Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 61
Like Tree24Likes

Wątek: VNO by LO

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie VNO by LO


    Polecamy

    tak sobie czytam:

    Wilno: rekordowe przewozy pasażerskie w ciągu ostatnich 12 miesięcy - wzrost o 41,96%


    Międzynarodowy port lotniczy w Wilnie (VIA) obsłużył w okresie ostatnich dwunastu miesięcy 2,093 mln pasażerów, tj. najwięcej w historii lotniska. Średnia wzrostu przewozów pasażerskich wyniosła 41,96%.

    W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy najwięcej pasażerów przewiozły tanie linie lotnicze Ryanair i Wizz Air, z których każda uzyskała 18% udziału w rynku.

    Small Planet Airlines, Lufthansa i AirBaltic uzyskały po 9%, a Scandinavian Airlines 6% udziału w rynku przewozów pasażerskich z lotniska w Wilnie.

    Do najbardziej popularnych tras z międzynarodowego lotniska w Wilnie należały w okresie ostatnich dwunastu miesięcy połączenia do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Łotwy, Danii, Irlandii, Rosji, Hiszpanii oraz do Turcji.

    Najwyższy wzrost ruchu pasażerskiego został odnotowany w kwietniu br. i trend ten jest kontynuowany do tej pory.

    Lotnisko w Wilnie, którego rosnąca dynamika przewozów pasażerskich jest sukcesem operatywności przewoźników tradycyjnych i tanich linii lotniczych oraz rosnącego popytu na przewozy, stale poszukuje nowych metod optymalizacji działalności i obniżania kosztów.

    W ciągu ostatnich dziewięciu miesiącach 2012 r. uzyskano redukcję kosztów do poziomu prognozującego zakończenie br. z wynikiem dodatnim.

    Realizowany strategiczny plan operacyjny Vilnius International Airport ma zapewnić uzyskanie pozytywnych wyników w latach 2013-2015.

    Aktualnie, międzynarodowy port lotniczy w Wilnie oferuje regularne połączenia do 36 destynacji.

    Loty regularne wykonywane są przez 18 przewoźników.

    Źródło: Vilnius International Airport


    -----------------
    zaciekawiony jak się sprawy mają sprawdziłem, że do Wilna latają (rosyjskie, Ryana i Wizaira pomijam)

    SK 3x CPH (CR9 = 88 pax)
    LH 2x FRA (737-300, A320, A321 = 127-168-200)
    BT 6x RIX (F50, Q400, 737-300,500 = 50-76-120-144)
    SN 1x BRU (RJ100, A319 = 97-141)
    OS 1x VIE (F70, F100= 75-100)
    AY 2x HEL (E190, A319 = 100-138)
    VV 2x KBP (ATR42/72 = 66)
    OV 4x TLL (S340= 33)
    OK w 1,2,4 PRG (735 = 102)

    LO obecnie lata 2x z nocowaniem (na ATR42/72, E70, Q400, E75 = 46-64-70-78-82)
    WAW 12:05 VNO 14:10 LO771
    WAW 22:35 VNO 0:40+ LO773
    VNO 06:25 WAW 06:30 LO774
    VNO 14:50 WAW 14:35 LO772

    Na lotach w tym kierunku LO ma CS z TAP'em i Lufą, tudzież oni mają z LO.
    Czy czasem LO latając tylko 2x dziennie głównie pod TATL nie zapomina o naszych sąsiadach (nie znam statystyk ale pewnie przy takich godzinach i 2 rejsach dziennie to nie są powalające).

    Poniżej to co na stronie LO w dziale PROMOCJĘ zobaczyć można po przełączeniu się na LITWĘ

    [IMG] [/IMG]

    Czy ktoś z Was poczuł się zachęcony do wybrania LO ?

    Jako ciekawostkę podam, że lot do Doniecka Aerosvitem trwa 5h, by LO aż 10 godzin.

    dla porównania lufa:
    [IMG] [/IMG]

    Nie tyle chodzi mi o umieszczanie wszystkich lotów w promocji ale chociażby ukazanie gdzie w miarę sensownie czasowo LO polecieć można.

    Pytanie jednak brzmi LO nie lata 3x bo nie może czy na zasadzie nikt nie lata to po co zwiększać, bo szczerze mówiąc jakoś się zdziwiłem, że w rankingu lotniska LO jest na szarym końcu, daleko za LH i SK.

  2. #2
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    A na jakim poza Polską lotnisku LO nie jest na szarym końcu?
    Lukasz likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    A na jakim poza Polską lotnisku LO nie jest na szarym końcu?
    Na jakim poza Warszawą LO nie jest na szarym końcu?
    Lukasz, tartal, PeK and 1 others like this.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Polska wersja strony nie specjalnie zachęca , a ty wymagasz tego od litewskiej...
    A tak serio, LO przespał VNO podobnie jak wiele innych rzeczy.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    LOT latał jeszcze do chyba do Palangi. Ale chyba bez sukcesów.
    Jak dla mnie te statystyki wyglądaja raczej naturalnie. A jakie masz oczekiwania?
    Czemu dziwi cie np siła SK i linii skandynawskich?
    W gospodarkach krajów Pribaltiki firmy skandynawskie to główni inwestorzy a w dużej części ochodzi do tego zbieżnośc językowa.
    A Polacy to Polonizatorzy i Okupanci. ;-))
    Poza Orlenem nie ma zbyt wielu relacji biznesowych. A akurat pod kątem transferów na Zachód to te połączenia jak dla mnie wyglądaja znakomicie.

    Trzeci lot w środku dnia to prawie zawsze zapchaj dziura, żeby samolot nie stał bezczynnie. Trzeba sie nagłówkowac, zeby nie stracic na tym. Nie wiem czy Wilno cos by dało. LOT ma ograniczona liczbę samolotów. Ale zawsze możesz zaproponowac im żeby cos skasowali i przeniesli do Wilna.

    Zwróć uwage, że to lotnisko przy takim ruchu jest niedochodowe. Znaczy opłaty sa symboliczne. Ale ruch spory to fakt.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    LOT latał jeszcze do chyba do Palangi. Ale chyba bez sukcesów.
    Jak dla mnie te statystyki wyglądaja raczej naturalnie. A jakie masz oczekiwania?
    Czemu dziwi cie np siła SK i linii skandynawskich?
    W gospodarkach krajów Pribaltiki firmy skandynawskie to główni inwestorzy a w dużej części ochodzi do tego zbieżnośc językowa.
    Połągi regularnej nigdy w LOTowskiej siatce nie było - od kiedy pamiętam, bo zawsze tego połączenia mi brakowało.

    Sebastiana zapewne nie zadziwiła siła SK, tylko stosunkowo marginalna obecność LOTu...

    Polska z Litwą nie umie sobie ułożyć stosunków i rzuca się to cieniem na wszystko, fakt, niemniej biorąc pod uwagę związki Polski z Litwą, położenie Warszawy względem Wilna na mapie Europy i świata oraz to, że znakomita większość wszystkiego, co łączy Polskę z Litwą, ma miejsce w Wilnie i okolicach - poraża skala oferty LOTu na tle oferty konkurencji, pamiętam, że niedawno nawet Czesi mieli dużo większe oferowanie.


    Ale czemu miałoby być inaczej - do sukcesu tej trasy trzebaby zapewne wprowadzić umowę międzynarodową nie dopuszczającą do rynku litewskiego innych przewoźników niż LOT - ooo, wtedy może dałoby radę
    skorzewski likes this.

  7. #7
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Dokładnie... muszę się bardziej precyzować.. ";-)

    W żadnym stopniu nie miałem na myśli ażeby LOT był na pierwszym miejscu, tylko to, że dolot do WAW to tylko 1h, CPH to 1,5h a FRA to już 2,5h i z racji bliskości lot jest bardziej konkurencyjny, w sensie tańszy. O tym, że Litwa nie ma swoich linii lotniczych nie wspomnę.
    Przy dwóch lotach dziennie to tak trochę kiepsko, myślę, że przy dobrych chęciach promocyjnych Okęcia, LOTu czy poniekąd również dopasowania również połączeń pod loty EK i QR była by duża szansa na sukces, chociażby przez to, że VNO by pojawiło się w systemach obu przewoźników, może by było to grzanie się trochę ich blaskiem no ale biznes is biznes i nawet jak ktoś za LO specjalnie ie przepada to mógłby się przekonać gdy po drugiej stronie stało by EK lub QR.
    Jak już wspominałem VNO ma po jednym CS z TAPem i LH (loty na LO można kupić w ich systemach), zwiększenie oferowania nawet na Saabie pozwoliło by na nowe CS, tudzież ich zwiększenie, pozwoliło by także na lot 1 falą TATL (obecnie tylko 2), jak i również z wielu innych połączeń LO a przy umowie interline poszerzyło by się także o QR i EK. (myślę, że te dwie ostatnie by były bardzo zainteresowane by podebrać pasażerów AY i LH)

    Wilno by wtedy pasowało idealnie do hasła "Wschód spotyka Zachód"

    a się rozmarzyłem hehe
    Lukasz likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na kierunku Wileńskim przydałby się LOT pod kątem europejskiego biznesu wracającego z Wilna - taki, który przylatywałby do Warszawy ok. 19:15 i łapałby się na falę o 19:45-20:15 do dużych stolic i na 22, a zbierałby wcześniej powrót z demoludów i późniejszych stanów...

    (np. 16:30-18:35 - 19:10-19:15)

  9. #9

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    Poza Orlenem nie ma zbyt wielu relacji biznesowych.
    Rafineria w Możejkach jest obsługiwana przede wszystkim przez lotnisko w Rydze.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    ^^ Dokładnie. Nie raz i nie dwa korzystałem z połączenia VNO-CPH-WAW. (fakt, że drugi segment na LO, więc z kupki na kupkę przekładamy... a i bilet z CPH o wiele droższy niż z VNO).
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  11. #11
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    było
    WAW 12:05 VNO 14:10 LO771

    WAW 22:35 VNO 0:40+ LO773
    VNO 06:25 WAW 06:30 LO774
    VNO 14:50 WAW 14:35 LO772


    od 17 czerwca będzie 3 dodatkowe połączenie z VNO, wszystkie na E75

    WAW 1240 VNO 1445 LO771
    WAW 1620 VNO 1825 LO775 bez 67
    WAW 2235 VNO 0040 LO773

    VNO 0625 WAW 0635 LO774
    VNO 1525 WAW 1535 LO772
    VNO 1900 WAW 1910 LO776 bez 67

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    z WAW o 16 aby sprawnie odtransportować ludzi po atlantykach, ale kto będzie leciał z VNO o 19? łapią się na to krajówki i co jeszcze z kierunków europejskich? teoretycznie ludzie mogą wieczorem wracac (bo dla lotów biznesowych lepsza godzina powrotu) choć wtedy nadal brakuje mi porannego połączenia z WAW do VNO

  13. #13
    kox
    kox jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie

    a jak obłożenie przy dzisiejszych 2 lotach dziennie , czy jest sens dodawać 3

  14. #14
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    No właśnie. Ja często latam do VNO z WRO przez WAW. Brakuje mi takiego połączenia żeby rano polecieć a wieczorem wrócić. Za każdym razem muszę nocować. Te nowe połączenia wiele jednak nie zmienią. To samo jest z Tallinem.

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    z WAW o 16 aby sprawnie odtransportować ludzi po atlantykach, ale kto będzie leciał z VNO o 19? łapią się na to krajówki i co jeszcze z kierunków europejskich? teoretycznie ludzie mogą wieczorem wracac (bo dla lotów biznesowych lepsza godzina powrotu) choć wtedy nadal brakuje mi porannego połączenia z WAW do VNO
    Jeżeli weźmiesz pod uwagę loty codeshare(*), to oferta przesiadkowa nie jest wcale taka uboga po 19:00

    19:40 GDN
    19:45 SVO*
    19:45 MXP
    19:45 ZRH*
    19:45 BRU
    19:45 KRK
    19:50 VIE *
    20:00 LHR
    20:00 ARN
    20:00 AMS
    20:00 DUS*

    Dodatkowo są jeszcze loty wylatujące po 22.

    Dla Wilnianina kończącego pracę i wybierającego się na następny dzień do jednego z powyższych miast na spotkanie itp, to nowy lot jest najwygodniejszym połączeniem.
    olekorlo likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Ech.... chyba z 10 razy wracałem z Wilna przez CPH, bo nie pasował mi ten wylot o 14 z groszami. I ileż to razy psioczyłem na to cholerne nocne połączenie WAW-VNO, gdzie w hotelu lądowało się o 1:15 w nocy...

    Nareszcie będzie połączenie pod Polaków pracujących na Litwie, a nie Litwinów w Polsce (znam takich, co wylatują o 6 rano, lecą do roboty w POZ i wracają nocnym lotem).
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  17. #17
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    a jak się przełączymy na LITWA --> Polskie Linie Lotnicze LOT - Tanie Bilety Na Loty Krajowe i Międzynarodowe jak zwykle cisza

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    wieczorny do VNO i poranny do WAW na CRJ900

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    I czwarte VNO w zapowiedzi + odgrzej OSL by LO

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Własnie, prezes mowi o 5 lotach dziennie a mi wydaje sie ze jednak to ma byc czwarta a nie piata rotacja

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •