Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree1Likes
  • 1 Post By L4

Wątek: współpraca LOT z innymi liniami w ramach Star Alliance

  1. #1
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie współpraca LOT z innymi liniami w ramach Star Alliance


    Polecamy

    Zadałem sobie trochę trudu i poszukałem, że chyba żaden z "partnerów" w Star Alliance nie ma code-share na krajowe rejsy LOTu- poprawcie mnie jeśli się mylę. Np. Air Canada, Swiss, Austrian, United oferują połączenia do GDN/WRO/POZ/KRK przez Monachium, Frankfurt lub Kopenhagę, nie ma jednak możliwości znalezienia opcji z przesiadką w WAW. Na stronie Air China, po dłuższych próbach, poddalem się bo wyszukiwarka w ogóle nie znajdywała połączeń do Polski. Nawet TAP i Air Canada które przez długo oferowały przesiadki w WAW na połączenia krajowe wykonywane przez LOT na zasadzie code-share, w tej chwili tego nie umożliwiają. Zauważylem też,że nawet do takich miast jak VNO czy OTP żadna z linii rzekomo-sojuszniczych nie proponuje przesiadki w WAW i dalej podróży LOTem ( a przynajmniej tak wynika z wyszukiwarek). Czy dobrze więc rozumiem,że w ramach "współpracy w sojuszu" nie ma umowy code-share na dalsze połączenia przez Warszawę do innych miast, na odcinkach wykonywach przez LOT?
    Wiem,że są chyba dwa wyjątki - dobroduszna ciocia Lufa ma c-de-share na połączenia WAW-VNO/LO i chyba jeszcze WAW-RIX/LO, ale aż mi się wierzyć nie chce że jest tak źle...

  2. #2
    Awatar avda

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A to nie przez to ze LOT nie będzie obsługiwał lotów krajowych i oddaje je lini z poza sojuszu?

  3. #3
    skorzewski
    Goście

  4. #4
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    zapomnialem dopisać,że sprawdzałem wszystko już na nowy sezon. Code-share'y na krajówki , które LOT miał zawsze z TP i AC zniknęły, z OS też nie widzę

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Korzyści z członkostwa w Star Alliance

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    United sprzedaje WAW-ORD. Krajówki też można było kupić oddzielnie.
    WAW-AMS/BRU/LHR/FRA/MUC działają też jako feedery UA.

    Razem więcej lotów chyba niż przez LO można na UA dostać.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale zawsze jak szukam biletów do USA na stronie United to połączenia z wykorzystaniem LOTowskiego rejsu transaltlantyckiego wyskakują nisko nisko...

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ale zawsze jak szukam biletów do USA na stronie United to połączenia z wykorzystaniem LOTowskiego rejsu transaltlantyckiego wyskakują nisko nisko...
    Nic dziwnego- LO jest poza transatlantyckim JV, także współpraca z LO jest dla uczestników JV niekorzystna, zwłaszcza, że LO oprócz Szczecina i Bydgoszczy nie wnosi dokładnie nic, a teraz jeszcze przyciął możliwość zbierania punktów na lotach lokalnych.

  9. #9
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    United sprzedaje WAW-ORD. Krajówki też można było kupić oddzielnie.
    WAW-AMS/BRU/LHR/FRA/MUC działają też jako feedery UA.

    Razem więcej lotów chyba niż przez LO można na UA dostać.
    Dzięki za odpowiedź L4, ale jak sie ma jeszcze kwestia krajówek? Czy United ma code-share np.na przelot ORD-WAW-WRO/KRK/KTW/POZ/GDN?? Chodzi mi o te końcowe segmenty

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Końcowe segmenty załatwia za pomocą LH, z którą jest w aliansie atlantyckim.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Czyli jest tak jak myślałem, "strategiczni partnerzy" mają głęboko w pompie LOT i robią wszystko by był to przewoźnik ostatniego wyboru... Zastanawiam się czy w obecnej sytuacji jest jeszcze jakikolwiek sens żeby dalej być członkiem takiego "sojuszu"? Jakie są korzyści z członkowska LO w *A- poza programem Miles&More i jako-takim zapełnieniem samolotów do Niemiec??

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Końcowe segmenty załatwia za pomocą LH, z którą jest w aliansie atlantyckim.
    Jak pisałem, przez UA nie ma problemu z feederami na LO zamiast LH. Kwestia tylko ile miejsce LO udostępni.
    LH też nie jest tak różowo, bo najniższe klasy na feedaerach zastrzega dla swoich połączeń mimo JV.

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    Czyli jest tak jak myślałem, "strategiczni partnerzy" mają głęboko w pompie LOT i robią wszystko by był to przewoźnik ostatniego wyboru... Zastanawiam się czy w obecnej sytuacji jest jeszcze jakikolwiek sens żeby dalej być członkiem takiego "sojuszu"? Jakie są korzyści z członkowska LO w *A- poza programem Miles&More i jako-takim zapełnieniem samolotów do Niemiec??
    Jak zwykle "stretegiczni parnetrzy" mają być od robienia LO dobrze? Pomiajając ORD/JFK/YYZ mają oferować po trzy przesiadki na bilecie żeby pasażerów z regionów zgarnąć, gdzie syndykat UA/AC/LH ma kilkanaście opcji z jednym stopem?

    Korzyścią z *A może być pozycja oczko wyżej od LCC dla klietna biznesowego, jeśli nie ma innej opcji.
    polozy likes this.

LinkBacks (?)

  1. 10-07-2013, 16:19

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •