Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 212
Like Tree96Likes

Wątek: LOT vs OLT - konflikt przewoźników dotyczący reklam

  1. #1
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie LOT vs OLT - konflikt przewoźników dotyczący reklam


    Polecamy

    Histeria w LO sie rozpoczela? PLL LOT grożą sądem OLT Express - Onet Biznes

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jako marketingowiec pisałem już wcześniej ze dla mnie to ewidentny plagiat. Zarówno visual z samolotem i hasło Polskie Linie Lotnicze wziete razem do kupy wprowadzają w błąd.

    Ja bym bardziej powiedział ze to OLT dał ciała i poszedł po absolutnie najmniejszej linii oporu. A na miejscu Lotu zrobiłbym dokładnie to samo.

    W tekście jest jedno przeklamanie - layout z samolotem LOT wykorzystuje od sierpnia ubiegłego roku.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 07-03-2012 o 13:40
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Czy "Polskie Linie Lotnicze" sa jakoś prawnie zarejestrowane i tylko LOT może używać takiej nazwy? Co do grafiki to oczywiście, OLT się nie wysilił Ale dlaczego nie ma używać nazwy, skoro to Polskie Linie Lotnicze, ale nie LOT, tylko OLT ;-)
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Paweł, czytaj uważnie co jest napisane, a nie to, co chcesz przeczytać


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Paweł, czytaj uważnie co jest napisane, a nie to, co chcesz przeczytać
    Ja od strony prawnej się nie znam, dlatego tak piszę bardziej po ludzku z zapytaniem :-) Sam samolot się rzuca w oczy, że jest podobieństwo na pewno nawet dla laika.
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  6. #6
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Idea jest podobna i nie ma wątpliwości, że jest to świadome działanie. Jednak cała reszta jest inna. Bez przesady nie wierzę, by LOT cokolwiek ugrał w sądzie po za zapewnieniem dodatkowej reklamy dla OLT. Powoływanie się na zwroty "Polskie Linie Lotnicze" oraz podobieństwo LOT - OLT raczej LOTowi w batalii sądowej nie pomoże. Samo pokazanie samolotu od frontu na obu reklamach to za mało by udowodnic, że LOT poniósł straty w wyniku reklamy OLT. Jeśli rzeczywiście idea pokazywania konkretnych miast w tle pojawiła się pierwsza w OLT to w sądzie LOT może sobie nawet zaszkodzic.
    Nie wiem, czy droga sądowa jest rozsądnym wyjściem. Niech walczą usługami na rynku, a nie zespołami prawników.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dyskusja tutaj może być głębsza i w zasadzie stoi za nią fundamentalna rzecz, a mianowicie "tożsamość marki". Tak jak każdy z nas od siebie się różni, ma inną tożsamość, tak i w świecie marek każdy stara się wyróżnić. Zrób sobie prosty test. Bez zastanowienia dodaj cechy jakie kojarzą Ci się z tymi markami:

    - Milka
    - Sony
    - Subaru

    Możesz przy każdej z nich z rękawa rzucić kilka określeń, które Ci się z daną marką kojarzą, prawda? I to jest właśnie ten unikalny wyróżnik, tożsamość marki. Innego zestawu skojarzeń użyjesz do opisania marki Subaru, a innego do marki Lamborghini. A przecież to są dwie marki sportowe.

    W tym wypadku OLT próbuje się bez żenady podszyć pod LOT zdając sobie zapewne sprawę z atutów tej marki (spontaniczna znajomość marki, skojarzenie: samolot = LOT) w zakresie skojarzeń z oferowanym przez siebie produktem. Jednak takie działanie jest dość typowe dla chińskich podróbek, a nie dla poważnych konkurentów. Dla mnie, jako człowieka będącego bardzo blisko budowania marki, jest to zatrważające. Pokazuje to, że OLT w istocie nie ma najmniejszego pomysłu na swoją tożsamość i dlatego plagiatuje i wykorzystuje motywy typowe dla innego przewoźnika.

    Czy Branson tworząc Virgin Atlantic mógł się nazwać British Airlines? Mógł, ale tego nie zrobił, bo wiedział że chce stworzyć nową jakość, a nie naśladować BA. W swojej komunikacji bardzo jasno się odcinał od BA, docinał im jak mógł, ale tworzył nową jakość, tworzył nową kulturę swojej organizacji. Ten 'case' zresztą jest idealnym przykładem ilustrującym co OLT robi źle w swojej komunikacji. Mam nadzieję, że kiedyś to zrozumieją.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nie wiem, czy droga sądowa jest rozsądnym wyjściem. Niech walczą usługami na rynku, a nie zespołami prawników.
    Jak ktoś nie używa mózgu, to później musi chodzić po sądach. U mnie w firmie, po wyczerpaniu polubownych dróg, analogiczna sprawa też trafiłaby na wokandę. Tutaj jestem za filozofią Giulianiego - zero tolerancji.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 07-03-2012 o 14:04
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Możesz przy każdej z nich z rękawa rzucić kilka określeń, które Ci się z daną marką kojarzą, prawda? I to jest właśnie ten unikalny wyróżnik, tożsamość marki. Innego zestawu skojarzeń użyjesz do opisania marki Subaru, a innego do marki Lamborghini. A przecież to są dwie marki sportowe.
    W tym wypadku OLT próbuje się bez żenady podszyć pod LOT zdając sobie zapewne sprawę z atutów tej marki (spontaniczna znajomość marki, skojarzenie: samolot = LOT) w zakresie skojarzeń z oferowanym przez siebie produktem. Jednak takie działanie jest dość typowe dla chińskich podróbek, a nie dla poważnych konkurentów. Dla mnie, jako człowieka będącego bardzo blisko budowania marki, jest to zatrważające. Pokazuje to, że OLT w istocie nie ma najmniejszego pomysłu na swoją tożsamość i dlatego plagiatuje i wykorzystuje motywy typowe dla innego przewoźnika.
    Ja z marketingu nie żyje, mogę tylko pisac swoje luźne przemyślenia. Ale gdybym chciał zaistniec, a przede wszystkim przetrwac, tworząc produkt powszechny, a nie skierowany do wybranej "elity" zrobiłbym dokładnie to samo. Tu nie jest istotne stworzenie marki, a zysk. Po za tym LOT niekoniecznie jest pozytywnie kojarzoną marką - jest jedynie bez wątpienia marką znaną. Nie uważam, by OLT miał na celu podszywanie się pod LOT. Wręcz w pewnych aspektach wyraźnie się od LOT odcinają (tylko częśc ich reklam jest podobna do tych LO). Ja raczej rozumiem ich reklamy jako chęc pokazania alternatywy dla LO - jako konfrontację (reklamy OLT są według mnie ładniejsze). O podszywaniu się tym przypadku nie może byc mowy. Jeśli w ten sposób LOT chce walczyc w sądzie to marnie to widzę (doświadczenie prawne mam marne, ale wiem, że to powód musi się wykazac).

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Czy Branson tworząc Virgin Atlantic mógł się nazwać British Airlines? Mógł, ale tego nie zrobił, bo wiedział że chce stworzyć nową jakość, a nie naśladować BA. W swojej komunikacji bardzo jasno się odcinał od BA, docinał im jak mógł, ale tworzył nową jakość, tworzył nową kulturę swojej organizacji. Ten 'case' zresztą jest idealnym przykładem ilustrującym co OLT robi źle w swojej komunikacji. Mam nadzieję, że kiedyś to zrozumieją.
    Branson już miał markę.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Branson już miał markę.
    Sugerujesz że Empik Atlantic byłby już na starcie skazany na sukces, bo ma już markę?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I pojawiło się oświadczenie LOT:

    OŚWIADCZENIE POLSKICH LINII LOTNICZYCH LOT S.A.

    W związku z licznymi pytaniami mediów i komentarzami internautów w sprawie prowadzonej obecnie przez nowe linie lotnicze OLT Express kampanii marketingowej, która jest łudząco zbliżona wizerunkowo do kampanii marketingowej Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. prowadzonej od września 2011 roku, uprzejmie informujemy, że PLL LOT S.A. podjęły działania prawne zmierzające do zaprzestania rozpowszechniania przez linię lotniczą OLT Express kwestionowanej reklamy.

    W liście ostrzegawczym przesłanym w ostatnich dniach przez PLL LOT S.A. do OLT Express, PLL LOT S.A. zarzuciły linii lotniczej OLT Express dopuszczenie się w związku
    z prowadzoną kampanią marketingową bezprawnych działań, polegających na:

    1. Prowadzeniu nieuczciwej reklamy porównawczej, która, odwołując się do PLL LOT SA poprzez użycie określonych elementów słownych oraz elementów graficznych charakterystycznych dla tego podmiotu, narusza jednocześnie warunki dopuszczalności reklamy porównawczej wynikające z przepisów prawa polskiego oraz prawa Unii Europejskiej o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
    2. Naruszeniu prawa do firmy, polegającym na wykorzystaniu oznaczenia „Polskie Linie Lotnicze”. Spółka Polskie Linie lotnicze LOT S.A. została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorstw pod numerem KRS 0000056844 w dniu 30 października 2001 roku.
    3. Naruszeniu autorskich praw majątkowych do utworu reklamowego przysługujących PLL LOT SA.

    Od sierpnia 2011 agencja reklamowa DDB, wspólnie z PLL LOT S.A. wprowadziła nową platformę komunikacji, której kluczowym elementem jest samolot PLL LOT S.A. stojący na płycie lotniska oraz wsiadający i wysiadający z niego pasażerowie. Tłem do samolotu,
    w zależności od oferty, są pokazane charakterystyczne budynki miast.
    Komunikacja używająca tej platformy, była i jest wykorzystywana przez PLL LOT S.A. od września 2011. Reklamy z użyciem samolotu stojącego na płycie lotniska i wsiadających/ wysiadających pasażerów były emitowane w prasie (Polska i zagraniczna), w Internecie (Polska i zagranica) oraz na outdoorach.

    PLL LOT S.A. stoją na stanowisku, że nowopowstała linia lotnicza OLT Express świadomie i celowo użyła w swojej kampanii marketingowej elementów powodujących bezpośrednie skojarzenie lub nawet pomylenie z reklamą Polskich Linii Lotniczych LOT SA. Zdaniem LOT-u jest to świadome wykorzystanie renomy i tradycji ponad 80-letniej polskiej marki PLL LOT przy wprowadzaniu na rynek całkowicie nowej marki linii lotniczej OLT Express. Także sposób rozpowszechniania i umieszczania reklam OLT Express,
    w bezpośrednim sąsiedztwie z reklamą PLL LOT, jest obliczony na wywołanie takich skutków.

    Polskie Linie Lotnicze LOT liczą, że po otrzymaniu listu ostrzegawczego linia lotnicza OLT Express zaprzestanie rozpowszechniania swojej kampanii reklamowej w obecnym kształcie. W przeciwnym razie PLL LOT S.A. podejmą dalsze kroki prawne mające na celu ochronę naruszonych przez OLT Express praw PLL LOT S.A.
    I tak dla zwizualizowania:



    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 07-03-2012 o 14:56
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    Awatar Radzio

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    LOT wydal oświadczenia na temat kampanii reklamowej Olt Express która ich zdaniem jest zbyt podobna do Lotowskiej kampanii połączenia do Pekinu.

    Źródło i oświadczenia do pobrania z onetu: PLL LOT grożą sądem OLT Express - Onet Biznes

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Musze powiedzieć, że powoływanie się na podobieństwo nazw w przypadku linii OLT jest dość karkołomne (przypomnę - linia ma jakieś 60 lat), podobnie jak żądanie zaprzestania pokazywania pasażerów wsiadających i wysiadających z samolotu. Dobrze, że chociaż samolot mogą pokazywać. Pomijam chronologię kampanii.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    LOT rozoczął swoją w sierpniu 2011.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Lewarowanie jest oczywiste ale nie sądzę, by droga prawna miała w tej chwili sens chyba, że LOT chce ją wykorzystać jako tło do innych działań.

    Piotr

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie rozumiem doprawdy tych wszystkich złośliwości i "żartów" a propos OLT w tym i w innych postach...
    Był tylko LOT było źle, pojawia się OLT Express źle; jakieś czarnowidztwo, gadki o nierealnych połączeniach, o tym, że nie przetrwają, o tym, że będzie to samo co z Jetair itd. itd. - zamiast cieszyć sie, że pojawia się alternatywa dla LO, pojawia sie kolejny polski przewoźnik, który trochę rozwinie lotnictwo pasażerskie w Polsce, to większość osób tu narzeka, śmieje sie czy też już "wróży" upadek OLT... !
    Wiem, że różnie może być, ale życze jak najlepiej i niech latają obydwie firmy, niech pasażer ma wybór a ceny niech będa konkurencyjne. A nie teraz przekomarzanie czy OLT podobne do LOT czy nie...tak jak napisał ATCO - firma OLT nazywała się kilkadziesiąt lat, wiec po co już spiskowa teoria dziejów, że specjalnie taką nazwę wymyślili ... itd. itd.... a co do 748 ... po pierwsze to nie OLT Express jest autorem tej reklamki, tylko biuro , które sprzedaje bilety w Polsce na loty z Poznania, dla którego pewnie nie ma znaczenia czy to taki a nie inny model, bo nie reklamują tego połączenia jako połączenie OLT Express , który jest jedynie wykonawcą lotu dla Scandjet-a...więc gdzie problem ? A poza tym...to prawe skrzydło nie jest całe na tej reklamie, więc skąd pomysł, że to 3-silnikowiec... skoro całego nie widac ?
    Ja życze wszystkim więcej optymizmu, uśmiechu i nadziei , że bedzie dobrze

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    I jeszcze Polsat News logo nakleili
    dzikun likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adams Zobacz posta
    firma OLT nazywała się kilkadziesiąt lat, wiec po co już spiskowa teoria dziejów, że specjalnie taką nazwę wymyślili ...
    Ale OLT nie uzywa od kilkudziesięciu lat w nazwie "Polskie Linie Lotnicze" - a to teraz jeden z głównych elementów ich reklam, zresztą nawiązanie do reklam LO to było pierwsze z czym skojarzyła mi sie ich reklama - ciezko juz o bardziej, pisząc delikatnie, 'podkradajaca reklame'. Ten sam element graficzny (tło z samolotem identyczne), napis "Polskie Linie Lotnicze" i akronim (akurat ten istnieje od dawna) - ale całosc brzmi jak LOT.
    I tak zupelnie szczerze...nie wiem po co im to bylo, inwestuja naprawde duzo w reklame, to to cala czesc od LO mogli sobie odpuscic

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Egon i poza samym elementem graficznym jest olbrzymi napis "Polskie Linie Lotnicze"

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    No żeby rzecznik LOT pisał, że mu się mylą reklamy OLT Express z reklamami tworzonymi w jego dziale, to jeszcze nie było. Oto wyznacznik skutecznej kampanii!

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Te Zadary szwedzkie będą wyłącznie w weekendy - w sumie rozsądnie się to dopełnia.
    W tygodniu krajówki (biznes), w weekendy turyści w ciepełko.
    Ciekaw jestem jednak co w weekendy ATRy będą robić...
    Pierwsza połowa sobót i druga niedziel zgodnie z rozkładem. W międzyczasie dziura. Kto wie, przy dobrych negocjacjach mogliby dostać odpowiednie warunki aby uruchomić niedalekie i niecodzienne kierunki jak Heringsdorf, Bornholm latem czy jakiś Poprad zimą. Albo coś bardziej znanego, ale równie niepewnego jak Bratysława/Wiedeń, Praga czy Berlin.

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •