Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 192
Like Tree80Likes

Wątek: Skasowane połączenia 2013 - spekulacje.

  1. #21
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak pisze Pan Marek w PRTL.pl - Polski Rynek Transportu Lotniczego - portal lotniczy - wiadomości z polskiego rynku lotniczegpo - lotnicze newsy - ciekawostki lotnicze - raporty lotnicze - publikacje - branża lotnicza - lotnictwo w Polsce - statystyki lotnicze

    Komisja Europejska zgadzając się na przekazanie LOT-owi pomocy publicznej, co nie jest wcale pewne, postawi szereg warunków. Jednym z nich, standardowym, będzie zakaz ekspansji rynkowej. UE nie pozwala na wykorzystanie takich środków, aby naruszyć obecny układ konkurencyjny. LOT planując pozyskanie pomocy publicznej powinien to uwzględniać.
    Niestety nie tylko to. Zakaz ekspansji rynkowej może też oznaczać problem z wykorzystaniem całej zamówionej floty B787. Dotychczas we flocie LOT-u było 5 B767, a Dreamlinerów jest aż 8.
    Dodatkowo LOT zapowiada cięcie nierentownych połączeń. Znaczna część z nich to rejsy do Europy Wschodniej, które miały zasilać połączenia północnoatlantyckie ruchem tranzytowym.
    Czy zatem Tokio i Seul czy co sobie tam zaplanowali na 787 są zagrożone?
    Nie wspominając o tym, że jak coś zamkną coś europejskiego to otworzyć coś innego by trzeba było, żeby maszyna nie stała na Okęciu więc to oznacza, że przez najbliższy czas nic nowego nie otworzą bo nie będą mogli?

  2. #22
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    To juz pojawiło się w wątku o restrukturyzacji. Nikt nie komentował, bo to bzdura.

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    CSA dostało pomoc i wlasnie chce otwierac LH - choc o ile pamietam glownym zalozeniem jest to ze pomoc nie moze byc wykorzystana do ekspansji rynkowej i zachwiania pozycji konkurencyjnej. Ale czy np likwidacja 10 połączen i otwarcie 2 nowych to wykluczają - nie wiem, niech wypowie sie specjalista z tej dziedziny, na zdrowy rozum nie - w przypadku np stoczni gdanskiej ograniczono potencjał wytworczy (ograniczajac liczbę doków)

  4. #24
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Ekspansja rynkowa w przypadku LOT to jakiś żart. Nawet jeśli ktoś upadnie na głowę i da LOTowi tę chorą kasę to ze dwa zarządy jeszcze i będzie po pieniądzach. Ta linia zlikwidowała kiedyś połączenie Kraków-Chicago, które miało chyba największe obłożenie w całej siatce na rzecz "ekspansji rynkowej"... Żałosne.

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Ta linia zlikwidowała kiedyś połączenie Kraków-Chicago, które miało chyba największe obłożenie w całej siatce .
    a to juz wiem skad te zale...to połaczenie przynosilo tez jedne z najwiekszych strat w siatce. Zreszta jego wybitna dochodowosc i sens potwierdzilo to ile linii biło sie o kontynuacje tego polaczenia, po prostu zabijały sie o mozliwosc latania...
    skorzewski, Babilas and kudak like this.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    a to juz wiem skad te zale...to połaczenie przynosilo tez jedne z najwiekszych strat w siatce. Zreszta jego wybitna dochodowosc i sens potwierdzilo to ile linii biło sie o kontynuacje tego polaczenia, po prostu zabijały sie o mozliwosc latania...
    Ciągle nie mogę pojąć w czym tkwił problem braku dochodowości połączeń transatlantyckim z Krakowa?
    Nie było wtedy promocji po 1400zł, w sezonie samoloty latały pełne, sporo pasażerów było w klasie biznes.
    Że niby z Warszawy to jakiś inny świat?
    Trevligt att träffas!

  7. #27
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Powiadają ludzie, że to jednak głównie VFR zaludniał tamtą trasie. Ograniczenia ciężarowe też nie pomagały, szczególnie w wożeniu cargo.
    For every solution there is a problem.

  8. #28
    Awatar WuMike

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Gdynia / 3M

    Domyślnie

    Rodzi się więc pytanie, czy odbudowa tego połączenia na 787 mogłaby pomóc. Śmiem twierdzić, że pewna szansa się rysuje. Pytanie, czy ktoś taką decyzję w ogóle by podjął, biorąc pod uwagę obecne realia...?

  9. #29
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Dobra, jeszcze raz napiszę: ograniczenia ciężarowe. Balice mają krótki pas.
    klemenko likes this.
    For every solution there is a problem.

  10. #30

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WuMike Zobacz posta
    Rodzi się więc pytanie, czy odbudowa tego połączenia na 787 mogłaby pomóc. Śmiem twierdzić, że pewna szansa się rysuje. Pytanie, czy ktoś taką decyzję w ogóle by podjął, biorąc pod uwagę obecne realia...?
    Połącznie było typowo VFR, mimo to w sezonie VI-VII bilety KRK ORD były zawsze droższe od KRK WAW ORD. Na tej trasie podróżowało latem wiele osób, które chętnie zapłacą więcej za lot bezpośredni do/z ORD (oczywiście nie 2000 PLN więcej ale 400 PLN więcej na pewno). W przypadku gdy lot ma być z przesiadką jest im wszystko jedno czy polecą przez FRA, MUC, WAW (a wkrótce i przez VIE). Bo tak naprawdę, to nie są tylko słynne BzP, tylko także klientela z drugiej strony Atlantyku mająca korzenie, rodziny i cele podróży w Małopolsce (i na Słowacji).

    Faktem jest, że połączenie bezpośrednie ma sens wyłącznie w okresie VI-VII (no może V-IX, kiedy w USA zaczynają się wakacje szkolne). Poza sezonem letnim samoloty latały wypełnione słabiej i po najniższych taryfach. Ale nawet te trzy miesiące wystarczyłyby, aby przyciągnąc LOTowi klientów. Część z nich następnym razem (lub spowrotem na tym samym bilecie) poleciałaby przez Warszawę.

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Dobra, jeszcze raz napiszę: ograniczenia ciężarowe. Balice mają krótki pas.
    787-800 ma inne parametry niż 767-300 (niekoniecznie lepsze). Poza tym pas miał być przedłużony o 250m z jednej strony i chyba 150m z drugiej. Nie wiem czy to całkiem upadło wobec innych pilniejszych inwestycji.

  11. #31
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Faktem jest, że połączenie bezpośrednie ma sens wyłącznie w okresie VI-VII (no może V-IX, kiedy w USA zaczynają się wakacje szkolne). Poza sezonem letnim samoloty latały wypełnione słabiej i po najniższych taryfach.
    To, co napisał Alien. Latem jest gorąco i w skrajnych wypadkach kilkadziesiąt miejsc trzeba było puścić pustych, oraz cargo przerzucić przez WAW, lub kucnąć w GDN po dotankowanie.

    Dodatkowo w okresie wakacyjnym samoloty latają załadowane po dach również z WAW, więc tu jest pytanie co więcej kasy przyniesie. Do takich rzeczy idealna była współpraca z NZ, kiedy to na lato przylatywał ich samolot.
    konrad777 and aisle seat like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #32
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    787-800 ma inne parametry niż 767-300 (niekoniecznie lepsze). Poza tym pas miał być przedłużony o 250m z jednej strony i chyba 150m z drugiej. Nie wiem czy to całkiem upadło wobec innych pilniejszych inwestycji.
    Obojętne, czy zamiar przedłużenia upadł, czy wciąż jest w jakimś planie - dopóki jest 2550 m, nie poszalejesz. (Wiemy, że JAL mieści się w San Diego, ale tam mają 2860 m.)
    No i dłuższego pasa potrzebujesz wtedy, kiedy jest ciepło, a tak się składa, że akurat wtedy masz też bardziej obładowany samolot, i jeszcze bardziej potrzebujesz pasa.
    For every solution there is a problem.

  13. #33

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Obojętne, czy zamiar przedłużenia upadł, czy wciąż jest w jakimś planie - dopóki jest 2550 m, nie poszalejesz. (Wiemy, że JAL mieści się w San Diego, ale tam mają 2 860 m.)
    To ciekawa informacja. SAN NRT jest o 800 mil dłużej i też pod wiatr. Róznica 1 1/2 h lotu, ile to będzie ton paliwa w przypadku 788?

    Great Circle Mapper

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Do takich rzeczy idealna była współpraca z NZ, kiedy to na lato przylatywał ich samolot.
    Pełna zgoda. To był dobry pomysł.

  14. #34
    Awatar WuMike

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Gdynia / 3M

    Domyślnie

    ^^ Dokładnie. SAN - NRT to dużo dłuższy leg, a temperatury raczej wyższe w CA, niż Małopolsce.

    Chyba z ciekawości postudiuję "takeoff performance" dla 787-8.

  15. #35
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Nie żebym marudził ale wątek KRK- TATL był już wiele razy poruszany w stosownych wątkach i wiele mądrych głów się na ten temat wypowiadało więc zamiast rzucać takie hasło może warto użyć czasem wyszukiwarki i sobie przeczytać wszystkie za i przeciw jakie wtedy padły bo wątpię żeby od tego czasu coś się zmieniło.
    olekorlo likes this.

  16. #36

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Nie żebym marudził ale wątek KRK- TATL był już wiele razy poruszany w stosownych wątkach i wiele mądrych głów się na ten temat wypowiadało więc zamiast rzucać takie hasło może warto użyć czasem wyszukiwarki i sobie przeczytać wszystkie za i przeciw jakie wtedy padły bo wątpię żeby od tego czasu coś się zmieniło.
    Zmieniło się to, że siatka będzie przebudowywana i może LOT przeprosi się ze swym natywnym rynkiem na long-haul.

    Strategie w stylu "a teraz przewozimy ruch biznesowy z Europy do Pekinu" czy wcześniejsze "przewozimy niskopłatny ruch z Europy do Hanoi bo w Warszawie mieszka wielu Wietnamczyków" chyba dostatecznie się skompromitowały (następny ruch miał być "otwieramy Tokyo bo Japończycy kochają Chopina").

  17. #37
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Koncert życzeń się rozpoczął

  18. #38

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Koncert życzeń się rozpoczął
    LOT zaczął, przychodząc żebrać o naszą kasę.

    Lepiej dać na LOT niż na Francę, tylko jakieś połączenie za to musi być. LO5/8 od maja do sierpnia 4 razy w tygodniu i jestem za dopłatą do LOT.

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Zmieniło się to, że siatka będzie przebudowywana i może LOT przeprosi się ze swym natywnym rynkiem na long-haul.

    Strategie w stylu "a teraz przewozimy ruch biznesowy z Europy do Pekinu" czy wcześniejsze "przewozimy niskopłatny ruch z Europy do Hanoi bo w Warszawie mieszka wielu Wietnamczyków" chyba dostatecznie się skompromitowały (następny ruch miał być "otwieramy Tokyo bo Japończycy kochają Chopina").
    Ty chcesz tę firmę jeszcze dobić czy to jednak tylko sarkazm? loty P2P z Krakowa mają taki sam sens jak loty na ksiezyc z Krakowa

  20. #40
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie Odp: Skasowane połączenia 2013 - spekulacje.


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Koncert życzeń się rozpoczął
    To ja proszę o bezpośredni do roboty, GDN-SJC i GDN-SZX. LAX/SFO i HKG ewentualnie rozważę
    Zgłoszenia można e-mailem? W przeciwieństwie do dużych korpo CIT i VAT płacę, więc my sie należy

    A tak serio to daliby sobie siana z tym PEK i otworzyli WAW-SZX. Tam przynajmniej lata biznes (SZX, CAN, HKG).

Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •