KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 150
Like Tree80Likes

Wątek: TLV by LO - informacje

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie TLV by LO - informacje


    Polecamy

    Obecnie na polskim niebie do TLV latają regularnie EL-AL i LOT z WAW


    Czy z Izraelem mamy jakieś ograniczenia co do latania w połaczeniach regularnych?


    Tak wiem, że Izrael nie ma otwartego nieba
    "Rada UE ds. transportu, telekomunikacji i energii zdecydowała, że do 2017 r. pomiędzy Unią i Izraelem zostanie ustanowione w pełni "wolne niebo". Oznacza to, że przewoźnicy będą mogli bez żadnych ograniczeń oferować połączenia pomiędzy wspólnotą a tym państwem."


    ale nie udało mi się znaleźć tej umowy


    skoro do TLV moga latać czartery to dlaczego by nie uruchomić takiego połączenia z KRK dostępnego również jako czarter mix?


    o powodach latania z/do KRK chyba pisac nie musze

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Uruchamianie takiego dalekiego połączenia p2p musiałoby mieć podstawy biznesowe, nie widzę takich.

    Loty do/ z Izraela charakteryzują się ogromną sezonowością, TATL przy tym to mały pikuś sezonowości. W dwie godziny z TLV do WAW potrafi przylecieć tyle ludzi czarterami, co rozkładowo przez tydzień. Poza sezonem zarówno w LO, jak i w LY, bilety są stosunkowo tanie.

    Wycieczki szkolne młodzieży izraelskiej w ogromnej większości latają czarterami, tak jest taniej i bezpieczniej dla nich, kładą na to duży nacisk. Do tego mają możliwość elastycznego dopasowania programów.

    Możliwe, że rynek się powiększy po otworzeniu w Warszawie muzeum, ale LO chyba średnio interesują pasażerowie turystyczni przy obecnej flocie.
    kaspric likes this.

  3. #3
    Awatar czopan

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    LLJR / EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    skoro do TLV moga latać czartery to dlaczego by nie uruchomić takiego połączenia z KRK dostępnego również jako czarter mix?
    o powodach latania z/do KRK chyba pisac nie musze
    Kiedyś latał LO153/154, który miał międzylądowanie w Krakowie. Dość często z niego korzystałem. Zazwyczaj w Krakowie wsiadało/wysiadało tylko kilka - kilkanaście osób. To za mało, żeby międzylądowanie się opłacało.

    Dużo czarterów pielgrzymkowo/młodzieżowych lata z Katowic. Jeśli już myśleć o "czarter-mix", to może z tamtego lotniska?

  4. #4
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Kraków jest ciekawszym miastem i bardziej powiązany z Izraelem, do Oświecimia podobna odległość.

    Obecnie do TLV LO lata na E95 i 734, te drugie wkrótce odejdą w zapomnienie czyli liczba oferowanych miejsc spadnie o 35-50 na lot.
    Na większe samoloty na razie się nie zanosi... tak samo jak na drugie połączenie z WAW a z takiego KRK połączenie nocne dało by chyba radę.

    Obecnie zakupienie biletu poprzez Advanced-search graniczy z cudem

    "Uwaga


    • Nie dla wszystkich przelotów dostępne są miejsca w wybranej opcji cenowej. Naciśnij przycisk Wstecz, aby wybrać inną opcję wyceny podróży lub zmienić wybrany lot. (4502 - 2200)"


    To, że obecnie czartery odbywają sie do/z KTW bardziej chyba zależy od bazy danego przewoźnika i taniej Enterowi wylądować w swojej bazie niż w KRK.
    Znajomi z KRK do TLV latają grupą LH bo czas porównywalny ale taniej zwłaszcza via VIE ... od 1352 PLN

    Z VIE austrian lata 2x dziennie na A321 (200 miejsc) przy jednym locie ElAl, stąd też moje zapytanie czy PL ma jakieś ograniczenia do latania w ruchu regularnym do TLV?

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    chciałby w Zoppot

    Domyślnie

    Witam,
    A może za zamknięciem połączeń KRK-TLV stoi lobby lotowskich stew,które już dosyć miały bliskich spotkań trzeciego stopnia ze spokojnymi dziećmi
    naszych starszych braci w wierze?

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lit_wiński Zobacz posta
    Witam,
    A może za zamknięciem połączeń KRK-TLV stoi lobby lotowskich stew,które już dosyć miały bliskich spotkań trzeciego stopnia ze spokojnymi dziećmi
    naszych starszych braci w wierze?
    O ile wypowiedź ta nie jest żartem to uważam ją za nader wielkie nadużycie. Społeczeństwo karmione jest od lat przez nieudolne zarządy i ministrów mitem złych stew i potwornych związków zawodowych, które o niczym innym nie marzą jak o podcięciu gałęzi, na której siedzą. Trzeba reagować i prostować, bo na prawdę czasem nie da się już tego czytać nawet nie należąc do żadnego związku zawodowego w całej swojej karierze w przeróżnych firmach. Stewardesy nie są wszechmocne i na pewno nie zamknęły KRK-TLV. O matko, zasłabłem.
    spiggy likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    chciałby w Zoppot

    Domyślnie

    Ten post był oczywiście żartem,ale zapomniałem o stosownym emotikonie.Może być ten ?

  8. #8
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    TLV, nie ma sensu z KTW, KRK bo łatwiej polecieć czarterem do Egiptu i odwiedzić Izrael.

  9. #9
    Awatar czopan

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    LLJR / EPKK

    Domyślnie

    Swoją drogą, jeśli LOT chciałby konkurować na tej trasie z innymi przewoźnikami, to powinien zacząć od poprawy serwisu na pokładzie (zamiast buły - normalny ciepły posiłek, jak w innych liniach między Izraelem a Europą).
    Myślę też, że tranzyty Europa-WAW-TLV-WAW-Europa mogłyby być bardziej dochodowe, gdyby LO151/152 zestroić z falami na Okęciu. LH i OS bez problemu zapełniają wielkie maszyny do/z TLV. LO mógłby im zabrać - zwłaszcza jeśli chodzi o Skandynawię i dawny Związek Radziecki - sporo pasażerów przy dogodnych godzinach przesiadek.
    Być może przy okazji warto pomyśleć nad dzienną rotacją do TLV? Myślę, że wielu pasażerów wolałoby nie spędzać nocy w powietrzu.
    Kolejna sprawa to samoloty. Wygląda na to, że niedługo przestaną latać zużyte i ciasne 734, a trasa będzie obsługiwana przez E75/95. To dużo niższe oferowanie, a poza tym lot embraerem przez 4 godziny w nocy wcale nie należy do przyjemności. Przydałby się jakiś 738/320 - no ale należy to raczej do sfery marzeń...

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czopan Zobacz posta
    a poza tym lot embraerem przez 4 godziny w nocy wcale nie należy do przyjemności. Przydałby się jakiś 738/320 - no ale należy to raczej do sfery marzeń...
    Rzecz gustu, dla mnie, głównie z racji konfiguracji kabiny, lot Embraerem jest dużo bardziej komfortowy niż 737
    TomaszRT, symbian and szczurwa like this.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czopan Zobacz posta
    LH i OS bez problemu zapełniają wielkie maszyny do/z TLV.
    już nie - LH "zdegradowała" swój serwis do TLV z long houl do SH, co przekłada się także na mniejsze maszyny. Co do lotów w ciągu dnia - to będzie bardzo długa rotacja, lot nocny ma ten plus ze można tę maszyne w miare sensownie wykorzystać w ciągu dnia, a lot w ciągu dnia zabiera maszyne na ponad 8h

  12. #12
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    skoro na drugi lot z WAW się nie zanosi, na większą maszynę też to sensownym rozwiązaniem byłby własnie nocny lot z KRK

    Jak LO latał jeszcze do EWR na ich stronie była możliwość wyboru NY "wszystkie lotniska", podobną formę można by wykorzystać i w tym przypadku, Wkrótce będzie zmniejszenie oferowania o 35-50 osób na lot w jedną stronę czyli 70-100 dziennie a to sporo, bo to oznacza również ograniczenia w tranzycie i dolotach via WAW
    Przy uruchomieniu lotów np z KRK zatrzymujemy pasażera, który wybierze LO, tylko nadal nikt się nie wypowiedział czy nie ma jakiś ograniczeń ...

    a tak swoją drogą to na izraelskiej wersji LO Promocja bilety na TLV- POSLKA w first minute są reklamowane za 204 USD czyli przy dzisiejszym kursie po 660 PLN !!! oczywiście za lot w dwie strony czyli tyle ile obecnie krajówki !!!
    LOTem z WAW do TLV w FM są za minimum 1152 PLN

    jako ciekawostkę podam, że ElAl najtańszą ofertę ma do VIE za 379 USD, nsjtaniej TLV-WAW na ich stronie udało mi się znaleźć za 508 USD

  13. #13
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Skorzewski, ale ile wynosi tranzyt przez WAW, jaki jest ruch O&D z KRK? Ta dyskusja to trochę wróżenie z fusów, bo nie pojawiają się żadne dane.
    W sporej częście to jest pytanie o to, czym ma być KRK dla LOT. W moim przekonaniu KRK ma pewne symptomy, by takim mini-hubem zostać, ale obecnie jest na to za wcześnie (przede wszystkim ze względów infrastrukturalnych). Póki co co najwyżej w sezonie na TLV można się zastanowić nad dołożeniem kilku rejsów z KRK z otwartą sprzedażą (może łączonych z ostatnim WAW-KRK), ale dane do dyskusji mamy mizerne.

  14. #14
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Jak LO latał jeszcze do EWR na ich stronie była możliwość wyboru NY "wszystkie lotniska", podobną formę można by wykorzystać i w tym przypadku,
    Na prawdę? Wstawić KRK i WAW do jednego koszyka jako co? jako "Polska - wszystkie lotniska"?
    Co innego EWR i JFK, ob obsługujące NYC a co innego KRK i WAW oba obsługujące inny teren.

  15. #15
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Bardziej chodziło mi o z jednej strony odciążenie WAW z racji mniejszej maszyny a zasilenie KRK, każdy Izraelczyk chyba wie gdzie jedno i drugie miasto się znajduje bo i w PL był nie raz...

    Dane LO w tej mierze mogą być z lekka nieobiektywne, polecam zrobienie rezerwacji na stronie LO TLV- WAW a powrót KRK - WAW - TLV zobaczycie jaka cena Wam wyjdzie ... mi na przykładowych 16-25.04 = 5274,82

    te same daty, baa ... nawet te same loty na KAYAK i to połączenie kosztuje 3528 (różnica 5274,82-3258= 2016,82 !!!)
    by Austrian 1962 różnica 5274,82-1962 = 3312,28 ( to tak tylko dla przykładu bo połączenie do WAW jest z przesiadką)

    więc skupmy się na LO
    TLV - KRK - TLV 3462,51
    TLV - WAW - TLV 3059,28

    kto o zdrowych zmysłach kupi bilet TLV- WAW KRK-TLV poprzez stronę LO ?
    KRK - WAW 25.04 to w zależności od godziny koszt 328-371 PLN więc skąd 5274,82 za całość?

    można rozłożyć sobie pasażerów na swoje blachy, zapewne i zdobyć nowych, którzy by chceieli ważne poslkie miasta dla nich zobaczyć, odwiedzić po raz kolejny albo tych 100 dziennie oddać konkurencji, a low costy do TLV z PL jeszcze nie latają

    @tinek6: wstawić jako Polska (WAW/KRK) dla tego rynku, ten komu bardziej będzie zależało na cenie wybierze sobie to co mu pasuje, ten co mu zależy na czasie połączenie bezpośrednie tam gdzie chce polecieć.

    Wiele osób tutaj się wypowiadało, że do TLV wypadało by puścić większą maszynę bo duży ruch a dużej maszyny brak, żeby puścić drugą maszyne w ciągu dnia by trzeba było cos zamknąć a rotacja ok 8h

    o dane pewnie by trzeba było zapytać lotnisko WAW, KTW i KRK ile miesięcznie pasażerów się do TLV udaje, przyznam szczerze nie dysponuje takimi danymi a sugeruje tylko sensowne rozwiązanie z racji ograniczenia wkrótce oferowania o 100 miejsc dziennie a zarazem znaczenia Polski dla Izraelczyków.

    Odnośnie kosztów to pewnie Balice dadzą spory rabat jak np robi to WAW do uruchamiania nowego połączenia a wykorzystanie swojej niszy historycznej bezcenne (lufy promocje z PL do TLV zazwyczaj zaczynają się od 1429 PLN)

  16. #16

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    znaczenia Polski dla Izraelczyków
    A raczej braku znaczenia.

    W dużym skrócie i lekkim uproszczeniu:
    • gospodarka izraelska jest oparta na innowacji- całkowite przeciwieństwo gospodarki polskiej (jednej z najmniej innowacyjnych w EU i jeszcze cofającej się w rankingach)
    • Z tych mieszkańców Izraela, którzy urodzili się na terytorium aktualnej Polski i jeszcze żyją (warto pamiętać, że Polska przed 1939 to dziś w dużej mierze Ukraina, Białoruś oraz Litwa, a dzisiejsza Polska to w ok. 1/3 byłe prowincjonalne Niemcy) wielu nie bardzo ma ochotę odwiedzać miejsce, z którego albo byli wyrzuceni albo uciekli przed pogromami albo holocaustem
    • Licealiści Izraelscy, którzy odwiedzają Polskę w zorganizowanych grupach nie stanowią więcej niż 10% każdego rocznika, a jeśli już to robią, to nie samolotami LOT
    • Chasydzi (czyli w skrócie religijni konserwatyści), którzy być może bardziej niż inne grupy społeczne mogą być Europą Centralną i Wschodnią zainteresowani to tylko około 10% Izraelskiego społeczeństwa i jednocześnie jedna z jego najbiedniejszych części
    • Polska jest krajem turystycznie mało interesującym, ponieważ jest konserwatywna (żeby nie powiedzieć antysemicka), nie tworzy trendów kulturalnych, a w dziedzinie natury i architektury też wiele do zaoferowania światowej klasy nie ma


    I to by było na tyle.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Co do ostatniego punktu nie calkiem bym sie zgodzil - do zaoferowania jest sporo, tylko sie tego nie robi.
    skorzewski likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Turystyka izraelska do Polski jest specyficzna - można ją nazwać pielgrzymkową. A więc Warszawa, Łódź (do której LOT nie lata), Kraków wraz pobliskimi obozami koncentracyjnymi, ewentualnie Lublin (gdzie też LOT nie uświadczysz) ze swoimi obozami. Reszta ich mało wiele interesuje.
    Są to najczęściej grupy zorganizowane, stąd El Al albo czartery.
    Poza tym LOT, przynajmniej w Polsce, nie oferuje szopek z odprawą, bez której nasi starsi w wierze bracia żyć nie potrafią, więc nie jest to linia bezpieczna

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Co do ostatniego punktu nie calkiem bym sie zgodzil - do zaoferowania jest sporo, tylko sie tego nie robi.
    Tu bym mimo swego patriotyzmu nie był skłonny tak napisać. Że Polska jest kiepsko promowana turystycznie, to fakt. Ale że w porównaniu z sąsiadami nie mamy niczego rewelacyjnego dla cudzoziemca do zaoferowania - inna sprawa.
    Cudzoziemiec chcący zwiedzić jakiś kraj, najczęściej zaczyna od stolicy. A sami wiemy jaka jest turystyczna atrakcyjność Warszawy w porównaniu z Budapesztem, Pragą, Kijowem, czy nawet mniejszym Wilnem. Że juz o takim czymś jak komunikacja miejska nie wspomnę, W W-wie ciężko się Polakowi w tym połapać, a cudzoziemiec to już by musiał mieć co najmniej doktorat z logistyki, aby dojechać gdzieś komunikacją publiczną bez zgubienia się i zapłacenia kilku mandatów.
    Kraków jest IMHO przereklamowany, zresztą przyciąga oprócz Rosjan i Żydów głównie Anglików dolatujących Ryanairem - a ten ostatni gatunek to akurat nie jest pożądany typ "turysty". Każdy kto widział ich akcje wie o czym mówię.
    Turystyka zimowa? Przegrywamy z południowymi sąsiadami pod wzglądem bazy i często cen. Morze? Bałtyk jest raczej mało atrakcyjny w porównaniu z basenem Morza Śródziemnego i Czarnego. Również cenowo. Obozy koncentracyjne nie każdy ma ochotę zwiedzać.
    Miłośnicy pięknych kobiet wybiorą Ukrainę. Taniej i większy wybór
    Generalnie w Polsce mamy niespecjalnie rozwiniętą bazę turystyczną przy niezbyt atrakcyjnych cenach, mnie nie dziwi że dla obcokrajowca chcącego zwiedzić jakiś kraj Europy Środkowo-Wschodniej Polska niekoniecznie jest krajem pierwszego wyboru.
    Bo pasjonaci chcący zobaczyć coś konkretnego, np: Orle Gniazdo czy infrastrukturę Kanału Augustowskiego, to wśród turystów mniejszość. Ta większość łyka kolorowe foldery i przewodniki, a sąsiedzi mają większy wybór i lepszą reklamę.
    EOT
    Marian wracał z nocnej libacji od Stanisława, potknął się o wystającą płytę chodnikową, przewrócił się i usnął. Rano obudził się słysząc ludzi zmierzających do kościoła.
    W Skórcu od dawna mówiło się, że chodnik jest w złym stanie.

  19. #19

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wurkut Zobacz posta
    Ale że w porównaniu z sąsiadami nie mamy niczego rewelacyjnego dla cudzoziemca do zaoferowania - inna sprawa.
    Warto też pamiętać, że północny-zachód to nie jest jedyny kierunek, w jakim latają samoloty z Izraela- nieco tylko dłuższy czas lotu niż do Polski jest z Izraela na przykład do Indii, czy Kenii. W takiej perspektywie Polska jest tylko mieszanką bezbarwności i martyrologii, a to i tak byłoby dobrze, gdyby do tej mieszanki nie dochodził jeszcze antysemityzm. Wprost idealne miejsce na wakacje .

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    W Warszawie słaba komunikacja miejska, w której trudno się połapać? Doprawdy dziwna to opinia, byłem w życiu w 27 krajach, wszędzie poruszałem się komunikacją publiczną i uważam, że w stolicy jest zdecydowanie jeden z najlepszych systemów komunikacji publicznej w Europie. Nie uważam też aby Warszawa (tym bardziej Kraków) miał mieć jakiekolwiek kompleksy względem Wilna lub (!) Kijowa.

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 19-02-2017, 13:43
  2. 18-02-2017, 18:20
  3. 18-02-2017, 16:53
  4. 18-02-2017, 16:48
  5. 17-02-2017, 23:57
  6. 17-02-2017, 23:48
  7. 17-02-2017, 22:59
  8. 17-02-2017, 22:54
  9. 17-02-2017, 21:42
  10. 17-02-2017, 21:13
  11. 17-02-2017, 21:02
  12. 17-02-2017, 21:00
  13. 17-02-2017, 20:46
  14. 17-02-2017, 20:46
  15. 17-02-2017, 20:45
  16. 17-02-2017, 20:37
  17. 17-02-2017, 20:36
  18. 17-02-2017, 20:35
  19. 17-02-2017, 20:34

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •