Strona 10 z 36 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 20 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 200 z 705
Like Tree615Likes

Wątek: Krajówki po staremu!

  1. #181

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    ta firma jest zenujaca... zreszta jak kazda panstwowa...

  2. #182
    Awatar WuMike

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Gdynia / 3M

    Domyślnie

    Czym to jest spowodowane? Brakami we flocie? Czy w momencie, gdy ELO dostanie kolejne dwa DH8 sytuacja na krajówkach się poprawi i wrócą rotacje?

  3. #183
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    sporo nie lata tyle co by mogło, widzę często kilka szt nie latające.
    Pitterek

  4. #184

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    dostępność biletów (nie podaje rejsu gdy 1-2 bilety dostępne):
    WAW-GDN - 11.06: 15.45 oraz 22.40; 12.06: 7:20 (4/E95), 15.45, 16.40 (3); 13.06: 14.45, 15.45, 16.40; 14.06: 7.20, 11.10, 19.40 (3) oraz 22.40.

    GDN-WAW - 11.06: 13.15 (7); 12.06: 14.30, 17.10, 18.05, 21; 13.06: 13.15, 14.30, 17.10, 18.05, 21; 14.06 - wszystkie rejsy

  5. #185
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    No i GDN-WAW w tym tygodniu od 450 zł. Jeszcze w zeszłym tygodniu nie było problemu ze znalezieniem S'ki, czyli 250 zł za odcinek (oczywiście pomijając sztuczny tłum i kilkukrotne zmiany dostępności w ciągu dnia).
    Jakoś szczerze wątpię, żeby rejsy mające C9 D9 Z9 Y9 B9 M9 E9 H9 K9 Q0 G9 miały odlecieć pełne przy takich stawkach.

  6. #186
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Taka obserwacja z ostatniego miesiąca - 3 razy LO3910, czyli pierwsze poranne połączenie KRK - WAW; LF na oko ok. 60%. Dzisiaj to nawet mniej. Bilet kupiony na 2 dni przed lotem, droga taryfa M. Co moim zdaniem potwierdza tezę, że brak miejsc na trasie KRK - WAW jest wybiórczy i dotyczy rejsów w środku dnia, a wynika z niedawnych promocji krajówek by LO i ELO. Realna sprzedaż na P2P i na transfery jest niewielka.

  7. #187

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Nowe wiadomości na temat krajówek i współpracy LO z K2, czy raczej jej brak.

    LOT i Eurolot na wojennej ścieżce. To koniec współpracy?

    LOT wypowiedział umowę Eurolotowi. Nie chce już zlecać wożenia pasażerów, woli to robić sam. Podobno taniej.

    Spółki nie komentują sprawy. Od komentarzy wstrzymuje się także właściciel – resort skarbu.

    – Relacje między przewoźnikami w sprawie współpracy operacyjnej mają charakter handlowy, dlatego też MSP nie uczestniczy w tych rozmowach. Oczekujemy jednak, że ostatecznie przyjęte rozwiązanie będzie optymalne zarówno pod względem wykorzystania synergii gospodarczych, jak i zwiększania konkurencyjności obydwu podmiotów – twierdzi Magdalena Kobos, dyrektor biura komunikacji Ministerstwa Skarbu Państwa.

    Z naszych informacji wynika, że LOT sam chce obsługiwać te trasy. W tym celu powstrzyma się od sprzedaży samolotów typu Embraer. Szefostwo narodowego przewoźnika uznało, iż obsługa tych tras właśnie takimi samolotami i to we własnym zakresie będzie znacznie tańsza od usługi oferowanej przez Eurolot nowszymi bombardierami.

    Dla Eurolotu oznacza to poważne kłopoty, bo nawet dziewięćdziesiąt kilka procent lotóe wykonuje właśnie na rzecz narodowego przewoźnika. Trudne do oszacowania będą też skutki dla LOT-u. Ewentualna obsługa tras krajowych samolotami odrzutowymi, jakimi są embraery, umożliwi zabranie na pokład większej liczby pasażerów, ale ceną za to będą wyższe koszty. Przy porównywalnej liczbie pasażerów samoloty odrzutowe zużywają nawet o 40 proc. więcej paliwa – tłumaczy nam jeden z pilotów.

    – Taki konflikt źle wpływa na wizerunek obydwu linii na zewnątrz – komentuje Zbigniew Sałek, członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.

    Według niego LOT i Eurolot powinny z sobą ściśle współpracować. Tym bardziej że sytuacja finansowa obydwu firm nie jest dobra. Zarówno LOT, jak i Eurolot przynoszą regularne straty od kilku lat.

    Umowa przewoźników miała obowiązywać do końca stycznia 2014 r. Po raz pierwszy na jej zerwanie zanosiło się w lutym tego roku. Do tej pory nie wiadomo, co lub kto zażegnał konflikt pomiędzy spółkami. Z nieoficjalnych informacji wynikało, że Eurolot miał otrzymać od LOT-u na własność wszystkie krajowe trasy, a wpływy z biletów miały zrekompensować straty poniesione na kontraktach krajowej linii z LOT-em w przeszłości. Do przekazania tras jednak nie doszło.

    W branży coraz głośniej mówi się o konflikcie personalnym obydwu prezesów, który rzutuje podobno na wzajemnych stosunkach pomiędzy firmami. Sebastian Mikosz po raz pierwszy w fotelu prezesa LOT zasiadał w latach 2009–2010, a z ramienia Skarbu Państwa nadzór nad jego działalnością sprawował Mariusz Dąbrowski, obecny prezes Eurolotu. Ci, którzy pamiętają posiedzenia rady nadzorczej z tamtego okresu, twierdzą, że Dąbrowski często torpedował pomysły Mikosza. Teraz Mikosz jako prezes znacznie potężniejszej linii ma szansę na rewanż.

    LOT i Eurolot na wojennej ścieżce. To koniec współpracy? - Transport - Gazeta Prawna - partner pracodawcy, narzędzie specjalisty

  8. #188

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Nowe wiadomości na temat krajówek i współpracy LO z K2, czy raczej jej brak.
    Bez nerwow. Zagranie a'la Delta, czyli Prezes Mikosz sie uczy. K2 przyjdzie z podkulonym ogonem, bo LOT to jedyny zywiciel (plus Embrion dla rzadu). LOT zaplaci im mniej, co jeszcze bardziej pogorszy sytuacje tego cuda.
    Pozdrowionka

  9. #189
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Nowe wiadomości na temat krajówek i współpracy LO z K2, czy raczej jej brak.
    Plan Mikosza jest bardzo jasny - albo K2 obniży cenę za BH, albo krajówki przejdą w 100% do LO na E70. Jeśli K2 się zgodzi na zaproponowane warunki to nic się nie zmieni. Jeśli się nie zgodzi, to personel pokładowy i latający będzie Mikoszowi niezmiernie wdzięczny, bo skończy się dla nich widmo bezrobocia po ewentualnym zbyciu Embrionów. Prosty zabieg biznesowy. Tym bardziej że Q-400 jakieś mało fartowne są i z tego co widzę to dość często są podmianki właśnie na E70. A sympatie i antypatie? Mam nadzieję że Panowie są na tyle dorośli, że wiedzą że biznes to jest biznes.
    sven, kaspric, pascall and 1 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #190

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    W artykule użyli słowa "wypowiedział". Ciekawe ile czasu będą teraz się droczyć i kiedy ewentualne zmiany weszłyby w życie.

    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
    Trevligt att träffas!

  11. #191
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    W artykule użyli słowa "wypowiedział". Ciekawe ile czasu będą teraz się droczyć i kiedy ewentualne zmiany weszłyby w życie.

    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
    Od sezonu zimowego widze wiecej EMB anizeli Dashy z/do RZE. Wiem, ze najprawdopodbniej tylko straszak no ale ...

    Ps' obecnie w ciagu tyg. takze coraz czesciej pojawia sie EMB, ot chocby nawet obecny LO3805/06.

  12. #192
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Mam nadzieję że Panowie są na tyle dorośli, że wiedzą że biznes to jest biznes.
    Nie jestem do końca przekonany, czy jest to biznes; raczej zabawa w biznes dwóch bankrutów na koszt podatnika. Jaki jest cel utrzymywania dwóch de facto upadłych spółek lotniczych przez Skarb Państwa ? Stać nas na to ? Czy pełnią jakieś zadania strategiczne,obronne, inne istotne dla Państwa ? Czy nie powinna tu mieć miejsce fuzja albo likwidacja jednej z nich ?

    Jeżeli panowie prezesi za wszelką cenę (dla nich nieistotną - podatnik płaci) chcą się sprawdzać w biznesie, to może zacząć od czegoś mniejszego i tańszego ?
    aisle seat and Amadeusz like this.

  13. #193

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Apropos daty wejścia w życie - w sekcji Lotnictwo Cywilne PolishAir42 nadaje na ten temat

    Generalnie - listopad.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  14. #194

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Nie jest tak pięknie, jak się LOT-owi wydaje. Zabierzemy ELO krajówki i będzie cacy. Trzeba pamiętać, że w takiej sytuacji ELO będzie miał ogromną rezerwę potencjału, co z pewnością wymusi uruchmienie krajówek na własny rachunek i bezpośrednią konkurencję z LO w obsłudze ruchu p2p, w tym w najlepszych godzinach (rano, późne popołudnie). Moim zdaniem LO straci na tym więcej niż może zyskać, chyba że chodzi tylko o przestraszenie ELO.

  15. #195
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Nie jest tak pięknie, jak się LOT-owi wydaje. Zabierzemy ELO krajówki i będzie cacy. Trzeba pamiętać, że w takiej sytuacji ELO będzie miał ogromną rezerwę potencjału, co z pewnością wymusi uruchmienie krajówek na własny rachunek i bezpośrednią konkurencję z LO w obsłudze ruchu p2p, w tym w najlepszych godzinach (rano, późne popołudnie). Moim zdaniem LO straci na tym więcej niż może zyskać, chyba że chodzi tylko o przestraszenie ELO.
    Jak kontra ze strony K2 ma wygladac w desen GDN-RZE za ~600zl do tego raz w tygodniu to w LO moga raczej spac spokojnie
    W warunkach PL, krajowki jako wylacznie p2p nie maja racji bytu. Jedynie feed + dodatkowo p2p maja sznase sie ostac.

    Ps' jezeli to taki latwy kawalek chleba - krajowki na wlasny rachunek - to czemu wycinaja WRO-GDN na zime? Jest jeszcze jedna sprawa - czesc osob zakupilo bilety wiosna 2013 na rejsy K2, pozniej odeszly z kwitkiem od check-in po tym jak ich rezerwacji nie przetransferowano do LO...
    Swoja droga piekne owczesne marzenie JD - w ciagu kilku tygodni lyknac cos co trzeba bylo budowac latami ...
    Ostatnio edytowane przez sven ; 27-08-2013 o 10:22

  16. #196

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Ja nie mówie o GDN-RZE czy WRO-GDN. Konkurencja będzie np. na trasach WAW-GDN, WAW-WRO. ELO będzie mieć tyle maszyn, że coś trzeba będzie z nimi zrobić. Katalog głupich kierunków typu KRK-AMS jest dość ograniczony. Ostatecznie i tak skończy się to kostnicą, ale agonia może być ciekawa.

  17. #197

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Plan Mikosza
    Mikosz może "planować" co sobie chce, ale w zakresie kanapek na pokładzie i niewiele więcej, co już nieraz pokazał.
    Amadeusz likes this.

  18. #198

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    chciałby w Zoppot

    Domyślnie

    Kiedyś w zamierzchłych czasach cała administracja obsługująca ATR-y składała się właściwie z dwóch planistek,kierownika i szefa wyszkolenia.Aż pan Janek zapragnął znaleźć zajęcie dla kogoś bliskiego.Po co właściwie jest ten twór?Nie lepiej to zaorać?Spytajcie się lotników czy nie woleliby latać w Locie.Pozdrawiam.
    konrad777 likes this.

  19. #199
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Ja nie mówie o GDN-RZE czy WRO-GDN. Konkurencja będzie np. na trasach WAW-GDN, WAW-WRO. ELO będzie mieć tyle maszyn, że coś trzeba będzie z nimi zrobić. Katalog głupich kierunków typu KRK-AMS jest dość ograniczony. Ostatecznie i tak skończy się to kostnicą, ale agonia może być ciekawa.
    Koszty maja chyba nieco wyzsze anizeli PolskiBus zatem ciezko bedzie im wyzyc z p2p po kraju nawet jezei bedzie to dochodowy GDN czy WRO. Inna sprawa, ze gdyby doszlo do rozwodu wowczas przed nimi open-sky i moga probowac dogadac sie np. na dowozenie z regionow do np. AMS czy CDG ...

    Ps' Dla mnie ciagle hiciorem byloby przejecie przez LH samego K2 i dowozenie do FRA/MUC/DUS

  20. #200
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Mikosz może "planować" co sobie chce, ale w zakresie kanapek na pokładzie i niewiele więcej, co już nieraz pokazał.
    A w zakresie omawianym kto ma moc sprawczą i decyzyjną?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 10 z 36 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 20 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •