Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Ztof

Wątek: CDG v ORY i MXP v LIN. Co lepsze dla LO?

  1. #1
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie CDG v ORY i MXP v LIN. Co lepsze dla LO?


    Polecamy

    Konsolidacja LO w JFK wzbudziła sporo emocji. Zastanawiam się nad sensownością ewentualnej zamiany CDG na ORY i MXP na LIN. Obydwa lotniska są położone bliżej miast, dojazd do centrum zajmuje mniej czasu. Czy LO wozi do CDG i MXP głównie biznes, czy raczej pasażerów transferowych? W pierwszym przypadku korzystniejsza wydaje się być zmiana, a w drugim obecnie obsługiwane porty.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    CDG na pewno ma sporo transferów, a przynajmniej loty z Krakowa.
    Co do MXP to tu mogę sie opierac tylko na swoim doswiadczeniu, raptem 4 loty, ale zdecydowana wiekszosc to było P2P - ale pozostaje inny problem: po pierwsze sloty Linate (co przy zachowaniu lotów 2/3 razy dziennie wydaje się mało wykonalne), po drugie to ze MXP obejmuje zasięgiem całkiem spory obszar dookoła Mediolanu.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja bym dorzucił jeszcze DME/Vnukovo zamiast Szeremietiewa do tych rozważań.

    Na Linate - zgodnie ze znanym mi ustawodawstwem z roku 1999 - LOT mógłby latać tylko 1 raz dziennie.

    Wydaje się jednak, że niegłupie byłoby, gdyby nocowanie (LO321/322) przenieść na Linate, a pozostałe 2 loty zostawić na Malpensie.

    Malpensa jest świetnie skomunikowana z całą resztą kraju, niemniej, jeśli się ląduje po 22 albo startuje rano to jest dramat.

    Problem może być ze slotami - ponieważ wielu przewoźników poszło po rozum do głowy, że z prawa do Linate warto skorzystać na nocowanie właśnie, Alitalia postarała się zablokować innym możliwość rozwoju na ile się da - w majestacie prawa, bo jedyne miasto do którego wolno latać z Linate w sposób nieograniczony to był Rzym.

    Dlatego nie odpuszczają, wszelkie możliwe sloty trzymają, utrzymują przy życiu spółki tylko po to, żeby nie zwolnił się na Linate slot (z tego powodu do Warszawy codziennie lata maszyna EI-DSC, która należy do Alitalia Express i wykorzystuje rano jeden taki slot).

    CDG - jest feedowanie, jest Star Alliance, nie jest aż tak daleko, jest dobra komunikacja z resztą Francji.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dojazd do centrum Paryża z ORY i CDG (mimo że to pierwsze jest bliżej fizycznie) zajmuje mniej więcej tyle samo czasu RER więc pod tym aspekcie zmiana zupełnie nieuzasadniona: z kolei zawsze będa pasazerowie, dla których jedno lub drugie lotnisko jest bardziej dogonie połozone z uwagi na ich cel podróży czy to w Paryżu czy aglomeracji więc dogadzając jednym zaszkodzi sie drugim.

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kilka punktów na temat CDG vs. ORY:

    Transport:
    • ORY jest bliżej miasta (ok 20km vs. ok. 30 km), ale oprócz autobusów nie jest bezpośrednio połączone transportem publicznym z Paryżem, zatem czas przejazdu jest podobny
    • Czas przejazdu samochodem do centrum Paryża jest zbliżony, ponieważ ostatnie 10 km przed CDG to autostrada po luźno zabudowanym terenie- może być lekka przewaga ORY, ale to zależy od tego, skąd/dokąd się jedzie.
    • Taksówki są tańsze z ORY (20-30€ vs. 45-55€) i tu jest główna przewaga
    • Główne generatory ruchu biznesowego to dzielnice 1, 2, 8, 16 (północ) i 17 (południe), oraz na przedmieściach: Neuilly, La Defense i Issy-les-Moulineaux. Oprócz tego ostatniego, ze wszystkich miejsc przewagę ma prawdopodobnie generalnie bardziej CDG.
    • CDG ma dworzec TGV z połączeniami do całej Francji i za granicę (Bruksela, Amsterdam, Londyn)

    Profil lotniska:
    • ORY jest zdominowane przez loty krajowe Air France o obniżonym standardzie, oprócz tego swoje bazy mają tam easyJet oraz Transavia. Dużo jest też połączeń do basenu Morza Śródziemnego.
    • Na ORY lata tylko jeden przewoźnik ze Star Alliance (TAP Protugal), a One World ma mniej niż 10 połączeń


    Synteza:
    • Dla pasażera biznesowego LO CDG średnio ma przewagę w sprawie komfortu (dojazd oraz standard na lotnisku)
    • Dla linii od strony kosztów nawet jeśli same opłaty mogą być nieco niższe, to konieczność robienia wszystkiego prawdopodobnie samemu (ewentualnie z TAP), a nie dzielenia kosztów w terminalu Star Alliance może nie być atrakcyjne
    • Dla linii od strony przychodów, teoretycznie niezależność od LH daje lepszy wizerunek, ale to można zrobić również na CDG. Dodatkowo jeśli pasażerowie biznesowi wolą CDG, dodatkowych przychodów z przeprowadzki na ORY prawdopodobnie by nie było.
    • Jest jeszcze pytanie o loty c/s, które się łączą na CDG (n.p z United), tu jest trade-off między utratą przychodów z pasażerów United, a być może przewożeniem ich samemu TATL przez LO


    Konkluzja:
    • CDG jest prawdopodobnie lepszym wyborem
    symbian likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jak na jeden dzień to MXP jak dla mnie jest całkiem OK. Można spokojnie wylecieć rano LO317 i w centrum jest się około 11. Żeby zdążyć na powrót LO320 wystarczy złapać pociąg z Cadorny koło 16:30, chociaż nawet można próbować około 17. Pociąg jeździ co pół godziny i dociera do centrum po około 40-45 minutach. Czyli jest 5-6 godzin na załatwienie wszystkich spraw i nawet na maleńkie zakupy. Latam na tej trasie od trzech lat co dwa - trzy miesiące i na prawdę nie mam powodów do narzekania. Przy przesiadkach nie wiem, ale raczej LO nie daje możliwości wyboru. Od kiedy LH Italia oddała na plecy to nie ma zbyt wielu możliwości rozsądnych przesiadek, nie ma również dobrych cen na tej trasie, niestety

  7. #7
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja też latałem na jeden dzień na MXP, choć akurat moi klienci są na przedmieściach Mediolanu od strony Malpensy właśnie, więc Linate mogłoby być gorsze.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •