Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree23Likes

Wątek: 100 pytań do ex-prezesa LOTu

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie 100 pytań do ex-prezesa LOTu


    Polecamy

    Coraz częściej ostatnio pojawiają się wywiady z ex-prezesem LOTu ... gdybyście mieli okazję na zadanie 5 pytań ale max 5 pytań to jak one by brzmiały?

  2. #2
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    1. Kto pokrywa koszty LOT'u związane z wielką orkiestrą świątecznej pomocy.
    2. Kto pokrywał koszty LOT'u związane z akcją Althamera (zloty samolot i wyprawa do Brukseli).
    3. Jakie zadośćuczynienie dostał LOT od Boeinga za opóźnienie 787
    4. Czemu LOT nie korzysta(ł) z reklam jako źródło dochodu. ("visit małopolska" to dobry lecz marny początek)
    5. Jaki wpływ miał AmberGold/OLT na finanse lotu. I czy/czemu LOT nie rozważa skargi wobec osób/instytucji, które OLT (nieuczciwą konkurencje ?) dopuściły na rynek.
    Stoarn likes this.

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pytanie 3 bardzo mi się podoba, bo dowolny procent od jakiegoś półtora miliarda USD to ładna kwota. Raczej się jednak nie dowiemy, bo ustawa o dostępie do informacji publicznej zawsze jakoś przegrywa z tworem o nazwie "tajemnica handlowa".

    5 to bzdet.
    ojcie_c likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    4. Czemu LOT nie korzysta(ł) z reklam jako źródło dochodu. ("visit małopolska" to dobry lecz marny początek)
    .
    Ad vocem - z tego co widać to Play, POT, woj. Kujawsko-pomorskie, Żywiec, Tchibo, jakieś banki były.... może i nie dużo, ale zdecydowanie nie tylko Małopolska;-)
    sven likes this.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ja mam pytanie do autora wątku: kiedy i w jakiej formie je Panu Pirógowi zada. Bo nie wiem, czy to ma być sztuka dla sztuki, czy zebranie pytań do faktycznego wywiadu?
    Lukasz likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    1/ Czym w ostatnich dwóch latach zajmowali się w LOT prokurenci i jaką LOT uzyskał wartość dodaną z ich działania? (po co w takim razie Zarząd?)

    2/ Ile kosztowały spółkę wynagrodzenia dla wyżej powołanych?

    3/ Ile kosztowało spółkę zamknięcie połączenia do Hanoi? (koszty świadczeń dla niedoszłych pasażerów)

    4/ Ile kosztuje rocznie spółkę uczestnictwo w programie Miles&More?

    5/ Jakie wyniki finansowe spółka osiągała w 2012 roku w ujęciu comiesięcznym?

    Pewnych pytań publicznie napisać nie mogę, ze względu na ochronę danych osobowych i tajemnice handlowe.

    Sebastian@ Do resortu Skarbu chyba więcej pytań mamy, nie?
    Stampa and skorzewski like this.

  7. #7
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta

    5 to bzdet.
    Wiem dokąd zmierzasz. Ze niby wolny rynek i dobrze ze konkurencja dala popić LOT'owi. A krytyka konkurencji to echo minionej epoki.

    Ale mimo wszystko wolny rynek ma granice. Konkurencja powinna działać na jednakowych zasadach. Zasady uzyskania koncesji chociażby (bezkarność itd.).

    http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarz...o-prezesa.html

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie wiesz, do czego zmierzam. OLT działało na podstawie legalnie wydanego AOC i jako do linii lotniczej nie ma się co przyczepić. Grzebanie w papierach w celu udowodnienia, że linia X cieszy się specjalnymi względami to śliski grunt.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    A zasady uzyskania dotacji od państwa jak brakuje kasy? Wybacz, ale modele działania przedsiębiorstwa nastawionego na zysk (czyli komercyjnego) oraz model działania syndykalistyczno-synekuralistycznego nowotworu (jak LOT) są całkowicie niekomparatywne więc przywoływanie pojęcia konkurencji w analizie LOTu może prowadzić jedynie do fałszywych wniosków.

    Pan Piróg zadowolony jest przecież ze swojej pracy. Po co zadawać niewygodne pytania... I co one miałyby wnieść. No chyba, że społecznie pomagamy w pracy prokuratorom.

    Mam lepsze pytanie:
    - Kto ukradł pieniądze z wielu lat zyskownych tras LOTu, na których przez dwa czy trzy miesiące operował OLT?

    Czymże był Amber Gold w stosunku do LOTu? LOT grzmiał, że to, że tamto, że owamto OLT robi poniżej kosztów. Pewnie tak było. Ale belki w swoim oku p. Piróg nie widział? Skoro LOT dziś nie ma kasy na bieżącą działalność to znaczy, że PER SALDO on też robił i robi poniżej kosztów, prawda? Bo jakby robił powyżej kosztów i dalej nie miał kasy to znaczy, że ktoś ją ukradł stąd pytanie jak wyżej.

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    linia X cieszy się specjalnymi względami to śliski grunt
    Si.
    Jest linia, która cieszy się specjalnymi względami. LOT się nazywa. I drenuje nam nasz PIT, CIT, VAT i co tam jeszcze.

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Ale mimo wszystko wolny rynek ma granice. Konkurencja powinna działać na jednakowych zasadach. Zasady uzyskania koncesji chociażby (bezkarność itd.).
    Masz na myśli, że OLT też powinien 400 baniek od Skarbu Państwa dostać?
    martineho, Maciek RS and Atco like this.

  11. #11
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    400 baniek do przehulania na krajówkach to przynajmniej jakiś pożytek byłby dla ludzi.
    Ale 400 baniek dla LOTa to tylko początek. You will see. Skończą się szybciej niż się Wam wydaje.

    Jeśli zaś chodzi o
    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    bezkarność
    to założę się, że nikt z LOTa gniota nie pójdzie do paki za niegospodarność i działanie na szkodę.
    ojcie_c, newo and Maciek RS like this.

  12. #12
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Nie wiesz, do czego zmierzam. OLT działało na podstawie legalnie wydanego AOC i jako do linii lotniczej nie ma się co przyczepić. Grzebanie w papierach w celu udowodnienia, że linia X cieszy się specjalnymi względami to śliski grunt.
    AOC to jedno, a koncesja to drugie. OLT nie miał szans na utrzymanie koncesji po 1/04/12 gdyby ULC wykonał własne rozporządzenie.

    Piotr

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Być może, ale to jest żadne argument na obronę PLL Lot przed konkurencją.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    OLT został założony przez spółkę, która chyba nie powinna zostać zarejestrowana.


    Nie wiem, czy zawiódł ULC, na pewno zawiodły organy polskiego państwa.


    Warto też pamiętać o "gdańskim" publicznym wsparciu wizerunkowym dla AG i OLT - to wpłynęło na pewno na konkurencję na rynku.

    Ja tam Państwa i samorządów nie lubię wybielać...

    Nie wierzę, że wpływ OLT na wynik LOT był jakiś sądny, ale wątek jest.

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Stoarn, jak tak sobie już dywagujemy, to może policzmy straty poniesione przez samorządy i lotniska z tytułu chronienia rynku przed konkurencją dla PLL Lot w ostatnich 20 latach?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Od obrony LOTa przed konkurencją to jest ZArząd a nie Urząd ani tym bardziej rząd.
    To na WUMLu jeszcze mówiono, że faktycznej konkurencji w gospodarce kapitalistycznej nie ma bo monopole, zmowy oligarchiczne, kartelowe na to nie zezwolą. Sugerujecie Koledzy, że państwowego LOTa-gniota powinien dalej bronić przed konkurencją państwowy regulator, taki czy inny, na zasadzie zmowy etatystycznej? No świetny tok rozumowania!

    Więc kolejne pytanie do p. Piroga:
    A czy w świetle regulacji ULCu dzisiejszy lot powinien mieć AOC? Ma odpowiednie finansowanie zapewnione? Bo 400 baniek będzie musiał oddać i co wtedy?

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    w ostatnich 20 latach?
    się chyba zagalopowałeś Od kiedy mamy otwarte niebo?
    Poza tym nie wyjeżdżaj z tanią demagogią - jak skończyła się Air Polonia i reszta można przeczytać w annałach awiacji.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Egon, wolny rynek przewozów mamy od 8 lat, to je sobie od tych dwóch dekad odejmij.
    Do szału doprowadza mnie szukanie winnych za stan PLL Lot w bo ja wiem, zarządzie Amber Gold. Czy Air Polonii, chyba że ktoś chce udowodnić, że Litwiński założył AP żeby załatwić Lot kilka lat później.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ja nie szukam winnych, ja Ci wskazuję że stosujesz tanie triki i demagogię celem udowodnienia swoich tez. Jakby rynek przewozów w Polsce był tak lukratywny, to przy siatce w regionach już dawno najbardziej łakome kąski byłyby obsłużone przez W6 i FR. Oni naprawdę umieją liczyć pieniądze.
    golarka and mario_s like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie


    Polecamy

    To ja pojadę tanio:
    Panie Piróg.
    Nie czuje Pan smutku, że dzięki Pańskim działaniom, po 80 latach, znikną niebawem z polskiego nieba samoloty z logo LOTu? Że, tak po ludzku mówiąc, przyłozył Pan rękę do rozwalenia tej linii?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 05-01-2013, 04:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •