Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 156
Like Tree83Likes

Wątek: Magazyn pokładowy Kaleidoscope - opinie, uwagi

  1. #1
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Magazyn pokładowy Kaleidoscope - opinie, uwagi


    Polecamy

    Czy jest szansa, żeby w którymkolwiek z najbliższych wstępniaków Pana Prezesa nie było wzmianki o 787?? Od paru lat co miesiąc tylko drimlajner i drimlajner, jakby nic innego na świecie do opisania nie było
    lukka1979 likes this.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Czy jest szansa, żeby w którymkolwiek z najbliższych wstępniaków Pana Prezesa nie było wzmianki o 787?? Od paru lat co miesiąc tylko drimlajner i drimlajner, jakby nic innego na świecie do opisania nie było
    święte słowa, rzygać się już chce jak to się czyta... ale może tylko tyle ma do powiedzenia..

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Pan Prezes powinien od rana sprawdzać czystość samolotów ale co tam lepiej udawać że się zna na lotnictwie,.
    Niki Lauda w swojej linii sprawdzał stan samolotów i zasiadał za sterami.

  4. #4
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Adresacja! Zanudzenie stałego klienta jest wyraźnie mniej cenne niż zanęcenie incydentalnego. To akurat się zgadza z całokształtem.

    Piotr

  5. #5
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Czy jest szansa, żeby w którymkolwiek z najbliższych wstępniaków Pana Prezesa nie było wzmianki o 787?? Od paru lat co miesiąc tylko drimlajner i drimlajner, jakby nic innego na świecie do opisania nie było
    Nie ma szans. To jest już jego taka mantra. On z tym samolotem wiąże swoją przyszłość w LO. Jako żywo kojarzy mi się z mantrą pośredniczki nieruchomości z American Beauty - "Nie będę ofiarą, nie będę ofiarą".

  6. #6
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cała linia redakcyjna Kaleidoscope jest taka wyczekująco-motywująca :

    Prezes - będą drimlajnery, będą drimlajnery...za godzinę, już niedługo, coraz bliżej - już za chwilę
    Wałęsa - jest źle, kryzys tuż za rogiem, ale "We the People" damy radę
    Wojciechowska - trzeba walczyć, przełamywac wlasne słabości
    No i standardowa informacja o regulacjach celnych USA/Kanada pokazująca, kto jest targetem

    Coś w stylu, "będziemy Irlandią"


    Edit...Może spróbujmy konstruktywnie. Co chcielibyśmy zobaczyć/przeczytać w Kaleidoscope pamiętając, że nie każdy pasażer jest wielkim fanem i specjalistą od lotnictwa.

    Moje pierwsze propozycje:
    1. Who is who?
    2. Wywiady z pracownikami (euroLOT coś takiego miał chyba)
    3. Jak to działa (lata)?
    egon.olsen, tartal, sinus and 2 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Strasznie mi się podoba "lotnicza" część LH Magazin czy jak to się zwało, gdzie od kuchni pokazywano przeglądy, wymianę siedzeń na recaro, dyspozyturę cargo, planowanie nowych tras itp. To była świetna zaczepka dla osób które są czymś więcej niż sporadycznym paxem i latać lubią. Nie było to pisanie w stylu Egona, raczej fotoreportarze i rozmowy z odpowiedzialnymi ludźmi w linii.

    Niemniej przyznać muszę, że Kaleidoscope i tak czytam chętnie. Ciekawe artykuły nt. żywności, podróży itp. Podobnie jak (jak sądzę) poprzednicy, felietony pomijam.

  8. #8
    Awatar avda

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Mam kaleidoscopy z kilku lat i tylko zmieniała się data dostawy pierwszego 787.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Przede wszystkim magazyn LH ma kilka razy większą objętość, co pozwala zamieszczać więcej materiałów o linii. Generalnie LH Magazin jest bardzo dobrze prowadzony - widać że zespół pracujący nad tym jest duży, no i w samej Lufthansie zawsze coś się dzieje. Mnie się najbardziej podoba dział 'what are you doing, mr..' przedstawiający pracę szeregowych pracowników zajmujących się samolotami i obsługą pasażerską.

    @aisle seat: fajne propozycje - przekażę dalej.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Grubsze magazyny też są w Air France i Aegean. Jedyny problem w tych magazynach, to że co 2 kartka jest reklama nowej kolekcji kąpielówek (szortów) w paski, kratke i w groszki. Kiedyś (do połowy kadencji Mikosza) były takie fajne magazyny LOT, mega grube gdzie z jednej strony było po polsku, a z drugiej po angielsku. Część "LOT News" była dwu-języczna. Tam rzeczywiście były wywiady z pracownikami, i różne takie informacje, których teraz nie ma , a zamiast tego jest nowy rodzaj krzyżóweczki dla znudzonych. W ogóle to zanim przyszła wojciechowska było o wiele lepiej


    Mogliby dodać jakieś coś w stylu " Z życia centrum operacyjnego " albo coś a'la. Mógłby być też inny dział LOT
    Sebek1994 likes this.



  11. #11
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Czy jest szansa, żeby w którymkolwiek z najbliższych wstępniaków Pana Prezesa nie było wzmianki o 787?? Od paru lat co miesiąc tylko drimlajner i drimlajner, jakby nic innego na świecie do opisania nie było
    a najlepsze jest na stronie z Flota LOT-u - od 4 lat niezmiennie - drimlajner w LOCIE... ahahaha ... moze w konccu ktos pojdzie pod rozum do glowy Butik - bardzo dobry post!!

  12. #12

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Więcej niż 4 lata. To tak denerwuje. Jeszcze we wstępniaku brakuje tylko tego:

    "NA jesieni 2012 roku PLL LOT otrymają nowe Dreamlinery. Bedzie cudownie. Będzimy musieli płacić więcej za sloty, paliwo, catering itp. ; ale i tak nie będziemy mieli zysku i splajtujemy. W takiej sytuacji nawet żaden Qatar, Turkish ani Finnair nie pomoże " Welcome to PLL LOT, Welcome to Poland

    Zamiast tego mogliby pisać o jakichś wiadomościach z rynku lotniczego albo coś takiego



  13. #13
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Z tym dreamlinerem to nie tylko LOTowskie zafiksowanie. Oto fragment edytoriala prezesowskiego z magazynu Ethiopian z marca:

  14. #14
    Marcon
    Goście

    Domyślnie

    Nie wielkość zesołu się liczy a jego kompetencje. Kaleidoscope w zasadzie co miesiąc pisze o tym samym ... jednorazowe zerknięcie na jego treść nie porywa ... a osoby które latają regularnie i wiedzą co było miesiąc temu i jeszcze wcześniej ... well ... nuda nuda nuda nuda ...

    a z tym dreamlinerem ... cóż - a o czym mają pisać ? Nie bardzo jest się czym chwalić więc i nie ma o czym pisac. Lepiej maglować jeden temat i go na siłę wzmacniac.

    Można wydwawać grubą cegłę i zapełnić ją w 3/4 reklamami, a można też wydac przyzwoity i porywający magazyn grubości Kaleidoscope.
    Smiało można rzec że poziom tej pozycji spadł na przestrzeni czasu a od wielu miesięcy treść wieje nudą i monotonią. Ktoś wpadł w schemat, rutynę i miesiąc w miesiąc go powiela

  15. #15
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przede wszystkim magazyn LH ma kilka razy większą objętość, co pozwala zamieszczać więcej materiałów o linii. Generalnie LH Magazin jest bardzo dobrze prowadzony - widać że zespół pracujący nad tym jest duży, no i w samej Lufthansie zawsze coś się dzieje. Mnie się najbardziej podoba dział 'what are you doing, mr..' przedstawiający pracę szeregowych pracowników zajmujących się samolotami i obsługą pasażerską.

    @aisle seat: fajne propozycje - przekażę dalej.
    Świetnie wiesz, że precyzja adresacji i skuteczność przekazu nie zależy od objętości i zasobów, a od dyscypliny.

    Kalejdoskop jako czytadło (funkcja zasadnicza) jest OK. Jako komunikacja z klientami jest marniutki - przecież tam nie ma spójnego przekazu. Egon - znasz się na tym, no streść ten przekaz i naszkicuj adresata. Porównanie z LH Magazin nie pozostawia złudzeń.

    * "Słowo pasterskie" od Prezesa - dzień, a noc. Widać jak na dłoni, że Lufowe teksty są przygotowane z wyników ostatnich badań satysfakcji klientów dla zapodania informacji istotnej. Bardzo rzadko Lufa pisze tam o sobie jako firmie (bilans roczny, plany biznesowe), a najczęściej o jakości dostarczanej klientom. Słowo pasterskie czyta margines otwierających magazyn, a mimo to dbają, by tematy się nie powtarzały (wrażenie przynudzania jest rujnujące). Nie znalazłem przykładu ale pamiętam, że czasem zamiast CEO grupy pisze boss innej części jeśli o tej części jest mowa wewnątrz (i znowu pisze o jakości, a jak już o firmie, to w stylu jak to załoga dba o satysfakcję klientów Lufy). W Kalejdoskopie Prezes pisze wyraźnie do klientów-polityków, od których zależy jego los.
    * Newsy o firmie - jest podobnie choć czytając Lufę mam wrażenie, że mówią do stałego klienta, a LOT pisze do każdego.
    * "Lotnicze" - czyli teksty autoreklamowe. Znowu LH ma przekaz jakościowy. LOT miesza jakość z przekazem do MSP ("jak dobrze sobie radzimy"). W czasach przed wprowadzeniem 380 LH pisała o maszynie w kilku kolejnych numerach ale zawsze inaczej.
    * Czytadła reklamowe - czyli podróże, celebryci co to lubią wydawcę itp.. Jest podobnie.
    * Czytadła obojętne - kuchnia, wydarzenia kulturalne itp. LOT jest bardziej swojski, Lufa kosmopolityczna.

    Bottom line LOTu - radzimy sobie, Lufy - patrz ile robimy byś chciał z nami latać. W LH media lounge można poczytać sporo numerów do tyłu, LOT daje tylko info o istnieniu Kalejdoskopu. Utrzymanie archiwum kosztuje grosze i zwraca się przy pierwszym "frajerze" co skopiuje jakiś fragment i zwielokrotni siłę przekazu. Ale dopóki jest jak jest, to może i lepiej, że nie da się porównać numerów na sieci.

    Piotr
    wanga likes this.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Mega dobra i rzeczowa analiza, z którą trudno w zasadzie polemizować.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Z tym dreamlinerem to nie tylko LOTowskie zafiksowanie. Oto fragment edytoriala prezesowskiego z magazynu Ethiopian z
    Gdyby w tym samym stylu ukazywały się arytkyły conajmniej od 2008 roku to można by wtedy porównywać :-).

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    pytanie :
    co będzie "mówił" Prezes w "Słowie pasterskim" (za Pek) jak już będzie Dreamliner ?

  19. #19
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    pytanie :
    co będzie "mówił" Prezes w "Słowie pasterskim" (za Pek) jak już będzie Dreamliner ?
    Będzie pisał, że już jest i za chwilę przyleci kolejny.
    damian1982 likes this.

  20. #20
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie


    Polecamy

    Oraz jakie to oszczędności on daje, ile mniej pali itd.

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •