Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 192
Like Tree80Likes

Wątek: Skasowane połączenia 2013 - spekulacje.

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie Skasowane połączenia 2013 - spekulacje.


    Polecamy

    W związku ze zmianami personalnymi, jakie zaszły w naszymnarodowym przewozniku, i coraz częstszych wypowiedziach jakie kierunki pójdą do odstrzalu, proponuje wypisywać je tutaj czyli w specjalnym dedykowanych wątku (luznym watku) niż strzelać OT w innych.

    Oczywiście jakieś sensowne uzasadnieńie jakbyscie dopisali było by fajnie ... przykładowo pojawiał sie do odstrzalu MAD, który jak do tej pory był pretendowany do obsługi większa maszyna. Więc conajmniej jedno zdanie komentarza było by miłe, żeby zrozumieć dlaczego akurat to lotnisko.

    ---------

    W związku z marcowym wejściem airBerlin na połączenia do Berlina i to 3 razy dziennie obstawiam, ze to połączenie wkrótce zniknie bo aż tak dużego zapotrzebowania na loty do Berlina nie ma.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    ciężko jest coś spekulować bo większość decyzji w Locie to troszkę na wariackich papierach jest podejmowana... ale myślę że trasy,kierunki "nocne" powinny zostać Tbilisi, erewań, tel aviv, kair , larnaka, może ruszy bejrut...
    co do skasowania.... moim zdaniem to ruletka...

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wszystko co wycięli w zimę - poza Erewanią - do odstrzału (=LOT sobie nie radzi, to sobie nie poradzi).

    Madryt - coraz bardziej bida z nędzą, niedużo biznesu, ogromna konkurencja (wszystko co po drodze), ogromna odległość (=dużo paliwa i konieczność latania albo wielkim 734 albo niepełnym Embraerem), wypada kawał rotacji.

    Hanower i Stuttgart - to chyba jasne. W STR konkurencja dość dużo, a dobrze skomunikowany z Frankfurtem. Oba idą na razie kiepsko.

    Tallin - LOT dotąd sobie z nim nie poradził, to czemu nagle miałby. Finnair, SAS i Lufa mocno obstawiły ruch biznesowy. Ruch p2p marny.

    Donieck - LOT dotąd sobie nie poradził, to czemu nagle miałby...

    Sofia - coraz biedniej, LOT dość długi, a kraj leży na południu, mocno obstawiony przez Wizza i Austryjaków. Czesi nie dali rady. Podejrzewam, że my też kiepsko.

    Katowice - połączenie bez ekonomicznego uzasadnienia, biorąc pod uwagę odległość Pyrzowic od Warszawy i od core Śląska.

    Moje typy - lista 1

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Lista 2 - kierunki, których zamknięcia ja osobiście nie zrozumiem, a które pewnie przychodzą niejednemu do głowy

    Genewa - ważny ośrodek Polonii Szwajcarskiej, siedziba CERN i ogromnej ilości organizacji ponadnarodowych, blisko też do Lyonu. Nikt inny nie lata z Genewy do Polski, a ruch wysokopłatny. Do tego - teoretycznie - wspaniała kontrybucja na siatkę wschodnią. Tu się nikt nie szczypie z groszem za bardzo.

    Zurych - qrcze... W końcu SWISS to nasz "partner" Szkoda, że partnerstwo ze SWISSem nie jest skonstruowane tak jak z Lufą, byłoby większe zapełnienie samolotów.

    Nicea - dobre miejsce, żeby w środku dnia puścić Embrionka... Teoretycznie powinno się kosić trochę wysokopłatnego ruchu, też tego na wschód.

    Barcelona - jak wyżej + coraz więcej Polaków ma apartamenty w okolicy...

    Hamburg - zero konkurencji, przesiadka z nadłożeniem drogi, Germanwings nie zapełni A319 na ruchu p2p...

    Ryga - chcąc zachować szczątki siatki wschodniej, warto trzymać największy ośrodek Krajów Bałtyckich, dla których naturalnym hubem jest Warszawa. Da się wygodnie obrobić tanim turbopropem w środku dnia.

    Mińsk - jak Ryga, tylko bardziej - Mińsk to nasza naturalna nisza. Blisko, chcesz lecieć na Zachód - lecisz nad Warszawą.

    Berlin - airberlin też nie przędzie za dobrze. Wygraliśmy z Lufą bitwę o Mediolan Berlin to najbliższa Warszawie stolica na Zachodzie, dla niemieckich członków Miles and More LOT może być nienajgorszą opcją...

    Pekin - perspektywicznie Zamknięcie lotów to utrata slotów, utrata praw przelotu nad Syberią + kolejna wtopa wizerunkowa.

    Helsinki - ekonomia i geografia powinna sprzyjać Okęciowemu hubowi, mimo konkurencji ze strony Finnair'a. Ostatnio nienajgorzej LOT sobie radził na tym kierunku.

    Sztokholm - mizerna konkurencja wśród przewoźników tradycyjnych na ruchu p2p.... Mnie zamknięcie ARN dotknęłoby bardzo prywatnie... Od czasu gdy symulator przestał się odbywać na ARN doszedł im jeden pretekst do zamknięcia...

    Tbilisi - szkoda marnować tyle energii już zużytej. Dzięki połączeniu rozkwitła popularność Gruzji w Polsce, a LOT ma naprawdę dla Gruzinów ciekawą ofertę na tranzytach.

    PS

    Naturalnie Kraków-Paryż do natychmiastowego zamknięcia, bo nie pasuje do żadnego z modelów działalności którą LOT w tej chwili prowadzi (wożenie przez WAW z jednej strony i dowożenie do hubów Lufy z drugiej).

    Nie wiem jak wygląda sprawa Bydgoszczy jeśli chodzi o pomoc z województwa.

    Na bank zostaną 2 kierunki: Warszawa-Londyn i Warszawa-Bruksela

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    To Stoarn ciekawe bo...prawie pełna zgodnosc. Z dwoma wyjątkami: KTW (i tak eurolot ma latac krajówki), a z drugiej grupy wycięcie Berlina bylobby calkiem zrozumiale (jak mamy ciąc sporo to lepiej wyciąc to gdzie konkurencja b. duza). Z listą tych do wycięcia (poza KTW) pełna zgoda, z tych "nie do cięcia" Nicea tak by nie bolala - obecnie jest juz szczątkowa (zima) wiec znow trzeba bedzie wracac.
    Cała dyskusja jest ciekawa, bo...nie znamy warunku wejsciowego: ile i...czy trzeba bedzie ciąć

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Trzeba będzie ciąć na bank - to już wszyscy mówili. Przynajmniej na pierwszym etapie.

    Z tymi Berlinami i niszami to jest tak - z jednej strony, miło jest nie mieć konkurencji. Z drugiej, skoro nie ma konkurencji, to też o czymś świadczy


    Na Berlinie mamy do tej pory chyba nienajgorsze tranzyty... Może po otwarciu BBI jakieś interline fajne możnaby załapać...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @stoarn: BEY to typowy kierunek sezonowy i zawsze taki był, nie licząc zdaje się jednostkowej (nieudanej) próby w 2011 zrobienia z niego całorocznego, sądze że powróci w S13 na podobnych zasadach o ile nie będzie przeszkód natury niezależnej (sytuacja). Jeśli coś ciąć na BW to zdecydowanie Kair, bo z tym sobie bardzo średnio radzą.

    co do reszty generalnie sie zgadzam, z wyj. BCN (za długa rotacja i gigantyczna konkurencja wszystkich), jedynym argumentem za mogłyby być bardzo dobre wyniki ekonomiczne tego połączenia, mam wątpliwości co do Nicei ale tu też tylko dotychczasowe wyniki; KTW-WAW do odstrzału i K2 nie powinien na tę trasę nawet wchodzić w m-c LO, KRK-CDG do odstrzału bo nie wiadomo co to teraz jest, DOK nie jestem przekonany, był moment że szło chyba lepiej, ale nie wiem jak na to wpłynęła zmiana rozkładu na dzienny, te wszystkie Sofie , Bukareszty też mam wątpliwości, spore wątpliwości mam też odnośnie Szwecji (i pozostała Skandynawia), ten rynek jest obstawiony mocno , do tego w PL spora konkurencja LCC dla ruchu tam, przy cieciu oferty na Wschód i Południe oferta transferowa LO tez będzie dla tamtejszej klienteli mizerna.

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    nie wiadomo co to teraz jest
    Dokładnie tak można opisać całą aktualną siatkę LOT. I spekulować sobie można, ale zanim dziarsko ktoś rzeczywiście przystąpiłby to działania nożyczkami, to powinien sobie odpowiedzieć na następujące pytania:
    • kto ma być klientem LOT i dlaczego?
    • na jakich trasach te grupy klientów chcą latać i dlaczego?
    • na jakich z tych tras LOT może zaoferować dziś (ponieważ nie ma czasu do stracenia) konkurencyjny produkt i zarobić na tym pieniądze?
    • Jak to się ma do dzisiejszej siatki?


    Bez tego to jest tylko zabawa i można w niej powiedzieć wszystko i jego przeciwieństwo.

    A na dziś ta firmą w taką grę nadal gra i projekt restrukturyzacji od firmy księgowej (jeszcze raz sorry Ernst & Young) w tej dziedzinie ma nikłe szanse powodzenia, ponieważ na powyższe pytania firma LOT jeszcze sobie wewnętrznie nie odpowiedziała (no chyba, że zmieniło się coś na przestrzeni ostatnich kilku tygodni, w co bardzo wątpię).

    A w całym naprawianiu i cięciu, trzeba pamiętać, że to nie jest gra jednowymiarowa (połączenie jest/nie ma), ponieważ istnieją jeszcze takie zakresy regulacji jak częstotliwość (loty/tydzień), godziny, wielkość i typ samolotu (turboprop vs. jet). I właściwa regulacja nie powinna polegać zawsze na zmniejszaniu tych parametrów. Niby wszystko oczywiste, ale jednak powyżej jest tylko jumping to conclusions.

  9. #9
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Dzięki Ztof za głos rozsądku.

    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    spekulacje, spekulacjami i każdy może pisać co uważa, więc ja też napiszę (co prawda mam skrzywienie z tytułu, że jestem se Śląska), że wycinanie KTW-WAW jest złym posunięciem.

    Po pierwsze trzeba pamiętać, że w woj śląskim mieszka ponad 4.5mln mieszkańców (źródło Województwo śląskie ). Do tego dochodzi szybkie połączenie drogowe z Czechami. Jeśli LOT chce mieć paxów transferowych, nieistotne czy na SH czy na LH, to wycięcie lotów KTW-WAW odda paxów ze Śląska całkowicie w ręce Lufy.
    Ja bym proponował ułożenie sensownego rozkładu KTW-WAW-KTW, tak aby mieć możliwość złapania porannej fali wylotów z WAW, a na pozostałe mieć sensowne czasy przesiadki. Czyli rejsów powinno być zdecydowanie więcej niż jest teraz. Na początek, w tych rejsach gdzie nie ma, na razie, obłożenia może warto SAABami SprintAira polatać?
    Te moje przemyślenia idą pod prąd założeniom "wycinamy", ale jakoś trudno mi pogodzić się z oddawaniem wielomilionowej populacji w ręce Lufy
    symbian, maciek55 and Inter like this.

  11. #11
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Te moje przemyślenia idą pod prąd założeniom "wycinamy", ale jakoś trudno mi pogodzić się z oddawaniem wielomilionowej populacji w ręce Lufy
    Kuba ale wg. strategii LOT oraz niektórych forumowiczów ta wielomilionowa populacja ma latać z KRK. LH ma w tej kwestii inne zdanie skoro operuje zarówno z KRK jak i z KTW.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Kuba ale wg. strategii LOT oraz niektórych forumowiczów ta wielomilionowa populacja ma latać z KRK. LH ma w tej kwestii inne zdanie skoro operuje zarówno z KRK jak i z KTW.
    jeśli LOT chce zmusić pasażerów ze Śląska aby jeździli do Krakowa, to moim zdaniem mu się to nie uda. Wielu pasażerów ze Śląska (i pewnie Czech) jeśli ma jechać do KRK tylko po to aby lecieć LOTem, to wybierze Lufę
    Zresztą i tak już wielu Lufe wybrało. Więc pytanie czy LOT oddaje resztę paxów z KTW walkowerem, czy postara się część z utraconych paxów jednak Lufie odebrać

  13. #13
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    jeśli LOT chce zmusić pasażerów ze Śląska aby jeździli do Krakowa, to moim zdaniem mu się to nie uda. Wielu pasażerów ze Śląska (i pewnie Czech) jeśli ma jechać do KRK tylko po to aby lecieć LOTem, to wybierze Lufę
    Zresztą i tak już wielu Lufe wybrało. Więc pytanie czy LOT oddaje resztę paxów z KTW walkowerem, czy postara się część z utraconych paxów jednak Lufie odebrać
    JA się zgadzam z Tobą w 100%, pytanie tylko czy LOT ma takie możliwości, żeby operować i walczyć o pasażerów ze Śląska i Małopolski, operując z dwóch lotnisk.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  14. #14
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    W Pyrzowicach są, w mojej subiektywnej opinii, lepsze parkingi, kulturalniej zorganizowany podjazd pod terminal. Mieszkam 10 min. od Balic i 60 min. od Pyrzowic i dla mnie to wszystko jedno skąd polecę. Dawniej Chicago z Krakowa było dla mnie sporym atutem ale teraz to czy przesiadam się w Warszawie czy Frankfurcie to, w gruncie rzeczy, wszystko jedno.

    Z drugiej strony Z al. Górnośląskiej w Katowicach google maps podają czas dojazdu na plac przed lotniskiem w Pyrzowicach 36 minut a do lotniska w Balicach 37 minut. Różnica żadna.

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Genewa - ważny ośrodek Polonii Szwajcarskiej, siedziba CERN i ogromnej ilości organizacji ponadnarodowych, blisko też do Lyonu. Nikt inny nie lata z Genewy do Polski, a ruch wysokopłatny. Do tego - teoretycznie - wspaniała kontrybucja na siatkę wschodnią. Tu się nikt nie szczypie z groszem za bardzo.

    Nicea - dobre miejsce, żeby w środku dnia puścić Embrionka... Teoretycznie powinno się kosić trochę wysokopłatnego ruchu, też tego na wschód.
    Stoarn, teoretycznie masz rację, tylko z czym we wschodniej siatce ta Nicea ma dobre skomunikowanie? Chyba tylko z Moskwą, z której Aeroflot pewnie wysyła w obydwa miejsca dwa samolotu typu A320 dziennie. Nicea, wylot o 13, powrót o 19, Genewa wylot o 16, powrót o 21, tutaj lepiej ale też szału nie ma.

  16. #16

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie Odp: Skasowane połączenia 2013 - spekulacje.

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta

    Z drugiej strony Z al. Górnośląskiej w Katowicach google maps podają czas dojazdu na plac przed lotniskiem w Pyrzowicach 36 minut a do lotniska w Balicach 37 minut. Różnica żadna.
    Poza faktem płacenia 4x za A4.


    Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Latem Sofia i Bukareszt miały chyba całkiem niezłe obłożenie.
    Jak sam leciałem to samoloty były full praktycznie i sporo Bułgarów biegło na transfery do dalekich krajów
    Trevligt att träffas!

  18. #18

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie Odp: Skasowane połączenia 2013 - spekulacje.

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    Latem Sofia i Bukareszt miały chyba całkiem niezłe obłożenie.
    Jak sam leciałem to samoloty były full praktycznie i sporo Bułgarów biegło na transfery do dalekich krajów
    Full, ale z moich obserwacji wynika, że był to wyjątkowo nikopłatny ruch, generowany przez SzŚ, FM i jako 'grant' do innego segmentu - nierzadko domestic (również półdarmowego), z ktorego korzystali glównie Polacy. IMHO miało szansę się domknąć się finansowo tylko w szczycie sezonu TATL.

    Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez symbian Zobacz posta
    Full, ale z moich obserwacji wynika, że był to wyjątkowo nikopłatny ruch, generowany przez SzŚ, FM i jako 'grant' do innego segmentu - nierzadko domestic (również półdarmowego), z ktorego korzystali glównie Polacy. IMHO miało szansę się domknąć się finansowo tylko w szczycie sezonu TATL.
    Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2
    Sugerujesz, że LOT nie miał ścisłych limitów na ilość miejsc z taryf promocyjnych i pół samolotu mogło być z Szalonej Środy?
    Trevligt att träffas!

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Ograniczenia ograniczeniami, a walka o płynność inna bajka. W miajającym roku raz po raz były dwudniowe zbiórki kasy za wrzutem promocji w sporej dostępności na wszystko co jest w siatce za pół roku, do tego FM, zwykłe Szalone Środy, loty za mile, punkty i inne.... Mogło się tego nazbierać i pół samolotu.
    symbian, aisle seat, gime and 1 others like this.

Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •