Strona 1 z 13 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 242
Like Tree118Likes

Wątek: JFK czy EWR? Analiza strategiczna

  1. #1
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie JFK czy EWR? Analiza strategiczna


    Polecamy

    A tu po cichutku wygląda na to, że EWR od 28 października skasowane. Ostatnie rejsy dzień wcześniej. Na kolejne dni miejsca zablokowane/tylko lista oczekujących. Jednoznacznie sugeruje to skasowanie EWR. Ciekawe...

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Się dzieje to, o czym napisał PolishAir42 parę postów wcześniej. Od czasów Mikosza trwały debaty na temat przeniesienia operacji tylko na jedno lotnisko w aglomeracji NYC. No i padło na JFK najwyraźniej.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez monumental Zobacz posta
    A tu po cichutku wygląda na to, że EWR od 28 października skasowane. Ostatnie rejsy dzień wcześniej. Na kolejne dni miejsca zablokowane/tylko lista oczekujących. Jednoznacznie sugeruje to skasowanie EWR. Ciekawe...
    Cholera, dosłownie 2 dni temu chciałem napisać o takiej możliwości w wątku o współpracy LOT i Jet Blue, tj. że rozważano latanie tylko na EWR, ale paradoksalnie dzięki współpracy z Jet Blue może się okazać, że będą latać tylko na JFK .

    Jeśli to prawda - IMO dobra decyzja.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Tak czy inaczej wygląda to na porządkowanie siatki - dawno nie było takich działań, na razie słyszymy o tym co znika wiec zakladam ze niedlugo usłyszymy o tym co jest wzmacniane/nowe.

  5. #5
    Awatar NovemberYankee

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPPO/POZ

    Domyślnie

    A są jakieś plany, gdzie LOT będzie latał na zwolnionych maszynach? Tym bardziej, że chwilę po zamknięciu EWR dostaną 787...
    "I don't care much of where I'm going, because I fly 747 a Boeing"

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez smnutka Zobacz posta
    A są jakieś plany, gdzie LOT będzie latał na zwolnionych maszynach? Tym bardziej, że chwilę po zamknięciu EWR dostaną 787...
    Mogą wzmocnić JFK

  7. #7
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ Ja bym na zimę stawiał 7xJFK i 7xORD. Możliwe, że dojdzie zapowiadane 5xPEK.

  8. #8

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez smnutka Zobacz posta
    A są jakieś plany, gdzie LOT będzie latał na zwolnionych maszynach? Tym bardziej, że chwilę po zamknięciu EWR dostaną 787...
    Miał być też Pekin codziennie.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Się dzieje to, o czym napisał PolishAir42 parę postów wcześniej. Od czasów Mikosza trwały debaty na temat przeniesienia operacji tylko na jedno lotnisko w aglomeracji NYC. No i padło na JFK najwyraźniej.
    To im tyle pomoze co umarlemu kadzidlo. Oznacza to odciecie sie od pasazerow zamieskalych w NJ i PA. Ten ruch nie bedzie dojezdzal dodatkowe 1.5 godziny aby wyleciec z JFK, przejdzie i zasili polaczenia SK lub LH.

    Jest to brak zrozumienia rynku oraz dzialalnosc i podejmowanie decyzji bez zadnej koncepcji ani strategii. Jesli to chodzi o cieci kosztow latania z dwoch lotnisk, to efekt bedzie porownywalny z „cieciem kosztow” poprzez zamykania przedstawicielstw handlowych w Stanach Zjed. Jest to konsekwetne dzialanie marginalizujace obecnosc LO na rynku TATL.

    Porownywanie codeshare z jednego czy drugiego lotniska jest dyskusja teoretyczna, umowa codeshare z EWR umozliwiala codeshare do czterych czy pieciu celow, porownywalna jest umowa z JFK z B6. Chlebem powszednim tych polaczen byl ruch O/D do aglomeracji NYC, oraz MA, CT, RI, NH z JFK lub NJ PA z EWR. 90% transferow do drugorzednych miast w USA jest kierowana przez ORD.
    janusz1993 and RedLite like this.

  10. #10
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ Haters gonna hate. Możesz przybliżyć dokładne wyniki i statystyki tych połączeń, bo rozumiem, że takie posiadasz, skoro piszesz o "braku zrozumienia rynku".

  11. #11
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ Haters gonna hate.
    "Haters" w odniesieniu do Alacherbauera jest tak kuriozalne, że sugeruję piwo przedmeczowe dla rozluźnienia.

    Z całym szacunkiem ale masz proste rozumienie biznesu, a lotniczego w szczególności. Alacherbauer napisał, że jego zdaniem klienci z EWR nie przeniosą się na JFK. Żadne statystyki Ci tego nie pokażą bo inaczej ludzie staliby się zbędni w biznesie, komputery podejmowałyby decyzje za nich. Trzeba rozumieć mechanizmy specyficzne dla rynków, by być skutecznym.

    Piotr

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    "Haters" w odniesieniu do Alacherbauera jest tak kuriozalne, że sugeruję piwo przedmeczowe dla rozluźnienia.

    Z całym szacunkiem ale masz proste rozumienie biznesu, a lotniczego w szczególności. Alacherbauer napisał, że jego zdaniem klienci z EWR nie przeniosą się na JFK. Żadne statystyki Ci tego nie pokażą bo inaczej ludzie staliby się zbędni w biznesie, komputery podejmowałyby decyzje za nich. Trzeba rozumieć mechanizmy specyficzne dla rynków, by być skutecznym.

    Piotr
    Zabawna jest ta dyskusja, w której jest masa założeń i zero liczb.

    Dlaczego Alacherbauer zakłada, że ten ułamek pasażerów, który nie przeniesie się na JFK jest atrakcyjny? Być może są to sami łowcy promocji, których lepiej oddać LH.

    Dlaczego jest założenie, że CS z United (największą linią na świecie i ultra konkurentem na TATL) jest korzystne? Jeśli LO jest bardziej zainteresowany interline z B6, to znaczy, że do CS musiał dopłacać.

    Dlaczego kompleksowość w postaci podwójnej liczby umów na obsługę naziemną z bardzo niewielkim wolumenem miałaby kreować większy zysk niż prawie podwójny wolumen w jednym miejscu?

    Itd.

    Tu nie trzeba szukać żadnych mechanizów specyficznych dla rynków.

  13. #13
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    To im tyle pomoze co umarlemu kadzidlo. Oznacza to odciecie sie od pasazerow zamieskalych w NJ i PA. Ten ruch nie bedzie dojezdzal dodatkowe 1.5 godziny aby wyleciec z JFK, przejdzie i zasili polaczenia SK lub LH.

    Jest to brak zrozumienia rynku oraz dzialalnosc i podejmowanie decyzji bez zadnej koncepcji ani strategii. Jesli to chodzi o cieci kosztow latania z dwoch lotnisk, to efekt bedzie porownywalny z „cieciem kosztow” poprzez zamykania przedstawicielstw handlowych w Stanach Zjed. Jest to konsekwetne dzialanie marginalizujace obecnosc LO na rynku TATL.

    Porownywanie codeshare z jednego czy drugiego lotniska jest dyskusja teoretyczna, umowa codeshare z EWR umozliwiala codeshare do czterych czy pieciu celow, porownywalna jest umowa z JFK z B6. Chlebem powszednim tych polaczen byl ruch O/D do aglomeracji NYC, oraz MA, CT, RI, NH z JFK lub NJ PA z EWR. 90% transferow do drugorzednych miast w USA jest kierowana przez ORD.

    Nowe trasy w siatce połączeń Aerosvit do 29 października 2012r. NAJ, AER, MRV, KSN, KGF, STR, TAS, MMK, SVX, SKD, KGD, KRR, LGW, BUS, KVD, PVG.
    a do Toronto coś latać musi, obecnie do JFK jest więcej połączeń niż do EWR, widać jest ku temu jakiś powód, poza tym większość połączeń CS przez EWR wymagała nocowania,

    Suma sumaru w końcu to nastało, z małą pomocą naszych wschodnich sąsiadów, Air France zrobiła taki porządek już rok temu i chyba nie narzeka

  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Może gdyby ta trasa nie była sprzedawane parę godzin wcześniej w promocji, to taki ciąg przyczynowo-skutkowy w Locie byłby łatwiejszy do zaakceptowania
    Wzasadzie to nie az taka duza wpadka, znam duzo gorsze. DL do Luandy bo FL do CUN pierwszy raz...fakt mogla byc duzo lepsza koordynacja.

    Porownywanie codeshare z jednego czy drugiego lotniska jest dyskusja teoretyczna, umowa codeshare z EWR umozliwiala codeshare do czterych czy pieciu celow, porownywalna jest umowa z JFK z B6. Chlebem powszednim tych polaczen byl ruch O/D do aglomeracji NYC, oraz MA, CT, RI, NH z JFK lub NJ PA z EWR. 90% transferow do drugorzednych miast w USA jest kierowana przez ORD.
    Bym troche uwazal zanim bym nazwal B6 i UA tym samym. LO nie ma z B6 zadnego codeshare tylko interline. To jest duza roznica kiedy pax nie moze wejsc na strone jetblue.com i wpisac sobie WAW. Zwiekszenie c/s z UA jest duzo mniejszym problemem niz wpierw zrobienie wogole c/s z B6 ktory dalej jest przewoznikiem LCC bez premium cabin i sie specjalizuje prawie wylacznie na lotach Pln->Poludnie a nie Wschod->Zachod. Dodatkowy brak zakresow uslug ktore podwyzaja RASM obu przewoznikow jest problemem w B6. Oczywiscie c/s z UA powinien byc zwiekszony do odpowiedniego rozmiaru.

    To im tyle pomoze co umarlemu kadzidlo. Oznacza to odciecie sie od pasazerow zamieskalych w NJ i PA. Ten ruch nie bedzie dojezdzal dodatkowe 1.5 godziny aby wyleciec z JFK, przejdzie i zasili polaczenia SK lub LH.
    Czyli bys cial JFK? Bo ja tak gdyby ode mnie zalezalo. LO jest przewoznikiem z siatka long-haul podobna do 3 (teraz 2) przewoznikow STAR ktorzy kiedys latali do JFK ale sie przeniesli tylko na EWR (SK, TP + MX jak istnieli w STAR) bo nie mialo sensu latanie na oba. Kontrola STAR w EWR jest naprawde fantastycznie duza i jest to najbardziej dochodowy hub w Pln. Ameryce, nikt inny nie dorasta nawet do ich piet a to oznacza ze mozna kontrolowac wiele problemow na ziemi ktorych nie mozna w JFK.

    Dlaczego jest założenie, że CS z United (największą linią na świecie i ultra konkurentem na TATL) jest korzystne? Jeśli LO jest bardziej zainteresowany interline z B6, to znaczy, że do CS musiał dopłacać.
    Interline z B6 bedzie i tak bardziej korzystny dla dochodow B6 niz LO....problem nie w samym cs z UA tylko problem jak byl on ustawiony.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 21-06-2012 o 22:07
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Interline z B6 bedzie i tak bardziej korzystny dla dochodow B6 niz LO
    Być może, ale to nie jest problem tak długo jak LO na tym nie traci.
    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    problem nie w samym cs z UA tylko problem jak byl on ustawiony.
    Szczegółów nie znamy, ale już sama wyjściowa pozycja negocjacyjna praktycznie nie dawała nadziei na żadne korzystne warunki: pikuś dający do rozwiezienia ok. 500 pax w tygodniu, wobec bezpośredniego konkurenta/największej linii na świecie i absolutnego dominatora EWR.

  16. #16
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Zabawna jest ta dyskusja, w której jest masa założeń i zero liczb.

    Dlaczego Alacherbauer zakłada, że ten ułamek pasażerów, który nie przeniesie się na JFK jest atrakcyjny? Być może są to sami łowcy promocji, których lepiej oddać LH.
    Własnym oczom nie wierzę, że mylisz dyskusję quality like z quanity like. Jak Cię bawi pytanie KTO lata i wolisz gadać ile lata, to powodzenia (vide wcześniejsza gadka o FCO czy przypadek Hanoi tak piknie potwierdzany przez liczby bezwzględne).

    Alacherbauer twierdzi, że EWR jest popytowo niewymienne z JFK. Jeśli ma rację, to... następnym krokiem będzie redukcja na JFK, a kolejnym że "TATL nie dla LOTu". Posuwa się do twierdzenia, że o to w tym chodzi. I wcale się nie zdziwię jak to się okaże prawdą.

    Założenie, że każda redukcja kosztów daje extra dochód jest równie wesołe jak twierdzenie Marksa, że każda praca daje produkt dodatkowy.

    Piotr
    H3rlitZ, szczurwa and STYRO like this.

  17. #17

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Własnym oczom nie wierzę, że mylisz dyskusję quality like z quanity like. Jak Cię bawi pytanie KTO lata i wolisz gadać ile lata, to powodzenia.

    Alacherbauer twierdzi, że EWR jest popytowo niewymienne z JFK. Jeśli ma rację, to...
    Funkcja like jest po prawej stronie na dole każego postu, natomiast nie rozumiem Twojego podziału na liczbę i wartość, ponieważ to nie ma nic wspólnego z moją wypowiedzią.

    Kluczowe słowo w Twojej wypowiedzi to "jeśli".

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Alacherbauer twierdzi, że EWR jest popytowo niewymienne z JFK. Jeśli ma rację, to... następnym krokiem będzie redukcja na JFK, a kolejnym że "TATL nie dla LOTu". Posuwa się do twierdzenia, że o to w tym chodzi. I wcale się nie zdziwię jak to się okaże prawdą.
    Tak, kolejny spisek agentów rosyjskich.

  18. #18
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Tak, kolejny spisek agentów rosyjskich.
    To się tutaj nazywa "ucieczka do przodu". Wyjaśniać?

    Piotr

  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Szczegółów nie znamy, ale już sama wyjściowa pozycja negocjacyjna praktycznie nie dawała nadziei na żadne korzystne warunki: pikuś dający do rozwiezienia ok. 500 pax w tygodniu, wobec bezpośredniego konkurenta/największej linii na świecie i absolutnego dominatora EWR.
    Zgadzam sie ze duzo nie dalo ale ile max B6 rozda z interline? Moze ale to bardzo optymistyczne moze 1/10 tego?

    Być może, ale to nie jest problem tak długo jak LO na tym nie traci.
    ...ale nie zarabia, i szansa ze cos sie zmieni jest nikla. Nie widze dlaczego nie mozna by zwiekszysc c/s z UA do 15 miast i ruszyc rozklad WAW-EWR ciut by sie stykalo. UA ma taki frequency set w EWR ze oni by nic nie musieli ruszac. To by przynajmniej troche zrownalo transferowanie pomiedzy ORD a EWR, a powiedzialbym ze wiecej niz 50% transferow LOTu w ORD do UA to niepotrzebne cofanie sie ktore tylko istnieje dla tego ze nie ma innych opcji.

    To ze przeloza torbe w B6 nie znaczy ze zacznie sie lawina PDEWs na WAW-JFK-SJU/JAX..

    Kiedy zaczalem rozwarzac to pytanie chyba rok temu jak sie ktos zapytal je w innym watku (odpowiedz sie nie zmienila) to pierwsze co sie zapytalem siebie to: Co daje JFK czego nie daje EWR? Dalej twierdze ze nie duzo. Interline z B6 jest i bedzie prawie 0. JFK ma: A) Prestiz co duzo teraz nie znaczy i B) Wiecej Polakow mieszkajacych blizej JFK niz przy samym EWR. Gwarantuje ze wiecej Polakow mieszka za to w obrebie "catchmeant area" EWR niz w tym samym JFK, prosta geografia i znajomosc rynku nam mowi ze do EWR mamy duzo latwiejszy i tanszy dojazd z W. PA/calego NJ i nawet Lower NY nie wspominajac ze z CBD jest taki sam co do JFK. Drugie to, czy twoj sweet spot w roku 2012 to sa dalej pax VFR? Subiektywnie patrzac na to nawet jakby nie bylo c/s z UA i interline z B6 to gdzie by wiekszosc ludzi leciala jakby miala robic transfer do USA/Carribean? EWR bez watpienia.

    ---

    Ja i tak jestem zwolennikiem IAD, tam konkurencji ogromnej nie ma, jest to optymalny punkt transferowy mid-atlantic dla Polakow bo jest to krotki lot do skupisk Polakow na polnocy, ruchu rzadowego, ruchu biznesowego z Pln. VA, i krotki lot do leisure (Floryda), jest spora diaspora immigrantow ze wschodniej Europy, koszta sa nizsze niz w EWR i nie ma cholernych slotow + lotnisko nie ma station OTP YTD ktore jest najgorsze w USA z roku na rok. Zadna grupa pax'ow nie powala ale by ich wsadzic do mixera z c/s powiedzmy do 30-40 miast mysle zeby zadzialalo to niezle. Ktos widzial wogole yield na trasach do WAS z WAW? Jest mega, kopalnia zlota.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 22-06-2012 o 01:05
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Z całym szacunkiem ale masz proste rozumienie biznesu, a lotniczego w szczególności. Alacherbauer napisał, że jego zdaniem klienci z EWR nie przeniosą się na JFK. Żadne statystyki Ci tego nie pokażą bo inaczej ludzie staliby się zbędni w biznesie, komputery podejmowałyby decyzje za nich. Trzeba rozumieć mechanizmy specyficzne dla rynków, by być skutecznym.
    Alacherbauer napisał "Jest to brak zrozumienia rynku oraz dzialalnosc i podejmowanie decyzji bez zadnej koncepcji ani strategii". To jest stwierdzenie i rozumiem, że ma coś więcej na poparcie poza "klienci z EWR nie przeniosą się na JFK".
    Ja nie chwalę tej decyzji, ani nie ganię - nie znam wszystkich powodów, wyników, zapisów umów cs z UA i interline z B6, liczby pasażerów p2p i z dolotów (i których) z UA itd. itp., więc możemy sobie gadać. Jak napisał Ztof, dużo założeń i zero liczb.

Strona 1 z 13 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •