Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie Klasa podróży otwarta. Co to jest?


    Polecamy

    Na LOT Polish Airlines - book cheap flights and airline tickets on-line można sobie wybrać jak klasę podróży economy, premium eco, biznes oraz otwarta. Co to jest klasa otwarta? Na marginesie do Pekinu kosztuje 18 tys zł wobec 12.5 tys za pełny biznes.
    Dzwoniłem na infolinię, wpierw Pani usiłowała mi wmówić, że to premium economy, ale jak się nie dałem zmyć, to powiedziała, żebym poczekał na linii, ona się skonsultuje. Czekałem 15 minut słuchając melodyjki i płacąc za połaczenie (dzwoniłem z komórki), po czym dowiedziałem się, że w ramach tej klasy mam bilet który mogę sobie zmieniać, albo zwracać np lecąc w economy. Ale w biznesie też mogę, więc po co przepłacać ???
    Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 03-11-2012 o 00:25 Powód: § 1.7

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Podejrzewam, że chodzi o tę samą opcję, która w Lufthansie nazywa się "Economy Super Flex", a pozwala min. na opuszczenie pierwszego odcinka podróży lub wykorzystanie samego odcinka powrotnego. Tego typu "bajer" kosztuje jednak kilka razy więcej niż nawet zwykły bilet Flex, zastanawiam się więc, jaki szaleniec takie bilety kupuje.


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie

    przypuszczalnie chodzi o bilet typu open, kupujesz sobie miejsce na powrot w okreslonym maksymalnym terminie okreslonym przez warunki biletu w okreslonej klasie rezerwacyjnej, ale nie okreslasz konkretnie ze wrocisz np 18 maja, po prostu masz bilet bez daty. To kiedys bylo bardzo bardzo powszechne, teraz juz prawie nie istnieje, a ceny sa zaporowe. Pamietam ze mniej wiecej 15 lat temu KLM oferowal bilet calkowicie open, mogles kupic bilet na dajen trasie nie podajac ani daty wylotu ani powrotu, ale dosc szybko wycofali sie z formuly open na wylot, powort przetrwal jeszcze jakis czas. Potem sie to skonczylo z tej prostej przyczyny ze pojawily sie bilety ze sztywnymi datami, oraz bilety zamkniete z mozliwoscia zmian za oplata, co dla przewoznika oznaczalo dodatkowy przychod. Jeszcze z 10 lat tamu prawie kazda linia miala taryfe z 1 zmiana powrotu za darmo, a niektore taryfy mogles zmieniac ile dusza zapragnela. Teraz lotnisctwo wyglada zupelnie inaczej niz jeszcze kilka lat temu, zmiany postepy i zaawansowana taryfikacja i obsluga rejsu przez silniki rezerwacyjne sa teraz o lata swietlne do przodu. Mimo to pracownicy lini jak i sprzedawcy, postrzegajka ten czas bardzo dobrze, bylo wtedy i przyjaznie i milo i fajnie sie wspolpracowalo. Teraz wszystkim rzadzi tylko pieniadz i zysk.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    No ładnie. WAW-CDG-WAW w Y droższe niż np. WAW-SIN-WAW w C.

  5. #5

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kris200 Zobacz posta
    przypuszczalnie chodzi o bilet typu open, kupujesz sobie miejsce na powrot w okreslonym maksymalnym terminie okreslonym przez warunki biletu w okreslonej klasie rezerwacyjnej, ale nie okreslasz konkretnie ze wrocisz np 18 maja, po prostu masz bilet bez daty. To kiedys bylo bardzo bardzo powszechne, teraz juz prawie nie istnieje
    Dokładnie pamiętam. Podróżując do Niemiec LO czy LH w latach 80-tych zawsze powrót miałem OPEN. Parę dni przed planowanym powrotem dzwoniło się do biura LO w Kolonii i rezerwowało termin. Taki bilet nie był droższy, to była wręcz norma wtedy.

  6. #6
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Taki sam mialem jeszcze w 2004 z LOTu. W moim przypadku telefon byl na dzien przed wylotem.Tez w normalnej cenie
    Come on Arsenal--))

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    HEL

    Domyślnie

    Nie mam stuprocentowej pewnosci, ale cos mi sie o uszy obilo, ze ten bilet otwarty bedzie polegal na tym, ze bedzie sobie mozna wybrac ktory odcienk sie najpier przeleci i kiedy. Czyli jesli sie np. kupi bilet na trase WAW-LHR-WAW, bedzie mozna najpierw wykorzystac odcinek LHR-WAW, a potem WAW-LHR jesli tak bedzie czlowiekowi z jakiegos powodu pasowalo.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kris200 Zobacz posta
    Jeszcze z 10 lat tamu prawie kazda linia miala taryfe z 1 zmiana powrotu za darmo, a niektore taryfy mogles zmieniac ile dusza zapragnela. Teraz lotnisctwo wyglada zupelnie inaczej niz jeszcze kilka lat temu, zmiany postepy i zaawansowana taryfikacja i obsluga rejsu przez silniki rezerwacyjne sa teraz o lata swietlne do przodu. Mimo to pracownicy lini jak i sprzedawcy, postrzegajka ten czas bardzo dobrze, bylo wtedy i przyjaznie i milo i fajnie sie wspolpracowalo. Teraz wszystkim rzadzi tylko pieniadz i zysk.
    No co Ty: teraz wszystko galopuje w strone coraz wiekszej wygody klienta...

    PS. Nie tylko pracownicy linii i sprzedawcy dobrze wspominają tamte czasy. Pasazerowie tez, przynajmniej niektorzy.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    Taki bilet nie był droższy, to była wręcz norma wtedy.
    Na pewno był droższy, i to o wiele, w porównaniu z obecnymi średnimi cenami biletów.

  10. #10

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Miałem na myśli, że nie było dopłaty za powrót OPEN.
    A poza tym z tego co pamiętam to bilety lotnicze nie były specjalnie drogie. Był wręcz taki okres kiedy rejsy do Niemiec były porównywalne z przejazdem autobusem. Na pewno też było taniej niż pociągiem.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    to nie bezposrednio ten temat, ale tez o klasach podrózy - lot 4 grudnia z W-wy do Doniecka, samolo E70, dostepne na www miejsca w eko nawet bez limmitow (czyli zapewne jest duzo wolnych), za to brak dostepnych biletów w klasie biznes - o co chodzi? czy nie warto w takim razie powiekszyc biznes o jeden np jeden rząd eco? w E70 to szyka praca. OCzywiscie wiem ze rządzi tym dział ktory ma statysyki sprzedazy miejsc i planuje takie dzialania, ale...sytuacja jest dosc ekstremalna, bo normalnie ta trasa jest dosc pusta...

LinkBacks (?)

  1. 02-11-2012, 15:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •