Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 72
Like Tree16Likes

Wątek: HAJ by LOT

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie HAJ by LOT


    Polecamy

    Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały dziś (1.10) połączenie z Warszawy do Hanoweru. Należący do naszego narodowego przewoźnika samolot Embraer 170 o numerach rejestracyjnych SP-LDB wystartował z warszawskiego lotniska o godz. 13:50. Lądowanie samolotu w Hanowerze planowane jest o godz. 15:20.

    Od dzisiaj samoloty LOTu będą wykonywały rejsy na niemieckie lotnisko w Hanowerze 6 razy w tygodniu. Hanower jest szóstym kierunkiem do Niemiec obsługiwanym przez samoloty polskiego przewoźnika. Nowe połączenie umożliwi pasażerom bezpośrednią podróż z Hanoweru do Warszawy, a pasażerom tranzytowym zapewni dogodne przesiadki do Pekinu oraz do wielu miast europejskich m.in. Budapesztu, Pragi.

    Loty z Warszawy do Hanoweru odbywają się według rozkładu lotów:

    • Warszawa - Hanower (1-3-5--) 13:55 - 15:30
    • Warszawa - Hanower (-2-4--7) 11:25 - 13:00
    • Hanower - Warszawa (1-3-5--) 16:05 - 17:30
    • Hanower - Warszawa (-2-4--7) 13:35 - 15:00


    W poniedziałki, środy oraz piątki rejs LO 403 startuje z warszawskiego lotniska o 13:55, by w Hanowerze wylądować o 15:30. Lot powrotny LO 404 został zaplanowany na 16:05, na lotnisku w Warszawie spodziewany jest o 17:30. We wtorki, czwartki oraz niedziele rejs LO 403 będzie startował z lotniska Chopina o 11:25, w niemieckim porcie lotniczym wyląduje o 13:00. Lot powrotny LO 404 został zaplanowany na 13:35, w Warszawie spodziewany jest o 15:00. za pasazer.com

    -----
    Ktoś dysponuje danymi jaki LF był podczas tego inauguracyjnego lotu?

    [IMG] [/IMG]

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    na pasazer.com ktos napisał, ze do HAJ poleciało 9 osób, a wróciło 25, a na jutro podobno jest 10 osób do HAJ. Jesli to prawda to nawet jak na pierwszy rejs wynik jest baaaardzo słaby

  3. #3
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    LF rzędu 12% i 36% w drugą jak na razie optymizmem nie napawa, zobaczymy jak się to rozkręci.

    Czy poza PEK, pod który HAJ jest ustawione są jeszcze jakieś ciekawe czasowo kierunki?
    HAJ - PEK czasowo jest bezkonkurencyjny - by LOT = 11h, SASem to 11:20.
    Zastanawia mnie jednak dlaczego lot powrotny via CPH jest krótszy o 25 minut? (PEK-CPH to 9:45h; PEK-WAW to 9:55h; nawet PEK-TXL to 9:50h)

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    LF rzędu 12% i 36% w drugą jak na razie optymizmem nie napawa, zobaczymy jak się to rozkręci.

    Czy poza PEK, pod który HAJ jest ustawione są jeszcze jakieś ciekawe czasowo kierunki?
    HAJ - PEK czasowo jest bezkonkurencyjny - by LOT = 11h, SASem to 11:20.
    Zastanawia mnie jednak dlaczego lot powrotny via CPH jest krótszy o 25 minut? (PEK-CPH to 9:45h; PEK-WAW to 9:55h; nawet PEK-TXL to 9:50h)
    LOT ułożył rozkład do Pekinu troszeczkę na próbę, założyli że lot do Pekinu będzie trwał dość krótko za to duże rezerwy na powrót przewidzieli (lot pod prąd obrotowi ziemi), może opóźnione loty do Pekinu sprawiły, że samoloty powrotne leciały jak szybko się dało, w każdym razie - od uruchomienia czas lotu PEK-WAW to między 8h35 a 9h26, zwykle mieści się w granicach 9h, dlatego już w lato 2013 - będzie Dreamliner - lot 92 będzie trochę krótszy, zostanie skrócony do 9h25 (por. 9h55 teraz i 10h15 planowane na zimę)

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Zastanawia mnie jednak dlaczego lot powrotny via CPH jest krótszy o 25 minut? (PEK-CPH to 9:45h; PEK-WAW to 9:55h; nawet PEK-TXL to 9:50h)
    Zapewne dlatego, że PEK-CPH jest na 747 (0.85M, a nawet czasami 0.89M) a PEK-WAW na 767 (0.82M). Dopiero 787 osiągnie prędkość Jumbo, który na dziś jest najszybszy.

  6. #6
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie HAJ by LOT

    A to SAS kupił w międzyczasie jakiegoś 747? myślałem, ze się ich pozbyli jakiś czas temu :P

    Trasę tą obsługuje A343 no ale fakt faktem lata on troche szybciej.

    Przy okazji sprawdziłem, ze na 787 lot będzie trwał 9:25 przynajmniej w kwietniu ( obecnie 9:55 a od rozkładu zimowego 10:15 jeszcze na 767)

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    A to SAS kupił w międzyczasie jakiegoś 747? myślałem, ze się ich pozbyli jakiś czas temu :P
    ups, no rzeczywiście nie pomyślałem... A właściwie to myślałem o Lufie nie wiem czemu...

  8. #8
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie HAJ by LOT

    Hmmm a skąd ta lufa? Bo z FRA to chyba A388 a z MUC to A346 no chyba, że coś przegapilem.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Hmmm a skąd ta lufa? Bo z FRA to chyba A388 a z MUC to A346 no chyba, że coś przegapilem.
    Ano stąd, że ile razy byłem w Azji - tej dalszej jak i trochę bliższej, to najczęściej leciałem Lufą 747. Zresztą w klasie bydlęcej którą mają podobną do puszki śledzi jesli mowa o komforcie. Stąd u mnie takie skojarzenie, jak u psa Pawłowa: jeśli Azja, to ciasna Lufa... Ale nie byłem tam już ze dwa lata, a świat się zmienia...

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fernando Zobacz posta
    Ano stąd, że ile razy byłem w Azji - tej dalszej jak i trochę bliższej, to najczęściej leciałem Lufą 747. Zresztą w klasie bydlęcej którą mają podobną do puszki śledzi jesli mowa o komforcie. Stąd u mnie takie skojarzenie, jak u psa Pawłowa: jeśli Azja, to ciasna Lufa... Ale nie byłem tam już ze dwa lata, a świat się zmienia...
    Ta puszka śledzi LH może okazać się niemal biznes klasą w porównaniu do naszych 787 gdzie upchano 3-3-3 w economy ;-)

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    Ta puszka śledzi LH może okazać się niemal biznes klasą w porównaniu do naszych 787 gdzie upchano 3-3-3 w economy ;-)
    No wiesz, można na to spojrzeć pod dwoma różnymi kątami: albo uznać że Lufa w 747Y i LOT w 787Y mają w nosie pasażera, albo odwrotnie. Jeżeli te klasy będą zapełnione przy odpowiedniej cenie, to będzie to znaczyć że właśnie taki produkt jest poszukiwany na rynku. Ja raczej uznaję ten drugi punkt widzenia, bo właśnie szykuję się do kolejnej podróży i znowu zrobiłem rezerwację w Y. Całkiem dobrowolnie

  12. #12
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Słabo HAJ przędzie..
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fernando Zobacz posta
    że właśnie taki produkt jest poszukiwany na rynku.
    Albo tez ze pasazer ma wybor: "nie podoba sie to mozesz nie leciec".

    "Rownanie" zawsze (a w kazdym razie: najczesciej) oznacza "rownanie w dol".

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań / Berlin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec Zobacz posta
    Słabo HAJ przędzie..
    A co, cały tydzień po kilka osób na lot? To wszystko przez złośliwego VW, który nie chce latać w świat przez WAW.
    BTW, czy ktoś był na Langenhagen w ostatnim tygodniu? Widoczne są ślady obecności LO? Bo w samym centrum to nic nie widziałem.
    LO nie stać na to, żeby przekazać szerszej publice, dla kogo i po co lata do HAJ, stąd takie wyniki.

    Żeby nikt mnie nie posądzał o złorzeczenie: może się rozkręci, to w końcu początek...

  15. #15
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    a jak tam obłożenie po pierwszym tygodniu operowania, poprawiło się?

  16. #16
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    A tak szczerze: dlaczego Hanower? Ani szczególnie wielkie miasto, ani szczególnie atrakcyjne pod względem turystycznym. Największym miastem w Niemczech nieobsługiwanym przez LOT jest Kolonia. Czwarte pod względem liczby mieszkańców, ponad milion mieszkańców w samym mieście, do tego niezły "catchment area". Hanower jest pod względem populacji na trzynastym miejscu i liczy o połowę mniej ludności. Do tego możliwości przesiadkowe w Kolonii-Bonn są zupełnie innej klasy. Nawet jeśli opłaty lotniskowe są w Hanowerze niższe, to nie powinno mieć dla przewoźnika tradycyjnego aż tak wielkiego znaczenia.

  17. #17
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    A tak szczerze: dlaczego Hanower?
    East meets west. Zarząd pewnie sobie wymyślił, że będzie Chińczyków wraz z cargo na targi woził. Tylko będą się musieli postarać bo w HAJ (tak jak i w MUC i AMS) to LH już od lat ma specjalne programy zniżkowe dla odwiedzających.

  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    A tak szczerze: dlaczego Hanower? Ani szczególnie wielkie miasto, ani szczególnie atrakcyjne pod względem turystycznym. Największym miastem w Niemczech nieobsługiwanym przez LOT jest Kolonia. Czwarte pod względem liczby mieszkańców, ponad milion mieszkańców w samym mieście, do tego niezły "catchment area". Hanower jest pod względem populacji na trzynastym miejscu i liczy o połowę mniej ludności. Do tego możliwości przesiadkowe w Kolonii-Bonn są zupełnie innej klasy. Nawet jeśli opłaty lotniskowe są w Hanowerze niższe, to nie powinno mieć dla przewoźnika tradycyjnego aż tak wielkiego znaczenia.
    W skrócie dlaczego CGN to bardzo zły pomysł:
    • Z centrum Kolonii odjeżdża co 20 minut pociąg na lotnisko we Frankfurcie, czas przejazdu 55 minut
    • Z centrum Kolonii odjeżdża co 20 minut pociąg na lotnisko w Duesseldorfie, czas przejazdu 45 minut- łącząc te dwa masz miasto z największym w Europie, a być może i na świecie, wyborem połączeń bezpośrednich
    • Jedną z największych siedzib firm w Kolonii jest siedziba Lufthansy
    • Nie wiem o jakich przesiadkach mówisz, ale jeśli nic się nie zmieniło to z CGN nie są to przesiadki w ramach Grupy LOT

  19. #19
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Z centrum Kolonii odjeżdża co 20 minut pociąg
    To jeśli o pociągach mowa. Z dworca na terminalu lotniska Köln-Bonn odjeżdżają ok. 10 razy na godzinę pociągi w różnych kierunkach, w tym ICE.

    Nie wiem o jakich przesiadkach mówisz
    Tam mieści się centrala Germanwings, a w przyszłości lowcostowej wersji LH. Nie byłbym pewien, czy formuła "point-to-point" będzie jedyną obowiązującą w formującej się Lufthansie-bis.

  20. #20

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    To jeśli o pociągach mowa. Z dworca na terminalu lotniska Köln-Bonn odjeżdżają ok. 10 razy na godzinę pociągi w różnych kierunkach, w tym ICE.

    Tam mieści się centrala Germanwings, a w przyszłości lowcostowej wersji LH. Nie byłbym pewien, czy formuła "point-to-point" będzie jedyną obowiązującą w formującej się Lufthansie-bis.
    So what?

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-10-2012, 16:43

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •