Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 39
Like Tree23Likes

Wątek: LOT Charters i co dalej

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie LOT Charters i co dalej


    Polecamy

    Co jest przyczyną, że Piróg ogłosił (już jakiś czas temu zresztą), że LOT Charters będzie istniało do ostatnich 737? Czyli do 2014/15?

    Rozumiem, że utworzenie LOT Charters było związane z pozostałościami leasingowymi po C0.
    Nie wszystkie linie ale część ma swoje czartery: LX ma WK (5 A320 + 2A330) LH z TK mają QX (28 B737-700/800)

    Patrząc jak rozwija się konkurencja krajowa na tym rynku (i nie tylko) to chyba jest zapotrzebowanie/potencjał na tego typu loty.
    Wiem, że z racji wieku 734 i 735 są mniej ekonomiczne ale co np z 738? LOT poniekąd ma ten plus, że ma swój LOT AMS a nie ma tego konkurencja. Poza tym "większa" maszyna od czasu do czasu (w ramach dostępności) mogła by obsłużyć bardziej oblegane kierunki MAD, BCN, TLV, KBP, w sumie jak to jest obecnie ale też mam na myśli większy zasięg bo obecnie to maksymalnie 3000 km... ja chce do Baku ...
    Trzymając takiego 738 w innej spółce (nawet używanego) nie zaniżamy wieku całej floty, zapewne ktoś powie, że ciężko 738 dostać ale jakoś Enter Air skądś je do jasnej cholery bierze.
    Dodatkowo plusem jest elastyczna i bardziej "ekonomiczna" klasa biznes, w EMB na 2 miejsca w rzędzie blokowane są w sumie 4 fotele (2+2), w 738 na 4 miejsca tylko 6 (3+3).
    Rozumiem zastępowanie starszych maszyn młodszymi i ekonomiczniejszymi, tylko jak do tej porty nie pojawiło się żadne ciekawe miejsce "łączymy zachód ze wschodem"

    Obecnie flota LOT Charters liczy 3 samoloty typu Boeing 737-400 (162)


    • SP-LLE (B737 – 400)
    • SP-LLF (B737 – 400)
    • SP-LLK (B737 – 400)


    Obecnie flota ENTER AIR liczy 9 samolotów typu Boeing 737-400 (168) oraz 737-800 (189).
    • SP-ENA (B737 – 400)
    • SP-ENB (B737 – 400)
    • SP-ENC (B737 – 400)
    • SP-ENE (B737 – 400)
    • SP-ENF (B737 – 400)
    • SP-ENH (B737 – 400)
    • SP-ENY (B737 – 800)
    • SP-ENZ (B737 – 800)
    • SP-ENX (B737 - 800)

    Obecnie flota BINGO liczy 1 samolot typu Airbus 320-200 (180)

    • SP-ABK (B320 – 200)


    Obecnie flota SPRINT AIR liczy 1 samolot typu Airbus 320-200 (174)

    • CS-TQS (A320-200)

  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nie wszystkie linie ale część ma swoje czartery: LX ma WK (5 A320 + 2A330) LH z TK mają QX (28 B737-700/800)
    Nie obrazaj Alaski tym szitem.

    --

    Nie wiem gdzie zaczac bo jest duzo do powiedzenia.

    Dodatkowo plusem jest elastyczna i bardziej "ekonomiczna" klasa biznes, w EMB na 2 miejsca w rzędzie blokowane są w sumie 4 fotele (2+2), w 738 na 4 miejsca tylko 6 (3+3).
    Klasa biznes gdzie, w 738 charter? Po jaka to cholere kiedy to nie long-haul. Nawet w long-haul premium nad Y w charters nie kosi tyle co w scheduled. Poza tym mowa tutaj o pseudo-C (elokwetnie znane jako Euro C-rap) ktore tak naprawde tylko sie przydaje na krotkich lotach szczegolnie biznesowych.

    Podsumowal bym to tak: Nie ma zadnego sensu bawic sie w gre o tresci: LCC in a legacy, charter in a legacy, shuttle in a legacy kiedy jest sie LOTem. Biznes MX jest teraz ciezki, gra od paru lat sie nazywa: "outsourcing" do mega MROs i wedlug mnie przy tej wielkosci floty jest niepotrzebny. Poza line MX nie ma duzych oszczednosci vs. MRO ktore robi za ciebie szczegolnie nizsze checks + components.

    Czy kiedys mozna sie pobawic w ta gre? Tak, ale trzeba wpierw wstac zanim sie zapisze na maraton. Cargo i charters padly na plery pare lat temu, to nie byla zabawa dla LOTu pare lat temu i szczegolnie teraz nie jest.

    Uwazal bym tez z teoria nowe 738s sa lepsze od 737 classics. Sa tylko lepsze jak masz na to kapital i wiesz ze bedziesz placil. Tak jak z autem, ile musial bys wyjechac splaconego Passata zanim bys wydal tyle samo na benzyne co duzo drozsza hybryde i do tego splacal ja ratami. Prog ten zaczyna byc jasny gdy A) Masz kase. B) Samolot sie sypie/cycles sie koncza. Nie jedna super linia lata starszymi samolotami nie przez to ze nie ma kasy tylko przez to ze sie poprostu jeszcze nie oplaca, a to jest szczegolnie prawda w LCC/Charters gdzie ogolnie mowiac pax'ow nie obchodzi najnowsze rozwiazania toalet, dywanow guzikow do recline + nie konkurujesz na biletach wartych $10k .

    BTW - Witam na forum
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 21-06-2012 o 03:29
    egon.olsen and sven like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    LOT poniekąd ma ten plus, że ma swój LOT AMS a nie ma tego konkurencja.
    Już nie. Niedawno opchnęli żeby spłacić nowe zabawki i żeby Piróg na koniec roku ogłosił z dumą o ile zmniejszył zadłużenie firmy z tradycjami.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Rozumiem, że utworzenie LOT Charters było związane z pozostałościami leasingowymi po C0
    Na pewno? Co ma piernik do wiatraka? Te 737 potrafią latać na krajówkach.

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    opchnęli żeby spłacić nowe zabawki i żeby Piróg na koniec roku ogłosił z dumą o ile zmniejszył zadłużenie firmy z tradycjami.
    Piróg kasuje też działalność podstawową (ładnie zaczyna - Rzym, Newark) i to już nie jest zabawne.

  5. #5
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Tak, ale trzeba wpierw wstac zanim sie zapisze na maraton.
    I to powinno robić za motto.

    Piotr
    Ztof likes this.

  6. #6
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Już nie. Niedawno opchnęli żeby spłacić nowe zabawki i żeby Piróg na koniec roku ogłosił z dumą o ile zmniejszył zadłużenie firmy z tradycjami.
    Opchnęli na papierku, poza tym LOT ich jest największym klientem w porównaniu do innych powiedziałbym, że nawet jedynym.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Większej bzdury dawno nie czytałem... sprzedali na papierku i wzięli Monarch? Skorzewski, proszę, nie kompromituj się takimi domorosłymi teoriami...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Większej bzdury dawno nie czytałem... sprzedali na papierku i wzięli Monarch? Skorzewski, proszę, nie kompromituj się takimi domorosłymi teoriami...
    Krzysiek, nie ma się co denerwować. Tobie też zdarza się stosować skróty myślowe. Obstawiam, że skorzewski pisząc o sprzedaży na papierku, chciał powiedzieć, że jedna spółka skarbu państwa sprzedała drugiej spółce skarbu państwa firmę, aby w świetle prawa dokapitalizować tą pierwszą.
    skorzewski and aisle seat like this.
    no risk, no fun ;D


  9. #9

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Jesteście chyba mocno off topic. ;-)
    LOT sprzedaje prawie wszystko do spółek okołopaństwowych bo:
    - szybciej im sie dogac a kasa potrzebna
    - chyba poprzedni minister nawet w gazetach napisał, że jak pojawi sie inwestor to chce móc mu sprzedac pakiet LOT, AMS, Catering, LS
    Czy ktoś będzie zainteresowany takim pukietem to inna sprawa bo większośc linii pozbywa się swoich cateringów, MROs a handling mało kto ma.

    Jak firma od lat pali kase to nie ma w tym nic dziwnego. Albo sprzeda albo padnie. A jak juz wszystko sprzeda to będzie Malev w Wawie i tyle. Na razie ma co sprzedawac i może latac.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dlaczego jak zwykle w LOT nie opłacają się czartery skoro opłaca się w ENTER?
    skorzewski likes this.

  11. #11
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Może dlatego, że Enter jako linia czarterowa, jest nastawiona na czartery i robi tylko czartery, tj. nie obsługuje żadnych połączeń regularnych. Inny model biznesowy, inne cele itd.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Według informacji PLL LOT, w sezonie zimowym 2012/2013 flotę przewoźnika opuści łącznie 10 samolotów marki Boeing. Maszyny po odbyciu przeglądów zdawczych, zostaną zwrócone do firm leasingowych, zgodnie z uzgodnionymi zapisami kontraktowymi.

    W tym czasie pojawi się jedynie siedem nowych samolotów, co sugeruje uszczuplenie floty przewoźnika o trzy maszyny. Jednak przewoźnik uspakaja twierdząc, że nie przyniesie to negatywnych skutków ponieważ działalność LOT Charters jest wygaszana.
    Flota LOT: Początek końca B737 i B767 - Pasazer.com

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Potwierdzam, marka LOT Charters znika po sezonie letnim 2012.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez projetxpl Zobacz posta
    Potwierdzam, marka LOT Charters znika po sezonie letnim 2012.
    Czyli pieniądze wyrzucone w błoto!

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz Zobacz posta
    Czyli pieniądze wyrzucone w błoto!
    W jakim sensie?

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pieniędzmi wyrzuconymi w błoto LOT Charters był już na etapie tworzenia.

    Wiadomym było, że bezsensowne jest tworzenie odrębnej floty a Boeingi 737-400, które w soboty robią czertery w poniedziałi robią trasy rozkładowe.


    Jedyny rezultat działalności LOT Charters to regularne rozczarowania pasażerów rejsowych, że "LOT puścił na trasę rozkładową jakąś maszynę czarterową"...

  17. #17

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Ta marka istniała tylko jako malowanie, więc straty wymierne, to te wizerunkowe.

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    Ta marka istniała tylko jako malowanie, więc straty wymierne, to te wizerunkowe.
    Te akurat są niewymierne, ale pewnie spore. LO woli inwestować w szminki zamiast w twardy produkt.

  19. #19

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Pieniędzmi wyrzuconymi w błoto LOT Charters był już na etapie tworzenia.
    Dokładnie.

    Czyli uwaga:

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz Zobacz posta
    Czyli pieniądze wyrzucone w błoto!
    nie ma sensu, ponieważ dotyczy zamknięcia po, jakoby, utworzeniu marki.

    Albo jest zupełnie out of the blue.

  20. #20
    Awatar 9mati93

    Dołączył
    Oct 2012
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie


    Polecamy

    Moim zdanie Lot charters mógł by latac np : na 2 E75 i na 2 E95 , maszyny są bardzo dobre a tam jakieś loty do Egiptu to nie ale bo z zasięg za mały .. ale np; Chorwacja,Cypr,Izrael Hiszpania i oczywiście Grecja co o tym sądzicie ? ;D to idealne destynacje dla tego modelu ;]

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •