Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 320
Like Tree198Likes

Wątek: Czartery 787 w sezonie zimowym - Meksyk, Sri Lanka, Kuba, Tajlandia

  1. #21
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    Ale zaloga lecaca " tam" moz od razu wrocic jako pac tym samym samolotem.
    Moze faktycznie ale jak sie nad tym zastanowic nie ma to duzego sensu logistycznego bo musisz miec zaloge po "drugiej" stronie ktora tym samolotem wroci. Chyba ze loty sa faktycznie tak rzadkie ze bardziej sie oplata dowozic (innymi liniami) zalogi na loty powrotne. Dochodzi tu tez czynnik ludzki - piloci moga miec czesto indywidualne preferencje i system planowania zalog moze byc w stanie to uwzglednic.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 09-05-2013 o 22:25

  2. #22

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    ^^ Polecam bloga Allovera i Jego wspomnienia z tego typu lotów... Czytałem (i dziś czytam) w sumie z zazdrością Jego wspisy. Ech, takie tygodniowe wakacje
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  3. #23
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    PRTL.pl - Polski Rynek Transportu Lotniczego - portal lotniczy - wiadomości z polskiego rynku lotniczegpo - lotnicze newsy - ciekawostki lotnicze - raporty lotnicze - publikacje - branża lotnicza - lotnictwo w Polsce - statystyki lotnicze


    Zimowe, interkontynentalne rejsy czarterowe LOT-u
    To jest, a mówiąc precyzyjniej, to może okazać się dobra wiadomość dla LOT-u.


    Jak już wielokrotnie pisaliśmy (patrz między innymi artykuły: „Planowane zmiany we flocie PLL LOT” i „Dylematy PLL LOT dotyczące połączeń dalekiego zasięgu”)jednym z głównych problemów spółki dotyczącym połączeń dalekiego zasięgu jest olbrzymia sezonowość popytu. W najlepszych miesiącach letnich jest on ponad dwukrotnie większy niż w sezonie zimowym. Dostosowanie całorocznego oferowania (ilości samolotów zaangażowanych w operacje atlantyckie) do popytu zimowego i tym samym znaczne ograniczenie oferowania w lecie nie jest dobrym rozwiązaniem. Wpływy jednostkowe w lecie są na Atlantyku o kilkadziesiąt procent wyższe niż w zimie. To okres żniw, w trakcie, których, można zapewnić całoroczną rentowność operacji. Dodatkowo przy tak znacznym ograniczeniu operacji atlantyckich praktycznie niemożliwe jest znalezienie sensownego zatrudnienia dla 5-ciu samolotów B787, które LOT będzie miał w tym roku, nie mówiąc już o pełnej flocie ośmiu egzemplarzy.

    Praktycznie jedynym rozwiązaniem jest to, o którym pisaliśmy już kilka lat temu – uruchomienie zimowych czarterów interkontynentalnych.

    W tym miejscu powinniśmy wytłumaczyć się z tryby warunkowego użytego przy ocenie wspólnego projektu LOT-u i Rainbow Tours. Niestety osiągnięcie tu sukcesu finansowego nie będzie rzeczą prostą.

    Pierwszy problem to obecna konfiguracja B787. Ma on jedynie 213 foteli w klasie ekonomicznej, 21 foteli w klasie Premium i 18 foteli w klasie Biznes (łóżka). Przy tego typu operacjach nie będzie możliwe uzyskanie tak znacząco wyższych cen za przeloty w lepszych klasach podróży, aby choćby w dużej części rekompensowały one utratę dodatkowych foteli, które mogłyby być zamontowane w konfiguracji „all economy”. Nie wiemy czy taka zmiana konfiguracji i zamontowanie co najmniej 80-90 foteli w klasie Y zamiast 39 foteli w klasach wyższych jest obecnie możliwa – tanio i szybko.

    Wiele lat temu, kiedy LOT negocjował zakup samolotów w konfiguracji dwuklasowej, Boeing zapewniał o pełnej elastyczności przy ewentualnych szybkich zmianach konfiguracji. Już wtedy wariant zimowych czarterów dalekiego zasięgu był bardzo poważnie brany pod uwagę.

    Nie wiemy też czy jeżeli nawet taka zmiana konfiguracji jest możliwa, przy poniesieniu relatywnie niewielkich kosztach dodatkowych, to czy LOT i Rainbow Tours zdecydują się na nią.

    Dodanie około 50 foteli niewątpliwie zdecydowanie obniżyłoby koszty jednostkowe.

    Drugi problem to konkurencja ze strony linii charterowych, które wykonywały w poprzednich sezonach zimowych rejsy dalekiego zasięgu, wykorzystując samoloty wąskokadłubowe. Oczywiście ich produkt będzie zdecydowanie, dramatycznie wręcz gorszy. Obrazuje to choćby zestawienie prezentowane przez LOT i dotyczące łącznego czasu przeloty oboma typami samolotów. Jednak, najprawdopodobniej, linie czarterowe (Enter Air) nie oddadzą tego rynku bez walki. W ich przypadku sezonowość popytu jest też strategicznym problemem i wyzwaniem. Odpowiedzą walką cenową wykorzystując niższe koszty jednostkowe. To między innymi, właśnie dlatego, tak ważne jest obniżenie kosztu fotela w B787 poprzez zmianę jego konfiguracji na czarterową.

    I na koniec kilka słów na temat wykorzystania B787 w drugiej połowie roku 2013, po pozyskaniu piątego Dreamlinera.

    Nawet, jeżeli LOT zdecyduje się zwiększyć ilość rejsów do Pekinu i program czarterowy będzie realizowany w przedstawionym zakresie to obecna siatka połączeń atlantyckich jest zbyt mała, aby łącznie, sensownie zagospodarować 5 samolotów.

    Naszym zdaniem LOT będzie musiał „przeprosić się” z rynkiem północnoamerykańskim i między innymi poważnie rozważyć ponowne uruchomienie rejsów na Newark. Gdyby możliwa była też zmiana konfiguracji B787 to samolot w wersji all ecomony mógłby być wykorzystany do operacji Kraków-Chicago z naprawdę dobrym wynikiem finansowym.

    Nie wspominamy tu o uruchamianiu nowych połączeń do Azji, gdyż wydaje się to być niemożliwe choćby ze względu na ograniczenia unijne dotyczące linii lotniczych korzystających z pomocy publicznej.

  4. #24
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    LOT: Kenia, Wenezuela i Dominikana Dreamlinerem

    Fly4free donosi:
    LOT: Kenia, Wenezuela i Dominikana Dreamlinerem

    Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Biuro Podróży ITAKA podpisały współpracę dotyczącą wyczarterowania samolotów Boeing 787 Dreamliner. Klienci ITAKI polecą do Kenii, Wenezueli i na Dominikanę.

    Dreamlinery LOT-u będą wykonywać rejsy dla biura podróży w terminie od listopada 2013 do kwietnia 2014.

    To zupełnie nowa jakość w czarterach – mówi Mariusz Jańczuk, Prezes ITAKI. Luksus, nowoczesność i… prosto do celu.

    Dzięki osiągom Dreamlinerów loty z Warszawy do Kenii, Wenezueli czy na Dominikanę mogą odbywać się bez międzylądowań. Pozwala to na ograniczenie czasu podróży do minimum, co ma ogromną wartość dla komfortu pasażerów przy tak dalekich dystansach.

    ITAKA stawia na jakość – komentuje Piotr Henicz, Wiceprezes ITAKI. Od wielu lat otrzymujemy prestiżowe nagrody konsumenckie i ten bardzo ważny dla nas kontrakt, jest kolejnym krokiem do zagwarantowania naszym Klientom najwyższego standardu usług.

    (...)
    Lukasz likes this.

  5. #25

  6. #26
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    To czekamy na cennik

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Bravo! to jeszcze jak dołączy TUI, to nie będą się pasły!

  8. #28
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    To czekamy na cennik
    Tu jest trochę cen, na szybko udało mi się wyłapać Sri Lankę, Meksyk, Tajlandię i Kubę.
    Przeloty czarterowe, wakacyjne | TUI Poland | Sam przelot, czartery

  9. #29
    Awatar Cargolux

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPKK,PANC

    Domyślnie

    Od nowego sezonu zimowego TUI umożliwia klientom przelot 787 z Warszawy w ramach współpracy z Rainbow Tours. Swoją drogą zawsze myślałem że TUI jest jakoś powiązane z Thomson Airways
    Nikon D90 + Nikkor 18-105mm VR + Sigma 70-300mm, Sony DSC-H5

  10. #30
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Tu jest trochę cen, na szybko udało mi się wyłapać Sri Lankę, Meksyk, Tajlandię i Kubę.
    Przeloty czarterowe, wakacyjne | TUI Poland | Sam przelot, czartery
    W poście numer #6 jest link do Rainbow Tours gdzie są podane ceny,, TUI tylko podnajmuje miejsca a same przeloty sprzedaje z marżą
    Najtaniej sam lot kupować u Rainbow (przykładowo Varadero -dostępność 6 - za 4724 a Rainbow 4299 różnica 425 PLN)

    CENNIK RAINBOW
    Rainbow Tours - Egzotyka 2013/2014 strona 13

    Amadeuszowi chodziło ocennik Itaki

  11. #31
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Tak, z Itaki już możecie się szykować na last minute po kosztach Ciekawy w sumie eksperyment z tym 787, dowiemy się czy jest kryzys w Kraju czy nie I przede wszystkim ile z tego ma LO.

  12. #32
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cargolux Zobacz posta
    Swoją drogą zawsze myślałem że TUI jest jakoś powiązane z Thomson Airways
    Bo tak jest, podobnie jak Arkefly, Neos, TUIfly i kilka innych.

    btw. Oby Boeing 787-8 & Biura podróży okazały się sukcesem, dzięki czemu Enter za kilka lat mógłby pozyskać Dreamlinera, ale w bardziej odpowiedniej konfiguracji 32/259 lub 312(bo prawdopodobnie taką będzie miał Travel Service).
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  13. #33
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Moze faktycznie ale jak sie nad tym zastanowic nie ma to duzego sensu logistycznego bo musisz miec zaloge po "drugiej" stronie ktora tym samolotem wroci. Chyba ze loty sa faktycznie tak rzadkie ze bardziej sie oplata dowozic (innymi liniami) zalogi na loty powrotne. Dochodzi tu tez czynnik ludzki - piloci moga miec czesto indywidualne preferencje i system planowania zalog moze byc w stanie to uwzglednic
    Kwestia kontraktu...najbardziej ekonomiczna opcja kiedy layover jest dlugi (7 dni naprzyklad) i nie ma regularnych lotow jest double dead-head w takim wypadku. Crew A leci WAW-BKK a Crew B odpoczywa sobie w J. Crew A sie zamienia z Crew B w BKK i Crew B leci spowrotem do WAW z odpoczywajacym Crew A w J.

    Oczywiscie wchodzi w gre slownictwo kontraktu i FARs/JARs ktore zapobiegaja taka mozliwosc u kazdego ale o tym to mozna dyskutowac do rana.

    Preferencje pilotow? Raczej nie. Robia co crew scheduling im powie, a crew scheduling robi czesto co crew planning zbudowal przy pomocy o np. Sabre CrewTrac.

    --

    Pay rates na deadhead sa rozne - Linie z najgorszymi kontraktami (czytaj regionals) czasami nawet placa 0% (/block hour). Wiekszosc placi 50-75% actual lub historical block. Najlepsze wybieraja najwieksza liczbe miedzy historical, actual, trip rig lub minimum time np. 4 godzin.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 13-06-2013 o 22:06
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #34

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Kwestia kontraktu...najbardziej ekonomiczna opcja kiedy layover jest dlugi (7 dni naprzyklad) i nie ma regularnych lotow jest double dead-head w takim wypadku. Crew A leci WAW-BKK a Crew B odpoczywa sobie w J. Crew A sie zamienia z Crew B w BKK i Crew B leci spowrotem do WAW z odpoczywajacym Crew A w J.
    Brzmi to troche brutalnie, nie ma chyba miejsca (na lozka) dla 3 pilotow ktorzy beda wracac, no i zostaje problem stewardess. No i jest nastepny problem z takim deadhead pilotem - polowa jego czasu (polowa przelotu WAW-BKK) liczy sie jako czas za sterami (coprawda wedlug FAR 121) a wiec nie sa to calkiem "darmowe" godziny.

  15. #35
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Brzmi to troche brutalnie, nie ma chyba miejsca (na lozka) dla 3 pilotow ktorzy beda wracac, no i zostaje problem stewardess. No i jest nastepny problem z takim deadhead pilotem - polowa jego czasu (polowa przelotu WAW-BKK) liczy sie jako czas za sterami (coprawda wedlug FAR 121) a wiec nie sa to calkiem "darmowe" godziny.
    Dla wszystkich nie starczy, ale jest sporo leżanek zarówno przy kokpicie jak i z tyłu samolotu.

  16. #36
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Dla wszystkich nie starczy, ale jest sporo leżanek zarówno przy kokpicie jak i z tyłu samolotu.
    Wydaje mi się ze loty na deadheada też są regulowane przepisami i to nie jest tak prosta piłka. W CUN widziałem załogi Thomsona siedzące po tydzień - a ich o rozrzutnosc nie podejrzewam
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #37
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    W CUN widziałem załogi Thomsona siedzące po tydzień
    Fajne miejsce na siedzenie tydzien

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Preferencje pilotow? Raczej nie.
    Preferencje pilotow w tym sensie ze piloci dostaja przydzialy na trasy wedlug ich bidding i seniority. Ale pewnie raczej nie mozna sobie poprosic - chcialbym posiedziec tydzien na plazy w CUN przed powrotem.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 13-06-2013 o 23:29

  18. #38
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Brzmi to troche brutalnie, nie ma chyba miejsca (na lozka) dla 3 pilotow ktorzy beda wracac, no i zostaje problem stewardess. No i jest nastepny problem z takim deadhead pilotem - polowa jego czasu (polowa przelotu WAW-BKK) liczy sie jako czas za sterami (coprawda wedlug FAR 121) a wiec nie sa to calkiem "darmowe" godziny.
    Jak juz pisalem...sam pay rate u przewoznika mainline jest prawdopodobnie 75-100%/block hour takze nie za darmo. Ale nie za darmo tez jest nocowanie 7 dni, per diem itd.

    Druga rzecz - CFR 121.523 (3+ crew) tylko stypuluje ze polowa czasu dead-head to duty time kiedy A) Dead-head jest dluzszy niz 4 godziny + B) crew nie mial 10 godzin rest przed dead-head. Dodatkowo hypotetyczny lot WAW-BKK pod FAR's bylby uznawany jako Supplemental 121 int'l operation a nie scisly Part 121 jak np. WAW-ORD a tutaj maximums sie troche zmieniaja z tylu kabiny.

    CFR121.523 -
    "(d) If a flight crewmember is required
    to engage in deadhead transportation
    for more than four hours before beginning
    flight duty, one half of the time
    spent in deadhead transportation must
    be treated as duty time for the purpose
    of complying with duty time limitations,
    unless he is given at least 10
    hours of rest on the ground before
    being assigned to flight duty."

    Oczywiscie istnieje tez parenascie exemptions jesli chodzi o Part 121 flying jesli FAA uzna ze jest potrzeba. Przykladowo DL teraz lata na ATL-JNB z FAR 121 exemption bo block time jest ciut dluzszy niz max dozwolony nawet z crew rest. Ostatnio znowu byla draka bo wchodza nowe FARs na poczatku 2014 i sie klocili o nowy opt-out.

    Preferencje pilotow w tym sensie ze piloci dostaja przydzialy na trasy wedlug ich bidding i seniority. Ale pewnie raczej nie mozna sobie poprosic - chcialbym posiedziec tydzien na plazy w CUN przed powrotem.
    A no...chyba ze walal ten miesiac reserve. Masakra


    W CUN widziałem załogi Thomsona siedzące po tydzień - a ich o rozrzutnosc nie podejrzewam
    Jest tyle czynnikow w tym ze nie sposob dac jedna odpowiedz. Block time, crew rest przed/po locie, trip length, crew rest area w samolocie, zapotrzebowanie zalog w bazie, sick calls, ilosc zalog na reserve, frekwencje lotow do outstation itd. wchodza w gre.

    Crew planning to straszna praca hehe!
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 13-06-2013 o 23:51
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  19. #39
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Widziałem gdzieś filmik jak załoga KLM się bawi na Antylach, pewnie siedzą tam parę chwil zanim wrócą. Koszt hotelu jest tańszą opcją niż zajmowanie foteli w samolocie.

  20. #40
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    na stronie lot.com pojawiła się informacja
    Leć Dreamlinerem LOT-u na wakacje z Rainbow Tours! Promocja




    ODKRYJ NOWY KAWAŁEK ŚWIATA z LOT i Rainbow Tours.

    W sezonie zimowym 2013/14 do Tajlandii, Meksyku, na Kubę i Sri Lankę, Rainbow Tours będzie latać czarterem LOT - Dreamlinerem Boeing 787.
    Z tej okazji dla wszystkich klientów LOT, Rainbow Tours przygotowało zniżkę do 5% zniżki na całą swoją ofertę Egzotyka 2013/14.Zniżkę można zrealizować na Biuro podróşy Rainbow Tours - wycieczki objazdowe i wczasy za granicą. Oferty First & Last Minute, w Call Center, biurach własnych Rainbow Tours oraz wybranych biurach agencyjnych Rainbow Tours.
    Zniżka przysługuje klientom LOT, którzy odbyli lot samolotem rejsowym w terminie 1 czerwca - 15 sierpnia 2013 r. na dowolnej trasie. Klientom, którzy odbyli podróż w klasie biznes przysługuje 5% zniżki, w klasie ekonomicznej 3%. Zniżka naliczana jest od aktualnej ceny w dniu rezerwacji jak na stronie Biuro podróşy Rainbow Tours - wycieczki objazdowe i wczasy za granicą. Oferty First & Last Minute i dotyczy wszystkich osób z rezerwacji.
    Aby otrzymać zniżkę należy okazać odcinek karty pokładowej (boarding pass). W przypadku rezerwacji poprzez Biuro podróşy Rainbow Tours - wycieczki objazdowe i wczasy za granicą. Oferty First & Last Minute zniżka zostanie naliczona po dokonaniu rezerwacji przez Call Center. Promocja obowiązuje do 15 sierpnia 2013 r.
    Cena od:
    sprawdź cenę

    tak za bardzo nie kumam o co chodzi w tej stronie, myślałem że uruchamiają możliwość kupienia biletu na lot.com ze zniżką, niestety tych miejsc w liście nie ma, (opis taryfy to Rainbow Tours)

    czy ktoś im płaci extra za komplikowanie spraw prostych?

Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 29-06-2015, 13:09
  2. 18-06-2015, 12:16
  3. 03-04-2015, 14:17
  4. 20-03-2015, 01:19
  5. 01-03-2015, 23:36
  6. 18-02-2015, 14:47
  7. 16-02-2015, 17:36
  8. 15-02-2015, 20:38
  9. 15-02-2015, 11:12
  10. 05-02-2015, 15:23
  11. 28-01-2015, 14:19
  12. 27-01-2015, 14:33
  13. 04-12-2014, 16:52
  14. 17-11-2014, 19:57
  15. 13-11-2014, 13:14
  16. 05-11-2014, 20:48
  17. 03-10-2014, 22:42
  18. 30-09-2014, 21:53
  19. 22-09-2014, 10:59
  20. 10-09-2014, 17:39
  21. 02-09-2014, 01:29
  22. 09-08-2014, 20:44
  23. 20-07-2014, 11:52
  24. 23-05-2014, 11:32
  25. 11-05-2014, 19:26
  26. 09-03-2014, 19:29
  27. 20-02-2014, 21:17
  28. 29-01-2014, 21:04
  29. 02-01-2014, 23:02
  30. 02-01-2014, 21:10
  31. 02-01-2014, 15:06
  32. 21-12-2013, 10:29
  33. 04-12-2013, 23:13
  34. 19-11-2013, 00:37
  35. 11-11-2013, 10:18
  36. 10-11-2013, 17:39
  37. 03-11-2013, 18:55
  38. 11-10-2013, 01:12
  39. 30-09-2013, 22:07
  40. 07-08-2013, 13:14
  41. 07-08-2013, 13:01
  42. 26-06-2013, 00:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •