Strona 1 z 15 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 294
Like Tree126Likes

Wątek: Kontrolowana upadłość LOT na jesieni?

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie Kontrolowana upadłość LOT na jesieni?


    Polecamy

    Niestety, wkrótce pożegnamy się z marką PLL LOT. Jesienią prawdopodobnie rozpocznie proces kontrolowanego upadku PLL LOT i rolę narodowego przewoźnika przejmie EuroLOT, który niestety też nie jest w najlepszej sytuacji finansowej, ale przynosi znacznie mniejsze straty niż LOT.
    Czas zbierać gadżety PLL LOT, bo to ostatnie miesiące latania by LOT.

  2. #2
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez projetxpl Zobacz posta
    Niestety, wkrótce pożegnamy się z marką PLL LOT. Jesienią prawdopodobnie rozpocznie proces kontrolowanego upadku PLL LOT (...)
    Bez kłamstw i siania paniki... proszę...

  3. #3
    Awatar pawelgebski

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Całkiem nie dziwią mnie te wieści.Dziwi mnie tylko naiwność i podejrzany optymizm ludzi, którzy nie znając struktur wewnętrznych LOTU zachwycają się nim jak by co najmniej mieli z tego profity. Nawet często na tym Forum ma to miejsce. Faktem jest,ze LOT-owski PR tak działa,żeby najgorsze nawet wieści (ale czesto prawdziwe) zamienić w nieprawdę, pomówienie i oszczerstwo.A jaka jest prawda o tym co dzieje się wewnątrz tej firmy - to zupelnie inna bajka. Może i dobrze,bo jest takie powiedzenie,ze "kto mniej wie ten dłużej żyje".

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez roberts115 Zobacz posta
    Bez kłamstw i siania paniki... proszę...
    Z OLT też miało byc bez kłamstw i siania paniki a "przepowiednie" projetxpl okazały się prawdziwe.
    vonMises likes this.

  5. #5
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Jednak OLT był oparty na Amber Gold, który miał zapewniać płynność finansową... Od początku linia była skazana na bankructwo, jedynym pytaniem było "kiedy". Sytuacja LOTu wygląda trochę inaczej.

  6. #6
    Awatar pawelgebski

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Oczywiście Robercie,ale firma,która sama siebie niszczy nie wysoka wiele. Raz jeszcze proszę o nie ulegnie wszystkiemu co mówi się na Pasażer.com Oni z tego żyją i tam się prawdy raczej nie dowiecie.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Taki jest los wszystkich narodowych przewożników: Balkan, Malev...wkrótce Czech Airlines i LOT.
    W naszym wypadku nic się nie stanie: EuroLOT przejmie część połączeń LOTu i to on przejmie Dreamlinery. Kupione bilety LOTu będą honorowane przez EuroLOT. Pozostałe połączenia przejmą nowi przewoźnicy. Dla nas to nawet lepeij. Szkoda tylko marki LOT.
    Dla przykładu - LOT Charters jest już praktycznie w likwidacji i od sezonu zimowego ta marka ulega likwidacji.

  8. #8

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Załóżmy, że projetxpl się nie myli, wtedy pojawia się pytanie: czemu ELO wraz z Dreamlinerami nie miałoby przejąć także i marki LOT oraz logo z żurawiem, a nawet i kodu "LO"?

  9. #9
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Pożyjemy, zobaczymy. Ja nie siałbym paniki.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez projetxpl Zobacz posta
    Taki jest los wszystkich narodowych przewożników: Balkan, Malev...wkrótce Czech Airlines i LOT.
    W naszym wypadku nic się nie stanie: EuroLOT przejmie część połączeń LOTu i to on przejmie Dreamlinery. Kupione bilety LOTu będą honorowane przez EuroLOT. Pozostałe połączenia przejmą nowi przewoźnicy. Dla nas to nawet lepeij. Szkoda tylko marki LOT.
    Dla przykładu - LOT Charters jest już praktycznie w likwidacji i od sezonu zimowego ta marka ulega likwidacji.
    O ile się zgadzam z całością wpisu jeżeli brać pod uwagę stan obecny i trwania tego stanu dalej, ale z punktu widzenia akademickiego nie zgadzam się co do tezy że PLL LOT SA był/jest nie do uratowania.

    Przewoźników narodowych taki los czeka ze względu na złe zarządzanie, nie z samej przyczyny byciem „przewoźnikiem narodowym”. Odważyłbym powiedzieć że przy odpowiednich reformach, cięciach kosztów i jasnej strategii odzwierciedlającej rzeczywiste możliwości rynkowe linii, LOT był(być może jeszcze jest) do uratowania. Uważam że na rynku jest miejsce dla niezależnie działającego LO, ale przy diametralnie innym stylu i strategii działania aniżeli obecny - choć trudno zcharakteryzować obecną działalność jako spełniającą jakiekolwiek założenia strategiczny, nie wiedzą ani kogo chcą wozić, ani gdzie.

  11. #11
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Czy ktoś ma może dostęp do wyników spółki za 2011 r?

  12. #12
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    BTM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez projetxpl Zobacz posta
    Niestety, wkrótce pożegnamy się z marką PLL LOT. Jesienią prawdopodobnie rozpocznie proces kontrolowanego upadku PLL LOT i rolę narodowego przewoźnika przejmie EuroLOT, który niestety też nie jest w najlepszej sytuacji finansowej, ale przynosi znacznie mniejsze straty niż LOT.
    Czas zbierać gadżety PLL LOT, bo to ostatnie miesiące latania by LOT.
    Jedną już linię praktycznie na naszych oczach pochowałeś..... jeszcze Ci mało.
    Charger likes this.
    Pozdrawiam
    dyziojr


  13. #13

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Czy ktoś ma może dostęp do wyników spółki za 2011 r?
    Od 2009r. LOT przestał publikować raporty roczne, uniemożliwiając rzetelną oceną stanu spółki.

    Ale z informacji prasowych i wypowiedzi prezesów, wyniki na działalności podstawowej były następujące:

    2009r.: -220,4 MLN ZŁ
    2010r.: -163,1 MLN ZŁ
    2011r.: -145,5 MLN ZŁ

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    2012r.: ok. -65 MLN ZŁ za 6 miesięcy

    Planowany wynik za cały 2012 na plusie: 52,5 mln złotych

  15. #15
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    projetxpl: jak rozumiem z Twojej wypowiedzi z Lotem stanie sie to co z Austianem - czyli ze calosc przeszla pod Tyrolean Airways a tu pojdzie pod ELO. Chociaz troche to dziwne... A co z Miles and More? i Cala flota? Bo pisales tylko o 787.

  16. #16
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    To -40 czy -65? Szybki telefon do księgowości i zmiana? Szkoda, trochę mnie zbiłeś z tropu tymi dodatkowymi 25 mln, bo już chciałem powiedzieć, że -40 za pierwsze 6 miesięcy to całkiem przyzwoity wynik

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Załóżmy, że projetxpl się nie myli, wtedy pojawia się pytanie: czemu ELO wraz z Dreamlinerami nie miałoby przejąć także i marki LOT oraz logo z żurawiem, a nawet i kodu "LO"?
    Exactly. Panowie, obawy (czy może wśród niektórych oczekiwania) nie zwalniają z myślenia. @Projetxpl jest enigmatyczny w swoich informacjach jak batman, ale faktycznie chyba trzeba mieć dostęp do danych jak Bruce Wayne, żeby mieć tak dokładne info na temat dwóch podmiotów o kompletnie różnej strukturze właścicielskiej. Ewentualnie mieć znajomego w Ministerstwie Skarbu, który do tego dobrze zna się z Michałem Tuskiem . Przypomnijcie sobie te informacje o OLT, rzetelne (prawdopodobnie) są fakty (tu skończył się catering, tu poleciały rotacje na ATR-ach), ale w samych przewidywaniach było sporo błędów (mieli latać zdaje się do września, a to info na kilka dni przed zawieszeniem lotów). Ergo, informacje, które krążą w lotniskowych kuluarach - część to fakty, a część to plotki i głuchy telefon. A że @Projetxpl wpada z tą rewelacją akurat 2 czy 3 dni po artykułach o "miękkim lądowaniu LOTu", to raczej nie ma wątpliwości, o czym teraz w kuluarach się plotkuje. A że plotkuje - wystarczy spojrzeć na zasadne pytanie @Marcoosa. Dodam - Dreamlinery do ELO, a reszta do "innych". Narodził się nagle plan latania tatl z ograniczeniem oferowania dolotów +- dwukrotnym (zakładając te 25 dashy ELO).

    Zatem zanim zaczniecie rozkminiać i zapalać świeczki, zastanówcie się przez chwilę nad sensem tych wpisów. Coś dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele. Akurat przeniesienie całości operacji do ELO na wzór Austriana jest całkiem prawdopodobne, typowe "przedłużenie życia", ale nie wiąże się z końcem marki.

    podpisano
    fanboj

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukka1979 Zobacz posta
    projetxpl: jak rozumiem z Twojej wypowiedzi z Lotem stanie sie to co z Austianem - czyli ze calosc przeszla pod Tyrolean Airways a tu pojdzie pod ELO. Chociaz troche to dziwne... A co z Miles and More? i Cala flota? Bo pisales tylko o 787.

    LOT nie ma własnych samolotów. Wszystkie wrócą do leasingodawców.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    To -40 czy -65? Szybki telefon do księgowości i zmiana? Szkoda, trochę mnie zbiłeś z tropu tymi dodatkowymi 25 mln, bo już chciałem powiedzieć, że -40 za pierwsze 6 miesięcy to całkiem przyzwoity wynik



    Exactly. Panowie, obawy (czy może wśród niektórych oczekiwania) nie zwalniają z myślenia. @Projetxpl jest enigmatyczny w swoich informacjach jak batman, ale faktycznie chyba trzeba mieć dostęp do danych jak Bruce Wayne, żeby mieć tak dokładne info na temat dwóch podmiotów o kompletnie różnej strukturze właścicielskiej. Ewentualnie mieć znajomego w Ministerstwie Skarbu, który do tego dobrze zna się z Michałem Tuskiem . Przypomnijcie sobie te informacje o OLT, rzetelne (prawdopodobnie) są fakty (tu skończył się catering, tu poleciały rotacje na ATR-ach), ale w samych przewidywaniach było sporo błędów (mieli latać zdaje się do września, a to info na kilka dni przed zawieszeniem lotów). Ergo, informacje, które krążą w lotniskowych kuluarach - część to fakty, a część to plotki i głuchy telefon. A że @Projetxpl wpada z tą rewelacją akurat 2 czy 3 dni po artykułach o "miękkim lądowaniu LOTu", to raczej nie ma wątpliwości, o czym teraz w kuluarach się plotkuje. A że plotkuje - wystarczy spojrzeć na zasadne pytanie @Marcoosa. Dodam - Dreamlinery do ELO, a reszta do "innych". Narodził się nagle plan latania tatl z ograniczeniem oferowania dolotów +- dwukrotnym (zakładając te 25 dashy ELO).

    Zatem zanim zaczniecie rozkminiać i zapalać świeczki, zastanówcie się przez chwilę nad sensem tych wpisów. Coś dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele. Akurat przeniesienie całości operacji do ELO na wzór Austriana jest całkiem prawdopodobne, typowe "przedłużenie życia", ale nie wiąże się z końcem marki.

    podpisano
    fanboj
    Aktualnie to jedyna koncepcja by uchronić przynajmniej jednego przewoźnika. EuroLOT jest opcją czasową dopóki ktoś nie kupi marki LOT i przejmie EuroLOT, tworząc naprawdę Nowe Polskie Linie Lotnicze. Co prawda są pomysły, które już przenikły do prasy by utworzyć fundusz, który by szukał funduszy i nowego właściciela (coś w rodzaju greckiego scenariusza ratowania linii lotniczej Olympic), ale to by tylko przedłużyło agonię LOTu i zwiekszyłoby zadłużenie Spółki.
    Wszystkie Dreamlinery to większy koszt o 20% niż dotychczasowa cała flota.
    Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 14-08-2012 o 20:45 Powód: Scalenie

  18. #18
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Kaspric - z resztą się zgadzam ale do ELO nie przeniosą operacji LOTu, bo to wymaga napływu gotówki, a to w Unii zwie się nieładnie - pomoc publiczna. Bez pomocy jest to wykluczone, bo kapitalizacja ELO byłaby gorsza niż LOTu obecnie. Już szybciej nasze MSP zaryzykuje wstrzyknięcia do bilansu LOTu w stylu transakcji z AMS. Na nic wiecej już nie liczę.

    Cytat Zamieszczone przez user4 Zobacz posta
    Z OLT też miało byc bez kłamstw i siania paniki a "przepowiednie" projetxpl okazały się prawdziwe.


    Piotr

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Od 2009r. LOT przestał publikować raporty roczne, uniemożliwiając rzetelną oceną stanu spółki.
    Też mi się obiło - ale jestem dalej od żłobu - że w miarę kontrolowany upadek LOTu to jedyne, co w tej chwili można zrobić, bo firma miota się w sieci różnych zależności. Taki mały węzeł gordyjski.

    Pytanie raczej co będzie z połączeniami z regionów po zawinięciu się LO. W Hiszpanii jest teraz dość podobna sytuacja - zwinął się Spanair, zwinęła się wraz z nim większość codeshare z Lufą/LO (został Swiss/Edelweiss). Kto może przesiadł się na Iberię+Vuelinga, część popytu łyknęła Lufa osobiście, resztę oddała walkowerem. Nie da się teraz sensownie polecieć np. na trasie LEI-PL (Almeria-) czy XRY-PL (Jerez-), co jeszcze 2 lata temu było do zrobienia (JK+LH lub JK+LO).

    Przekładając na nasze - Bydgoszcz i Zielona Góra zostaną bez połączeń w świat w ogóle, reszta portów zostanie z Lufą i SASem. Kiepsko to wygląda.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez projetxpl Zobacz posta
    2012r.: ok. -65 MLN ZŁ za 6 miesięcy

    Planowany wynik za cały 2012 na plusie: 52,5 mln złotych
    Czy te -65M PLN to wynik z działalności postawowej za I półrocze 2012r? Czy może ktoś to potwierdzić?

    Jeżeli jest to prawda to byłoby w sumie niezłe osiągnięcie w porównaniu z wynikami za lata ubiegłe (-119,6M PLN za Ip 2011 oraz -151,5M PLN za Ip 2010).

    Ale coś mi się nie zgadza bo prezes w ostatnim wywiadzie powidział, że wynik za I półrocze był zbliżony do ubiegłorocznego, a z obliczeń wychodzi, że jest o 54M PLN lepszy. Na pewno by się tym pochwalił.


    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Od 2009r. LOT przestał publikować raporty roczne, uniemożliwiając rzetelną oceną stanu spółki.
    Nie jest to do końca prawda gdyż zgodnie z prawem każda spółka zoo i SA w Polsce musi składać roczne sprawozdania finansowe do Krajowego Rejestru Sądowego. Raporty te są publicznie dostępne i każdy ma do nich dostęp.

Strona 1 z 15 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-09-2014, 23:48
  2. 28-04-2013, 11:07
  3. 02-04-2013, 10:31
  4. 31-03-2013, 15:50
  5. 05-03-2013, 14:22
  6. 24-01-2013, 13:44
  7. 21-12-2012, 22:33
  8. 13-12-2012, 13:51
  9. 12-12-2012, 18:41
  10. 12-12-2012, 15:29
  11. 07-12-2012, 12:53
  12. 28-11-2012, 15:10
  13. 25-11-2012, 17:08
  14. 19-11-2012, 17:17
  15. 13-11-2012, 22:34
  16. 12-11-2012, 03:44
  17. 05-11-2012, 20:04
  18. 31-10-2012, 07:58
  19. 04-10-2012, 12:21
  20. 06-09-2012, 01:26
  21. 29-08-2012, 01:03
  22. 28-08-2012, 12:33
  23. 28-08-2012, 11:20
  24. 28-08-2012, 10:37
  25. 28-08-2012, 10:04
  26. 28-08-2012, 06:26
  27. 27-08-2012, 21:54
  28. 27-08-2012, 20:40
  29. 27-08-2012, 19:38
  30. 27-08-2012, 18:46
  31. 27-08-2012, 18:15
  32. 27-08-2012, 17:49
  33. 27-08-2012, 17:19
  34. 20-08-2012, 17:45
  35. 20-08-2012, 15:14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •