Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree4Likes
  • 1 Post By Stoarn
  • 3 Post By egon.olsen

Wątek: Wyniki przewozowe PLL LOT (inf.prasowa)

  1. #1
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie Wyniki przewozowe PLL LOT (inf.prasowa)


    Polecamy



    Dobry początek roku dla LOT-u

    Warszawa, 8 marca 2012 roku – Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. odnotowały bardzo dobre wyniki przewozowe w pierwszych miesiącach tego roku. Przewozy pasażerskie tylko w lutym 2012 wzrosły o 14% w porównaniu do roku ubiegłego, a przewozy krajowe aż o 17%. Znacząco poprawiły się wskaźniki punktualności oraz regularności rejsów polskiego przewoźnika.

    Warto podkreślić, że w lutym przewozy w klasie biznes wzrosły o prawie 26%.

    Początek roku jest bardzo obiecujący dla naszych linii. Rośnie nam znacząco ruch pasażerski, poprawia się punktualność odlotów i przylotów. W bieżącym miesiącu odnotowaliśmy kilka dni, gdzie punktualność rejsów przekroczyła wskaźnik 99% przy 100 procentowej regularności – powiedział Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Jesteśmy dumni z tych wyników i dołożymy starań oraz pracy, aby utrzymać taki poziom przez cały rok – dodaje Marcin Piróg.

    Dodatkową pozytywną wiadomością jest informacja otrzymana od przedstawicieli Star Alliance, że LOT spełnia w stu procentach wszystkie wymogi członkostwa w największym sojuszu linii lotniczych.



  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Oczywisce częściowo wzrost spowodowany jest tym, ze lity miał więcej dni ale to nie więcej niz 3,5pkt proc z tego wzrostu takze wyniki pozytywne. Z punktu widzenia finansowego najbardziej powinien cieszyc wzrost biznesu i to o ponad jedną czwartą.
    Ciekawe są takze przewozy krajowe, choc tu zapewne odpowiadaja za to większe maszyny, które latają np do GDN czy WRO.

  3. #3

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Oczywisce częściowo wzrost spowodowany jest tym, ze lity miał więcej dni ale to nie więcej niz 3,5pkt proc z tego wzrostu takze wyniki pozytywne. Z punktu widzenia finansowego najbardziej powinien cieszyc wzrost biznesu i to o ponad jedną czwartą.
    Ciekawe są takze przewozy krajowe, choc tu zapewne odpowiadaja za to większe maszyny, które latają np do GDN czy WRO.
    To nie większe maszyny wygenerowały większy popyt to GDN i WRO, a nieudolna kolej (czynnik szczęścia).

    Pomogło też kilka innych czynników (szczęście po raz drugi):
    • Strajki personelu Air France
    • Strajki kontrolerów we Frankfurcie (dotykające przepustowość przesiadkową LH)
    • Strajki pilotów Iberii
    • Upadek Malevu


    Po odliczeniu tych efektów, może nie zostać nic.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ztof to jasne, ze nie wieksze maszyny wygenerowały popyt tylko popyt wymusił większe maszyny, a dzięki większym maszynom było ogolnie więcej pasazerów (bo nowych rotacji nie było) -wytlumaczenie czysto akademickie.
    Co do czynników 'szczescia' - mysle, ze strajk pilotów Iberii miał wpływ pomijalny na wyniki LO, AF wplyw minimalny. Co do strajku we FRA - poza odwolaniem lotow krajowych wszystko jednak latało choc wpływ psychologiczny jakis mogł byc. Co do upadku Malevu zgadzam się - tu na pewno wzrost liczby pasazerów, takze biznesu, był znaczny. Ale nadal ogólny wzrost na poziomie 14% i wzrost w biznesie o 26% to duzo.

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Co do czynników 'szczescia' - mysle, ze strajk pilotów Iberii miał wpływ pomijalny na wyniki LO, AF wplyw minimalny. Co do strajku we FRA - poza odwolaniem lotow krajowych wszystko jednak latało choc wpływ psychologiczny jakis mogł byc. Co do upadku Malevu zgadzam się - tu na pewno wzrost liczby pasazerów, takze biznesu, był znaczny. Ale nadal ogólny wzrost na poziomie 14% i wzrost w biznesie o 26% to duzo.
    Nie zgadzam się, że jakikolwiek z tych czynników był pomijalny.

    Przypadek Air France: przy prawie 4-ech połączeniach dziennie i udziale w rynku tylko ok.30-40% na połączeniach bezpośrednich CDG-WAW, skasowanie w niektórych dniach wszystkich połączeń AF do WAW, korzystny i zupełnie niezawiniony wpływ na przewozy LOT był znaczący. Plus wpływ niebezpośredni (tak jak w przypadku Iberii: dopchanie wszystkich innych połączeń linii Europejskich, ponieważ jest to system naczyń połączonych).

    Mylisz się też, co do kasowania lotów z FRA, skasowanych było wiele lotów europejskich, w tym do WAW.

    Last, but not least: luty to tradycyjnie miesiąc najniższych przewozów w całym roku, zatem jakakolwiek zmiana w liczbach absolutnych powoduje duże zmiany licząc w procentach.

  6. #6
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Ztof - jak w Sęku - "coby nie było my dziedziczymy 20%". Zawsze to parę złotych lepszy operacyjny i to nam idzie do kieszeni.

    Piotr

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    (tak jak w przypadku Iberii: dopchanie wszystkich innych połączeń linii Europejskich, ponieważ jest to system naczyń połączonych).
    Przy AF pozostaniemy zapewne przy swoich zdaniach, ale Iberia - nawet gdyby chcieli 'dopychac' połączenia wszystkich linii europejskich to jaki udział miał w tym LOT? Siatki tych dwóch linii są tak diametralnie różne, ze samych kierunków 'dopychania' jest malo. LO ma tylko jedno połączenie dziennie z Madrytem więc nawet tego dopychania nie mogło byc duzo. Oczywiscie mogli sie znalezc takze pasazerowie Iberii z lotnisk innych niz w Hiszpanii, ale tak jak napisałem, przy tak roznych siatkach - wskaźnik absolutnie pomijalny jesli wezmiemy pod uwagę całkowitą liczbę rejsów LO w ciągu miesiąca.

  8. #8
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    To nie większe maszyny wygenerowały większy popyt to GDN i WRO, a nieudolna kolej (czynnik szczęścia).

    Pomogło też kilka innych czynników (szczęście po raz drugi):
    • Strajki personelu Air France
    • Strajki kontrolerów we Frankfurcie (dotykające przepustowość przesiadkową LH)
    • Strajki pilotów Iberii
    • Upadek Malevu

    Po odliczeniu tych efektów, może nie zostać nic.
    Nie no oczywiście na pewno masz rację. Przecież jeżeli cokolwiek dobrego wydarzy się w LO nie może być zasługą tej linii. W odwrotnym kierunku to jest oczywiście możliwe.

  9. #9

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Przy AF pozostaniemy zapewne przy swoich zdaniach, ale Iberia - nawet gdyby chcieli 'dopychac' połączenia wszystkich linii europejskich to jaki udział miał w tym LOT? Siatki tych dwóch linii są tak diametralnie różne, ze samych kierunków 'dopychania' jest malo. LO ma tylko jedno połączenie dziennie z Madrytem więc nawet tego dopychania nie mogło byc duzo. Oczywiscie mogli sie znalezc takze pasazerowie Iberii z lotnisk innych niz w Hiszpanii, ale tak jak napisałem, przy tak roznych siatkach - wskaźnik absolutnie pomijalny jesli wezmiemy pod uwagę całkowitą liczbę rejsów LO w ciągu miesiąca.
    Masz rację, można powiedzieć, że przy swojej wielkości PLL LOT jest pomijalny i wszędzie lata rzadko. Stąd każde zaburzenie u dużych przewoźników ma na niego proporcjonalnie większy wpływ.

    Krótka lista przykładowych destynacji, do których lata Iberia i gdzie PLL LOT mógł skorzystać:
    • Berlin
    • Budapeszt
    • Bukareszt
    • Helsinki
    • Kijów
    • Moskwa
    • Praga
    • Sofia
    • St.Petersburg
    • Sztokholm
    • Wiedeń


    Poza tym, Hiszpania, to nie tylko Madryt, ale też Barcelona, o której zapominasz.

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Nie no oczywiście na pewno masz rację. Przecież jeżeli cokolwiek dobrego wydarzy się w LO nie może być zasługą tej linii. W odwrotnym kierunku to jest oczywiście możliwe.
    Jeśli możesz wskazać na konkretne działanie organiczne, które mogło doprowadzić do niestandardowego przyrostu liczby pasażerów, to bardzo chętnie przeczytam.

    edit: Już wiem: przecież to musiało być wprowadzenie toczków!

  11. #11
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Jeśli możesz wskazać na konkretne działanie organiczne, które mogło doprowadzić do niestandardowego przyrostu liczby pasażerów, to bardzo chętnie przeczytam.

    edit: Już wiem: przecież to musiało być wprowadzenie toczków!
    Jak już pisałem masz na pewno rację. Ta złośliwość dotycząca toczków nie godna jest Twoich wcześniejszych super racjonalnych wywodów i w mojej skromnej opinii raczej tak drobna zmiana wizerunku linii nie miała zauważalnego wpływu na zwiększenie liczby pasażerów. Ale oczywiście mogę się mylić.

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Jak już pisałem masz na pewno rację. Ta złośliwość dotycząca toczków nie godna jest Twoich wcześniejszych super racjonalnych wywodów i w mojej skromnej opinii raczej tak drobna zmiana wizerunku linii nie miała zauważalnego wpływu na zwiększenie liczby pasażerów. Ale oczywiście mogę się mylić.
    Dobrze, wycofuję toczki. Niech się turlają w to samo miejsce, gdzie jest nowe malowanie niektórych samolotów i zmiana struktury obrazków na stronie internetowej, a na tym się mniej więcej zamyka lista widocznych działań organicznych w tym okresie. Plus być może zwiększenie oferowania biletów po promocyjnych cenach, ale szalone środy i podobne wyprzedaże wypychają bilety na rynek w sposób w regularny.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Krótka lista przykładowych destynacji, do których lata Iberia i gdzie PLL LOT mógł skorzystać:
    • Berlin
    • Budapeszt
    • Bukareszt
    • Helsinki
    • Kijów
    • Moskwa
    • Praga
    • Sofia
    • St.Petersburg
    • Sztokholm
    • Wiedeń

    Poza tym, Hiszpania, to nie tylko Madryt, ale też Barcelona, o której zapominasz.
    Z Kijowa/Sofii/Petersburga do Madrytu/BCN? Prawie całą dobę w Warszawie kiblować? Nie podejrzewam
    Lukasz likes this.

  14. #14

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z Kijowa/Sofii/Petersburga do Madrytu/BCN? Prawie całą dobę w Warszawie kiblować? Nie podejrzewam
    To nie ma znaczenia, ponieważ działa to jak domino. Jeśli pasażer, który chciałby polecieć IB nie może tego zrobić, może przenieść swój wybór na przykład na LH, co może spowodować, że pasażer, który preferował LH, teraz już nie znajdzie tam biletu za cenę, która mu odpowiadała i przeniesie swoją preferencję na LO. I tak to działa nawet jeśli pasażer, który preferował IB nigdy nie poleciałby LO.

    Oczywiście następuje tarcie, ponieważ preferencje pasażerów nie są nieskończenie ostre, oraz występuje zazwyczaj po kilka biletów o identycznych właściwościach, ale efekt jest zauważalny.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Warszawa, 9 maja 2012 roku – Polskie Linie Lotnicze LOT przedstawiły wyniki przewozowe za kwiecień bieżącego roku. Polski przewoźnik może pochwalić się zdecydowanym wzrostem liczby pasażerów na wszystkich swoich rejsach.


    W porównaniu do już rekordowo wysokiego wskaźnika obłożenia miejsc w sezonie zimowym w samolotach LOT-u, przewoźnik zanotował kolejny wzrost tzw. load factor. W kwietniu wyniósł on dla wszystkich rejsów ponad 76%, a na rejsach dalekodystansowych blisko 85%. Warto także odnotować, że w wyniku intensywnej promocji lotów krajowych polskiego przewoźnika obłożenie na tych rejsach wyniosło blisko 75% w porównaniu do 69% w roku
    poprzednim. Ogólnie wypełnienie samolotów poprawiło się w stosunku do ubiegłego roku o blisko 5%.


    Obiecujące są również wyniki przewozowe pasażerów w porównaniu do analogicznych danych z kwietnia 2011 roku. Dynamika wzrostu wyniosła dla pasażerów klasy ekonomicznej 115%, natomiast dla pasażerów podróżujących w klasie biznes aż 150%. Liczba przewiezionych przez LOT podróżnych obu klas w kwietniu br. wyniosła 405 000 osób.


    LOT stale wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku lotniczym, czego dowodem są wyniki za miniony miesiąc. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię, nasze plany finansowe i operacyjne oraz wierzę, że taki pozytywny trend wzrostu utrzymamy w kolejnych miesiącach tego roku – mówi Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Poprawa wyników jest z pewnością efektem coraz lepszej oferty LOT-u oraz podwyższania standardu naszych usług – dodaje Marcin Piróg.


    W lutym br. polski przewoźnik zapowiedział, że zaplanowana na 2012 rok rentowność z działalności operacyjnej oznacza osiągnięcie 52,5 mln złotych zysku, a w okresie 2010-2012 poprawę wyniku operacyjnego o 750 mln złotych.
    Stoarn, olekorlo and E-Jet KRK like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    natomiast dla pasażerów podróżujących w klasie biznes aż 150%.
    I tak już któryś raz z rzędu. Ciekawe jak niskie mieli wartości bazowe.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    I tak już któryś raz z rzędu. Ciekawe jak niskie mieli wartości bazowe.
    No taki jest urok podawania danych YoY, zamiast YTD vs. YTD
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Brak info o wartościach bezwzględnych ostatniej linijki. Akurat kwietniowy wzrost krajowego LF z 69 do 75% prawie na pewno nie poszedł nam do kieszeni.

    Piotr

  19. #19
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Warto także odnotować, że w wyniku intensywnej promocji lotów krajowych polskiego przewoźnika obłożenie na tych rejsach wyniosło blisko 75% w porównaniu do 69% w roku poprzednim
    Warto także odnotować, że w kwietniu LOT sprzedał mi za 89 zł krajowy bilet First Minute na pół dnia przed wylotem. Jednym słowem, pomogłem naciągnąć ten LF .

  20. #20
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    To nie większe maszyny wygenerowały większy popyt to GDN i WRO, a nieudolna kolej (czynnik szczęścia).

    Pomogło też kilka innych czynników (szczęście po raz drugi):
    • Strajki personelu Air France
    • Strajki kontrolerów we Frankfurcie (dotykające przepustowość przesiadkową LH)
    • Strajki pilotów Iberii
    • Upadek Malevu


    Po odliczeniu tych efektów, może nie zostać nic.
    Dodałbym jeszcze fakt, iż rokrocznie kwiecień to "żywy" miesiąc jeśli chodzi o ruch lotniczy porównując np. do lutego. Tak czy inaczej LO powinno się cieszyć.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •