Strona 11 z 30 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 581
Like Tree551Likes

Wątek: Krajówki po staremu!

  1. #201

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Przepraszam, ale o czym my tu dyskutujemy?

    LOT pokazuje niemoc biznesową, z krótkimi przebłyskami, od kilkunastu lat. Nie zmienią tego ani kanapki, ani nowe toczki na głowach CC.
    Eurlot pokazuje niemoc biznesową od prawie 2 lat. I jedyne na co ich stać, to wymyślanie kolenych nowych pseudostrategii, których efekty właśnie oglądamy w postaci durnych połączeń w jedną stronę z międzylądowaniem.

    Żadne roszady pt zabieramy, zostawiamy krajówki nic tu nie zmienią.

    Rzeczywistość jest niestety smutna.
    Stoarn, Lukasz and Amadeusz like this.

  2. #202
    Awatar Paprykus

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Katowice / Glasgow

    Domyślnie

    Przeczytałem artykuł o tym na stronie na P i jak zobaczyłem ten fragment o tym, że taniej będzie krajówki E-jetami obsługiwać, to mi się przypomniało co nieboszczyk OLT ogłaszał kilkanaście godzin przed "śmiercią". Czyżby tradycja?
    Lukasz likes this.

  3. #203
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lit_wiński Zobacz posta
    Spytajcie się lotników czy nie woleliby latać w Locie.
    Oczywiście że piloci K2 (przynajmniej większość) wołałaby latać w LOT. Ale przejścia z K2 do LOT to temat martwy od kilku lat (poza jednym epizodem z 2010-11). Jeśli Mikosz zrealizuje ten "plan" to piloci K2 będą latać najwyżej do pośredniaka po kuroniówkę.

  4. #204

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez l410driver Zobacz posta
    Oczywiście że piloci K2 (przynajmniej większość) wołałaby latać w LOT. Ale przejścia z K2 do LOT to temat martwy od kilku lat (poza jednym epizodem z 2010-11). Jeśli Mikosz zrealizuje ten "plan" to piloci K2 będą latać najwyżej do pośredniaka po kuroniówkę.
    To LOT ma taką nadwyżkę personelu, że sobie poradzi bez zatrudniania kogokolwiek?
    Trevligt att träffas!

  5. #205
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Póki co to tak twierdzi redaktor Pytlos 'jak z naszych informacji wynika'. A żeby odpowiedzieć na to pytanie trzebaby poznać aktualną stawkę za godzinę blokową w przypadku Q-400, oraz ten sam koszt dla E70.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  6. #206
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    już to widzę jak prezes K2 poleciał do swojego brata w ARP na skargę, że Sebastian nie chce się już z nim bawić.

    Może, ktoś w końcu się obudzi w MSP i się zastanowi, po co ta spółka w ogóle została stworzona, czy po to żeby być tanim podwykonawcą czy niezależnym przewoźnikiem latającym na swoich trasach z wielkimi funduszami wyadawanymi na promocje i marketing, dzialem IT i pensje dla owych pracowników.

    A tak swoją drogą to wg tej nieoficjalnej informacji wyszło, że chętnych na te embriony z przetargu nie było?

    K2 bedzie teraz w kropce, jak odejdzie mu LOT, za chwilę przetarg na obsługę VIPów, w którym nie startowali (LOT, Enter i Blue Jet).

  7. #207
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paprykus Zobacz posta
    Przeczytałem artykuł o tym na stronie na P i jak zobaczyłem ten fragment o tym, że taniej będzie krajówki E-jetami obsługiwać, to mi się przypomniało co nieboszczyk OLT ogłaszał kilkanaście godzin przed "śmiercią". Czyżby tradycja?
    Wiesz - tamtym tez brakowalo tylko wyciecia cateringu do "zbilansowania sie" ... w ostatnich dniach byla tylko woda niegazowana
    gime likes this.

  8. #208
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Pewnie taniej wyjdzie zatrudnienie E70 niż płacenie za nich rat leasingowych, wypasanie na płytach lotnisk i dodatkowo opłacanie K2. Tak, jak piszecie wygląda to na pocałunek śmierci dla K2. Chyba, że faktycznie ktoś ich weźmie z Dashami jako dowozówkę. Ale przecież kilkukrotnie pisano tu o problemach z ładownością Q400, więc nie są najlepsze do dowozów na long-haul.
    Poza tym świadczy to o braku strategii, ale i jakimś ratowaniu się - skoro i tak płacimy za E70, nie mamy co z nimi zrobić, to po co jeszcze płacić obcej firmie?


  9. #209

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Plan Mikosza
    To jest oksymoron.

    Najpierw były występy w telewizji i przed sejmem. Parafrazująć, "LOT nie zdołał działać rentownie przez ostatnie lata między innymi z powodu "nieefektywnych" kosztowo Embraerów, ich zakup był błędem na który biedny teraźniejszy Minister i Zarząd nie mieli wpływu i natychmiastowo nastąpi wymiana floty na większe jednostki rozdiny 737/320." Teraz nagle okazuje się że nie dość że Embraer są "efektywne" kosztowo to wyprzedzają swoją "efektywnością" samoloty turbośmigłowe.

    Nalezy przypomnieć że za swojej pierwszej kadencji Prezes Mikosz był mocnym adwokatem wyboru DH4, wtedy marzyło sie latania po całej Europie turbośmigłowcami.

    Aby móc skutecznie blefować należy najpierw mięc jakieś karty które oponent jeszcze nie widział. Skąd LOT nagle znajdzie od pięciu do sześciu wolnych Embraerów aby zastąpić dotychczasowe eurolotowskie Bombardiery. Będą zmuszeni zawiesić jakieś połączenia europejskie lub ograniczyć program lotów krajów.

    W pierwszym przypadku, będzie genialna powtórka z Berlin czy Hanoi, gdzie najpierw nasprzedawano tanich biletów w Szalonych Środach i First Minute a następnie bedzie konieczne zabezpieczenie zastępczego przelotu dla tych klientów innymi liniami, w ten sposób obarczając sie dodatkowymi kosztami.

    W drugim przeprzypadku nastąpi chyba ostateczny rozkład polskiego portu przesiadkowego w Warszawie. 4 poznańskie loty to zupełne minimum, ograniczenia lotów do Gdańska spowoduje że nie będzie można znaleźć wolnego miejsca skutując ograniczeniem ruchu lokalnego albo ruchu tranzytowego lub kosmicznymi cenami biletów co też doprowadzi tdo ograniczenia liczby klientów, albo zupełnie niezrozumiałe oczekiwanie że mieszkańcy Śląska - największej konurbacji w Polsce - zdecydują się na jazdę dwoma pociągami na lot dreamlinerem zanim wybiorą konkurencją.
    CRC, kasjanek, thewho and 10 others like this.
    „Oceniam, że szanse powodzenia pana misji są zaledwie na poziomie 1%. Dziękuję.”
    - Henryk Zimakowski, były Dyrektor PLL LOT ds. ekonomiczno-handlowych,
    do Sebastiana Mikosza, Prezesa PLL LOT SA, 20.02.2013, Komisja Skarbu Państwa

  10. #210
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Z powyższego wynika, że LOT-em zarządza banda kretynów. I tym ludziom, w dużej mierze odpowiedzialnym za katastrofalny stan linii, dano okrągły miliard, aby ją z dołka wyprowadzili. Przypomina to gaszenie ognia benzyną. Może czas wreszcie uświadomić sobie, że polskiego podatnika nie stać na narodową linię lotniczą. I z tego faktu wyciągnąć, bolesne niestety, lecz konieczne wnioski.

  11. #211

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    W drugim przeprzypadku nastąpi chyba ostateczny rozkład polskiego portu przesiadkowego w Warszawie. 4 poznańskie loty to zupełne minimum, ograniczenia lotów do Gdańska spowoduje że nie będzie można znaleźć wolnego miejsca skutując ograniczeniem ruchu lokalnego albo ruchu tranzytowego lub kosmicznymi cenami biletów
    Masz absolutnie racje. LOT mial kupowac wieksze samoloty w miejsce Embraerow, aby zwiekszyc oferowanie i efektywniej wykorzystywac flote, wiazaloby sie to mniejszym kosztem lotu w przeliczeniu na 1 pasazera, co za tym idzie moznaby dac nizsze ceny i tym samym lepiej konkurowac nie tylko z lowcowstami, ale i z innymi liniami takimi jak LH, SAS czy AF. Tymczasem teraz okazuje sie, ze oferowanie na lotach krajowych spadnie z uwagi na zastapienie Dashy Embraerami 170, do tego wiaze sie to ze skasowaniem kilku tras europejskich (wymuszone tez przez eurosocjalistow), a to dalej sprawi, ze atrakcyjnosc oferty LOT spadnie, spadnie feedowanie lotow dalekodystansowych ale tez wplynie na zapelnienie samolotow na krajowkach - krotko mowiac, bledne kolo. W lotnictwie dziala efekt skali, LOT sie kurczy i na tle swoch konkurentow staje sie coraz mniej znaczacym przewoznikiem, a to takze zmniejsza jego atrakcyjnosc w oczach klientow. Po prostu, w lotnictwie licza sie ci duzi. Kolejna sprawa jest taka, ze LOT przegrywa niemal kazda konkurencje, blyskawicznie wycofal sie z Berlina po wejsciu Air Berlin do WAW, z prostych przyczyn: Embraery byly jak mniemam mniej ekonomiczne od Dashy AB, Dashe K2 byly potrzebne gdzie indziej, co wiecej duza linia jaka jest AB ma o wiele wiecej do zaoferowania dla paxow niz LOT - wiecej opcji przesiadkowych i to przy czesto nizszych cenach i wcale nie tak slabym serwisie. Teraz Wizzair wchodzi na trase do Izraela, podejrzewam ze LOT straci i to duzo, moze sie nawet wycofa z tej trasy, El Al pewnie zostanie i bedzie wybierany przez biznes, a W6 beda latac pozostali, dla ktorych liczyc sie bedzie cena.

  12. #212
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Po co zarabiać na pasażerach jak można w mediach wypowiadać się jaki ten Boeing jest zły i nie chce płacić za opóźnienia. W końcu status najlepszej linii biznesowej w Europie Środkowej nie wziął się z niczego i tenże producent Dreamlinera weźmie to sobie do serca i zgodzi się na żądania LOTu.
    Zgadzam się z kasjankiem. Tu nie trzeba odkrywać ekonomii. Każda firma, gdy się kurczy i ogranicza, jest oceniana przez rynek jako nieprzewidywalna. Nikt, w miarę rozsądny, nie wykupi na kilka miesięcy wcześniej biletu na jakieś połączenie które może zostać ograniczone bądź skasowane a pasażer zostanie z odszkodowaniem w nocniku.

  13. #213
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    LOT przegrywa niemal kazda konkurencje, blyskawicznie wycofal sie z Berlina po wejsciu Air Berlin do WAW, z prostych przyczyn: Embraery byly jak mniemam mniej ekonomiczne od Dashy AB,
    ale jak to ? lotowskie embraery są mniej ekonomiczne od embraerów Air Berlin ?

  14. #214

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    CRC, wiedzialem ze ktos na to zwroci uwage, zauwaz ze Air Berlin wydaje sie miec nizsze koszty niz LOT, a oblozenia maja chyba wieksze.

  15. #215

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Masz absolutnie racje.
    Dziękuje za uznanie.
    Ale ja nic takiego nie napisałem, ani nie miałem na myśli:
    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    LOT mial kupowac wieksze samoloty w miejsce Embraerow, aby zwiekszyc oferowanie i efektywniej wykorzystywac flote, wiazaloby sie to mniejszym kosztem lotu w przeliczeniu na 1 pasazera, co za tym idzie moznaby dac nizsze ceny i tym samym lepiej konkurowac nie tylko z lowcowstami, ale i z innymi liniami takimi jak LH, SAS czy AF.
    Uważam że flota składająca się z rodziny Embraerów jest jak najbardziej wystarczająca dla potrzeb takiej linii jak LOT.
    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Tymczasem teraz okazuje sie, ze oferowanie na lotach krajowych spadnie z uwagi na zastapienie Dashy Embraerami 170, do tego wiaze sie to ze skasowaniem kilku tras europejskich (wymuszone tez przez eurosocjalistow), a to dalej sprawi, ze atrakcyjnosc oferty LOT spadnie, spadnie feedowanie lotow dalekodystansowych ale tez wplynie na zapelnienie samolotow na krajowkach - krotko mowiac, bledne kolo. W lotnictwie dziala efekt skali, LOT sie kurczy i na tle swoch konkurentow staje sie coraz mniej znaczacym przewoznikiem, a to takze zmniejsza jego atrakcyjnosc w oczach klientow. Po prostu, w lotnictwie licza sie ci duzi.
    Duzi są fajni, ale nie jest to jedyne wyjście. "Go big or go niche", "differentiate or die". LOT nie jest w sytuacji beznadziejnej z powodu bycia małym lub dysponowaniem złą flotą itp, LOT jest sytuacji beznadziejnej z powodu swojego właściciela i zarządzających.
    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Kolejna sprawa jest taka, ze LOT przegrywa niemal kazda konkurencje, blyskawicznie wycofal sie z Berlina po wejsciu Air Berlin do WAW, z prostych przyczyn: Embraery byly jak mniemam mniej ekonomiczne od Dashy AB, Dashe K2 byly potrzebne gdzie indziej, co wiecej duza linia jaka jest AB ma o wiele wiecej do zaoferowania dla paxow niz LOT - wiecej opcji przesiadkowych i to przy czesto nizszych cenach i wcale nie tak slabym serwisie. Teraz Wizzair wchodzi na trase do Izraela, podejrzewam ze LOT straci i to duzo, moze sie nawet wycofa z tej trasy, El Al pewnie zostanie i bedzie wybierany przez biznes, a W6 beda latac pozostali, dla ktorych liczyc sie bedzie cena.
    Uważam że sprawa notorycznego tracenia udziału w rynku jest znacznie bardziej złożona niż konkurencyjność kosztu fotela. To jest skutek niemal zupełnego braku strategii i polityki handlowej. LOT w zasadzie nie ma lojalnej bazy klientów, nie ma żadneych szczególnych elementów swojej obsługi która jego wyróżnie, wręcz odwrotnie, ostatnio w swojej bezradności równa w dół czyli będzie coraz mniej powodów aby nawet zastanowić się nad ofertą LOT, co tam wybieranie jej.

    LOT działa wyłącznie na podstawie polityki podażowej, dopóki jest anonimowy(kto jest klientem LOT? - "wszyscy" - good luck with that ) popyt na danym połączeniu to połączenie istnieje, gdy pojawia się konkurent, część popytu odchodzi do konkurenta, LOT bezradnie traci popyt, LOT zamyka/zawiesza/ogranicza połączenie. Zauważ że sprawnie zarządzane linie z jasną strategią handlową nie kruszą się bezradnie na pierwszy widok konkurencji. To taka pozostałość po czasach regulacji i monopolu.

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Z powyższego wynika, że LOT-em zarządza banda kretynów. I tym ludziom, w dużej mierze odpowiedzialnym za katastrofalny stan linii, dano okrągły miliard, aby ją z dołka wyprowadzili. Przypomina to gaszenie ognia benzyną.
    CRC, sven, Rafal K and 5 others like this.
    „Oceniam, że szanse powodzenia pana misji są zaledwie na poziomie 1%. Dziękuję.”
    - Henryk Zimakowski, były Dyrektor PLL LOT ds. ekonomiczno-handlowych,
    do Sebastiana Mikosza, Prezesa PLL LOT SA, 20.02.2013, Komisja Skarbu Państwa

  16. #216
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Air Berlin wydaje sie miec nizsze koszty niz LOT,
    Pytanie: jakim cudem, przecież konkurowanie tanią siłą roboczą to polska metoda na biznes. Chyba że marnotrawstwo i niegospodarność w LOT-cie przewyższa korzyści z taniego pracownika.

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    LOT jest sytuacji beznadziejnej z powodu swojego właściciela i zarządzających.
    Najgorsze jest to, że wiemy o tym, nic z tym nie możemy zrobić i możemy się tylko bezradnie przyglądać postępującej degradacji linii. Chciałbym, żeby nasz kraj cieszył się narodowym przewoźnikiem, ale jako ciężko tyrający podatnik nie wyrażam zgody na sponsoring pożal się Boże managementu, odbywającego praktyki zawodowe w branży lotniczej na mój koszt, oraz finansowanie z funduszy publicznych via LOT wielokrotnie ode mnie zamożniejszych "celebrytów" w rodzaju Wojciechowskiej i Gessler.
    CRC, TomaszRT, E-Jet KRK and 8 others like this.

  17. #217

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Pytanie: jakim cudem, przecież konkurowanie tanią siłą roboczą to polska metoda na biznes. Chyba że marnotrawstwo i niegospodarność w LOT-cie przewyższa korzyści z taniego pracownika.
    Koszt budowy kilometra autostrady też nam wychodzi duuuużo większy niż w Niemczech.
    Trevligt att träffas!

  18. #218
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    marnotrawstwo i niegospodarność w LOT-cie przewyższa korzyści z taniego pracownika.
    eee ,unmöglich przeca to linia ze tradycjami , a i plan p. Mikosza podobno istnieje
    pasazernagape likes this.

  19. #219

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Dziękuje za uznanie.
    Ale ja nic takiego nie napisałem, ani nie miałem na myśli:
    Widocznie dokonalem nadinterpretacji Twojej wypowiedzi.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Uważam że flota składająca się z rodziny Embraerów jest jak najbardziej wystarczająca dla potrzeb takiej linii jak LOT.
    Ale co znaczy "taka linia jak LOT"? W podobnym hubie jakim jest Praga dzialaja linie CSA, ktorzy postawili na Airbusy. Czym takim rozni sie LOT od CSA? LOT ma trasy na ktorych moglby lepiej zarabiac, chocby LHR, MAD, LWO czy moze KBP i BRU. Ale ma do wyboru albo puscic starego charterowego 734, albo E195, ktory jednak nie wykorzystuje potencjalu tych tras. LOT lata jednym z najmniejszych samolotow do duzych portow takich jak chocby LHR (w porownaniu do innych linii, nie liczac tych regionalnych), a biorac pod uwage ze lata miedzy stolicami ktore sa od siebie oddalone, wyglada to troche mizernie. Mowiac nieco z humorem, sloty na Heathrow sie marnuja.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    "Go big or go niche", "differentiate or die". LOT nie jest w sytuacji beznadziejnej z powodu bycia małym lub dysponowaniem złą flotą itp, LOT jest sytuacji beznadziejnej z powodu swojego właściciela i zarządzających.
    LOT sprobowal byc niszowym i czy sie sprawdzilo? Hanoi padlo, Erewan na E170?, na Lwow nie ma monopolu, z Rosja nie szaleje itd. Aby byc niszowym nie wystarczy miec hubu w kraju, do ktorego kazda linia tysiac razy sie zastanawia, zanim w ogole zacznie sie zastanawiac czy wyslac tam swoje samoloty.

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Pytanie: jakim cudem, przecież konkurowanie tanią siłą roboczą to polska metoda na biznes. Chyba że marnotrawstwo i niegospodarność w LOT-cie przewyższa korzyści z taniego pracownika.
    Szczegolow nie jestem w stanie wyjasnic, ale jak wiemy AB sa linia semi-lowcostowa, gdzie LOT dopiero teraz w strone LCC w minimalnym stopniu sie sklonil. Poza tym, ewentualna nierentownosc latania z TXL na WAW na zasadzie p2p rekompensowana jest przez feedowanie dalszych polaczen AB, ktorych jest o wiele wiecej niz moze zaoferowac LOT. Nie wiem czy to do konca prawda, ale slyszalem ze w wykonaniu LOT ta trasa byla typowo p2p, nawet na krajowki malo osob sie przesiadalo, ale moge sie mylic. Nawet gdyby sie przesiadano na krajowki, to 2 odcinki z zasady nierentowne nie dzialalyby chyba jako minus i minus daje plus?
    agentF and Pawel_EPWR like this.

  20. #220
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    Koszt budowy kilometra autostrady też nam wychodzi duuuużo większy niż w Niemczech.
    Za to z każdym kilometrem budowanej autostrady przybywa willi pod Warszawą i Porsche Cayenne/Panamera na jej ulicach.

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    a i plan p. Mikosza podobno istnieje
    Na temat planu Mikosza wypowiedział się już Alacherbauer, który zdaje się doskonale wiedzieć, co w trawie piszczy i czy aby nie na fałszywą nutę.

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    ale jak wiemy AB sa linia semi-lowcostowa, gdzie LOT dopiero teraz w strone LCC w minimalnym stopniu sie sklonil.
    Mam wrażenie, że, biorąc pod uwagę implementację płatnego cateringu, zszedł poniżej LCC, przynajmniej tych znanych mi osobiście. Teraz czekam na płatny bagaż rejestrowany, precedens w Europie już jest: KLM.

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Kto wie, może będzie to miało nawet jakiś sens.
    Dla prezesa na pewno. Za jakiś czas umyje rączki i weźmie odprawę.
    User and aisle seat like this.

Strona 11 z 30 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •