Strona 30 z 31 PierwszyPierwszy ... 20 28 29 30 31 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 581 do 600 z 609
Like Tree554Likes

Wątek: Krajówki po staremu!

  1. #581
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Moje trzy grosze po zeszłotygodniowym przejściu na taryfy HBO - na przykładzie WAW-GDN, bo tylko tyle mnie interesuje.

    Potrzebowałem wrócić w środku tygodnia po południu/wieczorem (weekendy są tańsze zdecydowanie) - przed zmianą (>10 dni do wylotu) niskie trzy stówki. Po zmianie (>7 dni do wylotu), lekko wyżej, ale nadal niskie 300. Tylko już bez jednej sztuki bagażu.
    Wraz z upływem czasu, wykruszają się niższe taryfy i poniżej siedmiu dni jest plus parę dyszek, poniżej trzech dni jest już minimum 460 zł. W dzień wylotu >600.

    Czyli mamy jak za dawnych dobrych czasów, z tą różnicą, że 1 klasa IC kosztuje 229 zł max, albo FR - które nawet tańszy bagaż miewa!

    Nie mam wygodnego dostępu do GDSów, więc trudno mi dokładnie sprawdzić, ale na pierwszy rzut oka ograniczenie wykupu biletu jest wpisane w taryfę. Więc w sytuacji kiedy np ktoś pomyśli żeby kupić sobie bilet w jedną stronę, kusząc się na pełen wypas z opcją elastyczną gdyby żeby skorzystać "Darmowa zmiana rezerwacji" jakby mu się udało spotkania wcześniej skończyć to w sytuacji gdyby chciał faktycznie z niej skorzystać to by musiał dopłacić do tych >600 zł. A jeśli wkurzony by stwierdził, że to kradzież w biały dzień, to dostanie -162 zł mniej niż zapłacił za bilet.
    Stoarn, sven and MalyEPWA like this.


  2. #582
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Aktualizacja jesienna - czyli historia kołem się toczy. Wracamy do normalności chyba - pozwolę przypisać sobie ta zasługę za poprzedni post :-).

    Taryfy na dziś/jutro dostępne od 'T', minimum ~235 złotych.
    Dalej jest sprzedawanie kota w worku 'flex' za potrąceniem wyższym niż wartość biletu, więc do koledzy i koleżanki w Locie, naprawcie i to.


  3. #583
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Aktualizacja zimowa - 'po staremu', czyli w jedną stronę nawet za 1000 zł (z oszustwem elastyczności dalej) kiedy w powietrzu nie ma konkurencji.

    https://businessinsider.com.pl/firmy...roclaw/bsxxgmf
    Komentarz prezesa portu we Wrócławiu:
    Jak patrzy pan na analizy kodów pocztowych pasażerów, to w jakim stopniu Wrocław generuje ruch point-to-point, a w jakim zasila huby?
    Każde z połączeń, czy to Lufthansy, LOT-u czy SAS, ma swoją specyfikę. Dla przykładu, pasażerów latających do Warszawy jako celu ich podróży jest 30-40 proc. Tych, którzy tam się przesiadają na inny samolot, nawet 60-70 proc. To jest sukces polityki tranzytowej PLL LOT, bo jeszcze dwa lata temu proporcje były odwrotne.


    Faktem jest, że pasażerów lecących bezpośrednio do Warszawy w dużej mierze do niedawna obsługiwał Ryanair i ci podróżni przesiedli się wówczas do jego samolotów. Ale od listopada Ryanair już nie lata na tej trasie i widzę lukę, o której zagospodarowanie się staramy. Naturalnym partnerem jest LOT jednak, aby ten potencjał wykorzystać w całości powinien on zaoferować więcej połączeń większymi samolotami, zamiast windować ceny na trasie WRO-WAW do poziomu nawet 900 zł za bilet w jedną stronę. Za tyle na takiej trasie lata tylko ten, kto musi.


    Oczywiście, bilet lotniczy za mniej niż 100 zł to przesada w drugą stronę. Moim zdaniem na trasie krajowej bilet za 200-300 zł w jedną stronę pozwala zapełnić samoloty i uzyskać dochodowość połączenia. Liczę, że albo LOT jednak skoryguje swoją politykę na trasie Wrocław-Warszawa i obsługując olbrzymi popyt na loty point-to-point, "przy okazji" wzmocni jeszcze bardziej swój hub przesiadkowy w Warszawie, albo wróci na nią Ryanair, lub w tę niszę wejdzie Wizz Air.


    Szczerze – nie wiem, dlaczego loty do Warszawy nie są jeszcze realizowane w liczbie 12 czy 14 dziennie, na przykład co godzinę, półtorej? Tysiące samochodów, setki autokarów, dziesiątki pociągów pokonują tę trasę przez cały dzień i noc, Naprawdę jest w niej olbrzymi potencjał - mimo dobrego połączenia kolejowego, nie najgorszej drogi. Samoloty Ryanaira trzy razy dziennie latały niemal pełne. I nie była to tylko kwestia niskiej ceny.
    Not Real likes this.


  4. #584

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Aktualizacja zimowa - 'po staremu', czyli w jedną stronę nawet za 1000 zł (z oszustwem elastyczności dalej) kiedy w powietrzu nie ma konkurencji.

    https://businessinsider.com.pl/firmy...roclaw/bsxxgmf
    Komentarz prezesa portu we Wrócławiu:
    Niby po staremu, ale za 900 to już będzie pełne Y, które zmienisz na każde inne połączenie. Gorzej ze zwrotem.

  5. #585
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Zmienisz, jak dopłacisz ~120 zł ;-).
    Jak dopłacisz tylko 60 zł to zmiana 70 EUR.
    Jak chcesz zrezygnować 100 EUR.

    Z tym, że dostępność lotu do zmiany to widzimisię przewoźnika.

    Jak już zmałpowano strukturę taryf LH to fajnie by było gdyby chociaż zmałpowano też przywileje pełnego flexa.
    Symbian likes this.


  6. #586

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Symbian Zobacz posta
    Niby po staremu, ale za 900 to już będzie pełne Y, które zmienisz na każde inne połączenie. Gorzej ze zwrotem.
    LOT OW WRO-WAW ma aż 5 taryf Robienie opłat za zmiany lub zwroty w Y to jest kiepski pomysł, ludzie wszędzie są przyzwyczajeni, że Y to Y i tam wszystko jest w cenie.
    FARE FARE
    PLN BASIS
    740.00 Y1SAV0
    807.00 Y1STD0
    874.00 Y1FLX0
    962.00 Y00
    962.00 YLUXLO

    Do tego oczywiście jeszcze trzeba doliczyć TAX.


    Skrócona wersjia kosztów to:
    Y1SAV0 - CANCELLATIONS - TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL/NO-SHOW/REFUND/REISSUE/REVALIDATION, CHANGES - CHANGES NOT PERMITTED IN CASE OF NO-SHOW/REISSUE/REVALIDATION
    Y1STD0 - CANCELLATIONS - TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL/NO-SHOW/REFUND/REISSUE, CHANGES - PER DIRECTION CHARGE PLN 150.00 FOR REISSUE/REVALIDATION
    Y1FLX0 - CANCELLATIONS - PER DIRECTION CHARGE PLN 150.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND, CHANGES - CHANGES PERMITTED FOR REISSUE/REVALIDATION. CHARGE PLN 150.00 FOR NO-SHOW
    Y00 - CANCELLATIONS - PER DIRECTION CHARGE PLN 150.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND, CHANGES - CHANGES PERMITTED FOR NO-SHOW/REISSUE/REVALIDATION
    YLUXLO - brak paragrafu, więc wszystko bezpłatnie

  7. #587
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Prezes chyba też trochę odleciał z tym, że biletami za 200-300 zł OW zapełni samoloty na tej trasie.

  8. #588
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Na LOT.com są tylko Y1* w sprzedaży. I warunki w chmurce podają takie jak wcześniej pisałem - 70 EUR za zmianę dla STD i 100 EUR za anulację dla FLX.
    W przypadku zmiany dochodzi różnica w taryfie, teoretycznie może więc być to krew pierworodnego.

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Prezes chyba też trochę odleciał z tym, że biletami za 200-300 zł OW zapełni samoloty na tej trasie.
    14 rotacji pewnie i nie, ale to są koszty nie odbiegające daleko do 1 klasy IC, a oszczędność czasu chyba jeszcze w miarę konkretna wychodzi.


  9. #589

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal Zobacz posta
    LOT OW WRO-WAW ma aż 5 taryf Robienie opłat za zmiany lub zwroty w Y to jest kiepski pomysł, ludzie wszędzie są przyzwyczajeni, że Y to Y i tam wszystko jest w cenie.
    FARE FARE
    PLN BASIS
    740.00 Y1SAV0
    807.00 Y1STD0
    874.00 Y1FLX0
    962.00 Y00
    962.00 YLUXLO

    Do tego oczywiście jeszcze trzeba doliczyć TAX.


    Skrócona wersjia kosztów to:
    Y1SAV0 - CANCELLATIONS - TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL/NO-SHOW/REFUND/REISSUE/REVALIDATION, CHANGES - CHANGES NOT PERMITTED IN CASE OF NO-SHOW/REISSUE/REVALIDATION
    Y1STD0 - CANCELLATIONS - TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL/NO-SHOW/REFUND/REISSUE, CHANGES - PER DIRECTION CHARGE PLN 150.00 FOR REISSUE/REVALIDATION
    Y1FLX0 - CANCELLATIONS - PER DIRECTION CHARGE PLN 150.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND, CHANGES - CHANGES PERMITTED FOR REISSUE/REVALIDATION. CHARGE PLN 150.00 FOR NO-SHOW
    Y00 - CANCELLATIONS - PER DIRECTION CHARGE PLN 150.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND, CHANGES - CHANGES PERMITTED FOR NO-SHOW/REISSUE/REVALIDATION
    YLUXLO - brak paragrafu, więc wszystko bezpłatnie
    Gdzie można sprawdzać takie rzeczy jeśli można zapytać?

  10. #590

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Najlepiej chyba na ita Matrix.

  11. #591
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    KVS czy Expertflyer bardziej. Albo podpiąć się do prawdziwego Matrixa (GDS).


  12. #592

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Gdzie można sprawdzać takie rzeczy jeśli można zapytać?
    Kiedyś LOT publikował pełne warunki taryfy, ale to jest mało czytelna dla zwykłego użytkownika
    Zostaje agent lub matrix.
    Ogólnie, jeśli jest potrzebny inny bilet niż natańczy, to pozostaje kupowanie przez agenta.

  13. #593
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal Zobacz posta
    Kiedyś LOT publikował pełne warunki taryfy, ale to jest mało czytelna dla zwykłego użytkownika
    Zostaje agent lub matrix.
    Ale matrix też zwróci najtańszą (po wymuszeniu najtańszą dla danej klasy)?


  14. #594

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Ale matrix też zwróci najtańszą (po wymuszeniu najtańszą dla danej klasy)?
    Masz rację, matrix zwraca najtańszą dla danej klasy. Zostaje więc tylko agent.

  15. #595
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nie tylko - są jeszcze płatne usługi o których pisałem typu Experflyer czy KVS. Bardzo przydatne do różnych tego typu DIY.


  16. #596

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Zastanawia mnie taka oto sprawa odnośnie szukania tanich krajówek przy pomocy Matrix. O ile widzę sens w szukaniu biletów na długich trasach przy pomocy Matrixa to mam pytanie czy rownież taki sens jest przy szukaniu lotów krajowych np. KRK-WAW, KRK-GDN?

  17. #597
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Matrix służy głównie do szukania tego co potrafisz dobrze zdefiniować. Mogą to być krajówki oczywiście.


  18. #598
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Szczerze – nie wiem, dlaczego loty do Warszawy nie są jeszcze realizowane w liczbie 12 czy 14 dziennie, na przykład co godzinę, półtorej? Tysiące samochodów, setki autokarów, dziesiątki pociągów pokonują tę trasę przez cały dzień i noc, Naprawdę jest w niej olbrzymi potencjał - mimo dobrego połączenia kolejowego, nie najgorszej drogi. Samoloty Ryanaira trzy razy dziennie latały niemal pełne. I nie była to tylko kwestia niskiej ceny.
    LMFAO....Nic nie zostalo tylko dzwonic do Delta Shuttle!
    Rafal likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  19. #599

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Na krajówkach już tylko woda jest???
    Jeszcze nie tak dawno była Pepsi oraz kawa i herbata

  20. #600
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Na krajówkach już tylko woda jest???
    Jeszcze nie tak dawno była Pepsi oraz kawa i herbata
    Sprawdzę w poniedziałek na 4 odcinkach ...

    Ps' czyżby koniec 1szt. bagażu dla srebrzaków w taryfie bez bagażu? Do tej pory miałem 1pcs, teraz widnieje 0...

Strona 30 z 31 PierwszyPierwszy ... 20 28 29 30 31 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •