Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
Like Tree6Likes

Wątek: Umowy codeshare i interline LOT

  1. #1
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie Umowy codeshare i interline LOT


    Polecamy

    Nie wiedziałem, gdzie wrzucić to info, a takiego zbiorczego wątku już kilka razy mi brakowało.

    Z systemu rezerwacyjnego wynika, że 1 kwietnia kończy się CS z Aeroflotem, przynajmniej na tę chwilę nie można kupić biletów na loty LO operowane przez SU i odwrotnie.

  2. #2
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie CSy (code share) by LOT - informacje

    Trochę tytułem wstępu gdyby ktoś nie wiedział:


    Code-share to umowy podpisywane między liniami dotyczące współpracy na różnych trasach. Można sobie np. dzięki code-share zarezerwować na stronie LOT-u z Krakowa do SIN. Lecimy LOTem do FRA, gdzie przesiadamy się w SQ do SIN.
    Normą są code-share w obrębie sojuszu, ale zdarzaje się też międzysojuszowe jak np. Z WAW do Moskwy LOT i Aerofłot.


    Obecnie LO ma CSy z:

    Adria Airways*, Aerofłot (SkyTeam), Air Canada*, Air China*, All Nippon Airways*, Austrian Airlines*, Belavia, Blue1*, Brussels Airlines*, Bulgaria Air, Jat Airways, Lufthansa*, Luxair, Rossiya Airlines, SAS*, Singapore Airlines*,South African Airways*, Swiss International Air Lines*, TAP Portugal*, TAROM (SkyTeam), Turkish Airlines*, United Airlines* (poprawcie jak coś nie tak).

    Na Airline Route – Worldwide Airline Route Updates praktycznie codziennie (bezpieczniej niech będzie co tydzień) można sobie przeczytać, o jakiś nowych umowach a to SQ z SK (m.in. CPH - GDN, WAW, POZ, WRO), B6 z EK, B6 z QR, SK z TK, TK z NZ, TK z AC itd..

    Po Ameryce najwięcej CSów jest z UA (ORD) i AC (YYZ), po Europie z LH. którzy po podpisaniu JV "nas ten teges" ....

    ORD mamy z WAW 2 razy dziennie ... jaki jest sens wyświetlać dodatkowo 6 połączeń z 2 przesiadkami i czasem przelotu 28-34h WAW-JFK-LAX/SFO-ORD (bezpośrednie dla przypomnienia 10h) ani to atrakcyjne czasowo jak i cenowo a zaciemnia tylko widok od ilości danych wyświetlanych na ekranie.

    Do Pekinu LO lata 3 razy tygodniowo, (na tej trasie jest również CS z CA) i obecnie chcąć lecieć LO trzeba się wstrzelić w daty mimo, że wiele wyszukiwarek pokazuje loty łączone typu w jedną stronę LO + CA np. via ARN a powrót LO (lub odwrotnie). Czy w celu zwiekszenia dostępności oferownia nie można dogadać się by system pokazywał loty codzienne, połączenie wtedy zyskuje na atrakcyjności.

    Podobnie z przywróconym CAIrem... wstrzelamy się w daty albo lecimy z konkurencją

    W związku z "pożyczką" państwową LO raczej nie otworzy nowych kierunków, LO planował loty do Tokio, obecnie na stronie NH można kupić bilet do PL na stronie LO takich biletów kupić się nie da. (LO ma CSa z NH .. chociaż w tym przypadku raczej NH z LO)

    Od wielu lat mówi się o nowych połączeniach Azerbejdżan, Kazachstan o ktorych jak już pisałem wcześniej możemy zapomnieć, przynajmniej chwilowo ale dlaczego by nie podpisać stosownych umów w tamte rejony a jest code share np do BILBAO ?

    Loty do Hameryki (pomijając bezpośrednie z WAW) są droższe i co mogło by być atutem wcale szybsze nie są z przesiadką w ORD niż u naszych "największych przyjaciół z sojuszu" z racji ich umowy JV. Na przykładowych losowych odległych terminach jest to od 1000 wzwyż od porównywalnego czasowo połączenia. pomijam wyskakujący bardzo często komunikat gdzie nie wiadomo o co chodzi

    Uwaga


    • Dla wprowadzonej daty nie znaleziono odpowiednich połączeń. Prosimy zmienić kryteria wyszukiwania i spróbować ponownie (66002 [-1])


    No ale ja nie o Hameryce bo z racji JV to byłby większy wywód, chciałbym się skupić na innych "naszych" partnerach ze *A gdzie nie ma jeszcze ...

    przykładowo CAI ... jak zrobić z połączenia 3 razy w tygodniu połączenie daily
    przykładowo 14-18 lipca (powrót musi być z przesiadką) strona lot więc odpada, pozostają nam wyszukiwarki, wyniki ustawiłem na sortowane wg czasu przelotu LO w jedną a powrót via ZRH, FRA, VIE, MUC tylko, że powrót mamy cały na blachach konkurencji a dlaczego by nie via MXP, ATH dzięki współpracy z EgyptAir? (lub innych miast do których latają)

    wtedy osoby, które korzystają z www sobie bilet taki kupią czyli LO i MS+LO, ci którzy z innych wyszukiwarek korzystają to im tez takie połączenie powrotne wyskoczy (obecnie powrót via MXP, ATH jest widoczny przy szukaniu biletu w jedną stronę).
    Łowcy promocji kupią i tak te tańsze promocyjne bezpośrednie ale ci co w interesach latają na locie powrotnym mogli by LO wspomóc

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Sugeruję, aby ktoś w LO przejrzał listę kierunków dostępnych do wyboru z listy rozwijanej i wyrzucił te dla których nie znajduje już połączeń. Na przykład dla cs z ś.p. Spanairem.

  4. #4
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Sugeruję, aby ktoś w LO przejrzał listę kierunków dostępnych do wyboru z listy rozwijanej i wyrzucił te dla których nie znajduje już połączeń. Na przykład dla cs z ś.p. Spanairem.

    Jeżeli chodzi Tobie o Bilbao to Siatka połączeń pokazuje, że jest to połączenie obsługiwanę przez lufą z FRA --> LO4976

    tyle siatka połączeń bo strona LO:

    Uwaga

    • Dla wprowadzonej daty nie znaleziono odpowiednich połączeń. Prosimy zmienić kryteria wyszukiwania i spróbować ponownie (66002 [-1])

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wyszukiwarka tego połączenia nie znajduje.

  6. #6
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Skorzewski, nie chcę być złośliwy, ale pociągnąłbyś dokładnie taki sam wątek, który rozpocząłem jeszcze w tym roku i nawet nie spadł na drugą stronę.

    Umowy codeshare i interline LOT

    tak czy inaczej niech moderator połączy te wątki

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Nie żebym się czepiał ,ale Pan skorzewski jest wiarygodny tak samo jak min. finansów. Ostatnio musiałem mu przedstawiać dowód rezerwacji bo gość nie wierzył , że latam w C na TATL

  8. #8
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Szczerze to nie zauważyłem a złość piękności szkodzi ";-)

    a tak na marginesie to CS z SU już dawno powróciły

    PS.
    @787 myślałem, że problem z odczytywaniem maszyny operującej mamy za sobą więc skupmy się na rym co w temacie ... pozdrawiam ministra finansów:P

    czy może z ta wiarygodnością to o to Bilbao chodzi?

    Wed 14:20 Bilbao (BIO) 16:30 Frankfurt (FRA) 1
    LO 4976 Non-stop Airbus A320 (320) 2:10 Effective 2013-05-22 through 2013-10-23
    Codeshare flight, operated by Lufthansa. (LH 1143)

    Lot - Polskie Linie Lotnicze (LO) #4976 Flug-Tracker ✈ FlightAware

    ale tym sposobem doszliśmy do jeszcze ciekawszego wniosku ... biletu kupic się nie da a CS nadal jest

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Tu nie chodziło o problem z odczytywaniem maszyny bo bilet kupiłem za własne pieniądze , problem leży po twojej stronie , a raczej po stronie twojej zaściankowości , że każesz ludziom wklejać screeny z rezerwacji bo nie wierzysz że latają prywatnie w C. EOT

    EDIT LO przyznał się do winy , że mieli błąd w systemie i podarowali mi darmowy Upgrade na TATL z Y do C w dowolnym terminie w tym roku

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Schedule Code Share Extract Report for LO Passenger flights between ALL and ALL in Jun13
    Al Alliance Op Al Org Dst Miles Mktg Flight Owner Flight Stops Equip Seats Departure Time Arrival Time Block Mins Op days Tot/Wk Origin WAC Destination WAC
    LO STAR LH BIO FRA 716 4978 1147 319 126 0645 0855 130 .2..... 1 482 429
    LO STAR LH BIO FRA 716 4978 1147 319 126 0655 0905 130 1.34567 6 482 429
    LO STAR LH BIO FRA 716 4976 1143 320 150 1415 1625 130 .....67 2 482 429
    LO STAR LH BIO FRA 716 4976 1143 320 150 1420 1630 130 ..3.... 1 482 429
    LO STAR LH BIO FRA 716 4976 1143 320 150 1430 1640 130 12.45.. 4 482 429
    LO STAR LH FRA BIO 716 4971 1144 319 126 1545 1755 130 1234567 7 429 482
    LO STAR LH FRA BIO 716 4969 1146 319 126 2050 2300 130 ..34..7 3 429 482
    LO STAR LH FRA BIO 716 4969 1146 319 126 2055 2305 130 12..56. 4 429 482

    Jest przez FRA nie tylko na 1143...
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 06-06-2013 o 01:11
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 787-8 Zobacz posta
    EDIT LO przyznał się do winy , że mieli błąd w systemie i podarowali mi darmowy Upgrade na TATL z Y do C w dowolnym terminie w tym roku
    A to, po wpadkach z dreamtour, nowe podejście do pasażera w LO.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 787-8 Zobacz posta
    po stronie twojej zaściankowości
    uprzejma prośba o powstrzymanie się od osobistych komentarzy.
    klemenko likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    strona LO nie wyszkuje także: BOStonu, Detroit (DTW),

    do Dallas (DFW) tylko w soboty LO1/3 + LO4351*
    z Dallas (DFW) w 1345 LO4352*+LO4

    zastanawia mnie DUB via FRA z LH, każde polskie miasto ma bezpośrednie połączenie, taniej też zawsze wyjdzie kupic u LH

    Minneapolis z lotami tylko --> 13,17 i 22 czerwca (powrót codziennie - bez sobót), w poźniejszych datach wyskakuje słynny błąd gdzie nie wiadomoo co chodzi

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Boston pojawia się i znika, generalnie tylko z WAW, przez ORD i w śmiesznych cenach. Orbitz i inne wyszukiwarki zwracają czasem opcję z B6 przez JFK, już za sensowniejsze pieniądze choć i tak drożej niż konkurencja, bo dwie oddzielne taryfy.

    Dublin zaczynał się z tego co pamiętam od około 1k, to dość konkurencyjna cena względem ostatnich posunięć LH. Nie wiem jak teraz z dostępnością.

  15. #15
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Oferta CSowa podupadała latami. Uruchomienie bez niej Pekinu było krańcowym osiągnięciem. Wtedy to miało jeszcze jakieś znaczenie. Ale teraz to kompletny orzeszek. Dwa rzędy wielkości lepszy i szybszy efekt LOT osiągnie utylizując pikny popyt na krajówkach zamiast prowadzić gadki z partnerami, które prawie na pewno nie zakończą się przed big bangiem jaki firma przejdzie.

    Piotr

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    zastanawia mnie DUB via FRA z LH, każde polskie miasto ma bezpośrednie połączenie, taniej też zawsze wyjdzie kupic u LH
    nie zawsze na bilecie LH jest taniej to raz, a dwa ze LO to nie tylko loty z Polski, jeśli ktoś np. leci z Tbilisi do Dublina to może leciec przez WAW i FRA, ale wtedy ma bilet LO.

  17. #17
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    ^^^ odnosnie przykładu to nie wiem jak bardzo bym musiał kochac LO żeby wybrać połączenie z 2 przesiadkami i to za 10479,83 PLN w klasie biznes (klasy Y nie wyświetla) skoro za ponad połowe tego można lecieć z turkishem z 1 przesiadką i to szybszą i siedzieć w prawdziwej C o saloniku w IST nie wspomnę

    LWO-DUB by LO to również powyższa kwota w C i czas 10h i 24h, Kijów, Odessa podobnie, EVN 21/13h w C

    w sumie rozumiem, że nie ma Y, bo lepiej ostraszyć C niż kosmiczną ceną w ekonomiku

  18. #18
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    heh tak z ciekawości sprawdzałem sobie czasy do JFK i jakimś cudem lot powrotny wybrałem 14 XI i co my tu mamy ... wyświetla 2 loty ... oba z 2 przesiadkami JFK-LAX-ORD-WAW i oba tylko 35 godzin i 30 minut !!!


    pytanie brzmi dlaczego nie ma lotu w ten dzień przez YYZ? AirCanada+LO 17:40 JFK – 12:55 WAW w 13:15minut (najkrótszy możliwy to 10:45 LX czyli nie było by tak źle)

    a żeby było śmieszniej w wybranych przeze mnie przypadkowych datach te loty czyli bezpośredni do JFK i powrót via YYZ w sumie to 4886 (dwa osobne bilety) a ten dłuuugi powrotny oferowany przez LO to 5166 (jako całość)

    nie wiem czy tym razem nie strzeliłem literówki (zdania jak zwykle są z małej, wyrazu wziąć tym razem nie użyłem więc może kolega @egon odniesie się do konkretów)

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    przyjaciół mam również w Airbusie, Boeingu, Embraerze, oraz w innych liniach lotniczych

    zrozumiałbym jeszcze gdyby to był lot do USA ... z racji, że kogoś nie wpuszczą no ale nazad? zwłaszcza, że już chyba każdy ma biometryczny paszport więc problemów w Toronto nie powinno być.

    kto w LO jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy?

  19. #19
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    A gdzie Ty widzisz CS z AC przez YTO?

  20. #20
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    no właśnie nie widzę CSa a mógłby być na tym połączeniu by zaoferować sensowne rozwiązanie skoro brak w tym dniu lotu bezpośredniego

    ODLOTY - 14 listopad 2013

    17:40 JFK Nowy Jork John F Kennedy Air Canada AC8905
    19:35 YYZ Toronto Pearson International 1 h 55 min
    Połączenie na lotnisku 3 h
    22:35 YYZ Toronto Pearson International LOT LO46
    12:55 (+1) WAW Warszawa 8 h 20 min


    stąd też moje zapytanie czy ktoś się tym zajmuje czy ta "działka" lezy odlogiem

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •