Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
Like Tree1Likes

Wątek: Wywiad z szefem pilotów 787 - zadaj pytanie

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Wywiad z szefem pilotów 787 - zadaj pytanie


    Polecamy

    Zostaliśmy zaproszeni na wizytę w symulatorze 787 przy okazji szkolenia pilotów na ten typ maszyny. Oprócz relacji chcemy również porozmawiać z pilotami na temat specyfiki latania na Dreamlinerze.

    Jeżeli macie jakieś pytania związane bądź to ze szkoleniem, bądź z pilotażem wpisujcie je tutaj - postaram się uzyskać na nie odpowiedź.
    Temat będzie otwarty do piątku do końca dnia.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie Pytanie.

    Jak długo trwa pełne szkolenie pilotów B 767 na B 787 ?

  3. #3
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czy LOTowska kadra pilotów B767 wystarczy do obsługi floty 787, czy może będzie/był prowadzony dodatkowy nabór?

  4. #4
    Awatar jaceman

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    W jakim stopni B787, ułatwia pilotaż?
    Ostatnio edytowane przez jaceman ; 12-09-2012 o 16:17 Powód: poprawka

  5. #5
    Awatar NovemberYankee

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPPO/POZ

    Domyślnie

    Jakie zmainy in plus można odnotować w stosunku do 767?
    "I don't care much of where I'm going, because I fly 747 a Boeing"

  6. #6
    Awatar Martinshmit

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Mazury

    Domyślnie

    Główne szkolenie pilotów w oblatywaniu 787 - starty i lądowania, ma być przeprowadzone w oparciu o lotnisko Rzeszów - Jasionka i na trasie RZE-SZZ. Co spowodowało ten wybór??

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Prosilibysmy o jakies porownanie FMSa w 787 z analogicznym w 767, jakie sa wady/zalety w poslugiwaniu sie nimi.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW czyli EPWA

    Domyślnie

    Czy 787 jest tak cichy przy starcie jak 380?
    Jaka jest predkosc take off/landing 787 w porownaniu do 767?

  9. #9
    Awatar flyboy16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Porządzie

    Domyślnie

    Z tego co wiem w b787 niema żadnych analogowych przyrządów(jeśli się mylę poprawcie).A w związku z tym co się stanie jak padnie elektronika np wyświetlacze itp.Jakie są systemy zapasowe (chodzi o wskaźniki) ?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flyboy16 Zobacz posta
    Jakie są systemy zapasowe (chodzi o wskaźniki) ?
    Systemy zapasowe nie musza byc analogowe (i analogowych 787 nie ma), jest widoczny cyfrowy rezerwowy AI (z szybkoscia, wysokoscia i sztucznym horyzontem) na samym srodku (taki maly). Do tego jest w sumie 5 wyswietlaczy wiec sama ich ilosc jest juz zapasem, w 787 praktycznie kazdy wyswietlacz mozesz skonfigurowac do wyswietlenia wszystkiego co chcesz.
    (Samolotow bez zadnych analogowych przyrzadow lata juz duzo, 787 nie jest tu wyjatkiem, nawet juz nadchodzi mala Cessna bez analogowych).
    Wiem ze to pytanie dla pilota ale odpowiedz jest tak jasna ze sie "wychylilem" z odpowiedzia.

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Czy cwiczy sie w symulatorach 787 takie naprawde dosc ekstremalne awarie:

    1. utrata wszystkich 3-ch systemow hydraulicznych (787 podobno ciagle zachowa pewna sterownosc i sytuacja nie jest beznadziejna)
    2. utrata wszystkich 3 pitotow (lub ADC), cos ala wypadek AF447, podobno 787 sobie z tym radzi, zamieniajac AOA na IAS.
    3. lot bez generatorow pradu i bez APU i z dalsza awaria RAT - zostaje sie na samej baterii i trzeba szybko ladowac - czy takie ladowania sa cwiczone. I jakie sily sa potrzebne na wolancie w takim wypadku.

    Zdaje sobie sprawe ze sa to wszystko naprawde ekstremalne awarie ale wlasnie byloby ciekawe dowiedziec sie czy idzie sie tak daleko w szkoleniu symulatorowym
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 14-09-2012 o 08:59

  12. #12
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Czy są jakieś przeciw wskazania do przyssania czegoś do szyby? Pytam w związku z nową technologią ściemniania szyb. Czy przyssana przystawka np. nie będzie tam czegoś zaburzać.

  13. #13
    Awatar mar941

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Jaki jest koszt TR na Dreamlinera w porównaniu do szkolenia na inne inne podobne modele (np. 777)?

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Czy są jakieś przeciw wskazania do przyssania czegoś do szyby?
    Zgaduje ze zadne bo oni musieli przewidziec ze pasazerowie rozne dziwne rzeczy beda robic - jezdzic olowkiem lub szpilka po oknie, przyssawac, walic jakims ciezszym obiektem, zapewne jest to wielowarstwowe z ochronnymi powlokami.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Czy są jakieś przeciw wskazania do przyssania czegoś do szyby?
    A co to ma wspólnego ze "szkoleniem i pilotażem"? Nie wydaje mi się, żeby pilot wiedział takie rzeczy.

  16. #16
    jkb
    jkb jest nieaktywny
    Awatar jkb

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Witam,

    1. Jak wygląda szkolenie na stanowisko kapitana ? Bo np. gdy LOT dostanie nowy samolot to ktoś musi siedzieć z " lewej strony " a przesiadka obecnego kapitana powiedzmy 767 na 787 to zupełnie inna bajka ( całkiem inny samolot). Odbywa się to na takich samych zasadach jak szkolenie na F/O ?

  17. #17
    Awatar Rocko Silento

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Between EPMI & EPSC

    Domyślnie

    Czy pojawiają się jakiekolwiek problemy z ergonomią kabiny pilotów lub luku?

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Pewnie juz za pozno ale to pytanie byloby ciekawe:

    Czy wszyscy z pilotow LOT przechodzacy to przeszkolenie beda certyfikowani do kategorii CAT III? Czy niektorzy beda tylko do CAT II lub nawet CAT I? Jak to wyglada jesli chodzi o ta cala 101-osobowa grupe.

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Ilu ma byc w sumie przeszkolonych pilotow przy obecnej siatce i 5 samolotach ? Czy kazdy pilot z 767 przechodzi szkolenia na 787 ?

  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Ilu ma byc w sumie przeszkolonych pilotow przy obecnej siatce i 5 samolotach ? Czy kazdy pilot z 767 przechodzi szkolenia na 787 ?
    W sumie przeszkolonych jest 101 pilotów. Nie każdy z 767 przechodzi na 787 z tego co wiem. Natomiast na 787 szkoleni są piloci latający na wszystkich typach.

    Cytat Zamieszczone przez jkb Zobacz posta
    Jak wygląda szkolenie na stanowisko kapitana ? Bo np. gdy LOT dostanie nowy samolot to ktoś musi siedzieć z " lewej strony " a przesiadka obecnego kapitana powiedzmy 767 na 787 to zupełnie inna bajka ( całkiem inny samolot). Odbywa się to na takich samych zasadach jak szkolenie na F/O ?
    Szkolenie się niczym nie różni dla CPT jak i dla FO. Na początku będzie 40 kapitanów i 60 pierwszych oficerów.

    Cytat Zamieszczone przez mar941 Zobacz posta
    Jaki jest koszt TR na Dreamlinera w porównaniu do szkolenia na inne inne podobne modele (np. 777)?
    Koszt jest porównywalny do szkolenia na 777. Niestety nikt nie jest w stanie podać nawet przybliżonych kwot.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Czy cwiczy sie w symulatorach 787 takie naprawde dosc ekstremalne awarie:

    1. utrata wszystkich 3-ch systemow hydraulicznych (787 podobno ciagle zachowa pewna sterownosc i sytuacja nie jest beznadziejna)
    2. utrata wszystkich 3 pitotow (lub ADC), cos ala wypadek AF447, podobno 787 sobie z tym radzi, zamieniajac AOA na IAS.
    3. lot bez generatorow pradu i bez APU i z dalsza awaria RAT - zostaje sie na samej baterii i trzeba szybko ladowac - czy takie ladowania sa cwiczone. I jakie sily sa potrzebne na wolancie w takim wypadku.

    Zdaje sobie sprawe ze sa to wszystko naprawde ekstremalne awarie ale wlasnie byloby ciekawe dowiedziec sie czy idzie sie tak daleko w szkoleniu symulatorowym
    Część z tych sytuacji się ćwiczy.

    Ad 1. Jest to bardzo mało prawdopodobne, ale instruktorzy twierdzą że da się wylądować.
    Ad 2. Nawet przy utracie 3 pitotów samolot jest w stanie podać przybliżoną prędkość.
    Ad 3. Takie lądowania w standardowym zestawie nie są ćwiczone.

    Cytat Zamieszczone przez abeyro Zobacz posta
    Czy 787 jest tak cichy przy starcie jak 380?
    Jaka jest predkosc take off/landing 787 w porownaniu do 767?
    Prędkości są bardzo podobne - nie ma praktycznie żadnych różnic. Prędkość przyziemienia waha się w okolicach 145kts

    Cytat Zamieszczone przez Martinshmit Zobacz posta
    Główne szkolenie pilotów w oblatywaniu 787 - starty i lądowania, ma być przeprowadzone w oparciu o lotnisko Rzeszów - Jasionka i na trasie RZE-SZZ. Co spowodowało ten wybór??
    Nie ma na chwilę obecną potwierdzonej listy portów krajowych, z których będą wykonywane operacje w ramach lotów szkoleniowych.

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Czy LOTowska kadra pilotów B767 wystarczy do obsługi floty 787, czy może będzie/był prowadzony dodatkowy nabór?
    Dodatkowego naboru nie będzie - biorąc pod uwagę wycofywanie B734/5 ta kadra spokojnie obsłuży zapotrzebowanie na Dreamlinera.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 21-09-2012 o 17:25
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •