Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree12Likes

Wątek: newsletter by LOT - po zakupie biletu

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie newsletter by LOT - po zakupie biletu


    Polecamy

    LOT powinien zacząc wykorzysywać swoją pozycję, gdyż jako pierwszy wie, że wybieramy się w podróż jak i zna cel podróży, więc po "przyjściu" biletu na adres email powinien zaoferować full pakiet "turystyczny" i chwilę po otrzymaniu biletu powinien przyjść 2 email:

    od LOT Polish Airlines:
    Witaj Sebastian
    Dziekujemy za Twoje zaufanie i skorzystanie z usług najpunktualniejszej linii w Europie,z Nami zawsze będziesz pod dobrymi skrzydłami, Twoja podróż będzie szybsza gdyż latamy do największych, centralnie położonych portów lotniczych ale także oferujemy Tobie wiele korzyści. Z nami Twój bagaż podręczny xx kg jak i rejestrowany xx kg jest w cenie, dodatkowo umożliwiamy Tobie odprawę online już na 24h przed Twoim lotem a takze zapewniamy poczęstunek na pokładzie jak i możliwość zbieranie mil w programie lojalnościowym M&M a także dostęp do saloniku biznesowych na najwiekszych lotniskach.

    Podrużujesz z nami z Warszawy do Nowego Jorku, zobacz nasze wskazówki dotyczące Twojej podróży.

    --> info na temat kraju
    --> info co warto zobaczyć w danym miescie (imprezy, bary, muzea) i tu link do strony LOT na, której info co zwiedzać w danym mieście --> Martyna W. poleca
    --> jaka pogoda (prognozowana oczywiście)
    --> hotele polecane i oceny tripadvisor
    --> rezerwacja samochodu
    --> info na temat lotniska zarówno wylot/przylot i na ile trzeba się pojawić na lotnisku (w naszym przypadku)
    --> pogoda
    --> przelicznik walut
    --> bagaż i opcje promocyjnego "dokupu" drugiego tylko na lot.com (powiedzmy, że przez 24h nie jest pobierana opłata transakcyjna i w naszej przykładowej podróży do USA można zaoszczedzic 15-30 USD a druga walizka to 200 USD, może wiecej osób się skusi jak i porady co można zabrać (obecnie polska wersja, która jest po angielsku przeraża http://www.lot.com/pl/pl/web/newlot/additional_fee)
    --> możliwości upgradu do super economy, premium jak i biznes czy to za kasiore czy za mile
    --> info o posiłkach plus możliwośc ewentualnego zamówienia posiłku z C do Y (po przeanalizowaniu Austriana)
    --> jak podalismy nr karty M&M to promocje w danym kraju/mieście co do hoteli/auta i usług
    --> kalkulator milowy
    --> jak nie podaliśmy to korzyści z tego programu
    --> zamów fakture online
    --> dostęp do saloniku (możliwośc dokupu wstępu by w luksusie spędzić czas)
    --> podziel się z nami Twoją opinią czyli skrzynka na sugestie pasażerów
    --> zaoszczędź czasi odpraw sie online, juz na 24h przed Twoim lotem powiadomimy Ciebie SMSem
    --> podziel się ze znajomymi na FB --> po klinieciu pojawi się post, że: "Seba udaje się w podróż z najpunktualniejszą linią lotniczą LOT do Nowego Jorku"
    --> SMS, od lot.com, że właśnie wystawiono bilet a także info z wysłano 2 email odnośnie wskazówek w danym mieście i powyższe wskazówki
    --> SMS na 24h przed lotem informujący, że można odprawić się online a także śledzić status lotu
    --> SMS dla osób, które się odprawiły, że rozpoczął się boarding i że Kapitan wraz załogą boeinga 787 zaprasza na pokład
    --> jak wylądowano o czasie to SMS, że dziękujemy za skorzystanie z usług najpunktualniejszej linii w Europie
    --> możliwośc zrobienia zakupów DUTY FREE i odbioru na pokładzie
    --> skoro gdzies lecimy to zapewne przyda nam się ubezpieczenie turystyczne

    post pisany na szybko więc proszę nie czepiać sie szczegółów ";-)

    Można zarobić na locie ale też na usługach ... bo w końcu jakieś prowizje chyba z tego są? a każdy kupuje sobie ubezpieczenie, o zakupach w duty free nie wspomnę

    No ale najważniejsze klient poinformowany o wszystkim jest mniej awanturujący się.

    oczywyście nie wszystkie informacje muszą się pojawiać, wymieniłem te, które mi do głowy przyszły

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I w 99% przypadków taki mail wyląduje w folderze SPAM.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Ja akurat lubię takie newslettery i myślę, że mógłbym się skusić na coś.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Tu nie ma co wyważać otwartych już dawno drzwi - upselling robi się
    a/ przy zakupie
    b/ przy check-in

    Pisanie elaboratów i wysyłanie ich osobnym mailem jest fajnym 'nice to have', ale chleba to z tego nie będzie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    hmmm ale kilka pomysłów jest ciekawych (oczywiście dla LO kluczowe sa teraz sprawy większe, ale...niektóre fajne):
    możliwości upgradu do super economy, premium jak i biznes czy to za kasiore czy za mile,
    dostęp do saloniku (możliwośc dokupu wstępu by w luksusie spędzić czas) - oczywiście reklamowe przy odprawie, ale także e-mail np. w połowie okresu miedzy rezerwacja, a lotem (wtedy tez można dodac wypozyczalnie i hotele).

    A do tego pomysły czysto marketingowe o których wspomniałeś: podziel się ze znajomymi na FB --> po klinieciu pojawi się post, że: "Seba udaje się w podróż z najpunktualniejszą linią lotniczą LOT do Nowego Jorku", SMS dla osób, które się odprawiły, że rozpoczął się boarding i że Kapitan wraz załogą boeinga 787 zaprasza na pokład, jak wylądowano o czasie to SMS, że dziękujemy za skorzystanie z usług najpunktualniejszej linii w Europie - te są fajne i niezbyt kosztowne.

    I z góry przepraszam za brak akapitów ale od pewnego czasu forum odmawia mi możliwości wykorzystywania klawisza 'enter' - czemu nie wiem.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 10-04-2013 o 17:03 Powód: trochę poprawione :)

  6. #6
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    oczywiście podrÓżujesz pisze się przez Ó
    mea culpa

    Jeszcze raz podkreśle, że wszystkie info by dotyczyło naszej konkretnej podróży (spersonalizowane)a nie ogólnego spisu warunków przewozu.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    mi tam pomysl się podoba. i jak LH wysyla mi info o mozliwosci odprawy online, to nie laduje w spamie.
    oczywiscie mozliwosc odprawy online powinna byc glowyn celelm maila, pozostale nie moga kluc w oczy. Egon ma rację - chleba z tego nie bedzie, ale jaki koszt takiego newslettera? chyba grosze

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Źle się może wyraziłem

    Komunikacja i upselling ze strony linii powinna wyglądać tak:

    1. proces rezerwacji
    - w kolejnych krokach powinny się pojawiać możliwości rezerwacji produktów dodatkowych związanych z podróżą (samochód, hotel, podwyższenie klasy etc)
    - przychodzi nam etix
    - przychodzi nam info o możliwości odprawy online (jak poniżej)
    New+Picture.jpg
    I on dopiero nas przekierowuje na stronę, gdzie ponownie proponujemy klientowi pasażerowi upselling, oraz informujemy go o pogodzie i innych różnych przydatnych rzeczach na miejscu. Nie mówię że pomysł jest zły, ale że musi być umieszczony w miejscu, które zapewnia interakcję z odbiorcą. Inaczej to nie ma sensu
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    - w kolejnych krokach powinny się pojawiać możliwości rezerwacji produktów dodatkowych związanych z podróżą (samochód, hotel, podwyższenie klasy etc)
    Ścieżka zdrowia, jak zniechęcić pasażera do korzystania z naszej strony? Większość OTA stosuje, podobnie jak pakiet reklamowy rozpoczynający wątek.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Niekoniecznie takie rzeczy trzeba robić w formie ścieżki zdrowia
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    tar
    tar jest nieaktywny
    Awatar tar

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Pracujemy nad rozwiązaniem znacznego ulepszenia e-komunikacji z pasażerami. Nie tylko przypomnienie o locie, również dodatkowe, szczegółowe informacje dot wszelkich nieregularności, będą wysyłane do pasażerów już wkrótce. Co do samego e-maila po kupnie sprawy są odrobinę bardziej skomplikowane.

    Po pierwsze aby wysyłać jakiekolwiek oferty handlowe musimy mieć zgodę marketingową klienta, tak więc musimy wprowadzić takie zapytanie w procesie rezerwacyjnym lub e-mailowo poprosić klienta o taką możliwość. Tak więc sam e-mail powyżej, trzeba by podzielić na część informacyjną - dla wszystkich i część handlową która może trafiać tylko do tych którzy wyrazili na to zgodę.

    Co do procesu rezerwacyjnego, to kierujemy się, przy aktualnie projektowanych zmianach, zasadą "less is more". Czyli podnoszenia wszelkich barier czy nadmiarowych niepotrzebnych akcji. Dlatego właśnie pojawiło się np zapamiętywanie danych. W związku z tym nie zamierzamy budować ścieżki zdrowia natomiast jak najbardziej koncentrujemy się na przygotowaniu mechanizmu zakupu usług dodatkowych jednak w formacie nie obciążającym procesu zakupowego.
    kaspric and skorzewski like this.

  12. #12
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    co do zgody marketingowej to sprytny programik, nógłby sprawdzić czy email jest juz w bazie, tudzież zasugerować aby się do niego zapisać

    przesłać liczbe mil jaka się należy, bez potrzeby sprawdzania na Kalkulator milowy Miles & More
    jak podał numer M&M to promocje milowe partnerów LOTu, oczywiście te wybrane
    jak lece do przykładowego Nowego Jorku niech mi powie jaki dokładnie mogę wziąśc bagaż i zasugerować dokupienie 2 walizki lub zasugeruje, że lecąc w Y+ można wziąśc 2 walizki 23kg w cenie a w C 3x32kg i dostęp do saloników
    lecąc tranzytem w y i mam dłuższą przesiadkę niż 2h niech zaproponuje mi business lounge
    zasugerować, że jak będe wcześniej na lotnisku to mogę skorzystać z saloniku

    ów programik rozsyłający emaile miałby być takim "wujkiem dobra rada" zwłaszcza, że część osób kupuje bilety pod wpływem chwili, promocji tudzież szalonej środy a później zastanawia się co dalej, ów email byłby takim "Concierge podróży tudzież jego vademecum"

    dla przykładu Promocja
    co Was zachęca na tej stronie, gdzie mamy grafikę komputerową, żeby zwiedzić miasto mostów i rowerów, odwiedziny u bratanków czy w rytmie walca. Zamiast tego powinny sie pojawić kolorowe zdjęcia a dopiero póxniej, po kliknięciu sam proces rezerwazyjny, bo tak szczerze to ta strona mnie niczym nie kusi, zamiast pieknych zdjęć Amsterdamu, Paryża czy Wiednia mam w tle grafikę samolotu który nie lata.
    A skoro przy marketingu jesteśmy to dlaczego "obrazki" i "reklamy" LOTu są odczłowieczone?
    Szybciej kobieta kupi sukienke widzianą na manekinie czy u kogoś innego?

    można wstawić zdjęcie


    takie



    lub takie:



    albo suchy tekst jak to robi LOT:

    Miasto mostów i rowerów
    Odwiedź Amsterdam - miasto, w którym znajduje się 1 mln rowerów miejskich przy 750 tysiącach mieszkańców, oraz gęsta sieć kanałów i 1281 mostów! Warto być w Amsterdamie podczas obchodów dnia Królowej 30 kwietnia, kiedy całe miasto zostaje ogarnięte karnawałowym szaleństwem. Koncerty i zabawy trwają tu cały dzień.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Pomysł taki sobie.
    Jedyne co osobiście godziłbym sie otrzymywać, to informacje o locie, zmianach, opóźnieniach itd. Czyli to co pasażera interesuje.
    Jeżeli chodzi o "twitowe" opisy atrakcji turystycznych, to takie cos by u mnie wylądowało w spamie. Umówmy się, 99 % ludzi podróżujących do jakiegoś miasta lub regionu z reguły wie, co tam się znajduje, i co chcą obejrzeć. Przepisywanie przewodników (coraz gorszych ostatnio, swoją drogą) mija się z celem. Bo co można napisać o takim dajmy na to Krakowie: sukiennice, Rynek, Wawel, Kopiec Kościuszki? Kazimierz? Nie sądzę, aby mając kilkadziesiąt miast w rozkładzie, ktoś w Lot miałby czas i ochote szukać zza biurka jakiegoś niszowego miejsca czy zabytku, którego nie ma w przewodniku Pascala, Hestii czy czego tam jeszcze.
    Przydatnymi informacjami poza tymi o locie mógłby byc ewentualnie transfer: czym, skąd, za ile, link do rozkładu, gdzie można kupic bilety i czy można za nie zapłacić kartą itp.

    Natomiast istnieją jeszcze ludzie, którzy na słowo Martyna Wojciechowska, Justyna Steczkowska czy inny Michał Wiśniewski reagują alergicznie
    Akurat ja się do takich zaliczam
    Marian wracał z nocnej libacji od Stanisława, potknął się o wystającą płytę chodnikową, przewrócił się i usnął. Rano obudził się słysząc ludzi zmierzających do kościoła.
    W Skórcu od dawna mówiło się, że chodnik jest w złym stanie.

  14. #14
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    taka tam Martyna, która zarazem jest naczelną Kalejdoskopu (szedłem po taniości potrzeby zatrudnianiać nowej, dodatkowej osoby) ma więcej fanów na FB niż LOT, ona ma ponad 246 tysięcy, LOT 77 tyś, nie mówię, że liczba fanów przekłada się na liczbe pasażerów ale z jakichś względów ludzie bardziej ją lubią niż to nasze "srebro rodowe" (zawsze też można zrobic konkurs wśród pasażerów na najlepszy filmik, coby był "obiektywizm"

    zapytaj proszę 10 swoich znajomych, żeby wymienili 3 skojarzenia z LOTem

    może przy okazji cykl serii filmików: "hala odLOTów" (tak wiem, że to TVP Kultura) ale taki krótki poradnik co w danym okresie wziąść ze sobą (czyli potzreba bagażu) i co zobaczyć, nie wspomnę o serii filimków Air New Zealand, gdzie nie "puszczają się za darmo" przykładowy Rzym w SŚ za 344 bo to taniej niż Ryainairem i to bez bagażu o innych opłatach nie wspominając

    wiadomo, że kasiory nigdy nie za wiele i skoro by można zasugerować, powtarzam zasugerować coś pasażerowi przy okazji emaila z ważnymi informacjami zwłaszcza z LOTniczych usług to czemu nie

    (przykładowo fajnie by było kupić dostęp do saloniku Business Lounge w rpomocyjnej cenie z wyprzedzeniem, zamiast 100 tylko 79 [powiedzmy 24h od zakupu biletu] przy okazji reklamując owe miejsce, chęć poczucia się lepszym bezcenna

    internet jest za darmo, no powiedzmy prawie ale reklama wizerunkowa przed głównym wydaniem Wiadomości już nie

    no a skoro jesteśmy przy markeingu, że tak odbiegne od tematu to polecam o zdjęcie


    powiedz co jest nie tak?

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    no a skoro jesteśmy przy markeingu, że tak odbiegne od tematu to polecam o zdjęcie



    powiedz co jest nie tak?
    Pomieszali Strasbourg z Stuttgartem
    i rysunek przypominający dymiące się Dreamlinery.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    jaki dokładnie mogę wziąśc bagaż
    Na pewno słownik ortograficzny

    A skoro przy marketingu jesteśmy to dlaczego "obrazki" i "reklamy" LOTu są odczłowieczone?
    Szybciej kobieta kupi sukienke widzianą na manekinie czy u kogoś innego?
    Raz jeszcze zapytam - możesz się z nami podzielić swoim doświadczeniem marketingowym i w planowaniu kampanii i linii kreatywnych?
    tartal likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tar Zobacz posta
    Po pierwsze aby wysyłać jakiekolwiek oferty handlowe musimy mieć zgodę marketingową klienta, tak więc musimy wprowadzić takie zapytanie w procesie rezerwacyjnym lub e-mailowo poprosić klienta o taką możliwość.
    A czemu dotychczas tego nie było? Standardowa formułka u wszystkich przewoźników chyba dostępna.
    Pozatym, LO chyba niedalej jak pół roku temu zbierał narybek emailowy rozdając kupony, czemu tego nie można wykorzystać? Znaczny procent M&M też pewnie wyraził zgodę...

  18. #18
    tar
    tar jest nieaktywny
    Awatar tar

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A czemu dotychczas tego nie było? Standardowa formułka u wszystkich przewoźników chyba dostępna.
    Pozatym, LO chyba niedalej jak pół roku temu zbierał narybek emailowy rozdając kupony, czemu tego nie można wykorzystać? Znaczny procent M&M też pewnie wyraził zgodę...
    Mówimy o kontekście rezerwacji, a podczas niej, nie zbierano zgód marketingowych. Ci którzy wyrazili taką zgodę podczas promocji lub w M&M otrzymują informacje o promocjach.

  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    A ja mówię, o tym, że nawet z jakiegoś dziwnego powodu się tego nie robi, to i tak chyba nie problem pusćić kwerędę względem osób które oddały dane przy innej okazji.

  20. #20
    tar
    tar jest nieaktywny
    Awatar tar

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A ja mówię, o tym, że nawet z jakiegoś dziwnego powodu się tego nie robi, to i tak chyba nie problem pusćić kwerędę względem osób które oddały dane przy innej okazji.
    Wiele może w LOT dziwić Wiem że to głupio tak powtarzać po raz kolejny ale również nad tym pracujemy. Wkrótce testy zdecydowanie lepszego systemu informacji dla klienta via SMS (chętnych którzy chcą dołączyć do grupy testowej i będą chcieli opowiedzieć nam czy taki sposób komunikacji SMS im odpowiada proszę o zgłoszenia). Kolejnym etapem będzie uporządkowanie informacji e-mailowej. Przy zakładaniu rezerwacji nie mieliśmy dotąd narzędzi do robienia jakichkolwiek kwerend, więc przełamujemy lody. Dlatego bardzo się cieszę że taki temat tu jest i żadna wasza uwaga nie trafi w próżnie.
    olekorlo and skorzewski like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •