Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 39
Like Tree14Likes

Wątek: Upadek Maleva- nowe szanse dla LOTu

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Upadek Maleva- nowe szanse dla LOTu


    Polecamy

    nie wiem czy temat zasługuje na własny wątek, jeśli nie, proszę o przeniesienie we właściwe miejsce.

    Uważam, że upadek MA powinien zostać wykorzystany przez LOT. Nie mam jednak na myśli zwiększenie liczby rejsów do Budapesztu, a wzmocnienie pozycji jako linii oferującej dogodne połączenia pomiędzy krajami nordyckimi a Europą Płd - Wsch., poprzez przejęcie przynajmnniej pewnej część pasażerów korzystujących do tej pory z usług Maleva. Oczywiście już dziś jest to możliwe, jednak wprowadzając następujące, stosunkowo niewielkie zmiany w rozkładzie*, oferta LOTu stałaby się "kompletną" na wybranych kierunkach.
    - podbicie porannych Helsinek do 6-7 x w
    - dodanie po jednym rejsie dziennie do ATH (nocka) i SOF (nocka), zwiększenie LCA do 7 x w.
    Zaledwie 21 dodatkowych rejsów tygodniowo oznaczałoby zaoferowanie doskonałych przesiadek dla podróżujących pomiędzy LCA, ATH, SOF, OTP, a ARN, CPH i HEL i możliwość "zagospodarowania" pewnej części sierot po Malewie. Myślę, że sprawa warta przemyślenia, bo po upadku MA, pasażerowie podróżujący pomiędzy tymi regionami, skazani będą praktycznie na monopol grupy LH i dość wysokie ceny. LOT mógłby także ugryźć trochę tego tortu, oferując nieznacznie niższe ceny.
    * zmiany w odniesieniu do rozkładu letniego 2012.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    W6 (zwiększenie liczby lotow) i przedewszystkim FR (otwarcie bazy) już zajęli się Budapesztem

    Wysłane z mojego GT-I5700 za pomocą Tapatalk

  3. #3
    Awatar Razze

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rayman Zobacz posta
    W6 (zwiększenie liczby lotow) i przedewszystkim FR (otwarcie bazy) już zajęli się Budapesztem

    Wysłane z mojego GT-I5700 za pomocą Tapatalk
    Hmm odnoszę wrażenie, że nie doczytałeś propozycji kolegi wyżej, ktory proponuje wgryzienie się w loty ze skandynawii do dawnych destynacji, na ktore malev mial dobre ceny... A nie o walke z LCC w Budapeszcie, bo to sensu najmniejszego by nie miało

    Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk

  4. #4
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Skandynawia nie jest już na uboczu jeśli chodzi o konkurencję i poziom cen oferowanych np. ze Sztokholmu czy Oslo. Jedyną oazą wydaje się być Finlandia, skąd Finnair proponuje ceny... trochę nie z tej epoki.

  5. #5
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Dlatego opcja kolegi złą nie jest. Choćby wspomniana Larnaka. Jakby latała dziennie w takich godzinach jak dziś to przesiadki na Helsinki łatwe, dostępne, no może trochę długie [nie licząc LO473 - ale on nie jest codzienny]. A wracając z Helsinek do LCA to przesiadka z LO472 półtora godzinna więc też nie najgorsza.
    Tylko pytanie czy są na to samoloty?

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zapewne powstanie zespol, ktory sie tym zajmie i po dwoch latach ciezkiej pracy stwierdzi, ze sie nie oplaca bo ktos inny juz to zrobil

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    Dlatego opcja kolegi złą nie jest. Choćby wspomniana Larnaka. Jakby latała dziennie w takich godzinach jak dziś to przesiadki na Helsinki łatwe, dostępne, no może trochę długie [nie licząc LO473 - ale on nie jest codzienny]. A wracając z Helsinek do LCA to przesiadka z LO472 półtora godzinna więc też nie najgorsza.
    Tylko pytanie czy są na to samoloty?
    Właśnie dlatego proponowałem podbicie porannych Helsinek z 135 do D lub x7. Tu wydaje się, że może być największy problem ze znalezieniem wolnej maszyny. Co do reszty, to chyba znalazłyby się wolne samoloty do obsłużenia nocnych ATH i SOF i podbicia LCA. O to właśnie chodzi w tym pomyśle, że przy stosunkowo małych nakładach, można wiele zyskać. Szczególnie w przypadku Sofii, z której ponoć wycofuje się OK.

  8. #8
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Lecz czy jest wystarczające zapotrzebowanie na loty? Bo jeżeli samoloty miałyby latać z LF na poziomie 40-50% to czy jest sens zużywania tego paliwa i czy nie opłaca się bardziej podbić np. LCA z x3 do x5 [a nie do x7].
    Jeżeli chodzi o SOF to aktualnie połączenie przesiadkowe nie jest złe choć schodzi się na nim duża część dnia. Wylatując z SOF jako LO631 o 14:50LT i lądując w WAW o 15:35LT mamy godzinę na przesiadkę na LO471 z wylotem o 16:25/35LT.
    Z Atenami by LO się nie da bo przylot do WAW jest za późny lecz na AY się załapujemy.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Chodzi o to, aby oferta była atrakcyjna, przez to, że kompletna, w tym sensie, że umożliwiała połączenia codziennie, a nie w wybrane dni. Nie wiem jaki byłby LF, ale wydaje mi się, że dodatkowe loty zarabiałyby na siebie. Jeśli nie, zawsze można ograniczyć oferowanie. Przecież założenie jest takie, że dodatkowe loty nie wymagałyby pozyskania dodatkowych samolotów, nie generowałyby też kosztów związanych z otwieraniem nowych kierunków. Zresztą, nie sądzę by była taka potrzeba. Warto zaznaczyć, że Malev w ostatnim czasie był na plusie, jeśli chodzi o działalność operacyjną, zabił go dług związany z udzieloną przed laty nielegalną pomocą publiczną. Dla zobrazowania tego, co jest do zagospodarowania, rozkład MA w sezonie letnim 2011 do wybranych kierunków wyglądał następująco: ATH 12 x W, LCA D, SOF 12 x W, OTP 27 x W. Zdecydowana większość pasażerów stanowili pasażerowie tranzytowi. Jest zatem o co (kogo) powalczyć, tym bardziej, że nie chodzi tylko o ruch Europa Płd-Wsch - kraje nordyckie. Przytoczyłem je jako najbardziej oczywisty przykład, ze względu na położenie Warszawy i bardzo niewielką, niemalże nie istniejącą ofertę lotów bezpośrednich między przytoczonymi parami miast (przynajmniej jeśli chodzi o przewoźników tradycyjnych). Do tego, o czym nie można zapominać, dochodzą także polscy pasażerowie, którzy do tej pory korzystali z oferty Malevu, latając przez Budapeszt.

  10. #10
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Zgadza się, Malev nie miał mało rozwiniętej siatki połączeń w tej części Europy i fakt większość pax-ów była na tranzycie czego sam doświadczyłem latając WAW-BUD-WAW i czekając przy powrocie na transferowych. Oczywiście zwiększenie częstotliwości na wymienionych trasach byłoby korzystne [loty nocne, samoloty zamiast stać to by latały] lecz uważam, że zarząd powinien rozważyć również otworzenie nowego połączenia do Skopje w Macedonii gdzie wspominany Malev miał dużą obecność oferując dogodne przesiadki do reszty miast europy przez BUD. Uruchomienie takiego połączenia np. w godzinach nocnych [niestety nie znam godzin w których latał MA] podobnych do tych na w jakich lata np. LCA oferowałoby pełną ofertę transferową dla pasażerów z Macedonii.
    Gra nie koniecznie toczy się jedynie o miasta, na których LOT już operuje ale również o te, do których latał Malev i teraz została dziura w ofercie połączeń. Rózne linie takie jak Ryan czy Wizz zwiększyły swoją obecność w BUD otwierając nowe połączenia. LH, AB, SN, OS i inni posyłają większe maszyny na Węgry. Zmniejsza to w pewien sposób liczbę siedzeń na trasie niedostępnych lecz nie zatyka dziura dla pasażerów z transferów. Tu również widziałbym okazję dla LO aby otworzyć nowe połączenia na te rynki, na których MA był kluczowy.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    @tinek6
    Nie zrozumiałeś do końca, w czym rzecz. Chodzi o potencjalnie duże korzyści, przy stosunkowo niskich nakładach: 15-17 dodatkowych rotacji nocnych (ATH, LCA, SOF), plus ewentualnie dodatkowe 3-4 poranne do HEL. Żadnych nowych kierunków typu: Skopje, Tirana, Saloniki, itp. - tu nakłady musiałyby być zdecydowanie większe i w razie fiaska straty dużo większe.

  12. #12
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LSA Zobacz posta
    @tinek6
    Nie zrozumiałeś do końca, w czym rzecz. Chodzi o potencjalnie duże korzyści, przy stosunkowo niskich nakładach: 15-17 dodatkowych rotacji nocnych (ATH, LCA, SOF), plus ewentualnie dodatkowe 3-4 poranne do HEL. Żadnych nowych kierunków typu: Skopje, Tirana, Saloniki, itp. - tu nakłady musiałyby być zdecydowanie większe i w razie fiaska straty dużo większe.
    Zgadzamy się co do tego, że LOT powinien zrobić coś. Coś aby mieć jakąś korzyść z tego, że Malev zbankrutował. Zgadzam się, że zwiększenie ilości lotów [ewentualnie dodanie rotacji nocnych] na trasach już istniejących i wyżej wymienionych [ATH, LCA, SOF] plus ewentualnie te poranne Helsinki. Ja uważam jeszcze, że mógłby LOT wejść na nowe rynki [typu Skopje]. Oczywiście wymagałoby to większych wydatków związanych z tworzeniem nowej trasy. Ale kto nie ryzykuje ten nie wygrywa. LOT wyruszył na Erywań i Tbilisi i trasy się sprawdziły głównie [choć nie tylko] ze względu na tranzyt. Choć chyba trochę nie wypada porównywać Bałkanów z Kaukazem.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Na razie mamy działania biezace:
    LOT zwiększa liczbę miejsc do/z Budapesztu
    W związku z zawieszeniem operacji lotniczych przez węgierskie linie lotnicze Malev, Polskie Linie Lotnicze LOT zwiększają liczbę miejsc na swoich połączeniach na trasie Warszawa - Budapeszt.
    Loty będą wykonywane samolotami typu B737-400 o konfiguracji CY162 w miejsce planowanych wcześniej samolotów typu E170 mogących zabrać maksymalnie 70 pasażerów.
    źródło: Groundflight.pl - Profesjonalnie o lataniu - LOT zwiększa liczbę miejsc do/z Budapesztu

    Mysle ze absolutną podstawą jest wzmnocnienie pozycji w lotach W-wa Budapeszt poprzez dodanie jeszcze jednego połaczenia w ciągu dnia co: a) wzmonci pozycje LO w ruchu P2P przy obecnie zwiekszonym popycie b) polepszy ofertę transferową
    Pamiętajmy ze FR chce latac z Budapesztu do Modlina.
    Co do lepszej pozycji na innych rynkach, Malev był jednak w innym sojuszu wiec trzeba przekonac klienta takze do zmiany sojuszu. Odnoszac sie do siatki Malevu przedstawionej powyzej, a takze popytu z Polski ciekawym pomysłem jest zwiększenie Sofii co jednak wiązałoby sie ze zmiana godzinów lotów, tak aby były dwa loty dziennie i mozna było poleciec tam na 1 dzien. Obecnie znam sporo osób latających LH, bo 1 lot dziennie LOTu, w srodku dnia, nic im nie daje. A reszta...to pytanie czy lot ma wolne maszyny (a wydaje się, ze nie ma).'
    Upadek Malevu wzmocni jednak LO w wielu punktach takich jak Odessa (Malev latał 10 razy w tyg), w tym sezonie letnim Bejrut (Malev miał w planie 7 razy w tyg, a LO ma 3 loty w tyg).

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    @olekorlo
    Ja jednak nadal uważam, że główną szansą jest wzmocnienie na ww. rynkach dzięki zaproponowaniu lepszej oferty przesiadkowej, a nie skupianie się na ruchu P2P. Tym bardziej, że wymagałby to "tylko" dodania dodatkowych rotacji nocnych, co wydaje się, byłoby stosunkowo łatwe w realizacji. Dwa loty dziennie, w proponowanych godzinach, na przykładzie Sofii: WAW-SOF-WAW 1055-1535 (obecne) + dodatkowy, powiedzmy 2255-0635 byłyby optymalne, jeśli chodzi o przesiadki w Warszawie.
    Co do tego, że Malev był w innym sojuszu. Na ww. rynakch dominującą pozycję miała, a teraz tym bardziej, bedzie miała grupa LH. Malev, ze względu na zdecydowanie skromniejszą siatkę połączeń, siłą rzeczy stanowił raczej uzupełnienie. Dlatego myślę, że większość reguralnych pasażerów ma w portfelach M&M i to, że LOT jest w *A jest raczej z ich punktu widzenia zaletą, a nie wadą. Uważam, że LO, oferując porównywalną liczbę połączeń (zarówno w sensie destynacji, jak i frekwencji), do tej, którą oferował MA, może zająć jego miejsce. Oferując niższe od konkurencji ceny, tak jak to robił MA, LO ma szanse na poważnie zaistnieć na tym rynku. Z pewnością taka oferta zostałaby przyjęta z radością przez miejscowych pasażerów, którzy zwykle są zmuszeni płacić za loty LH i OS jak za zboże.
    Odnośnie Bejrutu i Odessy, zgoda, sytuacja analogiczna do Sofii i Larnaki.

  15. #15
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LSA Zobacz posta
    Dwa loty dziennie, w proponowanych godzinach, na przykładzie Sofii: WAW-SOF-WAW 1055-1535 (obecne) + dodatkowy, powiedzmy 2255-0635 byłyby optymalne, jeśli chodzi o przesiadki w Warszawie.
    Ten scenario juz był grany.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LSA Zobacz posta
    Ten scenario juz był grany.
    Tak, wiem. Z tym, że teraz sytuacja jest inna - zmniejszona podaż połączeń z/do SOF, w związku z upadkiem MA i wycofaniem się OK.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LSA Zobacz posta
    Oferując niższe od konkurencji ceny, tak jak to robił MA, LO ma szanse na poważnie zaistnieć na tym rynku.
    Ja tylko niesmiało przypomne, ze Malev zbankrutował. LO, jesli ma tam latac, to tylko po to aby zarabiac pieniądze.
    Co do nocnej Sofii, jak juz wspomniał AND170, ten scenariusz był juz testowany. Mysle jednak ze sytuacja jest rzeczywiscie inna, wtedy loty z nocowaniem, o ile dobrze pamietam były tylko 2 razy w tygodniu, w dodatku to były dobre loty dla mieszkancow Bułgarii, ale dla Polaków lecących w interesach tam nadal była to niezbyt dobra propozycja i koniecznosc noclegu. Sofia, pomijajac juz cala historie z Malevem, to ciekawy przypadek w siatce LO - tylko jeden lot dziennie w srodku dnia, bardziej ustawiana tak jak Odessa (kierunek dosc niszowy, sporo transferow), a nie kierunek P2P - a to jednak stolica panstwa z naszego regionu, sporo polskich inwestycji, a chcąc leciec na jednodniowe spotkanie nie ma szans leciec LOTem.

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Ja tylko niesmiało przypomne, ze Malev zbankrutował.
    A ja przypomnę, że przyczyną był gigantyczny dług związany z udzieloną przed laty pomocą publiczną. Jeśli chodzi o samą działalność operacyjną, w ostatnim czasie był na plusie.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    LO, jesli ma tam latac, to tylko po to aby zarabiac pieniądze.
    Oczywista oczywistość. Moim zdaniem, obecne ceny oferowane przez LH/OS są tak wysokie, że LO nawet oferując niższe, nadal spokojnie zarabiał na tych połączeniach.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Sofia, pomijajac juz cala historie z Malevem, to ciekawy przypadek w siatce LO - tylko jeden lot dziennie w srodku dnia, bardziej ustawiana tak jak Odessa (kierunek dosc niszowy, sporo transferow), a nie kierunek P2P - a to jednak stolica panstwa z naszego regionu, sporo polskich inwestycji, a chcąc leciec na jednodniowe spotkanie nie ma szans leciec LOTem.
    Jest tak właśnie dlatego, bo pomimo, przytoczonych argumentów, nie ma sensu ustawianie połaczeń pod ruch P2P, bo jest on niewielki. Natomiast układanie połączeń do/z Sofii przede wszystkim pod pasażerów tranzytowych jest jak najbardziej uzasadnione. Moim zdaniem, LOT powinien wykorzystać zaistniałą sytuację i umocnić się na tamtejszym rynku, dając polepszoną ofertę połączeń przez swój hub, poprzez dodanie tej jednego dodatkowego rejsu dziennie. Wszystko w temacie.
    konrad777 likes this.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    To jeszcze w ramach Sofii...własnie wycofuje się z tego lotniska CSA...
    CSA Czech Airlines To Drop Sofia, Bulgaria — Civil Aviation Forum | Airliners.net

  20. #20
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    To jeszcze w ramach Sofii...własnie wycofuje się z tego lotniska CSA...
    CSA Czech Airlines To Drop Sofia, Bulgaria — Civil Aviation Forum | Airliners.net
    Zostało to już wspomniane i odnotowane jako potencjalny plus dla LO. I nie sądze by porównywanie CSA do LOTu miało sens.

    Godziny lotu do SOF są dobre dla podróżujących. Sam korzystałem na narty lecąc. Jednak pod takich pasażerów rzadko układa się siatkę [chyba, że destynacje a la Bourgas, Warna].
    Samoloty w nocy stoją więc nie wiem dlaczego potencjalnie nie mogłyby latać wtedy na rotacje np. do wspomnianej Sofii. Jeżeli oczywiście jest zapotrzebowanie.

    Cytat Zamieszczone przez SP-LSA Zobacz posta
    Moim zdaniem, LOT powinien wykorzystać zaistniałą sytuację i umocnić się na tamtejszym rynku, dając polepszoną ofertę połączeń przez swój hub, poprzez dodanie tej jednego dodatkowego rejsu dziennie. Wszystko w temacie.
    Zgadzam się w stu procentach.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 08-02-2012 o 19:04 Powód: ort.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 15-04-2012, 05:07

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •