Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree18Likes
  • 2 Post By stefann
  • 7 Post By Gabec
  • 4 Post By Stampa
  • 1 Post By Atco
  • 4 Post By Stampa

Wątek: PLL LOT- Brak przygotowania do przyjęcia B787

  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie PLL LOT- Brak przygotowania do przyjęcia B787


    Polecamy

    Oczywiście w tej chwili B787 są uziemione i nie ma w tym żadnej winy LOTu, ale jak pewnie wiele osób jeszcze pamięta, zanim doszło do uziemienia, praktycznie co dzień/dwa samoloty LOT były zatrzymywane przez różne problemy.

    Najwyraźniej wynikało to, jak można przeczytać w artykule Flight Global (http://www.flightglobal.com/fg-club/...cing-aircraft/) z drastycznego braku przygotowania LOTu do przyjęcia tego samolotu. Wprawdzie nazwa LOT się tam nie pojawia, ale z opisu jest to jasne.

    Tak podsumował ten poziom przygotowania Michael Denis, ekspert od maintenance, cytowany przez artykuł:
    I'm just like 'what are you people thinking?'
    Interesujące zwłaszcza dla tych, którzy kupili bilety specjalnie dla B787, a ich lot z przyczyn technicznych został odwołany lub samolot podmieniony na inny.

    Artykuł może wymagać darmowej rejestracji, ale ze względu na prawa autorskie nie wklejam go tutaj.

  2. #2
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Artykuł wymaga rejestracji. Wypadało by streścić co tam pisze...żadnych praw autorskich nie naruszysz.

    A tak poza tym to oglądałem wczoraj audycje dokumentalna odbioru 748 przez LH. Lufa wysłała rzesze inżynierów do Seattle, którzy mieli setki zastrzeżeń do samolotu, domagając się poprawek lub obniżki ceny. Tak sobie pomyślałem ile inżynierów LOT wysłał. Na przykład facet Lufy domagał się aby w miejscu gdzie wchodzą pasażerowie dywan był bardziej szczelnie położony i zawinięty 5 cm "do środka" obudowania (nie potrafię lepiej wytłumaczyć), tak aby nie zbierała się wilgoć itp. I potem inżynier z Seattle powiedział ze są przewoźnicy typu LH, którzy maja bardzo surowe wymagania a także tacy, którzy biorą to co fabryka im "wypluje"...
    aisle seat and potwo-or like this.

  3. #3
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    "The lack of appreciation for the complexity of these new aircraft, combined with the constant delays [and] their financial situation, sort of lulled them to sleep," he says. "But the fact that they didn't even have a hangar that the aircraft fitted in and no plans to build one, I'm just like 'what are you people thinking?'"
    Domniemany fragment dotyczący LO
    Atco, aisle seat, stefann and 4 others like this.
    no risk, no fun ;D


  4. #4
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Mnie również w książce jednego słynnego pisarza lotniczego zabrakło rozdziału pod tytułem: "Jak przygotowywałem LOT do porażki przez nicnierobienie kiedy Dreamliner opóźniał się coraz bardziej z miesiąca na miesiąc".
    St.
    Atco, konrad777, E-Jet KRK and 1 others like this.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    No to tuba propagandowa firmy z tradycjami ma ciężki okres

  6. #6
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Tak sobie pomyślałem ile inżynierów LOT wysłał...
    LH zdaje się mocno uczestniczyła w projekcie 748, więc nie ma co porównywać.

    Przetłumaczcie ten tekst bo jest enigmatycznie.

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    "Brak zrozumienia złożoności nowej maszyny połączony z ciągłymi opóźnieniami (i) ich sytuacją finansową nieco ich uśpił. Ale fakt, że nie mieli nawet hangaru stosownego dla samolotu ani nawet planów jego budowy każe się zastanowić, czy aby nie urwali się z choinki." Mniej więcej.
    potwo-or likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Domniemany fragment dotyczący LO
    LOT jest jedyną firmą, która spełnia kryteria opisu: sytuacja finansowa, fakt odebrania samolotu (który wynika z paragrafu, którego nie ukradłeś), brak większych maszyn we flocie (i zatem brak odpowiedniego hangaru)

  9. #9
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Dziękuję Atco. Trudno się nie zgodzić.

  10. #10
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Pomysł na wprowadzenie Dreamlinera do eksploatacji w PLL był podobny do pomysłu na zarządzanie. To plan trzypunktowy, jak zwykle:
    1. odsunąć od procesu wszystkich profesjonalistów,
    2. zaimportować kosmonautę z zewnątrz i dać mu pełnię władzy,
    3. jak mu nie będzie coś wychodziło, to załatwić to PR-em oraz rozpowszechnianiem bzdur takich jak np. że "hangar jest do niczego niepotrzebny", albo że "obsługę lepiej robić za granicą niż u siebie".
    St.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •