Takie statystyki nie maja sensu, duza czesc opoznien nie jest zalezna od operatora, i z jego punktu widzenia jest przypadkowa.
OK CSA Czech Airlines - 95.51%
VO Tyrolean Airways - 94.25%
A3 Aegean Airlines - 93.52%
WA KLM Cityhopper - 93.26%
BT airBaltic - 92.80%
LO LOT - Polish Airlines - 92.03%
WF Wideroe's - 91.95%
EW Eurowings - 91.64%
EN Air Dolomiti - 91.18%
SK SAS - 90.78%
Oto ranking flightstats dla europejskich przewoźników za kwiecień.
CSA najpunktualniejsza, ale spośród przewoźników latających na dalekich dystansach - LOT
Takie statystyki nie maja sensu, duza czesc opoznien nie jest zalezna od operatora, i z jego punktu widzenia jest przypadkowa.
Tak, tylko ze to nie sa dane ktorymi moznaby sie w jakikolwiek sposob kierowac przy wyborze linii.
Ciekawe, czy te wszystkie media, które lansują wizerunek LOT="Late Or Tomorrow", zechcą o tej statystyce poinformować opinię publiczną, i wygrzebać, które miejsce w tym zestawieniu zajmują bezpośredni konkurenci LOTu. Nie musicie odpowiadać, znam odpowiedź choć z drugiej strony, po karmieniu durną papką przez lata, taka wiadomość dla publiki mogłaby nosić znamiona sensacji, a media niczego bardziej w końcu nie uwielbiają
Insza inszość. W zestawieniu "poddostawcy" są osobno - VO,WA,EW. To znaczy, że K2 też jest pewnie oddzielnie od LO, łącznie z odcinkami operowanymi stricte dla LO. Jakiego rzędu jest ta statystyka dla K2? Porównując liczbę lotów LO operowanych przez LO i przez K2 w kwietniu, i zestawiając to z procentami możemy mieć ogląd na faktyczną sytuację LO w oczach klienta. Jak ktoś lecący LO operated by K2 i się coś obsunie, to pasażer raczej LO przypnie łatkę.
Takie statystyki dużo mówią o porcie macierzystym i sprawnością działalności tegoż
Behemot@ W skandynawskiej prasie cały czas takie dane są wałkowane, w zasadzie co miesiąc, widać są osoby dla których jest to ważne, jak chcesz, możesz ignorować temat
Zresztą, w zasadzie w umowie przewozu pasażera nie obchodzi, kto zawinił przy opóźnieniu - ważne jest, żeby przewoźnik konstruując rozkład był w stanie przewidywać zdolności operacyjne swych poddostawców
Umieć to dobrze skoordynować, to też jest umiejętność, co rzucało mi się w oczy w przypadku np. OLTu i pierepałek z LS Ground Services w WAW.
Skoro mowa o porcie macierzystym - w WAW w kwietniu ponad 60% operacji wystartowało z rękawa. Widać postęp
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Zapewne sa jakos do niego zblizone, ale sie z nim nie pokrywaja, co biorac pod uwage bliskosc wynikow ma znaczenie.
Jednym z glownych czynnikow jest przepustowosc systemu atc, latajac po Europie zach masz wieksze szanse na opoznienie wynikajace ze slota, widac to nawet po odlotach z Wawy. Nawet w samej Polsce kontrola obszaru najczesciej wprowadza restrykcje w zachodnich sektorach.
Do tego dochodzi pogoda, ktora rozkladu normalnego nie ma. A chocby z atakami zimy jak wiemy, rozne lotniska radza sobie roznie. Znaczenie moze miec nawet to, z jakim agentem ma linia umowe na danym lotnisku. Czynnikow pewnie znalazloby sie wiecej. Nie mowie ze statystyki calkiem od czapy, ale nie ma tez co przyjmowac ich bezkrytycznie.
Dako, a jakiez to media epatuja takimi okresleniami? To sa raczej rozwiniecia funkcjonujace w "srodowisku" i praktycznie kazda duza linia dorobila sie takich przesmiewczych okreslen.
Statystyki mówiące o punktualności rejsów świadczą raczej o sprycie i doświadczeniu osób układających rozkład, a nie o sprawności całej linii, poddostawców, ATC, portach, pogodzie i co tam jeszcze. To są liczby względne, większości tych opóźnień pax nie zauważy, a niektóre naprawdę mogące coś powiedzieć o sprawności operacyjnej są zmarginalizowane i stanowią promile w całości.
Brawo. Choć zapewne dobry wynik w punktualności składa się z wiele czynników(niektóre niezależne od działalności linii), jest to bardzo ważny dowód wywiązywania się z obietnic polepszenia jakości usług. Szczególnie gdy jednym z głównych konkurentów LO w regionie jest SAS, który intensywnie reklamuje się jako „najbardziej punktualna linia na świecie”.
Lekkie naciąganie prawdy:
Mam nadzieję że dział marketingowy PLL LOT wykorzysta okazję.2012-05-10
SAS was the world's most punctual airline in April
Scandinavian Airlines was once again the world's most punctual airline, this time for the month of April 2012. SAS was the only major airline worldwide to achieve a punctuality higher than 90% last month, with the airline scoring 90.78%. For the past three years, SAS has also been named Europe's most punctual airline.
Źródło: SAS
O to się nie dopytałem Ale jak się dowiem, to dam znaka.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
JA nie wiem jak to liczą, ale ja na 10 lotow, 9 mam opoznionych od 20 minut do godziny. Ostatnio na mojej trasie WAW-SOF czekaja, az samolot zostanie przygotowany po poprzednim rejsie. Wiec moj ostatnie kilka lotow bylo opoznione od 20 min w zwyz (latam raz, dwa razy w m-cu). Ale i tak lubie LOT. Za mila obsluge i zrecznych pilotow. Jak latalam Malevem to ladowania byly w podskokach
19.02.2013...Winner – LOT Polish Airlines
The other 4 Finalists are:
ˇ Aer Lingus
ˇ Finnair
ˇ KLM Royal Dutch Airlines
ˇ Scandinavian Airlines
12.07.2013
LOT na 20. miejscu pod względem punktualności. Lotnisko Chopina - na 14.
LOT na 20. miejscu pod względem punktualności. Lotnisko Chopina - na 14.
Chińskie lotniska w czerwcu miały największy odsetek opóźnionych lotów na świecie - wynika z badania opublikowanego na stronie internetowej FlightStats.com. W zestawieniu światowych linii lotniczych LOT uplasował się na 20. miejscu pod względem punktualności.
Według informacji FlightStats.com w ubiegłym miesiącu 87 proc. lotów LOT-u rozpoczęło się o czasie. Badaniem objęto 50 głównych światowych przewoźników. Najbardziej punktualne okazały się hiszpańskie linie Binter Canarias (99 proc. lotów o czasie), obsługujące głównie loty między Wyspami Kanaryjskimi, a najmniej - także hiszpańskie Air Nostrum (64 proc. lotów punktualnie).
W zestawieniu 35 europejskich portów lotniczych warszawskie Lotnisko Chopina znalazło się na 14. miejscu (75 proc. lotów o czasie). Najbardziej punktualnym lotniskiem w Europie w czerwcu był port Schiphol w Amsterdamie (84 proc. lotów o czasie). Na drugim miejscu znalazło się lotnisko w Monachium (83 proc.), a na trzecim - w Wiedniu (82 proc.). Największe opóźnienia miał port lotniczy Stambuł-Atatürk (tylko 38 proc. lotów o czasie).
Spośród 35 światowych portów lotniczych najwięcej opóźnień odnotowano w czerwcu w Pekinie. O czasie startuje tam tylko 18 proc. samolotów. Drugie od końca było lotnisko w Szanghaju, gdzie odsetek ten wyniósł 28 proc. Na trzeciej pozycji od końca znalazł się Stambuł.
Najwyżej z kolei uplasowały się dwa lotniska w Tokio - obsługujący przede wszystkim loty krajowe port Tokio-Haneda (95 proc. lotów o czasie) oraz międzynarodowy port lotniczy Narita (86 proc. lotów o czasie). Trzecie pod względem punktualności okazało się lotnisko w Amsterdamie.
Tymczasem Lotnisko Chopina pobiło nowy rekord. W pierwszym półroczu 2013 roku na Lotnisku Chopina odprawiono ponad 5 mln pasażerów. To o 5,7 proc. więcej niż w podobnym okresie ub.r. - poinformował w piątek port.
Na rekordowe wyniki w Warszawie nadal wpływ ma obecność w porcie dwóch linii lotniczych, które latały wcześniej na lotnisko w Modlinie. Chodzi o irlandzkiego Ryanaira i węgierskiego Wizz Aira.
"Od 22 grudnia 2012 roku, kiedy Ryanair i Wizz Air zaczęły latać z Lotniska Chopina, do 30 czerwca 2013 roku tylko ci dwaj przewoźnicy obsłużyli w sumie 1 mln 226 tys. 931 pasażerów: Rynair - 731 tys. 411, Wizz Air - 495 tys. 520" - napisano w komunikacie prasowym.
Liczba operacji lotniczych wzrosła w pierwszym półroczu o 2,1 proc. w porównaniu do pierwszej połowy ubiegłego roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku na lotnisku wykonano 61,6 tys. startów i lądowań.
Z danych lotniska wynika, że niewielki spadek liczby pasażerów zanotowano w czerwcu br. Obsłużono 1 mln 75 tys. 933 pasażerów. czyli 0,2 proc. mniej niż w czerwcu ubiegłego roku, który był rekordowy ze względu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, odbywające się wtedy w Polsce i na Ukrainie.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2012 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,5 mln osób.
LOT na 20. miejscu pod względem punktualności. Lotnisko Chopina - na 14.
Zakładki