Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree2Likes

Wątek: Czas pracy

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie Czas pracy


    Polecamy

    Jak wygląda dokładnie czas pracy pilota LOTu ile max godzin dziennie może spędzić w samolocie? Jak często bywa w domu, czy istnieje może coś w stylu dzień w pracy dzień w domu?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Ile godzin max dziennie, miesięcznie itp, jaki odpoczynek okreslony jest w przepisach krajowych i europejskich. Flight duty limitations.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zależy to również bardzo od typu. Inaczej to wygląda na 737, inaczej na EMB.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Więc jak to wszystko wygląda w przypadku EMB ?

  5. #5
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Nieciekawie...

    Cytat Zamieszczone przez Kamel Zobacz posta
    Więc jak to wszystko wygląda w przypadku EMB ?
    Przypisy zezwalają na pracę 60h przez kolejne 5 dni. W praktyce 4-5 dni po 4 odcinki dziennie po 10-12 h pracy i jeden góra ,dwa dni przerwy.
    Lub tzw. nocowania z przerwą na sen w hotelu 3h, (spróbuj sam jak to można się wyspać!), jak OTP, TLL czy MSQ lub w samolocie jak DOK czy ATH i następnego dnia przed świtem na następne 4 loty. Zwykle meldowanie na lot 5.30 LT

  6. #6
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jas Zobacz posta
    Przypisy zezwalają na pracę 60h przez kolejne 5 dni. W praktyce 4-5 dni po 4 odcinki dziennie po 10-12 h pracy i jeden góra ,dwa dni przerwy.
    Lub tzw. nocowania z przerwą na sen w hotelu 3h, (spróbuj sam jak to można się wyspać!), jak OTP, TLL czy MSQ lub w samolocie jak DOK czy ATH i następnego dnia przed świtem na następne 4 loty. Zwykle meldowanie na lot 5.30 LT
    No ale to nie zawsze przecież tak jest. Zdarzają się też dni z jedną rotacją (krótką bądź długą).

  7. #7
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak, nie zawsze. Zdarzają się dni z jedną, czyli dwa odcinki, rotacją. Zwykle długą czyli MAD, BCN lub krótką typu DUS, MUC często z "propozycją" wykonania dodatkowego rejsu

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Szanowni koledzy, jak wyglada kwestia załog i personelu pokładowego na regularnych czarterach z ruchem pasażerskim w dwie strony (mam na myśli np. rejsy z 2000r. Warszawa-Edmonton-Warszawa które odbywały się raz na dwa tygodnie). Czy załoga i personel na lot powrotny leciała jako „deadhead” na rejsie z Warszawy? Oraz czy pierwsza załoga[obsługująca odcinek WAW-YEG] pozostywała na miejscu[wracając ewentualnie via YYZ] czy również wracali na tej samej rotacji jako deadhead?

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Trochę odbiegam od tematu ale nie chcę zakładać nowego wątku.

    Kto ponosi cenę szkolenia TR, pilot zatrudniany przez LOT czy sam przewoźnik ? Jak wygląda doświadczenie pilotów zatrudnianych w Locie czy osoby z minimalnym nalotem tzn. 200h są w ogóle zatrudniani, czy jednak poszukiwani są piloci z większym stażem np. po wojsku ?

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Minęły ponad 2 tygodnie i nadal nikt mi nie odpowiedział. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Według jednej z pracownic LOT-u świerzaków z 200h biorą pod uwagę ... według teorii przynajmniej.
    Pozdrawiam.

  12. #12
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    na marginesie długo oczekują w PEK na powrotny lot
    Podejrzewam, że to ich kolejny lot, i nie czekały aż tyle.
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawi81 Zobacz posta
    Podejrzewam, że to ich kolejny lot, i nie czekały aż tyle.
    czekały, czekały, bo mi 7 czerwca mówiły, że wracają 11tego. Nie ma wcześniejszego powrotu

  14. #14
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    czekały, czekały, bo mi 7 czerwca mówiły, że wracają 11tego. Nie ma wcześniejszego powrotu
    Aha, no to rzeczywiście Balują tam pewnie ;-)
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    czekały, czekały, bo mi 7 czerwca mówiły, że wracają 11tego. Nie ma wcześniejszego powrotu
    Nie taniej było zabrać załogi od razu razem z maszyną jako pax? Tak tylko pytam...

  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W celu?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    W celu?
    O co pytasz, o mój post? Nocowanie 4 dni jak rozumiem odbywa się za darmo.
    Tak wiem, mam kupić książkę i się dokształcić z ekonomii, studia nie wystarczą.
    skorzewski likes this.

  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Bad news: musisz jeszcze się dokształcić z prawa. Studia tu też nie wystarczą. W tym miejscu zaś polecam lekturę:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie czasu pracy i wypoczynku członków załóg statków powietrznych oraz kontrolerów ruchu lotniczego. (Dz. U. z dnia 18 grudnia 2002 r.)
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 12-06-2012 o 14:59
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Bad news
    Tam i nazad jest rozkładowo 8:25 + 9:55 min + 2:00 postoju, 20 godzin z hakiem, nie licząc czasu na przygotowanie rejsu. Rozporządzenie dopuszcza do 18 godzin na załodze mieszanej. Ale mogłeś to napisać wprost a nie stukać mi posty
    Co nie zmienia faktu, że to są spore koszty dla firmy i o to mi chodziło.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Tam i nazad jest rozkładowo 8:25 + 9:55 min + 2:00 postoju, 20 godzin z hakiem, nie licząc czasu na przygotowanie rejsu. Rozporządzenie dopuszcza do 18 godzin na załodze mieszanej. Ale mogłeś to napisać wprost a nie stukać mi posty
    Co nie zmienia faktu, że to są spore koszty dla firmy i o to mi chodziło.
    Ech, przeczytaj raz jeszcze. Ze zrozumieniem Plus sprawdź jakie są praktyki w innych liniach lotniczych. Sorry za publiczne pouczanki, ale po prostu chcę zwrócić uwagę, że to nie jest forum portalu onet.pl, czy innych 'branżowych'. Staramy się trzymać pewien poziom merytoryczności, cieszymy się z nowych i aktywnych użytkowników, ale z drugiej strony ja osobiście proszę o trzymanie poziomu w wątkach niebędących Forum Prostych Pytań.

    PS. Pomijając kwestię przepisów jest jeszcze kwestia zdrowego rozsądku. Lot załogi na D/H kosztuje ekwiwalent niesprzedanych biletów. Hotel w PEK jakieś $60/doba. Nocowania piątek-poniedziałek są jedynymi dłuższymi nocowaniami - 3 doby. Pozostałe rotacje mają po dwa nocowania.

    PS2. Sądziłem że tekst 'mońka' w JFK: A to Panie teraz wracają do WAW był anegdotą branżową, a jednak przekonałem się że nie
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 12-06-2012 o 16:48
    E-Jet KRK likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •