Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 87
Like Tree19Likes

Wątek: Taryfy LOT a walka z konkurencją o rynek

  1. #1
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie Taryfy LOT a walka z konkurencją o rynek


    Polecamy

    Witam wszystkich


    Mając na uwadze utrzymanie się narodowego przewoźnika na rynku, otwieram nowy wątek porównujący taryfy LO z innymi liniami na konkretnych destynacjach. Pomóżmy im, bo wielokrotnie miałem wrażenie, że ktoś odpowiedzialny za to nie bierze pod uwagę ruchów konkurencji "zmuszając" paxów do korzystania z innych linii niż LO. Powód: cena. Kolejne to godziny. Może ktoś to przeczyta i wykorzysta w LOcie. Zaczynam:


    1) HEL
    * wylot i powrót tego samego dnia lub następnego (dni robocze) - AY 1405 zł RT, LO 1813 zł RT... Owszem, LO nadrabia tu taryfami OW (WAW-HEL od 673zł; HEL-WAW od 822zł - total ok 1500 zł - o ile zakupujący bilet(y) się zna...), ale...

    *wydaje się, że lepsze godziny ma AY:

    a) wylot z WAW AY rano 9:55-12:35 (pon-pt); LO poranny tylko pon/śr/pt (wylot 7:45 - znów część rezygnuje bo trzeba wcześnie wstać, być ok 6-6:30 na Okeciu...)

    b) powrót z HEL - AY o 17:20, LO późno bo 20:10 - biznesowi w 90% odpadają bo kończą pracę "jak ludzie" max o godz 15 i nie chcą czekać na samolot do godz 20...

    * częstotliwość: AY 3 daily (pon-pt), LO 1 lub 2 - znów przewaga AY

    *struktura taryfowa - owszem LO ma rozsądne OW fares w obie strony (AY tylko WAW-HEL), ale Finowie mając dogodniejszą porę powrotu (wspomniany AY2743 o 17:20) wymuszają wybranie obu odcinków na pokładzie AY (WAW-HEL-WAW) - znów przewaga AY

    Efekt końcowy: mój Klient biznesowy (analiza na konkretnym, żywym przykładzie) latający regularnie WAW-HEL-WAW w ok 75% przypadków wybiera AY zamiast LO, nie z jakiejś sympatii, a ze względów praktyczno-finansowych.


    Jeżeli zależy nam na dobru i istnieniu LO to dorzucajcie przykłady. Może ktoś z tego skorzysta w LO, może też zapytamy o to Egon któregoś dnia nowego prezesa (im szybciej tym lepiej).


    Pozdrawiam

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    LOT względem konkurencji latającej na tych samych trasach ma całkiem sensowne taryfy, oferuje tez bilety w jedną stronę bez absurdalnego narzutu do pełnego Y'ka. Problem jest tylko z połączeniami (zgranie godzin) i ewentualną dostępnością, gdzie połączenia przegrywają z ekonomią p2p (co Warszawie nie przeszkadza akurat). Gorzej jeśli chce się bilet tylko w części LOTowski, choćby za ocean, gdzie taryfy są od słabych do beznadziejnych, pomijając już dodatkowe kwestie.

    Cytat Zamieszczone przez monumental Zobacz posta
    b) powrót z HEL - AY o 17:20, LO późno bo 20:10 - biznesowi w 90% odpadają bo kończą pracę "jak ludzie" max o godz 15 i nie chcą czekać na samolot do godz 20...
    Pozazdrościć takiej pracy...
    szczurwa likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    mam mocno mieszane uczucia co do tego wątku, bo...co mozemy porównywac? nie mamy danych, a dodatkowo chcemy aby LO zarabiał dlatego mysle ze porównywanie poszczegolnych kierunków bez danych jest...bardzo teoretyczne, przykład: nie wiemy ilu mamy pasazerow tranzytowych itp.

    Ale jesli mamy rozmawiac o cenach to ja byłbym za wskazaniem ogólnej polityki cenowej LO np w stosunku do portów regionalnych - jakie stosowac podejscie, bo pochodną tego bedzie liczba rotacji na trasach WAW - regiony. A moze wspierac z regionów tylko kluczowe dla LO loty np Atlantyki

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    New York

    Domyślnie

    Jezeli chodzi o loty polonii z JFK to najwiekszym konkurentem LOTu jest Finnair moim zdaniem , ktory lata kazdego dnia i bilety ma tansze o $100 czy $200 dolarow. W Helsinkach czeka sie tylko 1h na nastepny samolot i w WAW jest sie o 10 30 rano. LO7 z JFK laduje w WAW 9 rano wiec roznica w czasie nie jest duza i wiele osob wybiera Finnair z tego wzgledu.

    Ja jako staly klient LOTu na trasie JFK-WAW, WAW-JFK radzil bym "puszczac" wiecej wieczornych lotow (LO26,LO27) dlaczego ? poniewaz przecietny pracownik nie musi brac dnia wolnego w pracy lecac LO27 , ktory startuje o 11 w nocy plus uruchomic na nowo Newark. W okolicach New Jersey jest duza liczba polonii ktora nie zawsze chce placic za taxi do JFK $100 i spedzac 2h w korkach...

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    New York

    Domyślnie

    EDIT......i oczywiscie pozbyc sie jak najszybciej SP LPE przez ktorego duzo ludzi nie chce latac LOTem.
    klemenko likes this.

  6. #6
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Polonia raczej nie lata biznes klasą, więc argument z Newark jest taki sobie.

    Finnair nie zawsze jest tańszy od lotu i są linie, które mają lepsze przesiadki od Finnaira. Na przykład Air Berlin tam i z powrotem to 21h 45m, Finnair o 3-3,5h dłużej. Biznes klasę na trasie JFK-WAW LOT ma o 1000zł tańszą od Finnaira.

    Dla odmiany LOT na lotach do JFK-Helsinki jest tańszy od Finnaira.
    Na jakieś daty sprawdzone w marcu na trasie JFK-Monachium, też LOT jest najtańszy.
    Na lotach z przesiadką do polskich lotnisk regionalnych też czasem ma najlepszą ofertę. Świat nie kręci się dookoła Warszawy.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarek83 Zobacz posta
    (...) uruchomic na nowo Newark (...)
    Ja to powtarzam od samego początku. Początku końca. Końca Newark.

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarek83 Zobacz posta
    Jezeli chodzi o loty polonii z JFK to najwiekszym konkurentem LOTu jest Finnair moim zdaniem , ktory lata kazdego dnia i bilety ma tansze o $100 czy $200 dolarow. W Helsinkach czeka sie tylko 1h na nastepny samolot i w WAW jest sie o 10 30 rano. LO7 z JFK laduje w WAW 9 rano wiec roznica w czasie nie jest duza i wiele osob wybiera Finnair z tego wzgledu.
    EWR-DUS-WAW, czy też JFK-MUC-WAW z przesiadką są raptem 30-60 minut dłuższe według rozkładu niż JFK-WAW i nie trzeba wcale się w dni operowania za bardzo wstrzelać.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    New York

    Domyślnie

    Ja tu sie opieram na wlasnym doswiadczeniu oraz na danych od mojego znajomego ktory zajmuje sie sprzedaza biletow z USA.

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez monumental Zobacz posta
    *wydaje się, że lepsze godziny ma AY:
    Bardzo dyskusyjne.

    Cytat Zamieszczone przez monumental Zobacz posta
    a) wylot z WAW AY rano 9:55-12:35 (pon-pt); LO poranny tylko pon/śr/pt (wylot 7:45 - znów część rezygnuje bo trzeba wcześnie wstać, być ok 6-6:30 na Okeciu...)
    Naprawdę nie wiem co Ty chcesz robić na tym Okęciu o 6:00. Jeśli masz wylot o 7:45 i przynajmniej FTL, to w 95% procent przypadków wszystko pójdzie dobrze i jeszcze będziesz mieć czas na spokojne śniadanie w poczekalni, jeśli będziesz na lotnisku o 06:55. Osobiście nie wstałbym z łóżka wcześniej niż o 06:00. Moim zdaniem godzina wręcz idealna, jak na poranny lot, to wręcz późno.

    Cytat Zamieszczone przez monumental Zobacz posta
    b) powrót z HEL - AY o 17:20, LO późno bo 20:10 - biznesowi w 90% odpadają bo kończą pracę "jak ludzie" max o godz 15 i nie chcą czekać na samolot do godz 20...
    Przeciętni ludzie nie kończą pracy o 15.
    Jeśli wylatujesz Finnairem o 09:55, to pierwsze spotkanie lub cokolwiek robisz, możesz zacząć nie wcześniej niż o 13:30 lokalnego czasu. Jeśli wracasz lotem o 17:20, to na wykonanie zadania masz około 1 godzinę 50 minut w przybliżeniu.
    To generalnie nie wystarcza na więcej niż jedno spotkanie i to w porze obiadowej.
    Także takie rozwiązanie pasuje do możliwości ekstremalnie małej proporcji podróżujących. Ale rzeczywiście jeśli ktoś lata na obiady do Helsinek, nie mając przy tym innych zajęć, to jest to.

    Lecąc LO będziesz bardziej zmęczony, ale na miejscu masz ponad 7 godzin, czyli cały dzień pracy. To dramatycznie zwiększa liczbę osób, dla których to da zwrot środków wydanych na bilet.

    Generalnie, taki wątek jest zabawny, ale kombinacji jest tak dużo, że ich ogarnięcie w tej postaci jest absolutnie niemożliwe.
    leonid likes this.

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarek83 Zobacz posta
    EDIT......i oczywiscie pozbyc sie jak najszybciej SP LPE przez ktorego duzo ludzi nie chce latac LOTem.
    Większej bzdury już dawno nie czytałem (sorry) . Przeciętny pasażer ma naprawdę znikome pojęcie o samolotach (flocie) LO, więc tylko chyba wtajemniczeni wiedzą ,że w PE może zgasnąć nagle światło lub zadymić monitor

  12. #12
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    To dobry wątek bo są konkretne historie.

    Przykład taryf i rejsów do HEL to bardzo dobry przykład nierównej walki LO i AY. Niestety LO ma tak poukładane godziny, że trzeba naprawdę się wstrzelić, żeby z łaską kupić 2xOW. Nikt nie będzie leciał rano po to by wrócić następnego dnia w nocy płacąc 2x więcej. 2:0 dla AY na starcie.
    monumental likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    New York

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 787-8 Zobacz posta
    Większej bzdury już dawno nie czytałem (sorry)
    Bzdury nie bzdury , ale czesto slysze od rodziny,znajomych etc. ze lecieli tym "samolotem z gwiazda" i sa bardzo niezadowoleni poniewaz sniedzenia sa niewygodne , niektore stoliki sa przyklejone tasma itp- mowie o klasie ECO. Wiec jak ktos leci pierwszy raz LOTem to ma wlasnie takie wyobrazenie o tym przewozniku i w ten sposob zniecheca ludzi do siebie.

    PS. W NY wsrod ludzi ktorzy interesuja sie lotnictwem LPE ma przydomek "Nasza gwiazda"

  14. #14

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    To dobry wątek bo są konkretne historie.
    Konkretne use cases są dobre, ale nie wszystkie przekładają się na to, czego może oczekiwać wystarczająco duża grupa potencjalnych klientów, aby warto było do niej dostosowywać produkt/usługę. Pierwsza historia taka nie była.
    olekorlo likes this.

  15. #15
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Konkretne use cases są dobre, ale nie wszystkie przekładają się na to, czego może oczekiwać wystarczająco duża grupa potencjalnych klientów, aby warto było do niej dostosowywać produkt/usługę. Pierwsza historia taka nie była.
    Może tak:
    1. LO
    - masz tylko 2 dni w tygodniu, żeby załatwić sprawy w HEL
    - wylatujesz wcześnie rano a wracasz w nocy, więc następnego dnia jesteś zmięty.
    - nie zdążysz czegoś załatwić i masz pełniutkie 3 dni wyjęte.
    - płacisz minimum 1800 zł

    2. AY
    - masz 7 dni w tygodniu, żeby załatwić sprawy w HEL
    - wylatujesz poprzedniego dnia na noc, śpisz grzecznie i wracasz następnego "za dnia" lub wylatujesz rano i wracasz wyspany rano następnego dnia.
    - jeśli wypadnie coś dodatkowo, to masz jeszcze rejs w południe i wieczorem.
    - płacisz minimum 800 zł

    Co z tego wynika: dokładnie tyle samo czasu potrzebujesz przeznaczyć w przypadku LO i AY żeby załatwić sprawy w HEL. Z tą różnicą, że w LO masz tylko 2 dni do wyboru, droższy bilet i bardziej wyczerpującą wizytę.

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Dla odmiany LOT na lotach do JFK-Helsinki jest tańszy od Finnaira.
    Na jakieś daty sprawdzone w marcu na trasie JFK-Monachium, też LOT jest najtańszy.
    Na lotach z przesiadką do polskich lotnisk regionalnych też czasem ma najlepszą ofertę. Świat nie kręci się dookoła Warszawy.
    No niestety ale ja na wylot w lutym za 3 bilety LH RZE-JFK zapłaciłem o 2250 zł taniej od tego co oferował LO w Y. LH miała normalne bilety tańsze aniżeli LO w szalonych środach które śledziłem od kilku miesięcy. Wybór był oczywisty.
    STYRO likes this.

  17. #17

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    - wylatujesz poprzedniego dnia na noc, śpisz grzecznie i wracasz następnego "za dnia" lub wylatujesz rano i wracasz wyspany rano następnego dnia.
    Powiem tak: dla wielu osób możliwość spania we własnym łóżku w ulubionym towarzystwie i/lub możliwość przeczytania dzieciom bajki na dobranoc (lub cokolwiek podobnego) jest warta więcej niż różnica w cenie biletu, zwłaszcza kiedy pracodawca lub klient pokrywają koszty podróży, a nocleg w hotelu też nie jest za darmo.

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    - wylatujesz wcześnie rano a wracasz w nocy, więc następnego dnia jesteś zmięty.
    Bez przesady, pobudka o 6:00-06:30 to nie jest koniec świata, a jeśli przylatujesz do Warszawy o 21, to masz przed sobą jeszcze dobrych kilka godzin życia.

    Poza tym, bilety LO możesz łączyć z biletami SASu i LH, co daje dodatkowe możliwości bez tak długiego odsunięcia od spraw, które mogą być dla Ciebie ważne w Warszawie, jakie wymusza Finnair.

    Także nie jest aż tak źle jak piszesz, a niskie ceny w relatywnie dobrze zarządzanej firmie jaką jest Finnair wynikają tylko z braku wystarczającego popytu.
    skorzewski and leonid like this.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez monumental Zobacz posta

    b) powrót z HEL - AY o 17:20, LO późno bo 20:10 - biznesowi w 90% odpadają bo kończą pracę "jak ludzie" max o godz 15 i nie chcą czekać na samolot do godz 20...
    Szok jak dla mnie. W jakim biznesie ci ludzie pracują??? Państwowym? Osobiście lecąc biznesowo nigdy nie kupiłbym powrotu o 17.20.
    W większość wypadków firma chce, zebym załatwił sprawy jak najszybciej i wrócił. Ale załatwił.
    Widac klient ma inne priorytety.
    Delegacja zakładajaca pobyt u klienta na circa 1330-1600? Bywa i tak.
    Moim zdaniem rozkład LOT z WAW jest o niebo lepszy dla jednodiowego pobytu. Gdyby to było kryterium zdecydowanie wybrałbym LOT i nawet dopłacił za bilet bo daje swobode i wiecej czasu na miejscu.

    Dla mnie np powrót LOT z Londynu zawsze był za wcześnie.

    Chciałbym jeszcze odnieść się do kwestii cen biletów LOT na Atlantyku.
    Bez info o LF zarzuty zarzuty czy dyskusję dotyczace cen sa moim zdaniem bez sensu.
    LOT ma dośc ograniczone oferowanie w stosunku do np LH i jeśli LF przekracza 80-85 procent (a kiedyś przekraczał regularnie) to z natury rzeczy reszta biletów jest droga.

    OVERNIGHT versus DAY FLIGHT
    I uwaga - porównywac nalezy też zwrócic uwagę czy dany lot jest overnight czy dzienny. Typowo loty dzienne maja dużo gorsze LF i sporo niższe ceny. Na tej samej trasie różnice potrafią byc naprawde duże w tych samych lub zbliżonych terminach.
    olekorlo likes this.

  19. #19
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Ztof, wszystko zależy jakie biznesy robisz w danej lokalizacji. Ale na pewno mniejszy wybór, wyższa cena nie dają przewagi. Nie wiem czym się kieruje LO swoimi rejsami. AY zapewne dowozi/rozwozi long-haule.

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Tez nie slyszalem, zeby ktos u nas w grupie lecial gdzies na 3-4h. Zawsze sa jakies tematy a jesli nawet zostaje odrobina czasu to idziemy na miasto cos zjesc.. Plus dla LO.


Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •