Wygląda na to, że dzisiejszy LO79 do Tokio odwołany ale za to SP-LRD wystartował z AUH.
Wygląda na to, że dzisiejszy LO79 do Tokio odwołany ale za to SP-LRD wystartował z AUH.
A pomyłki jeszcze krótsze
..::WizzAir::..
Now We Can All Fly :)
Naprawdę? Mam szukać szczegółów? Dyrektywy FAA na temat zaladzania się Genxów? Czy może dyrektywy o omijaniu wysokich thunderstormów po sześciu wyłączeniach w locie w ciągu roku?
Nie twierdzę, że to jakieś wielkie problemy - standard dla silników. Z RR wyszło tak, że co TrentXWB pokazuje (IFSD znacząco lepszy niż w GE90, dotąd najlepszym w tej kategorii), to podwójnie stracili w 1000. Ale: jeśli T1000 uda się dociągnąć do standardu TXWB (co nie jest wcale takim niemożliwym zadaniem, o ile problemy nie wynikają z konstrukcji), to GE wcale nie musi być lepszym silnikiem.
Pozdrawiam, Adam
A faktycznie wydane zostały dyrektywy zdatności z tego powodu? Na stronie EASA jest 14 dyrektyw dla silników GEnx, z czego dwie "historyczne" zastąpione przez nowe, zatem tak naprawdę 12 ale nie zauważyłem nic o zaladzaniu ani o omijaniu burz - może te wymagania zawarto gdzie indziej? Jest za to o pęknięciach przewodów paliwowych, co może spowodować wyłączenie silnika - jeśli rozważamy kwestie wyłączeń.
W każdym razie 14 dyrektyw łącznie dla GEnx to tyle, ile dla Trent 1000 wydano od początku tego roku.
Poza tym parametr ilości wyłączeń to ważne kryterium ale nie jedyny problem. Przecież lotowskie B787 uziemiane zostawały w wielu przypadkach z powodu niskiej trwałości podzespołów silnika a w konsekwekncji po wykrycia usterek podczas zaplanowanych inspekcji, aczkolwiek zdarzały się i inne powody: a to przekładnia (gearbox) albo wyciek oleju po miesiącu eksploatacji czy pompaż.
https://www.mro-network.com/maintena...enx-1b-engines
https://www.mro-network.com/airlines...cern-over-genx
W każdym razie 14 dyrektyw łącznie dla GEnx to tyle, ile dla Trent 1000 wydano od początku tego roku.
Wiadomo. Nikt tutaj nie argumentuje, że aktualnie sytuacja jest ok.
Poza tym parametr ilości wyłączeń to ważne kryterium ale nie jedyny problem.
Oczywiście. Dane takie dla większości operatorów są jednak dość wrażliwe i nie są publicznie dostępne.
Z publicznie dostępnych bezpośrednio zależnych od silników (co najmniej m.in) są właśnie IFSD oraz dostępność operacyjna maszyn (tutaj też flota A350 robi robotę, trzymając dostępność na poziomie 99,3%), a z pośrednich - zainteresowanie samolotem. Spora część dużych operatorów A350 robiła top-up orders, do tego widać wyraźnie wzrost zainteresowania. Qantas publikując oświadczenie o PS, wręcz zaznaczył, że TrentXWB i jego historia operacyjna jest jednym z powodów wyboru platformy A350.
Pozdrawiam, Adam
PS. Tak, wiem że kradnę temat. Jeśli mod uzna, że temat warto pociągnąć w zewnętrznym wątku, to poproszę.
Przybył HighFly to chyba koniec odwołań w tym świątecznym okresie
Nie wiadomo chyba jeszcze co wybierze Emirates. "Biman Bangladesh" i "Republic of Ghana" oraz wspomniany New Zeland biorą w zamówieniach B787 z silnikami GEnx-1B. Problem miał być rozwiązany w tym roku, ale końca problemów nie widać...
Opóźni się powrót normalnej eksploatacji "do drugiego kwartału" przyszłego roku, podała spółka w oświadczeniu z piątku. Akcje Rolls-Royce spadły aż o 5%. - ale to już kolejne daty końca problemów z RR i to podobnie jak z MAXami. Nie wiadomo kiedy to się tak naprawdę skończy.
Może zamiast tych kolejnych "całych" 787-* odbierać same silniki (te się przydadzą)
Mniej się będzie tych cudów techniki "walało po kątach" u nas.
Zakładki