Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
Like Tree4Likes

Wątek: Zmiana terminala na lotnisku JFK [inf. prasowa]

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Zmiana terminala na lotnisku JFK [inf. prasowa]


    Polecamy

    Z dniem 1 września br. przyloty i odloty samolotów polskiego przewoźnika na lotnisku JFK będą się odbywały w Terminalu 1, zamiast obecnie używanego Terminalu 4. Od 29 października br., czyli początku sezonu zimowego, rejsy na lotnisko EWR w Newarku zostają przeniesione na lotnisko JFK. Dzięki temu liczba rejsów oferowanych z lotniska JFK wzrośnie o ponad 30%.


    Powyższe zmiany prowadzą do poprawy obsługi Pasażerów podróżujących do/z Nowego Jorku, a także dolatujących z innych miast Stanów Zjednoczonych, m.in. dzięki współpracy z amerykańskimi partnerami, w tym od niedawna z linią JetBlue Airways. Analizy ekonomiczne jak i operacyjne przeprowadzone przez LOT pokazały, że lotnisko JFK ma zdecydowanie większy potencjał przewozowy i możliwości połączeń transferowych do ponad
    80 miast Ameryki Północnej.


    Terminal 1 na lotnisku JFK, z którego korzystają największe światowe linie lotnicze, w tym także linie członkowskie Star Alliance, zapewnia wysoki poziom obsługi Pasażerów LOT- u, oferując między innymi dostęp do luksusowego Business Lounge (salonik dla pasażerów biznesowych) oraz dedykowane stanowiska odprawy Pasażerów polskiego przewoźnika. Zmiany na lotniskach stanowią także istotny element przygotowania LOT-u do rozpoczęcia operacji supernowoczesnym samolotem Boeing 787 Dreamliner.


    Jesteśmy przekonani, że konsolidacja naszych rejsów z Nowego Jorku oraz zmiana terminalu na lotnisku JFK pozwoli na zapewnienie lepszej obsługi naszych obecnych i przyszłych Pasażerów – powiedział Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Niedawno podpisana umowa o współpracy z amerykańską linią JetBlue Airways pozwoli na korzystanie z naszych rejsów atlantyckich również Pasażerom z innych miast USA. Pasażerom posiadającym wykupione bilety na zawieszone rejsy do/z lotniska w Newarku LOT zapewni podróż z lotniska JFK lub, na życzenie podróżnego, dokona pełnego zwrotu kosztu biletu.
    źródło: PLL LOT
    wiktor159 likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jesteśmy przekonani, że (...) zmiana terminalu na lotnisku JFK pozwoli na zapewnienie lepszej obsługi naszych obecnych i przyszłych Pasażerów – powiedział Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Niedawno podpisana umowa o współpracy z amerykańską linią JetBlue Airways pozwoli na korzystanie z naszych rejsów atlantyckich również Pasażerom z innych miast USA.
    JetBlue latają z T4 i T5.

    Z T1 nie lata nic, na co pasażerowie LOTu mogliby się przesiąść...

    Czy przenosiny LOTu z T4 na T1 ułatwią przesiadki?

    Czy wylatując z JFK i przylatując do JFK będzie mniej łażenia po terminalu?
    sven likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jak myślicie - od kiedy LOT zacznie latać WAW-JFK na 787? (przy którym egzemplarzu odebranym)
    Trevligt att träffas!

  4. #4
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Może to bardziej/lepiej marketingowo/wizerunkowo będzie wyglądało jak pasażerowie oczekujący na swój lot liniami SU, AZ, AF, OS, TK, SN czyli największymi konkurentami LOTu zobaczą naszego super nowoczesnego 787 za oknem.
    Dodatkowo dojdzie marketing "szeptany" w Business Lounge *A o nowym standardach w LOTcie.
    Stoarn and sven like this.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Salonik LH jest za kontrolą bezpieczeństwa (airside) i to jest korzystna zmiana. Z przesiadką nie będzie łatwiej, dojdzie kilka minut na przejazd kolejką lotniskową do 5.

  6. #6
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    Jak myślicie - od kiedy LOT zacznie latać WAW-JFK na 787? (przy którym egzemplarzu odebranym)
    Pewnie już ten pierwszy dreamliner obsłuży -przynajmniej raz-, wszystkie prestiżowe kierunki. Głowę dam se uciąć

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Pewnie już ten pierwszy dreamliner obsłuży -przynajmniej raz-, wszystkie prestiżowe kierunki. Głowę dam se uciąć
    Latając na czterech trasach, trudno mówić o jakimkolwiek "prestiżu" jednej względem innej.

  8. #8
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Może to bardziej/lepiej marketingowo/wizerunkowo będzie wyglądało jak pasażerowie oczekujący na swój lot liniami SU, AZ, AF, OS, TK, SN czyli największymi konkurentami LOTu zobaczą naszego super nowoczesnego 787 za oknem.
    Dodatkowo dojdzie marketing "szeptany" w Business Lounge *A o nowym standardach w LOTcie.
    Nie wiem jak Wy ale moje doświadczenie ze znajomymi posiadaczami Senatora lub podobnych statusów jest proste. Jeśli nie są fanami, to przed lotem świetnie wiedzą jaką linią lecą, a dopiero po locie wiedzą jakim samolotem lecieli (o ile spamiętali). Nie przeceniajcie 787 - większość ma to w nosie.

    Piotr

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Nie wiem jak Wy ale moje doświadczenie ze znajomymi posiadaczami Senatora lub podobnych statusów jest proste. Jeśli nie są fanami, to przed lotem świetnie wiedzą jaką linią lecą, a dopiero po locie wiedzą jakim samolotem lecieli (o ile spamiętali). Nie przeceniajcie 787 - większość ma to w nosie.
    Ja tam wiem doskonale jaką maszyną mam lecieć/lecę przy zakupie biletu i zdecydowanie nie mam tego w nosie - więc do zwykłego ekonomika LO 787 bez wyraźnego przymusu nie wsiądę.

  10. #10
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Tu nie chodzi o rozpoznanie na pierwszy "rzut" oka: "o dreamliner LOTu jego prędkość przelotowa to 0,85 macha ... itp.

    Oczekując na swój samolot do Europy w terminalu 1, samolot z malowaniem LOTu każdy rozpozna.

    Widząc przez okno samolot narodowego przewoźnika jakoś od razu miło się robi (przynajmniej ja tak mam, zwłaszcza jak wracam do kraju).
    Co z tego, że jest to obecnie wiekowy 767, nie ma to żadnej różnicy jakoś się czuje, że za chwilę będę w domu (nie koniecznie lecąc LOTem).
    W zabiegu tym widzę "przypomnienie" się tym co "odeszli", że można lecieć bezpośrednio, nie znaczy to, że wszyscy nagle "rzucą" się na LOT ale dlaczego by z takiej szansy nie wykorzystać.

    Nie mówię, że 787 będzie lekiem na całe zło ale na pewno może się przyczynić to większego zainteresowania wśród potencjalnych pasażerów.
    Z jakichś powodów Lufthansa oznacza w systemie rejsy realizowane A380.

    Odnośnie przesiadek to:

    - To optymalizacja siatki połączeń. Zmienia się struktura lotów do Stanów Zjednoczonych, już niemal większość pasażerów to nie polski ruch etniczny, ale podróżni tranzytowi z południa, wschodu, a nawet zachodu Europy - tłumaczy Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy PLL LOT.

    - Terminal 4, z którego do tej pory korzystał LOT, staje się coraz bardziej terminalem sojuszu Sky Team. Oferta finansowa terminala 1 jest korzystniejsza- zauważa Chorzewski. - Gdy w przyszłym roku zaczniemy wykorzystywać Boeingi 787 Dreamliner, terminal 1 na JFK stanie się najnowocześniejszą częściąlotniska - dodaje, podkreślając, że w tym samym terminalu obsługiwane są rejsy Lufthansy na samolocie Airbus A380.

  11. #11
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    - To optymalizacja siatki połączeń. Zmienia się struktura lotów do Stanów Zjednoczonych, już niemal większość pasażerów to nie polski ruch etniczny, ale podróżni tranzytowi z południa, wschodu, a nawet zachodu Europy - tłumaczy Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy PLL LOT.
    Są tylko dwa wytłumaczenia - albo ruch Polaków do USA istotnie spadł albo przeszli do konkurencji!

    Piotr

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Już kilka lat temu o tym pisałem, że Polaków w samolocie jest max 30%. Reszta to ex. ZSRR i RWPG.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Już kilka lat temu o tym pisałem, że Polaków w samolocie jest max 30%. Reszta to ex. ZSRR i RWPG.
    Deja vu - wróciliśmy do korzeni. Straty LOTu idą z kieszeni naszych podatników do kieszeni obywateli byłej RWPG.

    No dobra - a jak do USA latają Polacy? I do czyjej kieszeni to idzie?

    Piotr

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Trochę chyba za dużo powiedziane, chyba że znasz dokładne dane odnośnie TATL
    A odnośnie drugiej kwestii to musisz zobaczyć na tabelki, które na forum wklejał PA42 - struktura O&D z WAW do portów gdzie lata LOT.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Trochę chyba za dużo powiedziane, chyba że znasz dokładne dane odnośnie TATL
    A odnośnie drugiej kwestii to musisz zobaczyć na tabelki, które na forum wklejał PA42 - struktura O&D z WAW do portów gdzie lata LOT.
    Egonie - kto za dużo powiedział - ja czy Chorzewski?

    Naprawdę nie widzisz w tym patologii? Rzecznik firmy finansowanej całkowicie przez podatników i przynoszącej od lat straty spokojnie informuje, że ich główny kierunek long haul obsługuje kogoś innego niż ci podatnicy bez słowa wyjaśnienia jak do tego doszło. Ja mam sprawdzać czy Polacy przestali latać tam w ogóle czy tylko LOTem? Mnie ma to interesować, a nie jego, który bierze swoje pieniądze za zarządzanie moimi pieniędzmi ze skutkiem jak każdy widzi?

    Zresztą co tu bić pianę - rynek to sam załatwi.

    Piotr

  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Rzecznik firmy finansowanej całkowicie przez podatników i przynoszącej od lat straty spokojnie informuje, że ich główny kierunek long haul obsługuje kogoś innego niż ci podatnicy bez słowa wyjaśnienia jak do tego doszło.
    W analizie PRTL Pan Serafin pisze, że "w sezonie letnim rejsy do Chicago czy też Nowego Jorku pokrywały, z istotna nadwyżką, koszty pełne"
    tak więc narodowość pax ma chyba drugorzędne znaczenie. Przyczyn jak sam doskonale wiesz jest cała masa - można usiąść przy piwie i je sobie wymieniać.

    Kluczowe w tej sytuacji jest to, o czym również napisał Serafin, a mianowicie decyzje właściciela (a raczej ich brak).
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Egon - pełna zgoda co do piwa i pierwszorzędnej odpowiedzialności właściciela. Nie zgadzam się, że MSP nie robi nic. Otóż nie mając pojęcia w jak konkurencyjnym rynku trzyma ponad 2 mld zł i co z tego wynika notorycznie od wielu lat dobiera sobie zarządy podchodzące kompletnie biernie do tej konkurencji. Oddali rynek pozawarszawski i wyraźnie oddają rynek natywny. A wszystko traktują jak rasowy surfer - przyjmują do wiadomości i dostosowują się do sytuacji, bez refleksji dlaczego tak się stało. Wyobrażasz sobie podobną wypowiedź rzecznika Lufy bez wyjaśnienia czy aby spadek udziału ruchu natywnego nie wynika ze strat na rzecz konkurencji?

    Piotr

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Deja vu - wróciliśmy do korzeni. Straty LOTu idą z kieszeni naszych podatników do kieszeni obywateli byłej RWPG.
    Dobre.
    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    w sezonie letnim rejsy do Chicago czy też Nowego Jorku pokrywały, z istotna nadwyżką, koszty pełne
    A rejsy dowożące?

    Kiedy to piwo?

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    A rejsy dowożące?

    Kiedy to piwo?
    Koszty pełne czytam jako pokrywające ewentualne straty na rejsie dowożącym również. Postaram się zresztą dopytać.
    A z piwem to faktycznie dobry pomysł - jak mi się skończy gorączka Euro można się jakoś ustawić.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    jak mi się skończy gorączka Euro można się jakoś ustawić.
    Faktycznie, Euro jeszcze trwa

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •