Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree3Likes
  • 1 Post By Behemot
  • 2 Post By egon.olsen

Wątek: Świetne wyniki punktualności LOTu w kwieniu 2012 (92,03%)

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Świetne wyniki punktualności LOTu w kwieniu 2012 (92,03%)


    Polecamy

    OK CSA Czech Airlines - 95.51%
    VO Tyrolean Airways - 94.25%
    A3 Aegean Airlines - 93.52%
    WA KLM Cityhopper - 93.26%
    BT airBaltic - 92.80%
    LO LOT - Polish Airlines - 92.03%
    WF Wideroe's - 91.95%
    EW Eurowings - 91.64%
    EN Air Dolomiti - 91.18%
    SK SAS - 90.78%

    Oto ranking flightstats dla europejskich przewoźników za kwiecień.


    CSA najpunktualniejsza, ale spośród przewoźników latających na dalekich dystansach - LOT

  2. #2
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Takie statystyki nie maja sensu, duza czesc opoznien nie jest zalezna od operatora, i z jego punktu widzenia jest przypadkowa.
    aisle seat likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale z punktu widzenia pasażera jest to dość ważka kwestia

  4. #4
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Tak, tylko ze to nie sa dane ktorymi moznaby sie w jakikolwiek sposob kierowac przy wyborze linii.

  5. #5
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Ciekawe, czy te wszystkie media, które lansują wizerunek LOT="Late Or Tomorrow", zechcą o tej statystyce poinformować opinię publiczną, i wygrzebać, które miejsce w tym zestawieniu zajmują bezpośredni konkurenci LOTu. Nie musicie odpowiadać, znam odpowiedź choć z drugiej strony, po karmieniu durną papką przez lata, taka wiadomość dla publiki mogłaby nosić znamiona sensacji, a media niczego bardziej w końcu nie uwielbiają

    Insza inszość. W zestawieniu "poddostawcy" są osobno - VO,WA,EW. To znaczy, że K2 też jest pewnie oddzielnie od LO, łącznie z odcinkami operowanymi stricte dla LO. Jakiego rzędu jest ta statystyka dla K2? Porównując liczbę lotów LO operowanych przez LO i przez K2 w kwietniu, i zestawiając to z procentami możemy mieć ogląd na faktyczną sytuację LO w oczach klienta. Jak ktoś lecący LO operated by K2 i się coś obsunie, to pasażer raczej LO przypnie łatkę.

  6. #6
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Takie statystyki nie maja sensu, duza czesc opoznien nie jest zalezna od operatora, i z jego punktu widzenia jest przypadkowa.
    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Tak, tylko ze to nie sa dane ktorymi moznaby sie w jakikolwiek sposob kierowac przy wyborze linii.
    Behemocie - nie chwytam. Rozumiem, że wg Ciebie ta część przypadkowych opóźnień niezależnych od operatora nie ma rozkładu normalnego po operatorach. Daj przykład takiej fluktuacji.

    Piotr

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Takie statystyki dużo mówią o porcie macierzystym i sprawnością działalności tegoż

    Behemot@ W skandynawskiej prasie cały czas takie dane są wałkowane, w zasadzie co miesiąc, widać są osoby dla których jest to ważne, jak chcesz, możesz ignorować temat


    Zresztą, w zasadzie w umowie przewozu pasażera nie obchodzi, kto zawinił przy opóźnieniu - ważne jest, żeby przewoźnik konstruując rozkład był w stanie przewidywać zdolności operacyjne swych poddostawców

    Umieć to dobrze skoordynować, to też jest umiejętność, co rzucało mi się w oczy w przypadku np. OLTu i pierepałek z LS Ground Services w WAW.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Skoro mowa o porcie macierzystym - w WAW w kwietniu ponad 60% operacji wystartowało z rękawa. Widać postęp
    Stoarn and biedny_miś like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Zapewne sa jakos do niego zblizone, ale sie z nim nie pokrywaja, co biorac pod uwage bliskosc wynikow ma znaczenie.
    Jednym z glownych czynnikow jest przepustowosc systemu atc, latajac po Europie zach masz wieksze szanse na opoznienie wynikajace ze slota, widac to nawet po odlotach z Wawy. Nawet w samej Polsce kontrola obszaru najczesciej wprowadza restrykcje w zachodnich sektorach.
    Do tego dochodzi pogoda, ktora rozkladu normalnego nie ma. A chocby z atakami zimy jak wiemy, rozne lotniska radza sobie roznie. Znaczenie moze miec nawet to, z jakim agentem ma linia umowe na danym lotnisku. Czynnikow pewnie znalazloby sie wiecej. Nie mowie ze statystyki calkiem od czapy, ale nie ma tez co przyjmowac ich bezkrytycznie.

    Dako, a jakiez to media epatuja takimi okresleniami? To sa raczej rozwiniecia funkcjonujace w "srodowisku" i praktycznie kazda duza linia dorobila sie takich przesmiewczych okreslen.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Statystyki mówiące o punktualności rejsów świadczą raczej o sprycie i doświadczeniu osób układających rozkład, a nie o sprawności całej linii, poddostawców, ATC, portach, pogodzie i co tam jeszcze. To są liczby względne, większości tych opóźnień pax nie zauważy, a niektóre naprawdę mogące coś powiedzieć o sprawności operacyjnej są zmarginalizowane i stanowią promile w całości.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Skoro mowa o porcie macierzystym - w WAW w kwietniu ponad 60% operacji wystartowało z rękawa. Widać postęp
    Wow! LOTowskich czy wszystkich? Tych wykonywanych samolotami nadającymi się do rękawów czy wszelkimi? Skąd te dane?

    ładnie, jeśli dotyczy wszystkich operacji pasażerskich

  12. #12
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Dako, a jakiez to media epatuja takimi okresleniami? To sa raczej rozwiniecia funkcjonujace w "srodowisku" i praktycznie kazda duza linia dorobila sie takich przesmiewczych okreslen.
    Nie napisałem, że forsują dokładnie to określenie, raczej chodziło mi o tendencję upajania się pasażerami koczującymi na lotnisku przy byle obsuwie.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Brawo. Choć zapewne dobry wynik w punktualności składa się z wiele czynników(niektóre niezależne od działalności linii), jest to bardzo ważny dowód wywiązywania się z obietnic polepszenia jakości usług. Szczególnie gdy jednym z głównych konkurentów LO w regionie jest SAS, który intensywnie reklamuje się jako „najbardziej punktualna linia na świecie”.


    Lekkie naciąganie prawdy:

    2012-05-10

    SAS was the world's most punctual airline in April

    Scandinavian Airlines was once again the world's most punctual airline, this time for the month of April 2012. SAS was the only major airline worldwide to achieve a punctuality higher than 90% last month, with the airline scoring 90.78%. For the past three years, SAS has also been named Europe's most punctual airline.



    Źródło: SAS
    Mam nadzieję że dział marketingowy PLL LOT wykorzysta okazję.

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Brawo. Choć zapewne dobry wynik w punktualności składa się z wiele czynników(niektóre niezależne od działalności linii), jest to bardzo ważny dowód wywiązywania się z obietnic polepszenia jakości usług. Szczególnie gdy jednym z głównych konkurentów LO w regionie jest SAS, który intensywnie reklamuje się jako „najbardziej punktualna linia na świecie”.
    Bo nie ma za bardzo czym innym się reklamować, podobnie jak np US Airways które taki honory zgarniało w USA często.

  15. #15
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Bo nie ma za bardzo czym innym się reklamować, podobnie jak np US Airways które taki honory zgarniało w USA często.
    To mimo wszystko krzywdzące twierdzenie.

  16. #16
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Skoro mowa o porcie macierzystym - w WAW w kwietniu ponad 60% operacji wystartowało z rękawa. Widać postęp
    Ta statystyka uwzględnia rejsy wykonywane przez Eurolot?

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    O to się nie dopytałem Ale jak się dowiem, to dam znaka.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    JA nie wiem jak to liczą, ale ja na 10 lotow, 9 mam opoznionych od 20 minut do godziny. Ostatnio na mojej trasie WAW-SOF czekaja, az samolot zostanie przygotowany po poprzednim rejsie. Wiec moj ostatnie kilka lotow bylo opoznione od 20 min w zwyz (latam raz, dwa razy w m-cu). Ale i tak lubie LOT. Za mila obsluge i zrecznych pilotow. Jak latalam Malevem to ladowania byly w podskokach

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    19.02.2013
    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Winner – LOT Polish Airlines
    The other 4 Finalists are:
    ˇ Aer Lingus
    ˇ Finnair
    ˇ KLM Royal Dutch Airlines
    ˇ Scandinavian Airlines
    ...

    12.07.2013

    LOT na 20. miejscu pod względem punktualności. Lotnisko Chopina - na 14.

    LOT na 20. miejscu pod względem punktualności. Lotnisko Chopina - na 14.

    Chińskie lotniska w czerwcu miały największy odsetek opóźnionych lotów na świecie - wynika z badania opublikowanego na stronie internetowej FlightStats.com. W zestawieniu światowych linii lotniczych LOT uplasował się na 20. miejscu pod względem punktualności.

    Według informacji FlightStats.com w ubiegłym miesiącu 87 proc. lotów LOT-u rozpoczęło się o czasie. Badaniem objęto 50 głównych światowych przewoźników. Najbardziej punktualne okazały się hiszpańskie linie Binter Canarias (99 proc. lotów o czasie), obsługujące głównie loty między Wyspami Kanaryjskimi, a najmniej - także hiszpańskie Air Nostrum (64 proc. lotów punktualnie).

    W zestawieniu 35 europejskich portów lotniczych warszawskie Lotnisko Chopina znalazło się na 14. miejscu (75 proc. lotów o czasie). Najbardziej punktualnym lotniskiem w Europie w czerwcu był port Schiphol w Amsterdamie (84 proc. lotów o czasie). Na drugim miejscu znalazło się lotnisko w Monachium (83 proc.), a na trzecim - w Wiedniu (82 proc.). Największe opóźnienia miał port lotniczy Stambuł-Atatürk (tylko 38 proc. lotów o czasie).

    Spośród 35 światowych portów lotniczych najwięcej opóźnień odnotowano w czerwcu w Pekinie. O czasie startuje tam tylko 18 proc. samolotów. Drugie od końca było lotnisko w Szanghaju, gdzie odsetek ten wyniósł 28 proc. Na trzeciej pozycji od końca znalazł się Stambuł.

    Najwyżej z kolei uplasowały się dwa lotniska w Tokio - obsługujący przede wszystkim loty krajowe port Tokio-Haneda (95 proc. lotów o czasie) oraz międzynarodowy port lotniczy Narita (86 proc. lotów o czasie). Trzecie pod względem punktualności okazało się lotnisko w Amsterdamie.

    Tymczasem Lotnisko Chopina pobiło nowy rekord. W pierwszym półroczu 2013 roku na Lotnisku Chopina odprawiono ponad 5 mln pasażerów. To o 5,7 proc. więcej niż w podobnym okresie ub.r. - poinformował w piątek port.

    Na rekordowe wyniki w Warszawie nadal wpływ ma obecność w porcie dwóch linii lotniczych, które latały wcześniej na lotnisko w Modlinie. Chodzi o irlandzkiego Ryanaira i węgierskiego Wizz Aira.

    "Od 22 grudnia 2012 roku, kiedy Ryanair i Wizz Air zaczęły latać z Lotniska Chopina, do 30 czerwca 2013 roku tylko ci dwaj przewoźnicy obsłużyli w sumie 1 mln 226 tys. 931 pasażerów: Rynair - 731 tys. 411, Wizz Air - 495 tys. 520" - napisano w komunikacie prasowym.

    Liczba operacji lotniczych wzrosła w pierwszym półroczu o 2,1 proc. w porównaniu do pierwszej połowy ubiegłego roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku na lotnisku wykonano 61,6 tys. startów i lądowań.

    Z danych lotniska wynika, że niewielki spadek liczby pasażerów zanotowano w czerwcu br. Obsłużono 1 mln 75 tys. 933 pasażerów. czyli 0,2 proc. mniej niż w czerwcu ubiegłego roku, który był rekordowy ze względu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, odbywające się wtedy w Polsce i na Ukrainie.

    Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2012 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,5 mln osób.

    LOT na 20. miejscu pod względem punktualności. Lotnisko Chopina - na 14.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •