może po prostu trzeba to by policzyć. Ceny do Ameryki Południowej z Europy póki co są naprawdę wysokie. Może być tak, że w jakiś sposób na dobrych code-share rekompensowałyby inne niedogodności. Pytanie po prostu które kierunki lh dawałyby LOT największy zysk)
    Not Real likes this.

  14. #4334

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Dobry pod jakim względem? Ekonomicznym, politycznym, wizerunkowym, charytatywnym czy jakim?
    pisząc 4 punkty powyżej miałem rzecz jasna na myśli wzgląd charytatywny.
    a umiesz rzeczowo? gdzie napisałem nieprawdę?

  15. #4335
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Bardziej rzeczowo? To spróbujmy od początku:
    1. Parę to jest ile? 3? 5? Jak często wysyłają tam ilu pracowników? W jakich klasach podróżują? Czy są skorzy dostosowywać swój biznes do lotów LO np. 4x w tygodniu?
    2. Ilu pasażerów z regionu podróżuje rocznie do Ameryki Płd.? Jaki procent z nich to backapersi? Jaki % tego rynku przejmie LO?
    3. Dla PAXa pewnie wygodniejsze. Jaka jest wartość dodana dla LO poza kanibalizacja przesiadek w ORD (loty 11x tydzień)?
    4. Patrz punkt 3.

    reasumujac: dobry pod jakim względem? Ekonomicznym, politycznym, wizerunkowym, charytatywnym czy jakim?
    olekorlo and STYRO like this.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  16. #4336

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Przesiadki do USA lecac przez Bogote - to w sumie najlepsze podsumowanie tego postu . Ja rozumiem oryginalne podejscie I potrzebe podrozowania z plecakiem, ale niestety nie przedstawiles zadnego argumentu poza 'bilety do Ameryki Południowej są drogie" (I tu tez bym sie klocil, chyba ze mowisz tylko o cenie nominalnej (pomijajac koszty wynikajace z odleglosci, dlugosci rotacji I miliona innych + mocno ograniczony popyt)
    STYRO likes this.

  17. #4337

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Bardziej rzeczowo? To spróbujmy od początku:
    1. Parę to jest ile? 3? 5? Jak często wysyłają tam ilu pracowników? W jakich klasach podróżują? Czy są skorzy dostosowywać swój biznes do lotów LO np. 4x w tygodniu?
    2. Ilu pasażerów z regionu podróżuje rocznie do Ameryki Płd.? Jaki procent z nich to backapersi? Jaki % tego rynku przejmie LO?
    3. Dla PAXa pewnie wygodniejsze. Jaka jest wartość dodana dla LO poza kanibalizacja przesiadek w ORD (loty 11x tydzień)?
    4. Patrz punkt 3.

    reasumujac: dobry pod jakim względem? Ekonomicznym, politycznym, wizerunkowym, charytatywnym czy jakim?
    ok po kolei:
    1.
    ja znam 3 duże firmy: największy producent tytoniu na świecie ma swoje centra IT w KRK i w Buenos. regularnie ich pracownicy latają klasą biznes - Lufą. największy producent żywności na świecie ma centra IT w WAW, FRA i Sao Paolo. nie pamiętam już ich policy - ale chyba też pracownicy latają biznesem (nawet szeregowi), a kontraktorzy economy. Oprócz tego pracowałem dla paru mniejszych klientów (producent części automotive ze śląska, inny producent żywności, wiodący na świecie koncern paliwowy), ktorzy mieli oddziały w Am. Płd. - to wszystko jest moja wiedza "anegdotyczna" - na pewno związki z Ameryką Płd są znacznie liczniejsze.

    2.
    Na Karaiby nie latają wcale backpackersi.
    Tak jak napisałem turystyka byłaby zarówno budżetowa (Am. Płd.), mid-range (Dominikana, Jamajka, Meksyk) jak i high-endowa (Barbados, Aruba, St. Lucia, Curacao, Grenada, Gwadelupa, itd itp)

    3. / 4.
    Właśnie NIE BĘDZIE kanibalizacji - o tym przecież piszę.
    Ilekroć rozmawiam z Amerykanami (bądź sam lecę do US) - bardzo kombinują, aby NIE przesiadać się w stanach.
    Miałem projekt, gdzie co dwa tygodnie przylatywało kilkunastu ludzi z Houston, Miami, Orlando czy Waszyngtonu.
    Ci ludzie NIGDY nie wybierali LO do JFK/ORD, bo trzeba się było przesiadać w stanach wtedy. Przez półtora roku żaden z nich nie poleciał Lotem!!!
    Woleli krążyć po Europie pół dnia byle tylko w USA wylądować na swoim macierzystym lotnisku, zdjąć bagaż z taśmy i pojechać do domu.
    Gdyby LO leciał np. do Panamy/PTY i miał codeshare z United - jestem przekonany, że część z nich by tym lotem poleciała i to biznesem. (zauważ, że do PTY lata United z wielu lotnisk w USA! lata też COPA)
    A tak - przez półtora roku - nie poleciał żaden.

    może nie znam się do końca na rynku lotniczym (czytam co piszecie z uwagą, uczę się)
    ale nie kumam czemu wyśmiewacie ten pomysł bez pomyślenia nawet...

  18. #4338

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Przesiadki do USA lecac przez Bogote - to w sumie najlepsze podsumowanie tego postu . Ja rozumiem oryginalne podejscie I potrzebe podrozowania z plecakiem, ale niestety nie przedstawiles zadnego argumentu poza 'bilety do Ameryki Południowej są drogie" (I tu tez bym sie klocil, chyba ze mowisz tylko o cenie nominalnej (pomijajac koszty wynikajace z odleglosci, dlugosci rotacji I miliona innych + mocno ograniczony popyt)
    ok sorry - zapomnij o Bogocie - sprawdziłem siatkę United do Bogoty: jest biednie...
    ale hub Copa - Panama/PTY?!
    Popatrz na odległości do lotnisk w Miami, Fort Lauderdale, Orlando, Tampa.
    Popatrz na siatkę Copa i United z PTY.

    przedstawiam wciąż argumenty na duży popyt. a Ty powtarzasz tylko "organiczony", bo zapewne sam nigdy tam nie poleciałeś...
    hmmm?

  19. #4339
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez n3l15 Zobacz posta
    ja znam 3 duże firmy: największy producent tytoniu na świecie ma swoje centra IT w KRK i w Buenos. regularnie ich pracownicy latają klasą biznes - Lufą. największy producent żywności na świecie ma centra IT w WAW, FRA i Sao Paolo. nie pamiętam już ich policy - ale chyba też pracownicy latają biznesem (nawet szeregowi), a kontraktorzy economy.
    I sugerujesz że do EZE, czy GIG lataliby przez PTY? To jest 3000km i 5000km więcej niż lot przez FRA. To jest zaczynając podróż w WAW, zaczynając w zachodniej Europie jeszcze więcej czasu zajmie dolot do WAW. A do PTY jest z WAW dalej niż do LAX.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 01-02-2018 o 13:55
    olekorlo likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #4340

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    I sugerujesz że do EZE, czy GIG lataliby przez PTY? To jest 3000km i 5000km więcej niż lot przez FRA. To jest zaczynając podróż w WAW, zaczynając w zachodniej Europie jeszcze więcej czasu zajmie dolot do WAW.
    przecież ci wszyscy ludzie ciułają mile (ja też ciułam) i lubią wejść do lounge. Lufa ma połączenia bardzo bardzo drogie. Część z nich lata Lufą, a część nie (zależy czy firma pozwala im wybrać znacznie-znacznie droższy lot).
    jeśli dasz im połączenia w koszcie zbliżonym do Iberii czy Alitalii, a będą mogli lecieć star alliance - to jak myślisz co wybiorą? a gdyby jeszcze Lot odpalił internet w dreamlinerach...

    patrzę na siebie i dodatkowe 30-40 minut podróży w Europie nie robi na mnie jakiegoś szczególnego wrażenia.
    dodatkowe dwie godziny przez ocean też nie. wręcz przesiadka "w środku" jest lepsza niż lot bardzo długi i krótki.
    wybieram te linie które lubię, te w których mam status i te które nie są zbyt drogie.
    znowu patrzę przez "swój" pryzmat - ale jestem przekonany że masa ludzi (również z tego forum) robi podobnie.

    mylę się?

LinkBacks (?)

  1. 02-10-2015, 04:23
  2. 15-10-2014, 11:28
  3. 13-10-2014, 19:35
  4. 13-10-2014, 11:48
  5. 11-10-2014, 15:32
  6. 11-10-2014, 12:29
  7. 09-10-2014, 15:21
  8. 08-10-2014, 22:19
  9. 08-10-2014, 16:26
  10. 08-10-2014, 16:25
  11. 26-08-2013, 21:46
  12. 13-08-2013, 08:38
  13. 06-07-2013, 00:04
  14. 04-07-2013, 17:11
  15. 22-06-2013, 20:44
  16. 19-06-2013, 12:31
  17. 24-04-2013, 18:56
  18. 17-02-2013, 12:27
  19. 03-01-2013, 21:37
  20. 24-12-2012, 12:49
  21. 05-11-2012, 12:05
  22. 29-10-2012, 15:38
  23. 22-10-2012, 18:08
  24. 10-10-2012, 18:21
  25. 09-10-2012, 21:29
  26. 26-09-2012, 13:24
  27. 17-09-2012, 11:56
  28. 20-08-2012, 17:47
  29. 19-07-2012, 17:08
  30. 17-07-2012, 17:25
  31. 13-07-2012, 10:36
  32. 04-07-2012, 10:14
  33. 03-07-2012, 22:03
  34. 03-05-2012, 09:31
  35. 14-04-2012, 22:26
  36. 14-04-2012, 20:19
  37. 05-04-2012, 21:45
  38. 28-03-2012, 00:49
  39. 15-03-2012, 19:10
  40. 12-03-2012, 13:09
  41. 11-03-2012, 00:03
  42. 09-03-2012, 13:25
  43. 08-03-2012, 16:44
  44. 07-03-2012, 17:51
  45. 06-03-2012, 18:36
  46. 06-03-2012, 06:10
  47. 03-03-2012, 11:43
  48. 28-02-2012, 13:13
  49. 21-02-2012, 00:47
  50. 16-02-2012, 16:24

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •