Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 60
Like Tree4Likes

Wątek: Rzadkie wykorzystywanie przez LOT rękawów w strefie non schengen na lotnisku Chopina

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie Rzadkie wykorzystywanie przez LOT rękawów w strefie non schengen na lotnisku Chopina


    Polecamy

    Postanowiłem założyć na tym forum ten temat i w końcu zmierzyć się z tą dziwną i jakże egzotyczną sytuacją występującą na warszawskim okęciu od czasu włączenia stanowisk 3-5 oraz stanowiska 14 do strefy non schengen. Otóż po otwarciu pirsu centralnego i południowego nasz przewoźnik zaczął bardzo ładnie wykorzystywać rękawy w strefie schengen ( gate's 23 - 45 ). Natomiast zupełnie została położona kwestia korzystania przez LOT z rękawów w strefie non schengen których przybyło. Poza rejsami do USA i Kanady LOT bardzo kiepsko wykorzystuje rękawy w strefie non schengen wożąc w dalszym ciągu ludzi do samolotów autobusami. Postanowiłem się dowiedzieć co jest powodem niewykorzystywania przez LOT rękawów w strefie non schengen i napisałem do nich e - maila z prośbą o zajęcie się tą kwestią. Inspiracją do tego były moje ostatnie wizyty i moich znajomych na lotnisku chopina. Otóż drodzy forumowicze pomarańczowe rękawy przy stanowiskach 3,4 i 5 posadowione w całości w strefie non schengen stoją praktycznie cały czas puste. Sprawdziłem są sprawne. Dość niedawno przez cały dzień skorzystały z tych rękawów dwa samoloty w ciągu dnia tj. Aer Lingus i British Airways. Samoloty LOTu jak na złość stają na stanowiskach oddalonych i wozi się ludzi autobusami. Nawet tak ważne destynacje jak Londyn czy Moskwa rzadko kiedy mogą mieć ten zaszczyt aby skorzystać z rękawów. Wiem, że problemem w przypadku samolotów LOTu mogą być tutaj rotacje mieszane schengen/non schengen, tylko zastanawia mnie czemu LOT nie holuje swoich samolotów pod rękawy. Nawet jeżeli ten sam samolot wykonuje rotacje schengen/non schengen, czemu po rozładowaniu samolotu holownik nie przyciąga samolotu pod wolny rękaw w strefie non schengen, tak aby pasażerowie mogli wejść wygodnie na pokład. Po tym jak przez cały dzień te rękawy stały puste ( za wyjątkiem dwóch samolotów British Airways i Aer Lingus ) postanowiłem w końcu napisać do LOTu i dowiedzieć się dlaczego taka sytuacja ma miejsca. Powiem więcej pikanterii dodaje fakt, że np. w ubiegłą sobotę rejs samolotu LOT do Londynu LO 279 z godziny 15:10 był zaplanowany właśnie z gatu numer 5. To właśnie jeden z gatów w strefie non schengen po wschodniej stronie pirsu północnego ( jeden z pomarańczowych rękawów ). Rękaw był wolny a mimo to boarding z tego gejtu odbył się autobusem do stanowiska oddalonego. To się zdarza nagminnie. Jeżeli ktoś z Was również widzi ten problem a także często lata LOTem i ma dość takich sytuacji to namawiam do pisania w tej sprawie maili do LOTu. Ja wysłałem dziś swojego maila następującej treści, pod adres lot_info@lot.pl Taki adres jest dostępny na ich stronie, tak więc skorzystałem z niego. Sytuacje są nagminne i bardzo irytujące dla części pasażerów. Samoloty nie są holowane pod rękaw, nie wiedzieć czemu i ma to miejsce bardzo często przy tak ważnych destynacjach jak Londyn, Moskwa czy Kijów.

    Oto mój mail wysłany do LOTu.
    Witam,

    Postanowiłem do Państwa napisać i zwrócić Państwu uwagę na pewien problem, który zauważyłem a który notorycznie występuje w przypadku odbywania rejsów samolotami PLL LOT podczas destynacji non schengen. Tak jak przypadku rejsów schengen nie mam większych zastrzeżeń w kontekście korzystania przez LOT z rękawów posadowionych w pirsach centralnym i południowym na warszawskim lotnisku ( Gate's od 23 do 45 ). LOT w końcu zaczął korzystać z rękawów w pełnym tego słowa znaczeniu i bardzo poprawił komfort obsługi pasażerów. To jednak w przypadku rejsów non - schengen występuje spory problem z korzystaniem przez Państwa samoloty z pomostów pasażerskich. Oczywiście sprawa nie dotyczy rejsów do USA i Kanady gdyż te zawsze korzystają z rękawów. Natomiast moje zastrzeżnia budzi obsługa pozostałych rejsów non schengen. Mamy oto taką sytuację. Trzy pomosty pasażerskie ( pomarańczowe ) w pirsie północnym od strony lotniska wojskowego stanowiska numer 3,4,5 ( gate's 5/6, 7/8, 9/10 ) są w całości posadowione w strefie non schengen. Obserwowałem ostatnio ze znajomymi przez kilka dni dość dziwną i kuriozalną sytuację. Przez dwa pod rząd z tych stanowisk nie skorzystał żaden Państwa samolot a mamy tu przecież kilka ważnych destynacji. Najwazniejszą z nich jest chociażby Londyn - Heathrow, Moskwa, Kijów, Tibilisi, Erewan. Można mnożyć przykładów. Sytuacja wygląda następująco przylatuje samolot z Heathrow czy z Moskwy ( LOTowski ) staje na stanowisku oddalonym a pasażerów wiezie się do terminala autobusem, mimo iż rękawy w strefie non schengen są wolne. Sytuacja kuriozalna. Teraz ten sam przykład w druga stronę. Odlot do Londynu np. o godzinie 15:10 rejs numer LO 279. Wszystkie rękawy od strony wschodniej pirsu północnego są wolne, czyli 3,4,5 w pełni znajdujące się w strefie schengen a Państwo wieziecie ludzi do samolotu autobusem. Nie uważacie Państwo, że to dość dziwna sytuacja. Mało tego gate's podany jako wyjście na ten rejs to numer 5, czyli gate z rękawem, wolny w strefie non schengen a mimo to pasażerowie jadą do samolotu autobusem. Ponieważ sam korzystam często z przelotów Waszymi liniami lotniczymi uważam, że już czas zmienić nastawienie i podejście aby zapewnić pewien poziom obsługi pasażerskiej. LOT to nie jest tania linia lotnicza, więc powinna traktować swoich pasażerów troszkę z wiekszym szacunkiem. Ja rozumiem, że samoloty LOTu wykonują często rotacje mieszane schengen/non schengen i odwrotnie. Tylko na miły Bóg nawet jeżeli samolot który ma polecieć do Londynu przyleciał wcześniej ze strefy schengen i nie mógł podjechać do rękawa właśnie ze względu na rotację mieszaną, dlaczego Państwo nie stosujecie zasady holowania samolotu pod rękaw. Przecież to standard na zachodnich lotniskach. Nawet jeżeli samolot przyleciał ze strefy schengen i następny rejs ma do non schengen co stoi na przeszkodzie aby po rozładowaniu tego samolotu przyholować go pod wolny rękaw strefy non schengen tak aby pasażerowie mogli wejść wygodnie na pokład? Widzę, że nie stosujecie państwo tej zasady nawet przy tak ważnych destynacjach jak Londyn czy Moskwa co jest zdecydowanym minusem w porównaniu z ofertą Państwa konkurentów na tych trasach. Samoloty linii British Airways czy Aeroflot zawsze korzystają z rękawów na warszawskim lotnisku i to powinno stać się regułą także w przypadku samolotów LOTu. Dlaczego Państwo nie wykorzystujecie pomarańczowych rękawów przy stanowiskach 3,4 i 5. Te stanowiska są czasem cały dzień puste. Konkretne destynacje Państwa samolotów są zaplanowywane na dany dzień z gatów przy tych stanowiskach, a mimo to wozicie ludzi autobusami nie podstawiając do rękawów samolotów. Proszę wziąć to pod uwagę, bo jesteśmy już w XXI wieku a często do samolotów wsiadają ludzie starzy i chorzy, na wózkach inwalidzkich i dlaczego nie zapewnić pasażerom tej wygodniejszej formy boardingu. Korzystanie z rękawów to nie jest luksus w przypadku normalnych tradycyjnych linii lotniczych. To standard na większości lotnisk Europy Zachodniej. Nie wiem czy i ile głosów dostajecie Państwo w tej właśnie kwestii, ale jeżeli moja opinia w tej sprawie jest pierwszą to prosiłbym, aby Państwo potraktowali ją poważnie i zmienili zasady boardingu pasażerów także w strefie non schengen.

    P.S.Oczywiście moją intencją jest tylko zwrócenie uwagi na ten problem.

  2. #2
    Awatar OLEK.BOMBKA

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Wątpie, by odpowiedzieli na Twój e-mail. Jeśli się nie mylę to sprawa rękawów na lotnisku była już wielokrotnie poruszana na tym forum.
    Mnie osobiście bardziej denerwuje i nie potrafię zrozumieć podwójnej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku Chopina.
    Przylatuję do Warszawy i zanim przesiądę się na kolejny lot muszę przejść przez ponowną odprawę bezpieczeństwa. Uważam to za jeden wielki absurd. Przecież nie wychodzę poza terminal ani tym bardziej poza strefę bezpieczeństwa. Tak mi się wydaje. Czasami myślę, że podwójne kontrole i niewykorzystane rękawy są tylko po to, by stworzyć dodatkowe miejsca pracy. Przecież ktoś musi podwozić pasażerów do samolotu oraz sprawdzic ponownie bagaż podręczny. Ostatnio to nawet przy boarding'u rozdają bileciki na autobus. Jedna wielka paranoja. Cała ta sytuacja i to jak się traktuje pasażerów na lotnisku Chopina przypomina mi brytyjski serial "Come fly with me." Polecam.

  3. #3
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez OLEK.BOMBKA Zobacz posta
    Przylatuję do Warszawy i zanim przesiądę się na kolejny lot muszę przejść przez ponowną odprawę bezpieczeństwa. Uważam to za jeden wielki absurd.
    Dawno mi się nie zdarzyło w tranzycie w Europie, bym nie musiał przechodzić kolejnej kontroli skanerami. Wszędzie gdzie kupowałem cokolwiek za kontrolą byłem pytany czy lecę do miejsca z karty czy dalej, by w drugim przypadku zaklejać zakupy płynne z paragonami. Układ schengen/non-schengen bez znaczenia dla klejenia.

    Piotr

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Olek, kontrole bezpieczenstwa przejdziesz tylko jesli przylecisz spoza Schengen. Takie sa reguly gry i dotycza nie tylko Warszawy. Transfery z Schengen nie przechodza przez kontrole.

  5. #5
    Awatar OLEK.BOMBKA

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mike_waw Zobacz posta
    Olek, kontrole bezpieczenstwa przejdziesz tylko jesli przylecisz spoza Schengen. Takie sa reguly gry i dotycza nie tylko Warszawy. Transfery z Schengen nie przechodza przez kontrole.
    Ciekawe, co piszesz. W takim wypadku mogę zrozumieć kontrolę Non-Schengen / Schengen, choć nie do końca. Wychodzi na to, ża ja jestem chyba jakimś pechowym podróżnym. W moim przypadku również po przylocie z Rzeszowa do Warszawy musiałem stać w kolejce do kontroli bezpieczeństwa. W Warszawie podwieziono nas do budynku terminalu autobusem i czekaliśmy aż osoby odpowiedzialne za kontrolę rozpoczną zmianę. Fakt, że bywam w Warszawie rzadko więc mogło się to zmienić, ale ten fakt utkwił mi w pamięci ponieważ o mało nie spóźniłem się na następne połączenie, Schengen. W najbliższe wakacje będę ponowie w Polsce i mam kilka lotów tranzytowych w Warszawie, więc zwrócę na to ponowie uwagę.
    Ostatnio edytowane przez OLEK.BOMBKA ; 28-04-2012 o 07:00 Powód: literówka

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Temat jest banalnie prosty do wytłumaczenia i LOT ma raczej mało do powiedzenia w tym temacie. Brak możliwości skorzystania z przemienności S/N-S powoduje, że tylko na rotacjach N-S/N-S można skorzystać z rękawa. W przypadku rotacji mieszanych istnieje konieczność skorzystania ze stanowisk oddalonych.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Temat jest banalnie prosty do wytłumaczenia i LOT ma raczej mało do powiedzenia w tym temacie. Brak możliwości skorzystania z przemienności S/N-S powoduje, że tylko na rotacjach N-S/N-S można skorzystać z rękawa. W przypadku rotacji mieszanych istnieje konieczność skorzystania ze stanowisk oddalonych.
    Absolutnie się z tym nie mogę zgodzić. Na dużo większych lotniskach holuje się samoloty a w warszawie się tego nie robi, tylko temat tłumaczy rotacjami.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Absolutnie się z tym nie mogę zgodzić. Na dużo większych lotniskach holuje się samoloty a w warszawie się tego nie robi, tylko temat tłumaczy rotacjami.
    Dla mnie to także niezrozumiałe. Maszyna przylatuje z S, wyrzuca pasażeów i bagaż i jest podstawiana do rękawa NS. Tłumaczenie oszczędnością czasu też słabe, bo to co się straci na pchnięcie samolotu pod rękaw zaoszczędzi się na wycieczkach autobusowych.

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez OLEK.BOMBKA Zobacz posta
    Ciekawe, co piszesz. W takim wypadku mogę zrozumieć kontrolę Non-Schengen / Schengen, choć nie do końca. Wychodzi na to, ża ja jestem chyba jakimś pechowym podróżnym. W moim przypadku również po przylocie z Rzeszowa do Warszawy musiałem stać w kolejce do kontroli bezpieczeństwa. W Warszawie podwieziono nas do budynku terminalu autobusem i czekaliśmy aż osoby odpowiedzialne za kontrolę rozpoczną zmianę. Fakt, że bywam w Warszawie rzadko więc mogło się to zmienić, ale ten fakt utkwił mi w pamięci ponieważ o mało nie spóźniłem się na następne połączenie, Schengen. W najbliższe wakacje będę ponowie w Polsce i mam kilka lotów tranzytowych w Warszawie, więc zwrócę na to ponowie uwagę.
    Od zeszłego roku przynajmniej w obrębie S, wychodzi się z rękawy prostu do terminalu najczęściej.

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Dla mnie to także niezrozumiałe. Maszyna przylatuje z S, wyrzuca pasażeów i bagaż i jest podstawiana do rękawa NS. Tłumaczenie oszczędnością czasu też słabe, bo to co się straci na pchnięcie samolotu pod rękaw zaoszczędzi się na wycieczkach autobusowych.
    Zaoszczędzi się pasażerom, nie samolotowi. Tzn mocno wątpię w taką utylizację floty LO która pozwoliłaby faktycznie odczuć te oszczędności, ale przynajmniej w teorii.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @L4
    no w całej tej zabawie z rękawami chodzi głównie o tzw. jakość obsługi czyli o korzyści dla pasazerów, zwłaszcza że z NS jest obsługiwanych parę w sumie najbardziej prestiżowych w siatce LO kierunków.

  11. #11
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez OLEK.BOMBKA Zobacz posta
    Ciekawe, co piszesz. W takim wypadku mogę zrozumieć kontrolę Non-Schengen / Schengen, choć nie do końca. Wychodzi na to, ża ja jestem chyba jakimś pechowym podróżnym. W moim przypadku również po przylocie z Rzeszowa do Warszawy musiałem stać w kolejce do kontroli bezpieczeństwa. W Warszawie podwieziono nas do budynku terminalu autobusem i czekaliśmy aż osoby odpowiedzialne za kontrolę rozpoczną zmianę. Fakt, że bywam w Warszawie rzadko więc mogło się to zmienić, ale ten fakt utkwił mi w pamięci ponieważ o mało nie spóźniłem się na następne połączenie, Schengen. W najbliższe wakacje będę ponowie w Polsce i mam kilka lotów tranzytowych w Warszawie, więc zwrócę na to ponowie uwagę.
    Od roku już jest "normalnie". Dodatkowa kontrola była spowodowana "objazdem" potoku tranzytowego z okazji rozbudowy terminala. Fakt, było wkurzające - ale już na szczęście wróciła normalność.

  12. #12
    Awatar OLEK.BOMBKA

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Od roku już jest "normalnie". Dodatkowa kontrola była spowodowana "objazdem" potoku tranzytowego z okazji rozbudowy terminala. Fakt, było wkurzające - ale już na szczęście wróciła normalność.
    W takim razie dziękuję za dobre wieści i wycofuję moją krytykę lotniska. Pozostaje oczywiście kwestia tych rękawów. Wykorzystanie rękawów na najbardziej prestiżowych lotach byłoby jak najbardziej wskazane. Zapewne większość pasażerów woli korzystać z rękawów (może z wyjątkiem pasjonatów lotnictwa, którzy wolą zobaczyć z bliska do czego wsiadają), ale jeśli dobrze zrozumiałem wypowiedź egon.olsen nie jest to zawsze możliwe z przyczyn logistycznych. Pozostaję więc życzyć Lot-owi powiększenia floty oraz optymalnego rozłożenia rotacji. Na zakończenie mała uwaga. Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że używanie rękawów przez Lot poprawiło się. Wprawdzie żaden z moich boarding'ów na krajowy lub charterowy lot nie odbył się przez rękaw, niemniej jednak loty Schengen i Non-Schengen miałem zawsze przez rękaw. No ale jak już wspomniałem moja uwaga nie jest miarodajna ponieważ bywam w Warszawie rzadko.

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    @L4
    no w całej tej zabawie z rękawami chodzi głównie o tzw. jakość obsługi czyli o korzyści dla pasazerów, zwłaszcza że z NS jest obsługiwanych parę w sumie najbardziej prestiżowych w siatce LO kierunków.
    Wszyscy to widzą, tylko nie wszyscy to tak samo cenią. W Monachium czy Frankfurcie wycieczki przez pole nawet z szerokich kadłubów się zdarzają, a w Stanach byłoby linii wstyd nawet z CRJ'a ludzi puścić inaczej niż przez rękaw.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jasne, tu sie zgadzam, chcoiaz jak LO celuje w 4 * Skytrax to fajnie byłoby żeby o różne szczegóły, także takie, dbał zwłaszcza na swoim własnym podwórku jak są ku temu możliwości. We FRA problemem jest niedostatek rękawów, w Warszawie raczej to że często stoją nieużywane.

  15. #15
    Awatar OLEK.BOMBKA

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Wszyscy to widzą, tylko nie wszyscy to tak samo cenią. W Monachium czy Frankfurcie wycieczki przez pole nawet z szerokich kadłubów się zdarzają, a w Stanach byłoby linii wstyd nawet z CRJ'a ludzi puścić inaczej niż przez rękaw.
    W Stanach zdarzają się podjazdy do samolotów. Nie tylko do CRJ ale nawet do Airbus'ów. Co więcej takie podjazdy mają miejsce nawet na lotnisku Reagana w Waszyngtonie. Fakt, że to nie jest międzynarodowe lotnisko tylko krajowe (nie licząc lotów z Kanady), ale prestiżowe i drogie jeśli chodzi o ceny biletów. Większość jednak boarding'ów odbywa się przez rękawy.

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez OLEK.BOMBKA Zobacz posta
    W Stanach zdarzają się podjazdy do samolotów. Nie tylko do CRJ ale nawet do Airbus'ów. Co więcej takie podjazdy mają miejsce nawet na lotnisku Reagana w Waszyngtonie. Fakt, że to nie jest międzynarodowe lotnisko tylko krajowe (nie licząc lotów z Kanady), ale prestiżowe i drogie jeśli chodzi o ceny biletów. Większość jednak boarding'ów odbywa się przez rękawy.
    Ja wiem, że się zdarzają (mi raz na setki lotów w sumie już chyba), jednak jest to wyjątek na miarę boardingu z rękawa który miałem na MUC-GDN niedawno.

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Temat jest banalnie prosty do wytłumaczenia i LOT ma raczej mało do powiedzenia w tym temacie. Brak możliwości skorzystania z przemienności S/N-S powoduje, że tylko na rotacjach N-S/N-S można skorzystać z rękawa. W przypadku rotacji mieszanych istnieje konieczność skorzystania ze stanowisk oddalonych.
    To wyjasnij co stoi na przeszkodzie podstawic samolot pod rekaw, wypuscic pasazerow tylnym wyjsciem do autobusu a pasazerow nastepnego rejsu wpuscic rekawem.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Troche dziwne te obserwacje, samolotu sa regularnie wiele razy dziennie holowane miedzy stanowiskami, a akurat rejsy do Londynu sa najczesciej latajacymi z rekawa.

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Troche dziwne te obserwacje, samolotu sa regularnie wiele razy dziennie holowane miedzy stanowiskami, a akurat rejsy do Londynu sa najczesciej latajacymi z rekawa.
    No niestety rękawy w strefie non schengen sa kiepsko wykorzystywane przez LOT za wyjątkie USA i Kanady. Tak jak pisałem przez cały dzień z rękawów w tej strefie skorzystały tylko cztery samoloty, czyli British Airways, Aer Lingus, Aeroflot i EL AL. Turkish zawsze też z rękawa tylko że nie przylatuje do WAW codziennie. Belavia też korzysta ale tylko jak przylatują na 737. Natomiast wszystkie europejskie destynacje LOT non schengen były z autobusu praktycznie a rękawy stały puste jak bębęn i się nudziły. Niestety już kilka razy były takie sytuacje.

  20. #20
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Tylko to nie LOT zarzadza rekawami...to wygodnictwo PPLu.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 05-05-2012, 01:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •