Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie Lato 2012 - rozkład long-haul


    Polecamy

    Popatrzyłem sobie na LOTowski rozkład long-haul na pierwszą połowę lipca 2012. Po likwidacji lotów z KRK i RZE wygląda on dość prosto:

    001/002 1--4567 763 WAW 1210 1520 ORD 1725 0955 WAW
    003/004 -23--67 763 WAW 1630 1940 ORD 2150 1415 WAW

    006/007 12-4--7 763 WAW 1225 1605 JFK 1815 0930 WAW
    026/027 --3-56- 763 WAW 1720 2100 JFK 2255 1340 WAW

    011/012 --3--6- 763 WAW 1310 1650 EWR 1850 0945 WAW
    015/016 1--45-- 763 WAW 1730 2115 EWR 2325 1355 WAW

    041/042 -23-5-- 763 WAW 1250 1620 YYZ 1830 0910 WAW
    045/046 1--4-67 763 WAW 1645 2015 YYZ 2220 1300 WAW

    091/092 -2-4--7 763 WAW 1610 0635 PEK 0845 1240 WAW

    Jak zawsze mamy pierwszą falę odlotów (odlot 12-13, powrót 9-10) i popołudniową falę (odlot 16-17, powrót 13-14). Pekin w tych godzinach jak jest pięknie wpisuję się w falę popołudniową i w odróżnieniu od nieszczęsnego Hanoi nie blokuje samolotu na dwie noce.

    W sumie jest 14 odlotów w południe, 17 odlotów popołudniu. Przy lotach do Toronto, zarówno 41/42 jak i 45/46 LOT podaje "operated by Aerosvit". Oczywiście zakładając, że LOT bierze od nich jeden samolot nie może on wykonywać wszystkich 7 YYZ tygodniowo bo rozkład się "nie styka". W najlepszym wypadku Aerosvit może wykonywać wszystkie 4 tygodniowe 45/46 oraz 41/42 we środę, w sumie 5 lotów do YYZ tygodniowo.

    Wtedy dla pozostałych 4 B767 pozostaje 13 odlotów w fali 12-13, czyli dwa samoloty latają w tym takcie i każdy z nich ma tylko 1 dobę "wolnego" co dwa tygodnie. Poniedziałek ORD i JFK, wtorek JFK i YYZ, środa EWR, czwartek ORD i JFK, piątek ORD i YYZ, sobota ORD i EWR i niedziela ORD i JFK. W fali 16-17 po odliczeniu Toronto zostaje też dokładnie 13 odlotów, czyli dwa samoloty i znowu każdy z nich ma 1 dobę "wolnego" co dwa tygodnie.

    Wniosek: jest to maksymalny rozkład dla 4 B767 plus jeden wyczarterowany jaki można było ułożyć. Każda awaria lub większe spóźnienie będzie kończyła się rozsypaniem rozkładu. Tak było co roku latem ale tym razem jest chyba jeszcze mniejszy margines. Każde unieruchomienie/zatrzymanie samolotu na czas dłuższy niż kilka godzin będzie oznaczać konieczność odwołań rejsów.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Z drugiej strony samoloty są wykorzystywane na maksa, co daje lepszy przychód.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Z drugiej strony samoloty są wykorzystywane na maksa, co daje lepszy przychód.
    To prawda, i tak powinno być, zwłaszcza w szczycie sezonu. Z drugiej strony te samoloty mają średnio po 20 lat i czasem/często (niepotrzebne skreślić) coś się psuje. I wtedy nie ma co podstawić w zamian. O to mi chodziło.

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    To prawda, i tak powinno być, zwłaszcza w szczycie sezonu. Z drugiej strony te samoloty mają średnio po 20 lat i czasem/często (niepotrzebne skreślić) coś się psuje. I wtedy nie ma co podstawić w zamian. O to mi chodziło.
    Wtedy LH bierze paxów i wystawia Lotowki rachunek. Nie pierwszy taki rok przecież, mam nadzieję, że macherzy rachunek kosztów i strat takiej siatki dobrze znają i jakoś im się to na plus kalkuluje.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •