A to nie przez to ze LOT nie będzie obsługiwał lotów krajowych i oddaje je lini z poza sojuszu?
Zadałem sobie trochę trudu i poszukałem, że chyba żaden z "partnerów" w Star Alliance nie ma code-share na krajowe rejsy LOTu- poprawcie mnie jeśli się mylę. Np. Air Canada, Swiss, Austrian, United oferują połączenia do GDN/WRO/POZ/KRK przez Monachium, Frankfurt lub Kopenhagę, nie ma jednak możliwości znalezienia opcji z przesiadką w WAW. Na stronie Air China, po dłuższych próbach, poddalem się bo wyszukiwarka w ogóle nie znajdywała połączeń do Polski. Nawet TAP i Air Canada które przez długo oferowały przesiadki w WAW na połączenia krajowe wykonywane przez LOT na zasadzie code-share, w tej chwili tego nie umożliwiają. Zauważylem też,że nawet do takich miast jak VNO czy OTP żadna z linii rzekomo-sojuszniczych nie proponuje przesiadki w WAW i dalej podróży LOTem ( a przynajmniej tak wynika z wyszukiwarek). Czy dobrze więc rozumiem,że w ramach "współpracy w sojuszu" nie ma umowy code-share na dalsze połączenia przez Warszawę do innych miast, na odcinkach wykonywach przez LOT?
Wiem,że są chyba dwa wyjątki - dobroduszna ciocia Lufa ma c-de-share na połączenia WAW-VNO/LO i chyba jeszcze WAW-RIX/LO, ale aż mi się wierzyć nie chce że jest tak źle...
A to nie przez to ze LOT nie będzie obsługiwał lotów krajowych i oddaje je lini z poza sojuszu?
Tutaj jeszcze jest po staremu ...Tablica przylotów i odlotów — Lotnisko Chopina w Warszawie :: Warsaw Chopin Airport
Tablica przylotów i odlotów — Lotnisko Chopina w Warszawie :: Warsaw Chopin Airport
Jakiś czas temu można było na stronie OS kupić bilet na United z WAW do ORD
zapomnialem dopisać,że sprawdzałem wszystko już na nowy sezon. Code-share'y na krajówki , które LOT miał zawsze z TP i AC zniknęły, z OS też nie widzę
United sprzedaje WAW-ORD. Krajówki też można było kupić oddzielnie.
WAW-AMS/BRU/LHR/FRA/MUC działają też jako feedery UA.
Razem więcej lotów chyba niż przez LO można na UA dostać.
Końcowe segmenty załatwia za pomocą LH, z którą jest w aliansie atlantyckim.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Czyli jest tak jak myślałem, "strategiczni partnerzy" mają głęboko w pompie LOT i robią wszystko by był to przewoźnik ostatniego wyboru... Zastanawiam się czy w obecnej sytuacji jest jeszcze jakikolwiek sens żeby dalej być członkiem takiego "sojuszu"? Jakie są korzyści z członkowska LO w *A- poza programem Miles&More i jako-takim zapełnieniem samolotów do Niemiec??
Jak pisałem, przez UA nie ma problemu z feederami na LO zamiast LH. Kwestia tylko ile miejsce LO udostępni.
LH też nie jest tak różowo, bo najniższe klasy na feedaerach zastrzega dla swoich połączeń mimo JV.
Jak zwykle "stretegiczni parnetrzy" mają być od robienia LO dobrze? Pomiajając ORD/JFK/YYZ mają oferować po trzy przesiadki na bilecie żeby pasażerów z regionów zgarnąć, gdzie syndykat UA/AC/LH ma kilkanaście opcji z jednym stopem?
Korzyścią z *A może być pozycja oczko wyżej od LCC dla klietna biznesowego, jeśli nie ma innej opcji.
Zakładki