Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree2Likes
  • 1 Post By olekorlo
  • 1 Post By skorzewski

Wątek: Dublin

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie Dublin


    Polecamy

    Jeśli temat był już wałkowany to przepraszam. Zaciekawiło mnie w ostatnim czasie dlaczego LOT nie lata do DUB? Czy chodzi o nadmiar konkurencji ze strony Ryanair? Nie sądzę, ten kierunek to powinna chyba być żyła złota. A może się mylę?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Jeśli temat był już wałkowany to przepraszam. Zaciekawiło mnie w ostatnim czasie dlaczego LOT nie lata do DUB? Czy chodzi o nadmiar konkurencji ze strony Ryanair? Nie sądzę, ten kierunek to powinna chyba być żyła złota. A może się mylę?
    LOT swego czasu latał do Dublina 2 razy dziennie, ale gdy zwiększyła się konkurencja - wycofał się.

    Konkurencja działa na LOT kosząco, jakim cudem ostały się loty do Sztokholmu - chyba przestaję rozumieć

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT swego czasu latał do Dublina 2 razy dziennie, ale gdy zwiększyła się konkurencja - wycofał się.

    Konkurencja działa na LOT kosząco, jakim cudem ostały się loty do Sztokholmu - chyba przestaję rozumieć
    Kalkulacja zyskowności połączenia to temat bardzo złożony, więc po prostu przyjmuję do wiadomości, niemniej przy cenach Ryanaira do DUB, które wcale niskie nie są, spodziewałbym że da się konkurować. No jest jeszcze Aer Lingus, ale oni za grosze też nie latają...

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    LOT kiedyś latał do DUB na Embraerach (podobno w miarę pełnych - proszę o potwierdzenie), potem zaczął latać Centralwings, a LOT się uLOTnił. Potem Central się zwinął i pozamiatane.

    Na dobitkę przypomnienie proroctwa: Photos: Boeing 737-8AS Aircraft Pictures | Airliners.net
    Co tu napisać....

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Z wlasciwie kazdego miasta w Polsce da sie tam doleciec bezposrednio to raz.
    W Irlandii jest kryzys to dwa, w czasach kiedy byl okres prosperity to moglo miec jakis sens, ale obecnie?
    Emigranci w wiekszosci jednak wykonuja prace...powiedzmy srednio wykwalifikowane a wiec i płatne wiec i LCC im odpowiada.
    Dodam do tego dosc dluga rotacje...

    Wysylanie LO w obecnej sytuacji na wojne z LCC nie ma sensu

  6. #6
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT swego czasu latał do Dublina 2 razy dziennie, ale gdy zwiększyła się konkurencja - wycofał się.

    Konkurencja działa na LOT kosząco, jakim cudem ostały się loty do Sztokholmu - chyba przestaję rozumieć
    Jest istotna różnica. Pewno obrót towarowy z Irlandii do Polski jest większy niż ze Szwecji (np. większość softu opakowanego pochodzi stamtąd). Ale kontakty biznesowe są kompletnie innej natury. W Irlandii są centra logistyczne ale nie ma centrów operacyjnych, a w Szwecji są centra operacyjne ale niekoniecznie logistyczne. Zupełnie inna skala i struktura ruchu biznesowego. LCC z Modlina nie skoszą LOTu do Sztokholmu ale spokojnie mogą wystarczać na Dublin nawet bez pomocy Aer Lingusa.

    Piotr

  7. #7
    mco
    mco jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    BIELSKO EPBA/EPKW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    LOT kiedyś latał do DUB na Embraerach (podobno w miarę pełnych - proszę o potwierdzenie),
    Potwierdzam, leciałem kilka razy. Wadą połączenia był lot z przez WAW co oczywiście było dla mnie dodatkową atrakcją ale dla normalnego człowieka to kłopot i strata czasu. Ceny były w miarę normalne a w czasie świątacznym nawet niższe niż w Ryanair.

  8. #8
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    LOT kiedyś latał do DUB na Embraerach (podobno w miarę pełnych - proszę o potwierdzenie), potem zaczął latać Centralwings, a LOT się uLOTnił. Potem Central się zwinął i pozamiatane.

    Na dobitkę przypomnienie proroctwa: Photos: Boeing 737-8AS Aircraft Pictures | Airliners.net
    Lecialem LOTem EMB w 2004. Prawie full. Duzo pasazerow dolotowych(ja ze Szczecina). Nawet opoznienie bylo ,bo na Wroclaw czekalismy. Ludzie tutaj juz troche zmeczeni sa fanaberiami Ryanair . Mogloby sie udac. Central czesto odwolywal loty i ludzi to wkurzalo. Kuzyn dwa razy lecial do Sczecina bo mu Wroclaw odwolywali. To i tracili klijentow.
    Come on Arsenal--))

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Z wlasciwie kazdego miasta w Polsce da sie tam doleciec bezposrednio to raz.
    W Irlandii jest kryzys to dwa, w czasach kiedy byl okres prosperity to moglo miec jakis sens, ale obecnie?
    Emigranci w wiekszosci jednak wykonuja prace...powiedzmy srednio wykwalifikowane a wiec i płatne wiec i LCC im odpowiada.
    Dodam do tego dosc dluga rotacje...

    Wysylanie LO w obecnej sytuacji na wojne z LCC nie ma sensu
    Przy takim nateżeniu ruchu na chyba znalazło by się grono klientów o wyższych wymaganiach również.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Przy takim nateżeniu ruchu na chyba znalazło by się grono klientów o wyższych wymaganiach również.
    Do Irlandii? Zapewne trzebaby zapewnic 2 loty dziennie, aby mialo to jakikolwiek sens dla biznesu, ale...kto mialby poza "jakims biznesem" tam leciec - czasy rozkwitu wyspy minely, emigranci lataja glownie FR ktory maja z kazdego miasta w Polsce. Długa rotacja, bardzo silna presje kosztowa (konkurencja FR) i bezposrednie loty z kazdego miasta w PL - dla tych kilku ktorzy FR leciec nie chca (np ja) zostaje LH czy SK - niech LO lata w miejsca gdzie ma szanse zarabiac, a nie pcha sie tam gdzie konkurentów low-cost ma zatrzesienie.
    skorzewski likes this.

  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Do Irlandii? Zapewne trzebaby zapewnic 2 loty dziennie, aby mialo to jakikolwiek sens dla biznesu, ale...kto mialby poza "jakims biznesem" tam leciec - czasy rozkwitu wyspy minely, emigranci lataja glownie FR ktory maja z kazdego miasta w Polsce. Długa rotacja, bardzo silna presje kosztowa (konkurencja FR) i bezposrednie loty z kazdego miasta w PL - dla tych kilku ktorzy FR leciec nie chca (np ja) zostaje LH czy SK - niech LO lata w miejsca gdzie ma szanse zarabiac, a nie pcha sie tam gdzie konkurentów low-cost ma zatrzesienie.
    Z Gdańska w wakacje obłożenie było ponad 100%, więc i FR pewnie ceny miał adekwatne i zupełnie nie LCC.
    Liczba kierunków z dwustronnymi umowami ograniczającymi dostęp SK, LH lub FR jest dość ograniczona.

  12. #12
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Nawet przy dobrych chęciach i powiedzmy wskazaniach i tak na razie nie ma czym bo na drzwiach od stodoły to tam chyba nie polecą.
    Zwłaszcza w obecnej sytuacji gdy stare 737 są wycofywane to blokowanie maszyny na tak długiej rotacji było by chyba strzałem w kolano.
    Stoarn likes this.

  13. #13
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Do Irlandii? Zapewne trzebaby zapewnic 2 loty dziennie, aby mialo to jakikolwiek sens dla biznesu, ale...kto mialby poza "jakims biznesem" tam leciec - czasy rozkwitu wyspy minely, emigranci lataja glownie FR ktory maja z kazdego miasta w Polsce. Długa rotacja, bardzo silna presje kosztowa (konkurencja FR) i bezposrednie loty z kazdego miasta w PL - dla tych kilku ktorzy FR leciec nie chca (np ja) zostaje LH czy SK - niech LO lata w miejsca gdzie ma szanse zarabiac, a nie pcha sie tam gdzie konkurentów low-cost ma zatrzesienie.
    Dokladnie. Tez uzywam LH i coraz wiecej znajomych powolutku. Zeby bylo weselej ,dosc czesto jest podobnie cenowo. Tylko nie kazdy lubi przesiadki
    Come on Arsenal--))

LinkBacks (?)

  1. 17-10-2012, 18:24

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •