Strona 267 z 268 PierwszyPierwszy ... 167 217 257 265 266 267 268 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 5,321 do 5,340 z 5359
Like Tree4642Likes

Wątek: PLL LOT - opinie , uwagi

  1. #5321
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Symbian Zobacz posta
    To jest wina ogólnego braku empatii w społeczeństwie, który jest charakterystyczny dla Europy Wschodniej, albo środkowo-wchodniej.

    1000% racji. Niestety
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #5322
    Awatar Wit90

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPRZ/LEŻAJSK

    Domyślnie

    Swiss jeżeli zgodził się na przyjęcie pasażera i stosuje overbooking ma obowiązek zmienić rezerwację na następny lot lub innego przewoźnika.
    Pieniądze na pewno dostał Swiss za przebukowanie.

  3. #5323
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Opcje (najbardziej prawdopodobne) są 2:
    1. Albo agent LO wystawił mu bilet z WL.
    2. Albo LO wystawił prawidłowo bilet, zaś agent Swiss ściemnia o WL (tj. mają zwykły overbooking), co wydaje mi się bardziej prawdopodobne.

    W przypadku 1 to byłby ewidentny błąd agenta LO (no chyba, że poinformował o tym paxa, a ten się zgodził - to byłby jeszcze inny przypadek). W przypadku 2 w całości odpowiedzialność za pasażera przejmuje "New receiving carrier". Generalna zasada jest taka, że "Forwarding member" (czyli ten, który spowodował konieczność zmian lotu) bierze na siebie całą odpowiedzialność, zatem w przypadku anulowania lotu LAX-WAW tą stroną był LOT, natomiast w przypadku overbooking lotu Swiss tą stroną jest Swiss. I gadanie o "bilecie wystawionym przez LOT" przez agenta Swiss to w tym przypadku bzdura, bo to nie ma znaczenia (chyba, że mamy przypadek 1 - ale w takim wypadku nie wiem, jak wyglądają dokładnie procedury), bo odpowiedzialny jest zawsze "Forwarding member".

    Inna sprawa, czy w wypadku 2 (przy overbookingu Swiss) agent LOT może jeszcze coś zrobić, np. przerzucić paxa na inny lot, a potem ewentualnie wyjaśniać sprawę ze Swissem. Oczywiście, teoretycznie idealnym zagraniem ze strony LOT (nieważne, czy jest to przypadek 1 czy 2) byłoby przerzucenie paxa znów na inny lot i przypominanie mu przy każdej okazji "w zasadzie nie powinniśmy tego robić, bo to odpowiedzialność Swiss, ale...", w praktyce ciężko, by agent wziął na siebie taką odpowiedzialność na podstawie telefonu paxa i info o stanie lotu, skoro odpowiedzialny jest już kto inny (przykładowo może być tak, że Swiss zaproponował coś nowego paxowi, a ten zadzwonił w międzyczasie do LOT - w tym przypadku reakcja agenta LOT w zasadzie sprawia, że Swiss może umyć ręce).

    A swoją drogą czytając hasła w stylu "nikt nigdy mnie tak nie upokorzył jak LOT" mam dużą rezerwę do jego relacji.

  4. #5324
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Legalnie kontrakt był z LO, więc to LO ponosi odpowiedzialność, a LX był tu tylko podwykonawcą i tyle. Jeśli LO zaniedbał sprawę i źle wystawił bilet, albo wrzucił pasażera jako waitlist, to jest to tylko i wyłącznie wina LO, a nie LX - jeśli nie było miejsca dla pax na locie LX, to LO powinien szukać alternatywnych połączeń.
    Pomieszanie z poplątaniem plus sporo dodatkowych założeń.

    Piotr
    kaspric likes this.

  5. #5325

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    W tym roku miałem trzy takie sytuacje z re-routingiem, gdzie agenci LH, UA i SQ niby wystawili bilet a po przyjściu na lotnisku niby bilet jest a go nie ma i masa telefonów, którą muszę wykonywać osobiście aby sytuację wyjaśnić. W zasadzie za każdym razem agenci na lotnisku tłumaczyli to jakoś tak, że niby bilet był, ale jakoś systemy nie są do końca kompatybilne i nowe bilety nie są aktywne. Ewidentnie linie lotnicze w takich sytuacjach usiłują przerzucać między sobą gorącego ziemniaka.

  6. #5326
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Niby na mniejszą skalę, ale w maju ubiegłego roku perfekcyjnie zadziałał u mnie SWISS. Lecieliśmy WAW-ZRH-AMS, wszystko LX, i z powodu opóźnienia WAW-ZRH utraciliśmy ZRH-AMS. Jeszcze przed boardingiem w WAW dostaliśmy na maila nową rezerwację ZRH-AMS KLMem.

  7. #5327

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Ale były opisy na forum jak to w PEK bodaj było przebookowanie i agent do gate odprowadzal + osobiście uroku używał żeby pacjent jednak poleciał. Czyli nie pierwszy raz, raczej stała praktyka.

  8. #5328

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    a czy w takich przypadkach przynależność do jednego sojuszu ma jakieś znaczenie?
    Np. jest ostatnie miejsce na pokładzie w LX i dwóch chętnych na WL z re-routingu (jeden z BA i jeden z LO).
    Przy założeniu, że PAXy mają taką samą klasę rezerwacyjną oraz nie mają żadnego statusu to czy pierwszeństwo ma w ramach bratnio-sojuszowej pomocy pasażer Lotu?

  9. #5329

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    akup nowego biletu w Y to 900 euro. Po powrocie telefon do BA i zwrot 900 euro na koncie pojawiło się w dwa dni.
    Problem jest większy gdy ktoś tej kasy najzwyczajniej nie ma...

    @kaspric: Twoje wyjaśnienia są niestety w rodzaju tych o braku płaszcza itd. ...

  10. #5330
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    @kaspric: Twoje wyjaśnienia są niestety w rodzaju tych o braku płaszcza itd. ...
    A jakie mają być jeśli się miesza poziom marketingowy płaszcza z prostym pytaniem w czyim rachunku wyników ostatecznie znajdzie się koszt zwrotu wydatków gościa na nowy bilet jeśli zostaną wyegzekwowane prawo i umowy, a długa lista warunków wyłączających się nie ziści.

    Piotr
    Babilas likes this.

  11. #5331

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z powietrza

    Domyślnie

    Wiadoma wladza a na samolotach LO zero serduszek, przypadeK? (to samo we wszystkich panstwowych sluzbach).. Egon, woda nabrana w ustach? Odzywasz sie tylko przy sukcesach....
    Na pohybel lotowi
    amnesia likes this.

  12. #5332
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Na ile znam Egona to prywatnie jest za orkiestra.
    Fajnie się komentuje sytuację w firmie nie pracując w niej - co nie?

    A w temacie uwag co do C zapewne się odezwie ...

  13. #5333

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gracz1 Zobacz posta
    Egon, woda nabrana w ustach?
    Ad nauseam: Egon jest znanym z imienia i nazwiska pracownikiem PLL LOT, nie wiem dlaczego naiwnie oczekuje się, że będzie się wypowiadał krytycznie wobec swojego pracodawcy. Czasami milczenie jest też wymowne.

    A co shitstormu zapoczątkowanego na facebooku przez Olafa Krynickiego, czekałem na wypowiedź jakiegoś forumowicza z "drugiej strony kontuaru" (żeby poznać pełne fakty i ich proceduralną interpretację), ale na razie koledzy (senatorowie, frequent frajerzy i zwykli latacze) piszą, co im się wydaje - napiszę więc i ja. Moim zdaniem cała sprawa powinna się zacząć od telefonu station managera LO do station managera LX z tekstem "słuchaj, mam taką sytuację, ilu możesz wziąć?". I przebukowania dokładnie tylu, na ilu ma się verbatim zielone światło; a z pozostałymi kombinujemy inaczej. Wygląda na to, że albo tego telefonu nie było, albo ustalenia nie były honorowane przez LX.

    Jeszcze jedna sprawa. W biznesie zdarza mi się wiele, mówiąc potocznie, fakapów - i to zazwyczaj niekoniecznie z mojej winy: nawali podwykonawca, spóźni się transport, dostawcy odmiennie zinterpretują ustalenia, itp, itd. Tyle, że wtedy mam dwa priorytety: po pierwsze, mimo wszystko dostarczyć klientowi to, co zamawiał. Po drugie, jak najmniej wtajemniczać go w moje problemy, bo to niedobrze dla przyszłych interesów, gdy klient widzi jak szarpię się ze swoimi kontrahentami. Tutaj, nie wiedzieć czemu, tego priorytetu nie dochowano, i nie wiem dlaczego zamiast stosować argument "to nie ja, to kolega", LO nie mógł się dogadywać z LX ponad głową zdenerwowanego klienta.

    Ach, i zapomniałem jeszcze o trzecim priorytecie. Skoro już się wydarzyło i zupa się wylała, czegoś próbować się z całej sytuacji nauczyć.
    tomo, maciass, megaloman and 4 others like this.

  14. #5334
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Babilas, ale z relacji wynika, że zmiana była zrobiona przez call center.
    gracz1 likes this.

  15. #5335

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gracz1 Zobacz posta
    Wiadoma wladza a na samolotach LO zero serduszek, przypadeK? (to samo we wszystkich panstwowych sluzbach).. Egon, woda nabrana w ustach? Odzywasz sie tylko przy sukcesach....
    Na pohybel lotowi
    Tak sobie myślę, że Jurek to chyba jednak nie jest z Ciebie dumny...

  16. #5336

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Jak tam akcja LOTu ws wiz do USA? Są już znane wyniki? Dużo brakło?

    Tapnięte..


  17. #5337

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gracz1 Zobacz posta
    Wiadoma wladza a na samolotach LO zero serduszek, przypadeK? (to samo we wszystkich panstwowych sluzbach).. Egon, woda nabrana w ustach? Odzywasz sie tylko przy sukcesach....
    A czego oczekujesz? Że napisze oficjalnie o zakazie? Bo jest takowy i dotyczy wszystkiego co państwowe.
    Władza się kiedyś zmieni, a tacy ludzie jak Egon pozostaną w firmie. I całe szczęście...
    Itts likes this.

  18. #5338

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Jak tam akcja LOTu ws wiz do USA? Są już znane wyniki? Dużo brakło?

    Tapnięte..
    podobno nadal przekracza 5%

  19. #5339
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    W drodze powrotnej bylem w business. Fajne jest to, ze LO w ORD ma umowe z 3 poczekalniami - SWISS, SAS, KLM/AF. A na Dinersa/Priority można jeszcze wejść do SWISSPORT.
    Podobnie jak w przypadku SIN, sam bilet otwiera jeszcze drzwi do Polarisa UA, chyba najlepszej poczekalni na tym lotnisku (choć nie najwygodniejszej pod LO).


  20. #5340

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    a czy w takich przypadkach przynależność do jednego sojuszu ma jakieś znaczenie?
    Np. jest ostatnie miejsce na pokładzie w LX i dwóch chętnych na WL z re-routingu (jeden z BA i jeden z LO).
    Przy założeniu, że PAXy mają taką samą klasę rezerwacyjną oraz nie mają żadnego statusu to czy pierwszeństwo ma w ramach bratnio-sojuszowej pomocy pasażer Lotu?

    Podbiję pytanie bo sam jestem bardzo ciekaw a nikt nie odpowiedział.

LinkBacks (?)

  1. 02-10-2015, 04:23
  2. 15-10-2014, 11:28
  3. 13-10-2014, 19:35
  4. 13-10-2014, 11:48
  5. 11-10-2014, 15:32
  6. 11-10-2014, 12:29
  7. 09-10-2014, 15:21
  8. 08-10-2014, 22:19
  9. 08-10-2014, 16:26
  10. 08-10-2014, 16:25
  11. 26-08-2013, 21:46
  12. 13-08-2013, 08:38
  13. 06-07-2013, 00:04
  14. 04-07-2013, 17:11
  15. 22-06-2013, 20:44
  16. 19-06-2013, 12:31
  17. 24-04-2013, 18:56
  18. 17-02-2013, 12:27
  19. 03-01-2013, 21:37
  20. 24-12-2012, 12:49
  21. 05-11-2012, 12:05
  22. 29-10-2012, 15:38
  23. 22-10-2012, 18:08
  24. 10-10-2012, 18:21
  25. 09-10-2012, 21:29
  26. 26-09-2012, 13:24
  27. 17-09-2012, 11:56
  28. 20-08-2012, 17:47
  29. 19-07-2012, 17:08
  30. 17-07-2012, 17:25
  31. 13-07-2012, 10:36
  32. 04-07-2012, 10:14
  33. 03-07-2012, 22:03
  34. 03-05-2012, 09:31
  35. 14-04-2012, 22:26
  36. 14-04-2012, 20:19
  37. 05-04-2012, 21:45
  38. 28-03-2012, 00:49
  39. 15-03-2012, 19:10
  40. 12-03-2012, 13:09
  41. 11-03-2012, 00:03
  42. 09-03-2012, 13:25
  43. 08-03-2012, 16:44
  44. 07-03-2012, 17:51
  45. 06-03-2012, 18:36
  46. 06-03-2012, 06:10
  47. 03-03-2012, 11:43
  48. 28-02-2012, 13:13
  49. 21-02-2012, 00:47
  50. 16-02-2012, 16:24

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •