Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree5Likes

Wątek: PLL LOT i JetBlue oferują łatwiejsze połączenia pomiędzy Europą a Ameryką Północ

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie PLL LOT i JetBlue oferują łatwiejsze połączenia pomiędzy Europą a Ameryką Północ


    Polecamy

    Warszawa/Nowy Jork 4 kwietnia 2012 roku – Polskie Linie Lotnicze LOT oraz linie JetBlue Airways informują o nawiązaniu współpracy w zakresie połączeń międzyliniowych, co umożliwi pasażerom obu tych linii bezproblemowe dokonywanie rezerwacji biletów na loty obsługiwane przez warszawskie Lotnisko Chopina, hub LOT-u oraz port lotniczy im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, macierzyste lotnisko JetBlue.

    Nowa umowa oferuje pasażerom wiele połączeń między siatką JetBlue w Ameryce Północnej a siatką połączeń LOT-u obejmującą swym zasięgiem Europę, Bliski Wschód i Azję. Podróżni mogą dokonywać rezerwacji biletów na loty obsługiwane przez PLL LOT S.A. i JetBlue za pośrednictwem serwisów call centre obu przewoźników lub przez Internet a także w biurach podróży.

    LOT oferuje bezpośrednie połączenie z Nowego Jorku do swojego macierzystego portu lotniczego w Warszawie, gdzie pasażerowie mogą przesiąść się na któryś z ponad 45 lotów do innych miast w Polsce, Europie i na Bliskim Wschodzie. Dla pasażerów z Ameryki, do najbardziej popularnych kierunków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej należą m.in. Bukareszt, Budapeszt, Belgrad, Kijów, Lwów, Odessa, Ryga, Sankt Petersburg, Sofia, Tallinn i Wilno.

    Mające swoją siedzibę w Nowym Jorku linie lotnicze JetBlue oferują dogodne połączenia pomiędzy obsługiwanymi przez LOT rejsami transatlantyckimi a miastami na wschodnim wybrzeżu USA, takimi jak Buffalo w stanie Nowy Jork, Charlotte i Raleigh/Durham w Północnej Karolinie, Pittsburgh w Pensylwanii, jak również z wieloma miastami na Florydzie.

    PLL LOT S.A. są jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, znaną ze stałego doskonalenia jakości świadczonych usług. W zeszłym roku polski narodowy przewoźnik wprowadził odświeżone malowanie swojej floty, nowe elementy umundurowania personelu pokładowego oraz liczne ulepszenia w zakresie produktu pokładowego i naziemnego. Ponadto, Polskie Linie Lotnicze LOT będą pierwszym europejskim przewoźnikiem, który otrzyma samoloty najnowszej generacji - Boeingi 787 Dreamlinery. Dostawa pierwszych dwóch maszyn spodziewana jest już w listopadzie 2012 roku.

    Podróżni przesiadający się z samolotów PLL LOT S.A. na rejsy obsługiwane przez linię JetBlue, powszechnie uznawaną za najlepszego amerykańskiego przewoźnika lotniczego pod względem obsługi pasażerskiej, będą mieć do swojej dyspozycji wygodne fotele ze skórzaną tapicerką, najwięcej miejsca na nogi wśród wszystkich amerykańskich linii lotniczych, bezpłatny system rozrywki pokładowej oraz nieograniczony dostęp do napojów i przekąsek.

    Z nadzieją nawiązujemy współpracę z linią JetBlue. LOT od wielu lat jest obecny na amerykańskim rynku, który z punktu widzenia polskiego przewoźnika stwarza duże możliwości rozwoju - mówi Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Dzięki podpisanemu porozumieniu z nowym partnerem JetBlue, możemy zaoferować naszym pasażerom szerszy wybór połączeń w najwyższym standardzie obsługi.

    JetBlue i Polskie Linie Lotnicze LOT mają ze sobą wiele wspólnego – podkreśla Bryan Kapeckas, dyrektor JetBlue ds. współpracy z liniami lotniczymi. Wysokiej jakości obsługa i renomowane marki przyciągają klientów z całego świata i z pewnością taki właśnie będzie efekt połączenia wysiłków PLL LOT S.A. i JetBlue w zakresie rozszerzania zasięgu działalności w Europie i obu Amerykach.
    aisle seat and skorzewski like this.

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Fajnie - jak będzie można dodać segment z nimi na podróż w US normalnie to ciekawa sprawa.

    Zajrzałem na ich stronę ale w notatkach prasowych żadnego info nie mają, poza taką ciekawostką "JetBlue Airways and KaBOOM!" :-).
    Btw: 25% udziałów ma Lufthansa, a mile można zbierać tylko z AA - są all over the place.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Fajnie - jak będzie można dodać segment z nimi na podróż w US normalnie to ciekawa sprawa.

    Zajrzałem na ich stronę ale w notatkach prasowych żadnego info nie mają, poza taką ciekawostką "JetBlue Airways and KaBOOM!" :-).
    Btw: 25% udziałów ma Lufthansa, a mile można zbierać tylko z AA - są all over the place.
    dobrze, bo jfk nie mial feedu.
    ale zamierza je zbyć. więc współpraca może być krótkotrwała.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    A niby rozważali wycofanie się z JFK i latanie tylko na EWR . Był nawet wątek na forum: http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...sie_z_jfk.html

  5. #5
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Zajrzałem na ich stronę ale w notatkach prasowych żadnego info nie mają
    Mają. W dziale press release (Press Room > 2012): JetBlue | Investor relations | Press Releases

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Mają. W dziale press release (Press Room > 2012): JetBlue | Investor relations | Press Releases
    Teraz już jest, wcześniej pusto.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mathew Zobacz posta
    A niby rozważali wycofanie się z JFK i latanie tylko na EWR
    Ja w dalszym ciągu uważam, że jeśli tendencja się utrzyma, to likwidacja JFK będzie tylko kwestią czasu. Już teraz utrzymywanie tej trasy nie ma najmniejszego sensu.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Ja w dalszym ciągu uważam, że jeśli tendencja się utrzyma
    Jaka "tendencja"?

    Już teraz utrzymywanie tej trasy nie ma najmniejszego sensu.
    Mozesz rozwinac swoja mysl, np. przytaczajac jakies dane?
    Pozdrowionka

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Jaka "tendencja"?
    Spadkowa.


    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Mozesz rozwinac swoja mysl, np. przytaczajac jakies dane?
    Wystarczy przeanalizować rozkład rejsów. Typowo 10/tydzień w sezonie, 2 - 3/tydzień poza. Newark - 5/tydzień lub 2/tydzień, plus minus 1 -2 rejsy w sezonie letnim w obu przypadkach w zależności od roku. W listopadzie nawet zmniejszane do 1/tydzień.

    Lot publicznie nie robi tajemnicy, że rejsy transatlantyckie są deficytowe od dobrych kilku lat, a przy życiu utrzymuje je ruch VFR. Dokładne dane może Ci wyciągnąć w każdej chwili kolega Piotr alias PolishAir42, chyba je nawet już prezentował tutaj kiedyś.

    Lot to nie Swiss ani Lufthansa, powinien zamknąć JFK i zamiast takich sezonowych skoków jak powyżej skoncentrować się na EWR (hub * i największej linii w tym sojuszu) i puścić tam codzienny rejs z WAW, z ewentualną redukcją w zimie do 5/tydzień. Latem dzięki ograniczonemu oferowaniu podniósłby przychód na wyższych taryfach, a zimą - dzięki utrzymywaniu tylko jednej stacji i pozbyciu się zbędnego personelu na JFK, zmniejszyłby koszty.

  10. #10
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Lot publicznie nie robi tajemnicy, że rejsy transatlantyckie są deficytowe od dobrych kilku lat, a przy życiu utrzymuje je ruch VFR. Dokładne dane może Ci wyciągnąć w każdej chwili kolega Piotr alias PolishAir42, chyba je nawet już prezentował tutaj kiedyś.
    Jakiś link?

    Piotr

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Spadkowa.
    Ale co spada: CASM, RASM, ASM, market share, yield, LF?
    Czy moze samoloty spadaja lub nizej lataja?


    Lot publicznie nie robi tajemnicy, że rejsy transatlantyckie są deficytowe od dobrych kilku lat, a przy życiu utrzymuje je ruch VFR. Dokładne dane może Ci wyciągnąć w każdej chwili kolega Piotr alias PolishAir42, chyba je nawet już prezentował tutaj kiedyś.
    Piotrek moze wydobyc market share, average fare itp, ale nie bedzie w stanie wydobyc rentownosci konkretnego polaczenia.


    Lot to nie Swiss ani Lufthansa, powinien zamknąć JFK i zamiast takich sezonowych skoków jak powyżej skoncentrować się na EWR (hub * i największej linii w tym sojuszu) i puścić tam codzienny rejs z WAW, z ewentualną redukcją w zimie do 5/tydzień. Latem dzięki ograniczonemu oferowaniu podniósłby przychód na wyższych taryfach, a zimą - dzięki utrzymywaniu tylko jednej stacji i pozbyciu się zbędnego personelu na JFK, zmniejszyłby koszty.
    Zgadzam sie z Toba, ze dwa porty w NYC sa troche bez sensu. Nie jestem przekonany jednak, czy powinno postawic sie wlasnie na EWR. Jest to jeden z najgorszych portow do przesiadek. Z drugiej strony, z zestawien Piotrka wynika ze yield jest wiekszy na EWR niz JFK. Do tego cargo.

    Transfery mozna kierowac przez ORD i ew. IAD (wedlug zestawien Piotrka, IAD ma szanse miec najwiekszy yield).
    alacherbauer likes this.
    Pozdrowionka

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Transfery mozna kierowac przez ORD i ew. IAD (wedlug zestawien Piotrka, IAD ma szanse miec najwiekszy yield).
    Przypominam, że te transfery miały by być na linię która bezpośrednio konkuruje z Lotem na długich trasach w ramach syndykatu z LH.

  13. #13
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Trochę odkopuję - przypadkiem zauważyłem, że w wyszukiwarce na lot.com pojawiło się CLT (Charlotte), ale dalej nie ma żadnych połączeń. Czy są może już jakieś przecieki, kiedy będzie możliwość kupna biletów na loty CS Jetblue?

  14. #14
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Czekają z CSami do siatki zimowej? na nowe 787? Czy plan już nie aktualny?

  15. #15
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Sprawdzam sobie połączenie WAW-ORD 26 VI -4 VII

    LO3 w Y wyprzedane. w C 7 miejsc, czas lotu 10/9,5h (C+Y za 5700 RT)
    Jako alternatywę strona podaje LO6 +4315 + 4408 czyli WAW-JFK (by LOT) - SFO-LAX-ORD (by United) czas przelotu 34,5 h !!! czyli 1,5 dnia (w klasie Y cena ta sama)

    Gdyby był CS z B6 to już wolałbym polecieć LO6 do JFK 16:05 i później wsiąść w B6915 o 20:40 JFK-ORD i powrót mieć bezpośredni (zamiast 5600 wole polecieć np z LH+United za 3800 lot o 1-2h dłuższy) jak ktoś ma "więcej" czasu 13/14h (HEL/LHR z AY/AA i BA) za 2062 RT no ale bez mil na koncie.
    Niestety nie zostawię kasy w LO, na żadnym z odcinków.
    Kupowanie odcinków osobno nie ma sensu, LOT WAW-JFK i ORD-WAW wycenia na 7700 PLN, to samo połączenie kayak za 839e = 3607 + osobny bilet z B6 za 600 = 4200.
    Teoretycznie bez żadnych umów taka kombinacja (przy normalnych cenach) wydaje się sensowna z pkt widzenia pasażera (czasowo/cenowo) i przewoźnika bo zapełnia mu samolot nie odsyłając do konkurencji, który czasem nie odbiega a cenowo już tak i to sporo.
    Pasażer, który w C chce lecieć to i tak wybierze lot bezpośredni w tej klasie, bez żadnego kombinowania. (na teraz C jest za 7,5k)

    Poza tym przy overbookingu lepiej upychać pasażerów na "swoje" loty.
    Jak w jedną stronę ORD jest zapchane tak w drugą stronę JFK i EWR.

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    (zamiast 5600 wole polecieć np z LH+United za 3800 lot o 1-2h dłuższy)
    Poszukaj uważniej, można i za około 900 usd polecieć.

    Tak czy siak, to jest rozpoczęcie wakacji w Polsce, a świetą w USA, więc mało reprezentatywny okres w sumie.

  17. #17
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Poszukaj uważniej, można i za około 900 usd polecieć.

    Tak czy siak, to jest rozpoczęcie wakacji w Polsce, a świetą w USA, więc mało reprezentatywny okres w sumie.
    Jak już pisałem można polecieć za 2062 PLN - czasowo to
    13/14h (via HEL/LHR z AY/AA i BA w drugą) powered by skyscanner.

    Nie czepiam się ceny tylko CSów jakie LOT posiada, wyszukiwarka LO proponuje mi lot alternatywny, który trwa bagatela (z nocowaniem) 32h ! z 2 przesiadkami WAW-JFK/EWR*-SFO/LAX*-ORD, nie ma żadnych CSów na trasie ORD-JFK/EWR, ktoś powie, że to "odbieranie" sobie klienta, który gotowy zapłacić więcej za lot bezpośredni a ja widzę możliwość wzajemnego uzupełniania/wzmocnienia się TATL. (i tak lwia część za bilet trafia do LOT)
    Kwestia ułożenia taryf (jak wspominałem w jedną stronę do ORD full tak w drugą z ERW i JFK) niech pasażer ma wybór.

    Lepiej pasażerowi zaproponować ciekawszą alternatywę niż podróż 1,5 dnia wtedy mamy większe szansę, że się zdecyduje od razu i nie będzie szukał u naszego zachodniego sąsiada, który oferującego 8 połączeń: "swoimi" (LH, LX i OS) oferuje 4 loty + 4 z CSami (LH/LO + UA) i wszystkie w max 14h

  18. #18
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Jak już pisałem można polecieć za 2062 PLN - czasowo to
    13/14h (via HEL/LHR z AY/AA i BA w drugą) powered by skyscanner.

    To już w ogóle, ja pisałem o kombinacji UA/LH.

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Lepiej pasażerowi zaproponować ciekawszą alternatywę niż podróż 1,5 dnia wtedy mamy większe szansę, że się zdecyduje od razu i nie będzie szukał u naszego zachodniego sąsiada, który oferującego 8 połączeń: "swoimi" (LH, LX i OS) oferuje 4 loty + 4 z CSami (LH/LO + UA) i wszystkie w max 14h

    To są lata zastoju i niedasiędyzmu, a przykłady podajesz dla miast do których LO sam lata, a co dopiero z tymi gdzie nie? Do Bostonu na przykład w ogóle system nie znajduje połączeń.
    Teraz rządzą syndykaty LH, BA czy AF nad Atlantykiem, a LOT dalej tkwi w miejscu, zmiast właśnie z B6 faktyczną współpracę rozpocząć czy na przykład z US Air czy SAS sformować ATI jakieś.

  19. #19
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Jako alternatywę strona podaje LO6 +4315 + 4408 czyli WAW-JFK (by LOT) - SFO-LAX-ORD (by United) czas przelotu 34,5 h !!!
    Ale jaka gratka dla zbieraczy mil

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    LGW/POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Z PR JetBlue: "LOT is (..) known for its constant reinvention and great customer service."

    Nie ma to jak amerykański optymizm z tym "constant reinvention."

    O umowach codeshare JetBlue dobrze napisano niedawno tutaj na przykładzie JAL. Przypuszczam, że podobny scenariusz jest w przypadku LOTu, czyli bez rewelacji.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •