Strona 151 z 248 PierwszyPierwszy ... 51 101 141 149 150 151 152 153 161 201 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,001 do 3,020 z 4943
Like Tree3147Likes

Wątek: 787 na linii - rezerwacje, ceny, rotacje

  1. #3001

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Janek Zobacz posta
    Co do odszkodowań to jeśli przyczyną jest brak maszyny to linia napewno się rozliczy z Rolls Roycem
    ....... ale najgorsze jest to jak wizerunek PLL LOT cierpi, wiadome że pasażerowie obwiniają LOT nie znając przyczyn problemów i tematu.
    Czy i jak się rozliczy to pewnie się nigdy nie dowiemy. Jakieś tam rekompensaty pewnie są ustalone, jednak sądzę, że nie w takim trybie jak się niektórym wydaje (tzn. LOT odwołuje nagle swój lot, zapisuje w "tabelce" kolejną pozycję z adnotacją "silnik" i wysyła rachunek do RR).

    Było już to zaznaczane - problem z silnikami jest znany od miesięcy - to, co się teraz dzieje (nawet to, co bezpośrednio wynika z awarii RR) to wyłącznie wina LOT, który nie umie tego problemu "obsłużyć" i używa sytuacji jako tarczy (np. w pismach z odmowami odszkodowań). Więc tak - pasażerowie słusznie obwiniają LOT, podobnie jak każdą inną linię, która próbuje tę "aferę RR" w podobny sposób rozgrywać.

    Niestety - z jednej strony LOT ma "najnowocześniejszy" samolot, chwali się jego komfortem i korzysta z efektywności ekonomicznej (w tym chyba również tych ultranowoczesnych silników), z drugiej strony płaci za swój wybór takiej maszyny. Całkiem prosta sytuacja - takie decyzje zawsze są związane z ryzykiem. Współczuję LOT-owi, ale cóż - tak to działa, nie róbmy z naszego przewoźnika męczennika.

    Adam

  2. #3002

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Symbian Zobacz posta
    Zaprojektuj i wykonaj tak wyrafinowany silnik, a potem wyzywaj od baranów
    Ale to ich pierwszy silnik?

  3. #3003

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    Ciężko jest obsłużyć brak silnika w samolocie. RR balansuje na krawędzi jeśli spadnie oby nie pociągnął za sobą naszego przewoźnika.

    Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

  4. #3004

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    Problemem nie jest samolot a wybór Trenta 1000. Ciężko nazwać tę decyzję nierozsądną i ryzykowną biorąc pod uwagę dotychczasową reputację tej serii silników.

    Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
    Symbian likes this.

  5. #3005

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rumpelst Zobacz posta
    Ciężko jest obsłużyć brak silnika w samolocie.
    Cytat Zamieszczone przez rumpelst Zobacz posta
    Problemem nie jest samolot a wybór Trenta 1000.
    Jak sam piszesz - "zły silnik" w tych okolicznościach (patrząc z perspektywy LOT-u) = "zły samolot" .
    I nie chodziło mi o latanie 787 bez silników, tylko "obsługę" całego problemu - "mamy samoloty, które w najbliższych tygodniach / miesiącach będą stały, ponieważ nie ma silników".

    Co do decyzji - to jaką się "wydawała" nie ma w tej chwili znaczenia. Znów - z perspektywy LOT-u dzisiaj okazała się niewłaściwa (czyli jednak była obarczona ryzykiem).

    LOT podjął konkretną decyzję co do 787 z takimi a nie innymi silnikami (nie oceniam, czy na tamten czas była racjonalna - możliwe, że tak). Dzisiaj korzysta z jej pozytywnych konsekwencji i płaci za negatywne - proste. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego ani "mistycznego".

    Adam

  6. #3006

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Tymczasem LO 97 do ICN startuje Opoźnienie masakra, ale paxy dolecą do celu.

  7. #3007

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    4 788 w powietrzu......SP-LRA wrócił z LAX 26 stycznia i nie lata, pewnie ta właśnie maszyna miała lecieć dzisiaj do LAX.

  8. #3008

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    LOT zapłacił za te silniki gigantyczne pieniądze bo nie kupował ich od jakiejś chińskiej manufakturki odlewającej silniki na drukarce 3d tylko od jednego z dwóch najbardziej uznanych producentów silników lotniczych, który dawał gwarancję bezpieczeństwa i długiej żywotności tego produktu. Jeśli teraz się okazuje, że silnikom RR po kilku latach eksploatacji szkodzi korozja to znaczy, że mamy do czynienia ze złym produktem będącym efektem złych decyzji przy projektowaniu i złego zarządzania. To jest problem RR a biorąc pod uwagę wielkość tej firmy nowy problem polityczny dla pani premier.

    Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
    Janek likes this.

  9. #3009

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Jak bardzo łatwo jest ferować wyroki z perspektywy internauty-aptekarza.
    Enforcer, sornat, sprajt2 and 1 others like this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  10. #3010

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Jak bardzo łatwo jest ferować wyroki z perspektywy internauty-aptekarza.
    Dokładnie - dlatego absolutnie nie oceniałbym decyzji w kontekście jej podejmowania - brak danych.
    Patrząc jednak z perspektywy dnia dzisiejszego sprawa jest oczywista - RR okazały się złym wyborem, tak "bywa" .

    Natomiast co do "uznanych producentów", "dających gwarancje" itp. to obawiam się iż w innych czasach obecnie żyjemy. "Dziadostwo" zagnieździło się już chyba w każdej dziedzinie począwszy od przedmiotów codziennego użytku, poprzez AGD, elektronikę, motoryzację a skończywszy (jak widać) na przemyśle lotniczym i niestety dotyczy zarówno producentów "uznanych" jak i "chińskich manufakturek" (które zresztą najczęściej produkują dla "uznanych" producentów). Takie czasy, wszyscy z tego korzystamy (jest "dostępniej" i "taniej"!) i wszyscy narzekamy .

    Adam
    sornat likes this.

  11. #3011

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rumpelst Zobacz posta
    Problemem nie jest samolot a wybór Trenta 1000.
    Problemem nie jest Trent1000 a wadliwa wersja C. Mam nadzieję, że RR wymieni wszystkie wadliwe C na TEN i powinno być po problemie. Problem jest tylko w skali - nie da się wymienić setek silników w dwa tygodnie.

    Pozdrawiam, Adam

  12. #3012

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Problemem nie jest Trent1000 a wadliwa wersja C. Mam nadzieję, że RR wymieni wszystkie wadliwe C na TEN i powinno być po problemie
    Niecałe dwa tygodnie temu EASA wydała zmianę nr 2 do dyrektywy zdatności 2018-0084 (EASA AD 2018-0084R2) i zgodnie z tą dyrektywą (o ile dobrze odczytuję treść punktu "Applicability" - nie specjalizuję się w silnikach RR i ich oznaczeniach) to nie tylko wersja C silnika Trent1000 podlega sprawdzaniu/inspekcji (jakkolwiek AD stwierdza, że problem wykryto w wersji C) ale i inne wersje (A, D, E), ale faktycznie wersja "Ten" nie jest tam wymieniona. Ponieważ niedawno RR chwalił się, że znalazł i zatwierdził rozwiązanie, to stąd zapewne ta zmiana do AD: silniki zmodyfikowane wg wymienionego biuletynu (dosłownie: RR mod) RR nie podlegają już tej dyrektywie zdatności , co jest wymienione zarówno w p. "Applicability" jak i w punkcie "Terminating Action". Zatem nie trzeba wymieniać silników na wersję "Ten", lecz wdrożyć stosowną modyfikację wadliwego podzespołu.
    Reasumując: pocieszające jest to, że wreszcie wygląda na to, iż opracowano i zatwierdzono trwałe rozwiązanie. Oby to był koniec problemów z tym silnikiem.
    rumpelst likes this.

  13. #3013

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Zatem nie trzeba wymieniać silników na wersję "Ten", lecz wdrożyć stosowną modyfikację wadliwego podzespołu.
    Zgoda. Swego czasu jednakże RR planował globalną wymianę na TEN, z ich punktu widzenia wygrana dla obu stron (TEN ma wstecznie zaimplementowane technologie z bardzo udanego na razie Trent XWB). Linie dostałyby lepszy silnik, RR ograniczyłby koszty (zwłaszcza w kontekście kontraktów klasy full care). Czy tak się stanie, i w jakim zakresie - zobaczymy.

    Pozdrawiam, Adam

  14. #3014

    Dołączył
    Jul 2013
    Mieszka w
    śląsk/małopolska

    Domyślnie

    Dzisiejszy LAX z 11.00 opóźniony 7 i pół godziny . Ma wylecieć o 18:30

  15. #3015

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tamibe Zobacz posta
    Dzisiejszy LAX z 11.00 opóźniony 7 i pół godziny . Ma wylecieć o 18:30
    Myślę że to rezultat pogody w YYZ oraz mocno opźnionego ICN z wczoraj. LO 45 wczoraj wylądował 1:45 opóźniony i stał na płycie przez 2.5 H czekając na gate. Wszystko było mocno!!!! opóźnione, AC 61 YYZ ICN miał wylecieć o 13:25 a wyleciał o 22:45 !!!! Minimalne opóźnienia w wylotach były w granicach 3-3.5 godzin. Lo 46 wyleciał o 03:10 (sched 22:25) i właśnie leci nad Toruniem.

    Pewnie to ten samolot był zapisany na LAX dzisiaj, ma być w WAWie o 16:30 i o 18:30 rotacja do LAX.
    Mateusz Janiec likes this.

  16. #3016

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Dzisiaj zlot LOTowskich Dreamlinerów w Panama City. W tej chwili LSA jako LO7106 z ORD do PTY przeleciał nad Kubą, do startu przygotowuje się LRB LO7597 z LAX do PTY.
    tartal likes this.

  17. #3017

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    ja zapytam się troszkę jako laik... bo nie śledzę tego ile lata 787 ile stoi itd. ale rozumiem że pod koniec marca należy dalej spodziewać się takich odwołań long haul jak obecnie ?

  18. #3018

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Powinno stopniowo wracać do normy, nie lata Franek, Hotel i Delta.

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    MalyEPWA likes this.

  19. #3019

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    SP-LRA też nie lata od kilku dni, zatem niesprawnych jest 4 na 11. Jeśli RR dostarczy jakieś silniki, to z pewnością sukcesywnie usprawniane będą kolejne (SP-LRH czeka jeszcze naprawa kadłuba) tyle, że niezależnie od dostarczanych silników prowadzone są okresowe inspekcje/boroskopie i każda z nich grozi tym, że silnik może nie przejść inspekcji pomyślnie. Tak było przecież pod koniec grudnia z SP-LRH - boroskopia dwóch silników i jeden z nich do wymiany. Pomijam dodatkowe awarie, tak jak z SP-LRF: dwa silniki zabudowane około połowy grudnia a po miesiącu usterka silnika i samolot stoi.
    A dzisiaj dwa samoloty w Panamie, SP-LRC wracać będzie z Singapuru, SP-LRG poleciał do Varadero a ponadto wieczorem ma być zdaje się charter na Mauritius. Jeśli tak, to na dzisiaj pozostają dwa 787 i pożyczony A330. Nie za wiele.

  20. #3020

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    FRA/EDDF

    Domyślnie


    Polecamy

    -RA Leci własnie Do Tokyo
    tamibe likes this.

LinkBacks (?)

  1. 16-02-2018, 19:09
  2. 16-02-2018, 11:20
  3. 15-02-2018, 20:58
  4. 15-02-2018, 18:57
  5. 15-02-2018, 15:06
  6. 15-02-2018, 14:56
  7. 15-02-2018, 13:36
  8. 15-02-2018, 12:26
  9. 15-02-2018, 12:24
  10. 15-02-2018, 12:16
  11. 15-02-2018, 12:15
  12. 01-12-2014, 22:18
  13. 22-01-2013, 10:44
  14. 21-01-2013, 04:23
  15. 14-01-2013, 14:35
  16. 14-01-2013, 11:43
  17. 30-12-2012, 09:21
  18. 22-12-2012, 13:49
  19. 22-12-2012, 08:14
  20. 21-12-2012, 23:54
  21. 21-12-2012, 23:16
  22. 21-11-2012, 22:49
  23. 24-10-2012, 18:04
  24. 18-10-2012, 18:02
  25. 25-09-2012, 19:06
  26. 25-09-2012, 04:55
  27. 22-09-2012, 10:23

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •