Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 76
Like Tree39Likes

Wątek: MOSKWA by LOT - zmiana SVO na DME?

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie MOSKWA by LOT - zmiana SVO na DME?


    Polecamy

    Aeroflot usuwa konkurentów z moskiewskiego lotniska Szeremietiewo

    Rosyjski narodowy przewoźnik Aeroflot (SU) podpisał z moskiewskim lotniskiem Szeremietiewo umowę na zwolnienie terminali lotniskowych D, E i F i udostępnienie ich na użytek SU, jego spółek siostrzanych oraz partnerów sojuszu Sky Team.

    Według rosyjskiej gazety Kommersant, SU i jego partnerzy zajmą terminale latem 2014 r.

    Aktualnie, terminale lotniskowe używane są przez inne linie lotnicze, w tym SAS, Finnair, Air Astana i Polskie Linie Lotnicze LOT, które najprawdopodobniej przeniosą się do innego portu lotniczego.

    W opinii ekspertów branży lotniczej decyzja moskiewskiego lotniska może osłabić głównego konkurenta Aeroflotu, Transaero Airlines (ONZ).

    Operujące z lotniska Domodiedowo (DME) Transaero Airlines eksploatują samoloty szerokokadłubowe z SVO. W tym roku Transaero uruchomiły też rejsy z moskiewskiego lotniska Wnukowo.


    ------------------------------------

    Czy realna jest zmiana lotniska przez LO?
    Obecnie SU i LO mają po 2 rejsy dziennie ale wszystkie są z CSami czyli razem 4.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    I są CS na rejsy dalej - tu zapewne byłaby wieksza szkoda dla SU niz LO, bo znam całkiem sporo osob lecacych do Moskwy LO (ze wzgledu na godziny) i dalej długodystansowo SU - w drugą stronę mysle ze takich ruch jest mniejszy (choc danych nie mam)
    A ze wzgledu na umowy dwustronne SU nie wprowadzi dodatkowych lotów.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Ciekaw jestem, jak Aerofłot zareagowałby na propozycję latania na WMI zamiast WAW.
    kaspric, kudak, tygrysm and 2 others like this.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Ciekaw jestem, jak Aerofłot zareagowałby na propozycję latania na WMI zamiast WAW.
    Nie przesadzajmy w tych porównaniach

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Nie przesadzajmy w tych porównaniach
    Żart słowny (emoty zapomniałem)

  6. #6
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Logicznym posunięciem było by chyba jednak Vnukowo.

  7. #7
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Logicznym posunięciem było by chyba jednak Vnukowo.
    Bo?
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  8. #8
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Bo?
    Nie jest tajemnicą, że UTair jest przymierzany do *A.

  9. #9
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Tajemnicą nie jest, ale chyba jeszcze wtedy musi nastąpić zmiana partnera, z którym na tym połączeniu LO współpracuje a to chyba nie jest takie proste, zwłaszcza w przypadku umowy Polska-Rosja. Oczywiście, DME też nie umożliwia przesiadek na SU, ale wydaje mi się, że przeniesienie nie będzie rozpatrywane pod kątem UTair.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jest przecież pomysł, że wszystkie linie ze Star Alliance się przenieść mają na VKO.

    VKO jest najbliżej nas (krótszy lot, nie trzeba się przebijać przez niebo nad Moskwą :P ), ma dobre połączenie z centrum i wkrótce będzie miało fantastyczny nowy terminal.

    DME swe najlepsze czasy ma już za sobą - wybudowali, to było najnowocześniejsze i najlepiej skomunikowane z Moskwą.

    Pomijając kiepski od początku układ terminali na SVO, to na DME będzie już tylko starzej i ciaśniej, za to VKO będzie niezłym cacuszkiem

    Popieram VKO całym sercem

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jest przecież pomysł, że wszystkie linie ze Star Alliance się przenieść mają na VKO.

    VKO jest najbliżej nas (krótszy lot, nie trzeba się przebijać przez niebo nad Moskwą :P ), ma dobre połączenie z centrum i wkrótce będzie miało fantastyczny nowy terminal.

    DME swe najlepsze czasy ma już za sobą - wybudowali, to było najnowocześniejsze i najlepiej skomunikowane z Moskwą.

    Pomijając kiepski od początku układ terminali na SVO, to na DME będzie już tylko starzej i ciaśniej, za to VKO będzie niezłym cacuszkiem

    Popieram VKO całym sercem
    W pęłni się zgadzam od strony jakościowej, niedługo nie będzie zasadniczych różnic pomiędzy lotniskami moskiewskimi.

    Zastanawia mnie kwestia od strony ofertowej, przenosiny LO z SVO na DME lub VKO, sprawi że oferta połączeń do Moskwy będzie niespójna. Obecnie oferta LO i SU tworzą całość, przy rozbiciu zajdzie zamieszanie. Np. gdy osoby niezdąży na lot, będzie musiała jechać na drugi koniec miast etc.

    Oferta czterech lotów dziennie pozwala stworzyc pewną masę krytyczną na tym połączeniu, ruch wysokopłatny ma większą elastycznośc w doborze dogodnej godziny lotu wśród 4 opcji aniżeli 2 lub 2. Przy obecnej umowie dwustronnej jest mało prawdopodobne że UT zacznie latać do Polski, co rozwiązałoby wszelkie zastrzeżenia.


    ----------

    Ale ponownie, problem rozbija się na pytaniu „Kto ma być odbiorcą usług LO?” Inaczej kwestia przeprowadzki wygląda gdy zależy na umożliwianiu transferów na lotowskie transatlantyki, inaczej gdy na transfery do Europy zach., inaczej gdy chcą wozić polski ruch wysokopłatny, inaczej gdy rosyjski, inaczej gdy chcą z Moskwy zrobić okno na dalsze transfery w głąb Rosji dla klientów z Polski etc.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja się trochę zagalopowałem w analizie tego artykułu:

    Według rosyjskiej gazety Kommersant, SU i jego partnerzy zajmą terminale latem 2014 r.

    Aktualnie, terminale lotniskowe używane są przez inne linie lotnicze, w tym SAS, Finnair, Air Astana i Polskie Linie Lotnicze LOT,
    Może jednak nie tylko partnerzy ze SkyTeam, ale w ogóle partnerzy?

    alacherbauer@
    Ano właśnie, kogo chcemy wozić i kogo warto wozić...

    Trudno rozstrzygnąć tutaj pewnie - bo tak naprawdę, w warunkach wolnego rynku, SU mógłby pożreć LOT dodając trzeci rejs do SVO.

    Ciekawe co wynegocjują

    -----------

    Bardzo podoba mi się propozycja przeniesienia linii Aerofłot do Modlina
    alacherbauer likes this.

  13. #13
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Ze stron LO i SU wynika, że od 1 kwietnia nie będzie możliwości kupienia biletów na "wzajemne" loty, znikneły CSy ..

    chwilowy błąd czy jednak zmiana lotniska?

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Równie dobrze może być po prostu koniec code-share...

  15. #15
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Rozbrajają mnie te rosyjskie metody zwalczania konkurencji.
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  16. #16
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Lot na tym połączeniu ogólnie chyba mało zarabiał zawsze gdy wybieram LO LF wynosi tak na oko z 50-70% C prawie puste. Tak dla przykładu ostatnio wracałem z SVO do WAW ja leciałem SU znajomy tego samego dnia LO przy czym w A321 SU LF wynosił 100% a w małym Embrionie LO na oko 40-50%. Jak by się mieli przenieść to mam nadzieję, że na DME bo na VKO jak na razie to mocny syf jest.

  17. #17
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec Zobacz posta
    Rozbrajają mnie te rosyjskie metody zwalczania konkurencji.
    Jakaś myśl się w tym zdaniu kryje, czy post jak każdy inny - jedno zdanie i bez sensu?
    Ja myślę, że LOT zarabia na tym połączeniu. Latam regularnie, samolot zwykle pełny i bilety droższe, niż na innych kierunkach, na których latam LOT-em.
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  18. #18
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Nie, standardowo jedno zdanie i bez sensu.

    Ewidentnie idą na wojnę oko za oko z Transaero. UN przyblokowało SU kosy, to teraz SU przyblokuje UN Szeremietiewo.

    A na których kierunkach latasz LOT-em i z jakimi porównujesz?
    Lukasz likes this.
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  19. #19
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie

    Jest już code share na SVO pomiędzy LO i SU.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie ma innej opcji, bo umowa dwustronna wymusza partnerstwo.

    I tak naprawdę gdyby nie dowożenie paxów Aerofłotowi w lepszych godzinach niż ma sam Aerofłot na trasie do WAW (stan obecny), to trasa nie miałaby dużych szans na powodzenie

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •