Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree10Likes
  • 8 Post By meschiash
  • 1 Post By rulez76
  • 1 Post By MichalC

Wątek: [BIULETYN] Wydanie specjalne z okazji przylotu Boeinga 787 Dreamliner

  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Thumbs up [BIULETYN] Wydanie specjalne z okazji przylotu Boeinga 787 Dreamliner


    Polecamy

    Zapraszamy do pobrania najnowszego specjalnego wydania naszego biuletynu, które w całości zostało poświęcone wydarzeniom związanym z przylotem pierwszego Boeinga 787 Dreamliner dla PLL LOT.

    W tym numerze poruszamy następujące tematy:
    • Powitanie Dreamlinera
    • Elite fleet - przewodnik
    • Szkolenie pilotów 787
    • Kabina Dreamlinera
    • Delivery flight
    • Porównanie modeli
    • 767 w służbie LOTu
    • Krótka historia LOTu


    Biuletyn wydaliśmy w trzech wersjach jakościowych:


    Zapraszamy do lektury.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie Biuletyn

    Dzięki za podesłanie informacji.
    Pozwolę sobie na krytyczną uwagę - tekst wymagałby jakiegoś fachowego przeredagowania; razi "niewprawna" polszczyzna.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dzięki za uwagi - czy masz na myśli jakieś konkretne teksty?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4
    Awatar jaceman

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Ja np. na samy początku znalazłem:
    Zanim jednak pierwszy egzemplarz
    pojawi się we Warszawie w Seattle od
    kilku tygodni odbywały się loty próbne i
    odbiory techniczne samolotu

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dziękuję Ci bardzo - faktycznie jak się czyta to samo dziesięć razy, to łatwo jest przeoczyć oczywistości...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6
    Awatar rulez76

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Sztum, Poland

    Domyślnie

    Tak czy inaczej super pomysł z wydaniem tego biuletynu
    Pamiątka, a w niej zawarte info. Dziękuję.
    meschiash likes this.
    Pozdrawiam
    Mariusz /rulez76/ Woźniak

  7. #7
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Woziwoda Zobacz posta
    tekst wymagałby jakiegoś fachowego przeredagowania; razi "niewprawna" polszczyzna
    Tekst został poprawiony. Zapraszamy do pobrania aktualizacji biuletynu.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Fajnie i profesjonalnie zrobiony biuletyn - czy to poczatek nowego zwyczaju dokumentowania waznych wydarzen lotniczych? Jeżeli to ma być pamiatka, to trochę jak dla mnie zbyt płytkie potraktowanie tematu. Brak mianowicie odpowiedzi na pytanie po co LOTowi wlasciwie ten Dreamliner w ogole jest potrzebny? On był przecież kupowany pod konkretna wizje rozwoju firmy i siatki. Ta wizja poszla dawno do kosza, a nowa nie została nigdy stworzona. Wiec po co komu dzisiaj ten samolot? Moim zdaniem odpowiedz Prezesa na to pytanie powinna otwierac takie wydawnictwo jak to, bo inaczej będzie ono tylko reportażem z oficjalnej akademii z udzialem vipo-celebrytow. Troche tez banalnie potraktowana historia LOTu w zakresie floty: zakup samolotow 767 w "końcu lat osiemdziesiątych" to może napisac tylko ktoś kto nie wie kiedy rozpoczal się tamten projekt i w jakiej konspiracji był prowadzony przez wiele lat. Podobnie dramatyczne (moze nie az tak) historie towarzyszyly zakupowi 787 - moze wlasnie teraz bylby wlasciwy moment żeby je opowiedzieć?

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Fernando: dzięki za uwagi, oczywiście chęci by i były, ale niestety czasu za mało, bo oprócz tego mamy również swoją pracę codzienną Ale faktycznie plan wstępny był taki, żeby, zwłaszcza w aspekcie historycznym temat potraktować głębiej, bo w politykę nie chcemy się wdawać.

    Mam nadzieję, że uda się nam to wdrożyć w wydaniu poświęconym pożegnaniu ostatniego 763...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fernando Zobacz posta
    Jeżeli to ma być pamiatka, to trochę jak dla mnie zbyt płytkie potraktowanie tematu. Brak mianowicie odpowiedzi na pytanie po co LOTowi wlasciwie ten Dreamliner w ogole jest potrzebny? On był przecież kupowany pod konkretna wizje rozwoju firmy i siatki. Ta wizja poszla dawno do kosza, a nowa nie została nigdy stworzona. Wiec po co komu dzisiaj ten samolot?
    Byłem na pokładzie 787 podczas Delivery (jesli kogoś interesuje sam lot: http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...ae_do_waw.html ) więc spróbuje się podzielić moimi przemyśleniami na temat tego co wnosi 787 z perspektywy zwykłego pasażera.

    Przez Atlantyk zwykle latałem Lufthansą. Długi, około 10 godzinny, lot zwykle jest dosyć męczącym przeżyciem. Dlatego wybierając połączenie staram się znaleźć optymalny stosunek ceny do jakości obsługi i tego co oferowane jest na pokładzie w klasie ekonomicznej. Zwykle dla latających z Polski optymalna była Lufthansa. Zwłaszcza gdy chciało się mieć tylko jedną przesiadkę (oczywiście w europejskim hubie). Co więc wniesie 787? O jakości obsługi trudno się wypowiadać przed odbyciem pierwszego regularnego połączenia obsługiwanego przez Dreamlinera. Jednak lecąc z Everett do Wawy wreszcie wyspałem się w klasie ekonomicznej. Dodatkowo obudziłem się z nosem wolnym od kataru a moje zatoki nie napieprzały jak to często miewało miejsce. Kolejną zmora długotrwałych lotów bywa nuda. Wtedy gdy juz nie mogę patrzyć na ksiązkę pozostaje system rozrywki oferowany przez przewoźnika. Jak większość staram się wybierać maszyny z indywidualnymi ekranami. Nowy system LOTu umieszczony na 787 jest porównywalnie dobry z tym co oferuje Lufthansa. A dodatkowo kasujemy Niemców dwoma indywidualnymi systemami zasilania elektroniki - gniazdkiem USB w oparciu fotela i klasyczną "świnką" do której wetkniemy zasilacze laptopów i innych wynalazków. Dlatego uwązam, że przy podobnym poziomie ceny biletu i tego co jest nam serwowane na pokładzie czynikiem decydującym bedzie to co oferuje nam samolot. A tutaj nasze 787 wyprzedzają konkurencję. Wszystko to przy madrym marketingu pozwoli LOTowi powalczyć o trasy transatlantyckie (te w miarę poznałem).

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tak btw, asysty F16 nie bylo w planach niezaleznie od pogody.

  12. #12
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Dzięki, że Wam się chciało. Już zgrywam na smartfona i poczytam jutro w drodze do pracy

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Link22 Zobacz posta
    Nowy system LOTu umieszczony na 787 jest porównywalnie dobry z tym co oferuje Lufthansa.
    No to raczej kiepsko, akurat IFE LH jest słabe, nawet bardzo słabe. Miałem nadzieję, że tutaj LOT będzie znacznie lepszy.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Świdnik

    Domyślnie

    Również pobrałem i w wolnej chwili przeczytam.
    Dzięki.

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Trochę razi, że na prawie każdym zdjęciu jest "foto. Krzysztof Moczulski". Nic nie ujmując autorowi zdjęć, ale trochę to wygląda jak reklama samego siebie. Na końcu całego biuletynu, który "wyszedł" bardzo fajny jest "Redakcja biuletynu", w której jest wyraźnie zaznaczone kto jest autorem zdjęć. A idąc tym tropem to w owej stopce redakcyjnej jest wyraźnie napisane "Zdjęcia: Piotr Lipiński (...)", a w całym biuletynie nie ma takiego zdjęcia. Reasumując lepiej wyglądałby cały biuletyn gdyby poszczególne zdjęcia były podpisane tym co przedstawiają. Autor zdjęć w stopce redakcyjnej wymieniony nie powinien chyba czuć się źle.
    egon.olsen likes this.

  16. #16
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie [BIULETYN] Wydanie specjalne z okazji przylotu Boeinga 787 Dreamliner

    Zapewne jest podpisane zarówno jako Piotr i jako Krzysztof i jako Tomasz.

    Poniżej kilka przykładów.
    Zrzut ekranu 2012-11-27 o 08.33.14.png
    Zrzut ekranu 2012-11-27 o 08.33.25.png
    Zrzut ekranu 2012-11-27 o 08.34.14.png
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 27-11-2012 o 09:36
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalC Zobacz posta
    Reasumując lepiej wyglądałby cały biuletyn gdyby poszczególne zdjęcia były podpisane tym co przedstawiają. Autor zdjęć w stopce redakcyjnej wymieniony nie powinien chyba czuć się źle.
    Bardzo dobry pomysł, autor zapewne źle czuł się nie będzie
    Dzięki za uwagi.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Zapewne jest podpisane zarówno jako Piotr i jako Krzysztof i jako Tomasz.
    Jako Krzysztof i Tomasz podpisane owszem są, ale jako Piotr nie widziałem. Taka techniczna sprawa, bo pewne zdjęcia są podpisane foto. Krzysztof czy foto. Tomasz czy foto. materiały prasowe PLL LOT natomiast w biuletynie nie ma zdjęcia podpisanego foto. Piotr, a w stopce jest wymieniony. Więc albo tą drogą albo inną, a nie trochę tak trochę tak.
    I proszę nie odbierać tego jako swego rodzaju ataki. Biuletyn bardzo fajny, dobrze się czyta, sprawia wrażenie takiego profesjonalnego i rzeczowego. Jeśli wyeliminować takie właśnie sprawy techniczne, to miód malina


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •